Terve!
Kiitos kommenteista, taitaa olla hankalampi ongelma kuin arvasinkaan... maadoitusvika on ilmeinen. Akku on siis takakontissa, ja vahvistin saa sieltä oman virransyötön ja maan. Soitin taasen on mersun omien johdotusten varassa, DIN-pistokkeen nastoissa.
Eräs kollega epäili jo viaksi sitä, että kun vahvistin on pelliruuveilla kiinni niin sen runko maadoittuu myös sieltä ja aiheuttaa kiertoa. Kokeilin kiinnittää vahvarin nippareilla, ei auttanut surinaan.
Etupään kaapelit jotka tulee taakse:
- RCA, suojattu, sis. herätejohdon, muistaaakseni Phoenix, maksoi joskus 400 mk eikä aiheuttanut edelliseen autoon häiriötä.
- CD-boksin ohjauskaapeli
- Takaovien kaiuttimet, auton omalla johdotuksella suoraan soittimelta (DIN)
Takapään kaapelit jotka tulee eteen:
- Etuovien kaiutinkaapelit 2x1,5mm2, menee samassa kourussa kuin RCA:t, liitetty DIN-liittimeen, eli loppumatka menee auton omilla johdoilla. Olin laiska enkä jaksanu purkaa ovia
Takana kaapelit:
- Vahvistimen syöttö ja maadoitus 6mm2 johdin, suoraan akun navoista +/-
- Subbarin kaapeli 2x2,5 mm2
Ymmärsinkö nyt kootusti ohjeenne oikein:
- Vedän soittimen syötön ja maan takakontista, suoraan akulta myös, eri kautta kuin RCA:t, maadoitan siihen myös soittimen rungon, ja hups, häiriöt poistuu
Lisäoptiona, kannattaako kokeilla:
- Kaiutinpiuhat vaihdetaan 2x1,5mm2 CY häiriösuojattuun, ja vedetään oviin asti.
- Ennen vahvistinta laitetaan ultrakondensaattorimoduli 58F Maxwell (kts.
http://www.maxwell.com/pdf/uc/datasheet ... 50-15V.pdf), jolloin virtaa on riittävästi.

Tää nyt lähinnä piruiluna, mutta kun töistä näitä Suomeen maahantuodaan, niin saisi ´sopivasti´.
- Myös soittimen virta- ja maakaapeli voi olla häiriösuojattua.
Kommentteja odotellessa....