Om602 männän vaihto
Re: Om602 männän vaihto
Nyt niitä arvauksia mikä aiheuttaa tuota pakoputken pauketta. Lämpimänä kuuluu nopea ja aika voimakas tuputus. Kiihdyttämisen jälkeen kun höllää kaasun nii röpöttää.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Om602 männän vaihto
On kovin epämääräisiä kuulohavainnot, mutta ruiskutusen piikkiin menee vikamahdollisuudet. Ota se pumppu homma työn alle, joko penkkiin tai korvaava tilalle.JaG kirjoitti:Nyt niitä arvauksia mikä aiheuttaa tuota pakoputken pauketta. Lämpimänä kuuluu nopea ja aika voimakas tuputus. Kiihdyttämisen jälkeen kun höllää kaasun nii röpöttää.
Re: Om602 männän vaihto
tuota noin. missä kunnossa se sylinteri oli, mihinkä männän vaihdoit noin niinkun tarkemmin kuvailtuna? kuinka suuri se pykälä pytyn yläpäässä oli? tee puristuspainemittaus siihen ja johonkin toiseen sylinteriin, niin voit poissulkea sen, että se alkuperänen vika on tosiaankin korjaantunut. veikkaan, että se vika on siellä edelleen. ettei vaan olis käynyt niin, että se pykällä pytyn yläpäässä olis katkassut uudesta männästä ylimmän renkaan, jollonka puristukset on inansa heikommat ja sytyttää sen takia vähän heikosti, jollonka hömpsöttää pakoputkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Om602 männän vaihto
Mielenkiitoisia moottoritekniiikan uusia terminologioita " aiheuttaa tuota pakoputken pauketta... lämpimänä kuuluu nopea ja aika voimakas tuputus.... kiihdyttämisen jälkeen kun höllää kaasun nii röpöttää... jollonka hömpsöttää pakoputkeen..."
Re: Om602 männän vaihto
ne on noita itse opittuja puhekielen juttuja. ei insinöörien kirjoista opittuja termejä.tuomasnuutti kirjoitti:Mielenkiitoisia moottoritekniiikan uusia terminologioita " aiheuttaa tuota pakoputken pauketta... lämpimänä kuuluu nopea ja aika voimakas tuputus.... kiihdyttämisen jälkeen kun höllää kaasun nii röpöttää... jollonka hömpsöttää pakoputkeen..."
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Om602 männän vaihto
pera8x kirjoitti:tuota noin. missä kunnossa se sylinteri oli, mihinkä männän vaihdoit noin niinkun tarkemmin kuvailtuna? kuinka suuri se pykälä pytyn yläpäässä oli? tee puristuspainemittaus siihen ja johonkin toiseen sylinteriin, niin voit poissulkea sen, että se alkuperänen vika on tosiaankin korjaantunut. veikkaan, että se vika on siellä edelleen. ettei vaan olis käynyt niin, että se pykällä pytyn yläpäässä olis katkassut uudesta männästä ylimmän renkaan, jollonka puristukset on inansa heikommat ja sytyttää sen takia vähän heikosti, jollonka hömpsöttää pakoputkeen.
Mainittu vaurio sylinterirymässä aiheuttaa rynkyttämistä ja pakokaasu haisee pahalle.
Re: Om602 männän vaihto
Pitää tuo puristuspainemittaus tehdä, mutta en usko että ois rengas mennyt koska sitä pykälää ei tosiaan ollut paljoa. Kynnellä ku kokeili nii ei topannu ja eikä vanhasta männästäkään ollut ylin rengas hajonnut. Mutta kaikkihan voi olla mahdollista. Tuo vaan epäilyttää kun yhdessä niistä suihkuputkista "syke" tuntuu paljon heikommaksi n kun toisissa. Jostakin luin että sitte ois pumpussa vikaa
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Om602 männän vaihto
aivan. ei se sitten ole kovin paljoa mahdollista, että olisi vikaa vielä siinä alkuperäsessä kohteessa. pumpussa voi olla laakerit loppu, jollonka sen toiminta ei ole ihan niin täsmällistä, kun mitä pitäisi. taikka voi elementti jumitella yms. onhan noita vikakohteita olemassa.JaG kirjoitti:Pitää tuo puristuspainemittaus tehdä, mutta en usko että ois rengas mennyt koska sitä pykälää ei tosiaan ollut paljoa. Kynnellä ku kokeili nii ei topannu ja eikä vanhasta männästäkään ollut ylin rengas hajonnut. Mutta kaikkihan voi olla mahdollista. Tuo vaan epäilyttää kun yhdessä niistä suihkuputkista "syke" tuntuu paljon heikommaksi n kun toisissa. Jostakin luin että sitte ois pumpussa vikaa
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Om602 männän vaihto
Voisko olla kun kone käytetty auki nii sen takia jokin pakoventtiili jumittaisi tai nostajat laitettu väärään järjestykseen nii sen takia paukuttaa?
