pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Tähän on tultu...
Onko moni muu merkkiuskollisena mersumiehenä päätynyt muihin merkkeihin millaisilla perusteilla ?
Reipas 6kk aikana n.200tkm ajettuna hajonnut V6 C dieseli ja lokakuulta alkaen jatkuvasti kolarista johtuen elektroniikkaaa joka kulmalta vikonut R sarjalainen on syöneet omaa ja vakuutusyhtiön rahaa yli 30k€... ovatpahan nyt sitten viimeisenpäälle kunnossa. Eli korjaamojen ja omaksi riemuksi jäävät taloon.
Niin synkät on ajatukset, että 530 hybridi bmw tarkoitus laittaa
Onko moni muu merkkiuskollisena mersumiehenä päätynyt muihin merkkeihin millaisilla perusteilla ?
Reipas 6kk aikana n.200tkm ajettuna hajonnut V6 C dieseli ja lokakuulta alkaen jatkuvasti kolarista johtuen elektroniikkaaa joka kulmalta vikonut R sarjalainen on syöneet omaa ja vakuutusyhtiön rahaa yli 30k€... ovatpahan nyt sitten viimeisenpäälle kunnossa. Eli korjaamojen ja omaksi riemuksi jäävät taloon.
Niin synkät on ajatukset, että 530 hybridi bmw tarkoitus laittaa
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Eikö mersun E sarjan 300e hybridi olisi mersumiehen valinta? Huomattavasti tehokaampi kuin BMW hybridi...
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Harkinnassa on. Itselläni ei hirveästi merkkiuskollisuutta sinänsä ole, mutta toisaalta käyttöautojakaan ei ole näin kaupunkilaishipsterinä koskaan oikeastaan ollut. Avovaimolla sellainen tosin on, ja sen vaihto on ajankohtainen vuoden-parin sisään. Seuraavasta autosta tulee yhteinen, joten on tullut pohdittua vaihtoehtoja. Auton on oltava sedan ja bensa, ja kokoluokka olisi mersumaailmassa C. Näiden lisäksi tärkeimpiä kriteereitä on hyvät penkkien säädöt, mielellään sähköllä ja muistilla. Nämä siksi, että itselläni on pituutta 198cm ja vaimolla puoli metriä vähemmän. Pitkiä lomareissuja tulee lähivuosina tehtyä lähinnä autoillen, joten mukavuus pitkälläkin matkalla on tärkeää. Lisäksi nuhapumppujen tai etuvetojen omistaminen ei kiinnosta yhtään
Mersuista eniten kiinnostaisi W204, mutta jostain käsittämättömästä syystä Stuttgartissa keksittiin pidennettävä reisituki vasta sen jälkeen. Tämä on itselleni tärkeä, koska muuten on yleensä vaikea saada asentoa jossa kaikki paino ei ole takapuolen päällä, vaikka muuten tilaa riittäisi. W205:ssa näitä jo on, mutta tämän hetken Mersujen muotokieli ei iske sitten pätkääkään. Ei se karsiva kriteeri tosin ole.
Vuodenvaihteessa koittaa muutto asuntoon jossa autopaikka maksaa hunajaa. Siellä on kuitenkin latausmahdollisuus, joten ladattava hybridi voisi tulla kyseeseen ja hieman tasoittaa kustannuspuoltakin. Innostuin tässä jonkin verran Bemarin 330e:stä, jossa taitaa olla sama tekniikka kuin tuossa mainitussa isovelimallissa. Suoritusarvot ovat asialliset ja niitä saa pelkästään sedanina. Käytettyjen tarjontaa on aika hyvin, monesta löytyy ne sporttipenkit ja joistain muistikin. Pitää tässä miettiä vielä, kiire kun ei ole. Ehkä hinnatkin vähän putoavat kun kesällä kai tulee uusi malli.
Mersuista eniten kiinnostaisi W204, mutta jostain käsittämättömästä syystä Stuttgartissa keksittiin pidennettävä reisituki vasta sen jälkeen. Tämä on itselleni tärkeä, koska muuten on yleensä vaikea saada asentoa jossa kaikki paino ei ole takapuolen päällä, vaikka muuten tilaa riittäisi. W205:ssa näitä jo on, mutta tämän hetken Mersujen muotokieli ei iske sitten pätkääkään. Ei se karsiva kriteeri tosin ole.
Vuodenvaihteessa koittaa muutto asuntoon jossa autopaikka maksaa hunajaa. Siellä on kuitenkin latausmahdollisuus, joten ladattava hybridi voisi tulla kyseeseen ja hieman tasoittaa kustannuspuoltakin. Innostuin tässä jonkin verran Bemarin 330e:stä, jossa taitaa olla sama tekniikka kuin tuossa mainitussa isovelimallissa. Suoritusarvot ovat asialliset ja niitä saa pelkästään sedanina. Käytettyjen tarjontaa on aika hyvin, monesta löytyy ne sporttipenkit ja joistain muistikin. Pitää tässä miettiä vielä, kiire kun ei ole. Ehkä hinnatkin vähän putoavat kun kesällä kai tulee uusi malli.
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Hybridiä olen itsekin ruvennut miettimään, mutta kun vaatimuksena on iso farmari nelivedolla, niin vaihtoehtoja taitaa olla tasan 1 (Volvo V90 T8)
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Mese on ollut vähän hidas näissä, mutta on tuloillaan mm. C ja E sarjaan uutta plug in hybridiä: E 300e ja C 300etj86430 kirjoitti:Hybridiä olen itsekin ruvennut miettimään, mutta kun vaatimuksena on iso farmari nelivedolla, niin vaihtoehtoja taitaa olla tasan 1 (Volvo V90 T8)
Aito neliveto, myös sähköllä.
Ei mikään sekavasti käyttäytyvä kytkeytyvä ns "neliveto".
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Mitään käryä ja faktaa että milloin ois tähellistä nelikko-hybridiä saatavilla ?
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Tuossa on kommentteja W213 osalta.PYY kirjoitti:Mitään käryä ja faktaa että milloin ois tähellistä nelikko-hybridiä saatavilla ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1253152" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Tämä onkin mielenkiintoista. Juttelin Vehon kanssa, ja heidän mukaansa nelivetohybridin tulosta E-sarjaan ei ole tällä hetkellä mitään tietoa ja että kiertueella olleet hybridit ovat kuulemma takavetoisia. (Seuraavaksi nelivetohybridi tulee kuulemma GLE:hen)simosami kirjoitti:Tuossa on kommentteja W213 osalta.PYY kirjoitti:Mitään käryä ja faktaa että milloin ois tähellistä nelikko-hybridiä saatavilla ?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1253152" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Ei kyllä neiveto hybridiä E tai C mersuun oikein missään uskalleta luvata, mitä lie ovat nämä koeajetut sitten olleet
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Simosami? Ajoiksää takavedolla ja luulit sitä nelivedoks ja kirjotit foorumillekin asiantuntevasti siitä nelivedosta kokemusta, vaikka auto oli takaveto?
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Mercedes vs Bmw.Kyllä totuus on se että mersu kestää paremmin.Kysykää taksimiehiltä.Parempaa ei ole tarjolla.Bmw maine on jo niin nolo että en voisi edes ajatella sitä vaihtoehdoksi.
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Taksikäytössä eri kriteerit kuin yksityisajossa. Meinaatko että kestävyysero näkyy jo ekan 100 tkm:n matkalla? Yksityiskäyttöön uutena ostetulle saattaa riittää että 50 tkm kestää ongelmitta. Mersuissa vikoja ollut jo sillä ekalla 50 tkm:llä, ehkä BMW on vielä huonompi, itsellä ei mitään käsitystä nykyisistä. Tietenkin jälleenmyyntiarvon kautta pidemmän matkan kestävyydellä pieni merkitys yksityisajossakin.Enemy kirjoitti:Mercedes vs Bmw.Kyllä totuus on se että mersu kestää paremmin.Kysykää taksimiehiltä.Parempaa ei ole tarjolla.Bmw maine on jo niin nolo että en voisi edes ajatella sitä vaihtoehdoksi.
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
nikopetterii kirjoitti:Simosami? Ajoiksää takavedolla ja luulit sitä nelivedoks ja kirjotit foorumillekin asiantuntevasti siitä nelivedosta kokemusta, vaikka auto oli takaveto?
simosami kirjoitti:4 Matic on mukavasti takapainotteinen
wiimax.fi
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Ja otsikkoon vastauksena: Mahdollisuuden saa Volvo V60 T8 R. Saas nähdä onko 2 eli eka ja vika Volvo samassa paketissa - sen aika näyttää.
Kaksi harrastemersua jää taloon.
W251: Ei tästä saa niin paljoa myymällä että kannattais hävittää - sama hillota talliin odottamaan nuorison ajokortti-ikää
W204: Taas ollut 3vk pajalla ja vuoden sisään vaihdettu osaa moottorista lähtien - tämä on niin hauska auto ajolleen ja tehoilleen että ei helpolla lähde meiltä
Uusi E300de oli vain niin iso pettymys ja keskeneräisen oloinen hybridi että ei maistu...
Kaksi harrastemersua jää taloon.
W251: Ei tästä saa niin paljoa myymällä että kannattais hävittää - sama hillota talliin odottamaan nuorison ajokortti-ikää
W204: Taas ollut 3vk pajalla ja vuoden sisään vaihdettu osaa moottorista lähtien - tämä on niin hauska auto ajolleen ja tehoilleen että ei helpolla lähde meiltä
Uusi E300de oli vain niin iso pettymys ja keskeneräisen oloinen hybridi että ei maistu...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: pidetään nyt nämä, mutta annetaan BMW:lle mahdollisuus
Onhan noita ollut muitakin välissä. Pari volkkaria, bmw, honda, volvo ja toyota. Silti tällä hetkellä taas "vain" pari mersua Eihän nuo muutkaan huonoja olleet, paitsi tuo bmw, se oli ensimmäinen auto joka jätti tienpäälle ja oli muutenkin jatkuvasti jotain ongelmaa sen kanssa. Silloin oli kakkosautona toyota joka onneksi aina pelasti kun bemari ei toiminut. Toyotissa ärsytti se tylsä muovisuus, S80 volvo oli liian etuvetoinen noinkin isoksi autoksi ja volkkarit myös hieman liian tylsiä, ihan ok autoja.PYY kirjoitti:Onko moni muu merkkiuskollisena mersumiehenä päätynyt muihin merkkeihin millaisilla perusteilla ?
Ehkä se on sitä merkkisokeutta, mutta Mercedekseen sitä vaan aina päätyy takaisin, ne vaan tuntuu itselleen sopivimmille.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)