W212 kompuran sähköt
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
W212 kompuran sähköt
E220 farkku -12 ilmajousitus huollettu ja tarkastettu kesällä, nyt lakannut toimimasta. Ei pumppu surise.
Testerillä ei löytynyt mitään vikaa. Ja nyt tutkin vähän niin kompuralle ei tulisi mitään virtoja... Voi ehkä kai johtua siitä kun pyörät on ilmassa?
Tuonne menee kaksi ohutta johtoa, mitä ne tekee? Paksuun piuhaan kai tulee virrat jossain muualla olevalta releeltä, mistä se rele löytyy? Sulakekartta suomen kielellä olisi kiva jos sellainenkin jostain löytyisi... Testerillä sai kompuraa ohjattua pakolla päälle ja silloin kuului jokin releen napsahdus mutta tuota napsahtelevaa relettä ei löydetty, epäilen että tuo rele oli joku muu kun se mikä antaisi virtaa kompuralle.
Kiitos jos joku viitsisi vastata johonkinkaan Otan seuraavaksi kompuran irti ja testaan ettei vaan ole kumminkin hajalla mutta en uskoisi.
Testerillä ei löytynyt mitään vikaa. Ja nyt tutkin vähän niin kompuralle ei tulisi mitään virtoja... Voi ehkä kai johtua siitä kun pyörät on ilmassa?
Tuonne menee kaksi ohutta johtoa, mitä ne tekee? Paksuun piuhaan kai tulee virrat jossain muualla olevalta releeltä, mistä se rele löytyy? Sulakekartta suomen kielellä olisi kiva jos sellainenkin jostain löytyisi... Testerillä sai kompuraa ohjattua pakolla päälle ja silloin kuului jokin releen napsahdus mutta tuota napsahtelevaa relettä ei löydetty, epäilen että tuo rele oli joku muu kun se mikä antaisi virtaa kompuralle.
Kiitos jos joku viitsisi vastata johonkinkaan Otan seuraavaksi kompuran irti ja testaan ettei vaan ole kumminkin hajalla mutta en uskoisi.
Re: W212 kompuran sähköt
Siis eikö kompuran moottorille tullut sähköjä vaikka testerillä pakko-ohjattiin käyntiin? Siinä tapauksessa täytyy kompressorin sulakkeen olla rikki.
Sedanissa rele on takaluukussa vasemmalla paneelin takana, varmaan samassa suunnassa farkussakin.
Paksut johdot menee kompressorin sähkömoottorille, ohuet paineenalennusventtiilille.
Sedanissa rele on takaluukussa vasemmalla paneelin takana, varmaan samassa suunnassa farkussakin.
Paksut johdot menee kompressorin sähkömoottorille, ohuet paineenalennusventtiilille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Kompura toimii kuin kultakello
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunutDBFI kirjoitti:Siis eikö kompuran moottorille tullut sähköjä vaikka testerillä pakko-ohjattiin käyntiin? Siinä tapauksessa täytyy kompressorin sulakkeen olla rikki.
Sedanissa rele on takaluukussa vasemmalla paneelin takana, varmaan samassa suunnassa farkussakin.
Paksut johdot menee kompressorin sähkömoottorille, ohuet paineenalennusventtiilille.
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia
Re: W212 kompuran sähköt
Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
wiimax.fi
Re: W212 kompuran sähköt
Minkäslainen korjaamo se on joka ei katso kytkentäkaavioita eikä tiedä mitä eri releet tekee?Käyttäjätunnustus kirjoitti:Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunut
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia
Tuossahan aiemmin arvelit että kompura saattaisi olla rikki. Jos on sopivasti rikki niin ei siellä mitään tapahdu vaikka sähköt tulisikin. Päättelyssä kannattaa huomioida ne epätodennäköisemmätkin vaihtoehdot.
