Lämpöongelmia...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Lämpöongelmia...
elikkäs onko muilla ollu mersuissa sellasta vikaa että ei tu sisälle lämmintä ilmaa,kun lähtee ajaan ja oot ajanu hetken matkaa että normaalisti jo tulis lämmintä ni ei tu vaikka kuinka lämmön säädin nappuloita kääntelis. noh sammutat auton vauhdissa ja käynnistät ni avot lämmintä tulee mutta vaan noin minuutin ajan jolloin edessä taas sama sammutus/käynnistys...ei kauheen kiva vika näin talvella...mitä pitäs tehä että korjaantuis?? kiitos t:laine
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Olisko nää ny ne närhenmunat, joissa vikaa ?
Edit:
Ja ilmaakin vois olla jäähdytysjärjestelmässä, ehkä.
Edit:
Ja ilmaakin vois olla jäähdytysjärjestelmässä, ehkä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kannattaa varmaan myös tarkistaa lämmönsäätö paneelin piirilevyn juotokset
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Vaikuttais ihan siltä, että kannentiiviste on sanonut että TERE.laineracing kirjoitti:eiks tosiaan kukaan osaa neuvooooo mitä tehä??
Itsellä oli OM604:ssa juuri tuollainen ongelma, kun tiiviste korkkas.
Viimeksi muokannut Esko R, Ti 22.02.2005 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Munsta ne venttiilit jää kyllä jumiin yleensä, jos auto on sammuksissa, eli jos ne on ajosession aikana pelanneet, niin pelaavat sitten seuraavaan pysäköintiin asti.Ari66 kirjoitti:Olisko nää ny ne närhenmunat, joissa vikaa ?
.
Voisko olla mahdollista, että systeemissä ei ole riittävästi nestettä, ja sitten kun se alkaa kiertää termarin auetessa syylärissäkin, niin ainetta ei riitäkään ylös lämppärin kennolle:...?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
kröhöm! Ettei ois ollut OM604?Esko R kirjoitti:Vaikuttais ihan siltä, että kannentiiviste on sanonut että TERE.laineracing kirjoitti:eiks tosiaan kukaan osaa neuvooooo mitä tehä??
Itsellä oli OM603:ssa juuri tuollainen ongelma, kun tiiviste korkkas.

Vaikuttais kuitenki sähkövialta jos sammuttaminen auttaa. Närhenmunat tai kiertovesipumppu.
Joku mersupurkaamo??
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Äkkiähä se selviää onko närhen munat menny. Koputtelee meisselillä närhenmunia auton ollessa lämmin ja käynnissä, jos kabiiniin tulee lämmintä niin silloin ne on finaalissa ku pätkii lämmön tulo.
Olen jossain kuullut et toi ei oo mitenkään harvinaista että noi närhenmunat on tukossa. Parilla kaverilla on mursussaan sama ongelma.
Olen jossain kuullut et toi ei oo mitenkään harvinaista että noi närhenmunat on tukossa. Parilla kaverilla on mursussaan sama ongelma.
Viimeksi muokannut Michael M., Ma 21.02.2005 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Ne on ne lämpöpotikat mitkä on siellä akun vieressä, kaks sellasta potikan tapapaista harmaata kakkulaa vierekkäinlaineracing kirjoitti:kertokaas nyt sit tyhmällekki että mikkähän helkkarin närhenmunat??


P.S Jos meni selitys ohi nii viisaammat selittäkööt, mut mun mielestä ne on just ne

MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Niivvai magneettiventtiilit.mjo33400 kirjoitti:Eiköhän ne ole lämmönsäädön solenoidiventtiilit.
Ne voi kyllä jumia, vaikka niille tulisi virtaakin ihan oikein, jos liikkuvat osat yksinkertaisesti jämähtää silloin tällöin.
Mutta tosiaan auto käynnissä naputtelet vaikka ruuvarilla noita "munia" hetken aikaa ja jos jossain välissä alkaa tulla lämmintä, niin venttiileissä itsessän on vikaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
se termostaatti säätelee juuri noita magneettiventtiileitä. ja sit kun käännät lämmöt pois säätörullista niin kiertovesi pumppukin sammuu.laineracing kirjoitti:onko lämmityslaitteessa itsessään termostaattia?ja jos on ni mitä se säätää?kiertovesipumppua?noit "närhenmunia" tarvii tänään koklata kopistella...noh vian etsintä jatkuu....
Mika.T kirjoitti:
se termostaatti säätelee juuri noita magneettiventtiileitä. ja sit kun käännät lämmöt pois säätörullista niin kiertovesi pumppukin sammuu.
Ilmeisesti vanhemmissa on noin toteutettu, mutta esim. minun allekirjoituksen mukaisessa autossa, joka on varustettu kahdella säätöpyörällä ei lämppärissä ole termostaattia vaan jalkatilan ilmakanavissa molemmin puolin lämpöanturit ja katossa peilin luona kolmas. Näillä valvotaan sisäilman lämpötilaa, joka on valittu säätörullista. Jos käytetään vaan toisen puolen lämmönsäätöä niin toinen puoli ei saa olla lukittuna MIN-asentoon. Lämmönsäätöpaneelissa on ohjaus kiertopumpulle tuossa minun autossa. On olemassa myös lämmönsäätöpaneeli kahdella säätörullalla, joissa ei ole kiertopumpun ohjausta, niissä ilmeisesti on ohjaus toteutettu edellä mainitulla tavalla, mutta sitä asiaa en tiedä.
se termostaatti säätelee juuri noita magneettiventtiileitä. ja sit kun käännät lämmöt pois säätörullista niin kiertovesi pumppukin sammuu.
Ilmeisesti vanhemmissa on noin toteutettu, mutta esim. minun allekirjoituksen mukaisessa autossa, joka on varustettu kahdella säätöpyörällä ei lämppärissä ole termostaattia vaan jalkatilan ilmakanavissa molemmin puolin lämpöanturit ja katossa peilin luona kolmas. Näillä valvotaan sisäilman lämpötilaa, joka on valittu säätörullista. Jos käytetään vaan toisen puolen lämmönsäätöä niin toinen puoli ei saa olla lukittuna MIN-asentoon. Lämmönsäätöpaneelissa on ohjaus kiertopumpulle tuossa minun autossa. On olemassa myös lämmönsäätöpaneeli kahdella säätörullalla, joissa ei ole kiertopumpun ohjausta, niissä ilmeisesti on ohjaus toteutettu edellä mainitulla tavalla, mutta sitä asiaa en tiedä.

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Magneettiventtiilit
Kuten jo edellä mainittus, erittäin todennäköisesti "närhenmunat" eli magneettiventtiilit akun läheisyydessä jumissä. Itse putsasin parisen viikkoa sitten. Oireet olivat täysin vastaavat. Oli kertynyt semmosta rusehtavaa/kullanruskeaa "pashaa" sisäänsä ja karat ei pääse liikkumaan. Itsellä jäähdytysjärjestelmä ollu nestevaihdon osalta hieman laiminlyöty, joten paskan kertyminen olikin oletettua. Munat vaan auki ja nauttimaan lämpimistä kyydeistä näin pakkasen nakertaessa.
-W124 300TD Turbo 4-Matic -89
-VW Polo 86c 1.3 75hp -92
-VW Polo 86c 1.3 75hp -92
dealer kirjoitti:
Eikös kuskin puolen kääntäminen "min" tai "max" asentoon tee toisen säätöpyörän kääntelyn merkityksettömäksi ?
Ei tee. Jos kuskin puolen säätö on maksimissa niin lämpöä tulee kuskin puolelle runsaasti, mutta pelkääjän puolelle pelkääjän valitsema lämpö. Jos toinen säätöpyörä on lukittuna MIN-asentoon ei toisen puolen säätö toimi. Molempien säätöpyörien on oltava jossain auki asennossa. Tämän tulkinnan tein auton mukana tulleen käyttöohjekirjan mukaan. En ole aihetta tarkemmin tutkinut, mutta kaksi puolta joita lämmitetään ja kaksi närhen munaa sopii hyvin kuvaan. Onko kenno jaettu kahtia, en tiedä, mutta vaikuttaa siltä ja on aika lookistakin.
EDIT: Korjasin tekstiä.
Eikös kuskin puolen kääntäminen "min" tai "max" asentoon tee toisen säätöpyörän kääntelyn merkityksettömäksi ?
Ei tee. Jos kuskin puolen säätö on maksimissa niin lämpöä tulee kuskin puolelle runsaasti, mutta pelkääjän puolelle pelkääjän valitsema lämpö. Jos toinen säätöpyörä on lukittuna MIN-asentoon ei toisen puolen säätö toimi. Molempien säätöpyörien on oltava jossain auki asennossa. Tämän tulkinnan tein auton mukana tulleen käyttöohjekirjan mukaan. En ole aihetta tarkemmin tutkinut, mutta kaksi puolta joita lämmitetään ja kaksi närhen munaa sopii hyvin kuvaan. Onko kenno jaettu kahtia, en tiedä, mutta vaikuttaa siltä ja on aika lookistakin.

EDIT: Korjasin tekstiä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Hei kaikki lajitoverit!
Olen antanut kertoa itselleni, että minulta puuttuu kokonaan tuo paljon mainittu kiertovesipumppu (saksasta käytettyinä tuoduissa autoissa sitä ei ilmeisesti ole vakiona?).
Onkohan sillä merkitystä siihen asiaan, että yli 10 asteen pakkasilla ei mersu puhaltele kovinkaan kuumaa ilmaa vain jotain lämpimän ja haalean rajamailla.
Konekaan ei lämpene siihen normaaliin 80 asteseen kuin vasta yli 30 km ajon jälkeen ja silloinkin pitää olla nokalla pahvi peittämässä syyläriä.
Vaikuttaako tuo kiertovesipumppu tähän onkelmaan vai lämpeneekö muillakin bensakoneet noin hitaasti?
Nimim. "kabiini lämpimäksi ja heti"
Olen antanut kertoa itselleni, että minulta puuttuu kokonaan tuo paljon mainittu kiertovesipumppu (saksasta käytettyinä tuoduissa autoissa sitä ei ilmeisesti ole vakiona?).
Onkohan sillä merkitystä siihen asiaan, että yli 10 asteen pakkasilla ei mersu puhaltele kovinkaan kuumaa ilmaa vain jotain lämpimän ja haalean rajamailla.
Konekaan ei lämpene siihen normaaliin 80 asteseen kuin vasta yli 30 km ajon jälkeen ja silloinkin pitää olla nokalla pahvi peittämässä syyläriä.
Vaikuttaako tuo kiertovesipumppu tähän onkelmaan vai lämpeneekö muillakin bensakoneet noin hitaasti?
Nimim. "kabiini lämpimäksi ja heti"
W124 230E -91
Kokeilin tänään vähän, että miten lämmintä tulee kun ulkona oli 17 -astetta. Ajoin noin 35 km ja lämpörullat max. asennossa. Kun sisätilän lämpötila oli jo yli 30 astetta kokeilin sormilla ovi-ikkunaan puhaltavaa ritilää, pidin siinä sormia muutamia sekunteja, oli pakko ottaa sormet pois kun alkoi polttamaan. Termostaatti on näin talvella 92 asteinen ja lämmöt mittarin mukaan 80 ja seuraavan viivan puolivälissä, eli temostaatilla 90 astetta ja koneessa 100 astetta.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Tuontipeli itselläkin, ja kyllä tuota lämmintä tuntuu piisaavan. Syksyllä olin kyllä jo aikeissa vaihtaa termostaatin, kun tuolla nykyisellä nesteet lämpenee vaan siihen 80-kympin rajan tuntumaan. Jäi sitten kuitenkin tuo vaihto tekemättä, mutta eipä se enää tunnu tarpeelliseltakaan.HandiCap kirjoitti:Olen antanut kertoa itselleni, että minulta puuttuu kokonaan tuo paljon mainittu kiertovesipumppu (saksasta käytettyinä tuoduissa autoissa sitä ei ilmeisesti ole vakiona?).
Onkohan sillä merkitystä siihen asiaan, että yli 10 asteen pakkasilla ei mersu puhaltele kovinkaan kuumaa ilmaa vain jotain lämpimän ja haalean rajamailla.
Konekaan ei lämpene siihen normaaliin 80 asteseen kuin vasta yli 30 km ajon jälkeen ja silloinkin pitää olla nokalla pahvi peittämässä syyläriä.
Vaikuttaako tuo kiertovesipumppu tähän onkelmaan vai lämpeneekö muillakin bensakoneet noin hitaasti?
Nimim. "kabiini lämpimäksi ja heti"
Ja kone kyllä lämpenee normaalilämpötilaan ihan parin kilometrin matkalla. Jos vaatii 30 km lämmetäkseen, niin vaikuttaa aika selvältä, että termostaatti jumittaa auki.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E