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Om602 männän vaihto
paha sanoa. monasti nostajista sanotaan, että pitäisi laittaa samaan järjestykseen, kun missä on purkanutkin. onko sillä sitten käytännössä mitään merkitystä.. jos nostaja "kantaa", niin sen voi kokeilla, kun kuumalla koneella avaa venttiilinkopan ja pyörittelee nostakia. kaikkien pitäisi pyöriä sormella pyöriteltäessä. ei saa olla liian tiukka välys. muttei liian isokaan välys. tuolla isoudella nyt tuskin on tässä kohtaa mitään merkitystä.
jos venttiili valskaa, niin se saattais kyllä sopia oireisiin. sää tarttet ohivirtausmittarin, niin voit vertailla noita arvoja pyttyjen väliltä keskenään. kyllä sen sillä sitten huomaa, jos joku vuotaa selvästi enemmän, kun muut. tai puristuspainemittarikin kävisi. sillä ei vaan pääse kuunteleen, että minnekkä se sitten vuotaa, jos vuotaa.
jos venttiili valskaa, niin se saattais kyllä sopia oireisiin. sää tarttet ohivirtausmittarin, niin voit vertailla noita arvoja pyttyjen väliltä keskenään. kyllä sen sillä sitten huomaa, jos joku vuotaa selvästi enemmän, kun muut. tai puristuspainemittarikin kävisi. sillä ei vaan pääse kuunteleen, että minnekkä se sitten vuotaa, jos vuotaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Om602 männän vaihto
Ei todellakaan mitään merkitystä nostimien järjestyksellä.
oulaistenliikenne.fi
Re: Om602 männän vaihto
Käytin tuossa auton lämpimäksi ja löysäilin suutinputkia. Selvä muutos käyntiin kun kakkospytyn putki oli löysällä eli "puputus" loppui. Mitä tuosta vois päätellä? Ainakin kakkosen kohalla vika sehän on selvä mutta missä? Ihmetyttää tuo kun juuri kakkos suuttimen putkesta ei tunnu sitä sykettä samallalailla kuin muissa. Eli oiskos nyt siinä pumpussa vika vai venttiileissä vai jossain muualla?
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Om602 männän vaihto
paha sanoa. monasti nostajista sanotaan, että pitäisi laittaa samaan järjestykseen, kun missä on purkanutkin. onko sillä sitten käytännössä mitään merkitystä.. jos nostaja "kantaa", niin sen voi kokeilla, kun kuumalla koneella avaa venttiilinkopan ja pyörittelee nostakia. kaikkien pitäisi pyöriä sormella pyöriteltäessä. ei saa olla liian tiukka välys. muttei liian isokaan välys. tuolla isoudella nyt tuskin on tässä kohtaa mitään merkitystä.
jos venttiili valskaa, niin se saattais kyllä sopia oireisiin. sää tarttet ohivirtausmittarin, niin voit vertailla noita arvoja pyttyjen väliltä keskenään. kyllä sen sillä sitten huomaa, jos joku vuotaa selvästi enemmän, kun muut. tai puristuspainemittarikin kävisi. sillä ei vaan pääse kuunteleen, että minnekkä se sitten vuotaa, jos vuotaa.
jos venttiili valskaa, niin se saattais kyllä sopia oireisiin. sää tarttet ohivirtausmittarin, niin voit vertailla noita arvoja pyttyjen väliltä keskenään. kyllä sen sillä sitten huomaa, jos joku vuotaa selvästi enemmän, kun muut. tai puristuspainemittarikin kävisi. sillä ei vaan pääse kuunteleen, että minnekkä se sitten vuotaa, jos vuotaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Om602 männän vaihto
No joo sen ohivirtausmittarin tarvisin vaa eipä taho joka pojalta semmostakaan löytyä eikä pysty tuolla lähteen mihinkään kun seisonnassa. Nuo nostajathan ois vielä helppo ja halpa vaihtaa vaa en usko että niistä johtuu.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Om602 männän vaihto
Vein pumpun dieselpajalle ja sieltähän löyty kaikenlaista kasausvirheitä ja säädöt ihan pielessä. Nyt Mersu pelaa hyvin. Eli pumpusta johtu käyntihäiriö
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Om602 männän vaihto
Kukahan tämän kaiken roplaamisen takana on ?JaG kirjoitti:Vein pumpun dieselpajalle ja sieltähän löyty kaikenlaista kasausvirheitä ja säädöt ihan pielessä. Nyt Mersu pelaa hyvin. Eli pumpusta johtu käyntihäiriö
Re: Om602 männän vaihto
Jälleen kerran voi todeta sen että kun voimaa pitäis saaja ni varmin tapa on viedä auto pajalle joka osaa sen ihan oikeasti tehdä! Jos takuuvarmasti osaa purkaa ja asentaa pumpun ni sitten pelkkä pumppu pajalle!JaG kirjoitti:Vein pumpun dieselpajalle ja sieltähän löyty kaikenlaista kasausvirheitä ja säädöt ihan pielessä. Nyt Mersu pelaa hyvin. Eli pumpusta johtu käyntihäiriö
Mutta hyvä että vika löytyi! Se hyväpuoli tässä mielestäni on että osasi kyseenalaistaa edelliset / edellisen säädön tekijän tekoset!!
Kiitokset siitä että raportoit perimmäisestä syystä!
Re: Om602 männän vaihto
Kaiken roplaamisen takana oli edellinen omistaja. Oli ainakin paine venttiilien tiivisteitä ite vaihellu ja liekkö jotakin muutakin. Vakio pumppuhan tässä vielä on mutta oli ruuattu tappiin ja jopa "tapin" yli, niin kuin pajalla sanottiin että oli säädöt pielessä. Osaan kyllä pumpun irroittaa ja takasi asentaa, mutta pumppua en vielä lähe ite aukomaan. Sen saa kyllä ammattilaiset tehdä nii tulee hyvä!
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt