w906 vikakoodi P2197-004

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: w906 sprintterin pienet tekniikka murheet

Viesti Kirjoittaja joskami »

Laita auton valmistenumero niin joku kattoo sulle EPC:stä oikean varaosanumeron, niin ei tarvitse arpoa onko oikea vai väärä osa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Hopeahuoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 06.12.2017 13:28

Re: w906 sprintterin pienet tekniikka murheet

Viesti Kirjoittaja Hopeahuoli »

poistettu
Viimeksi muokannut Hopeahuoli, Ke 27.06.2018 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hopeahuoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 06.12.2017 13:28

Re: w906 sprintterin pienet tekniikka murheet

Viesti Kirjoittaja Hopeahuoli »

hieman vastustaa..

nyt ois uusi säädin, uudet pinnit liittimissä sekä säätimellä, että moottorin ohjaimella. uusi sähkökaapeli niiden välillä. :roll:

van silti tulee vikakoodi 2197.
ja staarikin on nyt sitten tullu tässä välissä hommattua joka antaa tän vikakoodin.
mitään muuta koodia ei ole.

staarin ohjeetkin tän vian suhteen loppuu lyhyeen. vastus mitattu säätimeltä joka menee "haarullaan" oikein nätisti. 2,2-3-8 tais olla tietsikan ns ohjearvo ja mitattu arvo on edelleen sen 2.8, vai oliko se 2,9 ohm.
ni ja sitten jos arvo osuu haarukkaan niin sitten pitää tarkistaa liittimet.. no ne nyt on vaihdettu samoin se piuhakin.

staari kehottaa ton vikakoodin nollauksen yhteydessä tekemään partikkeli suodattimen regeneroinnin.. vaatiiko se sen jotta koodi poistuu?
miten se nyt onnistaa kun pdf on ohjelmallisesti ohitettu. :shifty: :shh:
Hopeahuoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 06.12.2017 13:28

Re: w906 vikakoodi P2197-004

Viesti Kirjoittaja Hopeahuoli »

sen verran tuli taas pirruuttaan mittailtua, että vanha määrän säädin ottaa 4,5A virtaa kun 13,5V:lla testaa sen toimivuutta. hienosti se napsahtelee, eli toimii tuolleen manuaalisesti, ja täytyihän sen toimiakkin, koska muuten kone ei lähtisi käymään edes jos tuo solenoidi ei sulkeutuisi..
äkkiseltään kuulostaa suurelta tuo virran otto? :shock: tosin tämä arvo tulee kun solenoidissa on jatkuva virta kytketty. (hyvin lyhyeksi aikaa siis, 1-2sekunttia)

tahi ei se nyt sulkeudu kokonaan, van vikakoodin ollessa voimassa, niin määrän säädin näyttää jämähtäneen 20% arvolle. suurempaa sulkeutumista se ei anna.

autossa paikallaan olevaa uutta säädintä en mitannu, mutta sille menevän jännitteen mittasin ja se on 14V ku auto käynnissä. sounds good to me.

käytin moottorin boxinkin auki ja kahtelin/ mittailin vielä tuota piiriä, niin kauas kun vaan pysty seuraamaan, van eipä niitä pitkälle päässy kun tuli toppi vastaan.
mahtaako ecun sähkökaavioita saada mistään?? :shifty:
Hopeahuoli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 06.12.2017 13:28

Re: w906 vikakoodi P2197-004

Viesti Kirjoittaja Hopeahuoli »

lopultakin tää tuli kuntoon.

boxin lähetin turkuun oliko se joku pekka häklin.. no bosch auto huolto se on joka taas postitti sen germaaniaan jossa joku puhdas arjalainen tuli siihen tarvittavat korjaukset ja 3vkoa myöhemmin se tuli takas. hinta arvio korjaukselle oli 370euroa ja uuden poxin hinta ois ollu 675.
jotain normaalista korjauksesta poikkeavaa oli sinne tehty koska hinta oli 470euroa. jäähdytys rivasto oli orkkis näkönen van muuten kuoretkin oli ihan pränikät. :thumbup:

kaikki muutos softat pysyivät purkissa sisällä joten niitä ei sentäs TAAS tarvinnu ostaa erikseen.
voin suositella.

palailen foorumille kun seuraava vika ilmenee :crazy:
Vastaa Viestiin