Re: W212 kompuran sähköt
Ei mikään mahdoton mutta kun tuo sulake tulee "kuorineen" niin tulee sulakkeelle hintaa kohtuuttoman paljon.dealer kirjoitti:Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 kompuran sähköt
Muutama on korjattu niin et prefuseboxilta johto poikki ja 40A sulake siitä johto akulle. Muistaakseni kompura ottaa virtaa 25-30Adealer kirjoitti:Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
Eräs pihi mersuilija ei halunnut vaihtaa uutta kompuraa ja prefuseboxia niin tehtiin väliaikainen kytkentä prefuselle. Lopulta kytkentä jäi eikä polttanut sulakketta..
Eli tuli kuntoon
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Aika iso korjaamoDBFI kirjoitti:Minkäslainen korjaamo se on joka ei katso kytkentäkaavioita eikä tiedä mitä eri releet tekee?Käyttäjätunnustus kirjoitti:Ei kai tullut kun ei mitään tapahtunut
Takaluukussa vasemmalla on yksi yksittäinen rele miltei suoraan kompuran yläpuolella. Korjaamolla mietittiinkin että tuo rele voisi liittyä asiaan. Tässä releessä ei ollut mitään elämää testerillä ohjaten... No tutkin ja mittailen tuota vähä... Kiitoksia
Tuossahan aiemmin arvelit että kompura saattaisi olla rikki. Jos on sopivasti rikki niin ei siellä mitään tapahdu vaikka sähköt tulisikin. Päättelyssä kannattaa huomioida ne epätodennäköisemmätkin vaihtoehdot.
Kompura oli minulla pöydällä ja testasin irtoakulla, toimii loistavasti
No huomenna kokeilen tuota prefuseboksia irroittaa, kai siitä näkee jos jokin sulake on rikki tai sen saa mitattua
Re: W212 kompuran sähköt
Nyt ei itselle ainakaan selkeästi selvinnyt onko releeltä kompuralle menevät piuhat tarkistettu...
Kompuran piuhat saattavat nirhaantua rikki, kompuran vieressä pohjassa on kiinnitys lenkki jossa piuha on nippusiteellä.
Piuha liikkuu hiukan siinä tärinän takia ja saattaa mennä poikki. Ei näe ellei pura eristettä kohdasta.
212 paineputket hajoilevat vastaavasti saman syyn takia.
Jos et ole tarkistanut niitä, niin kannattaa.
Samoin releen naksahdus ei ole tae että toimii, yleismittarilla pitää tarkistaa. Näitäkin tullut vastaan että naksahtaa mutta kontaktorit jäävät auki.
Kompuran piuhat saattavat nirhaantua rikki, kompuran vieressä pohjassa on kiinnitys lenkki jossa piuha on nippusiteellä.
Piuha liikkuu hiukan siinä tärinän takia ja saattaa mennä poikki. Ei näe ellei pura eristettä kohdasta.
212 paineputket hajoilevat vastaavasti saman syyn takia.
Jos et ole tarkistanut niitä, niin kannattaa.
Samoin releen naksahdus ei ole tae että toimii, yleismittarilla pitää tarkistaa. Näitäkin tullut vastaan että naksahtaa mutta kontaktorit jäävät auki.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma 28.12.2015 21:36
Re: W212 kompuran sähköt
Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Silimitelty on eikä mitään epäilyttävää ole havaittu, imuletku ja suodatinkin näyttää hyviltä. Toki sellainen rele joka napsuu, on helppo tarkastaa kun sen tietääBerglund kirjoitti:Nyt ei itselle ainakaan selkeästi selvinnyt onko releeltä kompuralle menevät piuhat tarkistettu...
Kompuran piuhat saattavat nirhaantua rikki, kompuran vieressä pohjassa on kiinnitys lenkki jossa piuha on nippusiteellä.
Piuha liikkuu hiukan siinä tärinän takia ja saattaa mennä poikki. Ei näe ellei pura eristettä kohdasta.
212 paineputket hajoilevat vastaavasti saman syyn takia.
Jos et ole tarkistanut niitä, niin kannattaa.
Samoin releen naksahdus ei ole tae että toimii, yleismittarilla pitää tarkistaa. Näitäkin tullut vastaan että naksahtaa mutta kontaktorit jäävät auki.
Re: W212 kompuran sähköt
Juu, etuohjainlaitteen kannen alla molemmatpostmanbat kirjoitti:Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
wiimax.fi
Re: W212 kompuran sähköt
Oikeastaan kompuran sulake, se iso on pre-fuseboxissa pelkääjän jalkatilassa. Ohjainlaitteen sulake siellä sulakerasiassa. Se Airmatic rele muistaakseni hassusti sulakeboksin kyljessä kun muut releet on siellä kannen alla.dealer kirjoitti:Juu, etuohjainlaitteen kannen alla molemmatpostmanbat kirjoitti:Onko S211 kompressorin rele konehuoneessa? Entä sulake?
Tämä kyllä sotkee threadia kun ei oikein mene otsikon alle, vaarallista keskivertolukijoille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Pitäisikö Prefuseboksi lähteä nostamalla pois vai täytyykö jostain alaosista saada jotain irti ensin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Miten tuo pre fuse boksi W212sta irtoaa? Yläosassa olevat johdot ja muovinen kiinnike irti eikä tunnu kohtuullisella voimalla nousevan Ei viitsisi (haluaisi) oikein ylimääräistä purkaa mutta täytyykö?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Mitenkähän tuota prefuseboksia nyt sitten parhaiten lähestyisi
Sulake F32 on ehjä, rele siellä kompuran yläpuolella vasemmalla sivulla on ehjä mutta yhteenkään nastaan ei vaikuttaisi tulevan mitään virtasia. Kompura tarkastettu ja testattu, kunnossa on.
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä
Niin kai se on kompuran tuo virallisen harmaa rele tuolla vasemmalla peräloorassa? Johtopaksuus ainakin täsmää. Voisin mittarilla katsoakin mutta kun tein asennukset pohjassa jo valmiiksi kun tarvitsin tunkit toisaalle...
Sulake F32 on ehjä, rele siellä kompuran yläpuolella vasemmalla sivulla on ehjä mutta yhteenkään nastaan ei vaikuttaisi tulevan mitään virtasia. Kompura tarkastettu ja testattu, kunnossa on.
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä
Niin kai se on kompuran tuo virallisen harmaa rele tuolla vasemmalla peräloorassa? Johtopaksuus ainakin täsmää. Voisin mittarilla katsoakin mutta kun tein asennukset pohjassa jo valmiiksi kun tarvitsin tunkit toisaalle...
Re: W212 kompuran sähköt
Meinaatko että rele ja sulake tekevät sen turhan monimutkaiseksi? Voishan sieltä akulta mennä suoraan johto kompuralle.Käyttäjätunnustus kirjoitti:
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä
F32 ei ole sulake vaan front pre-fuse boxi, siellä autosta riippuen joko f160 tai f162 kompressorille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
No eihän nyt toki rele ja sulake... Sulakkeissa sulake numero 32 oli ymmärtääkseni 40A sulake kompuralle ? Ainaki siinä semmoinen isoo sulake on... Ja ehjältä näyttää. Töpselin päässä kompuraa pakko-ohjaten tosiaan jossain jokin vaimea releen napsahdus kuului jostain päin autoa Ei kumminkaan peräkontista kummaltakaan puolen, sanoisin, tuo testaamani rele ainakin vetää aika kiukkuisesti ja äänekkäästi.DBFI kirjoitti:Meinaatko että rele ja sulake tekevät sen turhan monimutkaiseksi? Voishan sieltä akulta mennä suoraan johto kompuralle.Käyttäjätunnustus kirjoitti:
Mitähän varte tuokin noin mutkikkaasti on toteutettu Ehkä varaosakauppiaitten tukemiseksi... Jos olisi oma auto niin voisin pian vetää suoraan akulta tuolle releelle sähköä mutta kun ei se releen ohjauskaan pelitä
F32 ei ole sulake vaan front pre-fuse boxi, siellä autosta riippuen joko f160 tai f162 kompressorille.
En minä ainakaan nyt tiedä mitään muuta paikkaa tutkia kun sen prefuseboksin sulakkeen
Re: W212 kompuran sähköt
Sulake #32 on moottoritilan sulakelaatikossa (N10/1f32), se on 40 A sulake mutta vain 272 moottorille (M33 Electric air pump sulake)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Siis tämä sulake ei liity mitenkään jousituksen kompressoriin?DBFI kirjoitti:Sulake #32 on moottoritilan sulakelaatikossa (N10/1f32), se on 40 A sulake mutta vain 272 moottorille (M33 Electric air pump sulake)
Sopiikohan ihan mutkitta tuosta akun napata irti kenties päiväkausiksi? Täytynee tuo prefusebox kaivaa pöydälle...
Re: W212 kompuran sähköt
Oletko nyt sitten mitannut tuleeko kompressorin releelle päävirta ? Jos tulee suotta kaivelet boksia irti.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Onhan se nyt varmasti kompressorin rele se yksittäinen nelipiikkinen rele tavaratilassa vasemmalla puolella? Sen kantaan yhteenkään liittimeen ei vaikuta tulevan virtaa. Ja kun perä on maassa ja auto käynnissä niin tuohon pitäisi tulla toiseen isoon ja toiseen pieneen liittimeen virta, ymmärtäisin Mutta eii tule.dealer kirjoitti:Oletko nyt sitten mitannut tuleeko kompressorin releelle päävirta ? Jos tulee suotta kaivelet boksia irti.
Sekin mietityttää että jos prefuseboksista on jokin sulake kärtsännyt niin siihen kai on jokin syy Ei kai sulakkeita ole kehitetty tietyn ajan jälkeen rikkoutuvan niin kuin Sansungin töllön
Re: W212 kompuran sähköt
Tasonsäädön farkussa se on se yksinäinen rele vasemmalla takakontissa.
Nyt en muista ulkoa miten oli kytkentä, tuolle releelle ohjaus tulee tasonsäätö / Airmatic eculta eli releen ohjaus napoihin.
Kompuran + syöttö tulee sulakkeelta prefuse boksista releen läpi.
Releeltä tulee + joka pitää mitata maata (runkoa) vasten ei napoja koska sen jännite on 0V ennenkuin ohjaus signaali vetää releen navat kiinni ja sen jälkeen voi navoilta mitata 12V kun maa saadaan kompuran takaa.
Jolla on kytkentä kaavio esillä voi korjata.
Nyt en muista ulkoa miten oli kytkentä, tuolle releelle ohjaus tulee tasonsäätö / Airmatic eculta eli releen ohjaus napoihin.
Kompuran + syöttö tulee sulakkeelta prefuse boksista releen läpi.
Releeltä tulee + joka pitää mitata maata (runkoa) vasten ei napoja koska sen jännite on 0V ennenkuin ohjaus signaali vetää releen navat kiinni ja sen jälkeen voi navoilta mitata 12V kun maa saadaan kompuran takaa.
Jolla on kytkentä kaavio esillä voi korjata.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Tyhmiä vähän olen kysellyt... Akun kun nosti pois niin jo valkeni prefuseboksin irroitus Seittemällä ruuvitaltalla ja kahdella leukulla boksi halki, yleismittarilla kattellen yksi pieni 60A sulake on rikki. Haen sulakekotelon johdon väliin huomenna ja siihen muutamia sulakkeita.Käyttäjätunnustus kirjoitti:Miten tuo pre fuse boksi W212sta irtoaa? Yläosassa olevat johdot ja muovinen kiinnike irti eikä tunnu kohtuullisella voimalla nousevan Ei viitsisi (haluaisi) oikein ylimääräistä purkaa mutta täytyykö?
Pitäisikö releelle ohjausvirta tulla vaikka prefusen sulake olisi rikki? Eiipä tullut, ei, ei napsunut rele eikä värähtänyt mittari Mittaus toki niin että toinen johto maihin ja toisella koitellen jännitteitä.
Re: W212 kompuran sähköt
Älä vielä murehdi ohjausvirrasta, tuskin tuossa monta vikaa yhtaikaa on. (suom. en tiedä )
wiimax.fi
Re: W212 kompuran sähköt
Aina vähän arveluttaa kun foorumilla mittaillaan virtoja, oletettavasti tässä kohtaa kuitenkin mittailtiin turvallisesti jännitteitä.
Ohjainlaite ei kyllä tiedä onko pre-fuseboksin tasonsäädön sulake ehjä eli sille releelle pitäisi ohjaus tulla jos on tarve alustaa nostaa. Releen kelalle tulee molemmat piuhat ohjainlaitteelta niin mittaisin liittimen 1-2 pinnien väliltä jännitteen.
Siitä sulakkeen "paikkauksesta" nyt kuitenkin liikkeelle. Aika iso tässä se sulake, toivottavasti kompressori on oikeasti kunnossa kun monet muut mallit taitaa pärjätä 40 A sulakkeella.
Ohjainlaite ei kyllä tiedä onko pre-fuseboksin tasonsäädön sulake ehjä eli sille releelle pitäisi ohjaus tulla jos on tarve alustaa nostaa. Releen kelalle tulee molemmat piuhat ohjainlaitteelta niin mittaisin liittimen 1-2 pinnien väliltä jännitteen.
Siitä sulakkeen "paikkauksesta" nyt kuitenkin liikkeelle. Aika iso tässä se sulake, toivottavasti kompressori on oikeasti kunnossa kun monet muut mallit taitaa pärjätä 40 A sulakkeella.
Re: W212 kompuran sähköt
Yleensä sulake palaa kun kompura alkaa olemaan yhtä puuta...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Oikia sähkäri näköö punaasta kun virtojen mittaamisesta puhutaan kun kyse jännitteestä. Helposti vaihdettavan sulakemallin tuumasin ettiä ja 50Amppeerista ajattelin. Minusta tuo kompuran moottori on sen painoinen käteen että ei voisi hirveitä tehoja ottaa. Vaikka jännite kompuralla tippuisi 7V paikkeille niin silti 50A sulakkeella pitäisi saada 350w tehoaDBFI kirjoitti:Aina vähän arveluttaa kun foorumilla mittaillaan virtoja, oletettavasti tässä kohtaa kuitenkin mittailtiin turvallisesti jännitteitä.
Ohjainlaite ei kyllä tiedä onko pre-fuseboksin tasonsäädön sulake ehjä eli sille releelle pitäisi ohjaus tulla jos on tarve alustaa nostaa. Releen kelalle tulee molemmat piuhat ohjainlaitteelta niin mittaisin liittimen 1-2 pinnien väliltä jännitteen.
Siitä sulakkeen "paikkauksesta" nyt kuitenkin liikkeelle. Aika iso tässä se sulake, toivottavasti kompressori on oikeasti kunnossa kun monet muut mallit taitaa pärjätä 40 A sulakkeella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: W212 kompuran sähköt
Nyt tulee virrat ja kompura hurisee niin kauan kun sulake kestää, reilun kolome minuuttia
Mutta perä ei nouse yhtään mihinkään Vein auton lämpöiseen sulamaan jos vaikka olisi jäätä jossain putkessa mutta en ole kovin toiveikas...
Onkohan kompressoreilla käytännössä eroja? Motonetissä 575€ ja ebayssä 157€. Tosi nätti vaihtaa joten jos tuo halapa ei ole ihan paska niin varmaan se tilataan
Mutta perä ei nouse yhtään mihinkään Vein auton lämpöiseen sulamaan jos vaikka olisi jäätä jossain putkessa mutta en ole kovin toiveikas...
Onkohan kompressoreilla käytännössä eroja? Motonetissä 575€ ja ebayssä 157€. Tosi nätti vaihtaa joten jos tuo halapa ei ole ihan paska niin varmaan se tilataan