Nesteen vaihto jäähdyttimeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Nesteen vaihto jäähdyttimeen

Viesti Kirjoittaja Jata »

Vaihdoin nesteet siinä;onko mersussa mitään erikoista esim joku ilmausruuvi jossain tai jotain.

Tuntuu vaan kummalta kun testiksellä kävin niin kone oli ihan normaali lämpöinen koko ajan, mut pihaan tultaessa alavesiletku ihan kylmä niinku ei kiertäis ollenkaan,ilmalukko tai jotain.

-Joskus vanhan massikan kanssa taistellu että sai kiertämään kunnolla,olisko tässä samaa???

Kone ei tuntunut mitenkään kuumalta kun pellin avas,kylmä letku vaan
säpsäytti että mitä vit...

Ristus kun sitä tuntee ittensä typeräks kun kaikkea pitää kysyä huonojen hermojensa takia :P
w124 300 Tdt -92
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole mitään erikoista, kyllä se ilmautuu itsekseen - kun lämmityslaitteesta tulee lämmintä ja mittarin näyttö OK niin ei syytä huoleen.

Testilenkki tietysti 10 km luokkaa.
wiimax.fi
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Jaa joo,kiitti tiedosta.
Meinasin jo huolestua.
Testilenkki sellanen 25 km,kirkolla kävin,nenä kiinni lämpömittarissa... :D
w124 300 Tdt -92
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä ole paremmin ilmautuvaa järjestelmää vastaan tullut mitä mersuissa.
Yleensä ilmautuu kun kaataa vaan nesteet sisään ja käyntiin ja tarkastaa nesteet ja baanalle.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18296
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termari kun on alavesiletkussa...

Vanhat VW:t ovat myös helppoja tässä suhteessa.
(Eritoten Kupla, kyllä... ennenkuin joku ehtii viisastella :D )
wiimax.fi
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Termostaatti alavesiletkussa??

-On tossa kaikenlaisia mitä ei monessakaan merkissä,ominaisuuksia(meinasin sanoa että omituisuuksia...)

Mikäs se sitte on se kiertovesipumppu,se sähkönen.
-Onko niinku pösöissä ja missä lie muissa ollu että kun koneen sammuttaa niin saa kierrätettyä kabiiniin lämpöä sillä?

Kai siinä nyt normaali vesipumppu muuten on???(voi tsiisus että hävettää kysyä tälläisiä..)

-Aito blondi minäkin nyt sitte ainakin kymysyksistä päätellen ja millin siilitukalla ja vaikkei istu aarteen päällä.

Edit:
Olihan siinä normaali vesipumppu;piti KL osasta oikein käydä katsomassa...
w124 300 Tdt -92
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jata kirjoitti:
Mikäs se sitte on se kiertovesipumppu,se sähkönen.
-Onko niinku pösöissä ja missä lie muissa ollu että kun koneen sammuttaa niin saa kierrätettyä kabiiniin lämpöä sillä?


On juurikin noin. Kierrättää myös vettä paremmin lämmityslaitteeseen tyhjäkäynnillä. Yleensä tuppaavat olemaan pimeänä nuo pumput, hiilet kuluneet loppuun..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Alipaineella ku täyttelee ni ei tuu murheita ilman kans. Ei vaan taida ihan kaikkilta löytyä
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3537
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Nesteen vaihto jäähdyttimeen

Viesti Kirjoittaja jackie »

Jata kirjoitti:
Tuntuu vaan kummalta kun testiksellä kävin niin kone oli ihan normaali lämpöinen koko ajan, mut pihaan tultaessa alavesiletku ihan kylmä niinku ei kiertäis ollenkaan,ilmalukko tai jotain.
Eikös se oo tuon syylärin funktio siinä ala- ja ylävesiletkun välissä, että ylhäältä tuleva kuuma neste jäähtyy ennen kuin palaa taas alavesiletkun kautta takas koneeseen :roll: .
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Jääkylmänä?

Eipä sellasta oo mulla tullu vielä vastaan kun termari on kunnossa.

Iha käyntilämmin kone ja alaletku aivan kylmänä.
Jos se sitte on näissä,en vielä tiiä.

-Kiitos vastauksista!
w124 300 Tdt -92
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mitenkäs nopeasti pitäisi nesteet lähteä kiertoon.?Ajoin Oulusta Muurameen, pakkasta pari astetta. Muuramessa hetken päästä kokeilin, syyläri kylmä, ylävesiletku "vain" lämmin. Mittarin mukaan lämmöt koko matkan ajan hiukan yli 80 astetta, lämmintä ilmaa ainakin kabiiniin riittää aivan hyvin. Tuntuuko normaalilta?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jata kirjoitti:Jääkylmänä?

Eipä sellasta oo mulla tullu vielä vastaan kun termari on kunnossa.

Iha käyntilämmin kone ja alaletku aivan kylmänä.
Jos se sitte on näissä,en vielä tiiä.

-Kiitos vastauksista!
no tietenkin se on kylmä.. :D moottorin hukka lämpö ei riitä pakkaskeleillä siihen että termostaatti olisi aivan kokonaan auki. kun moottori jäähtyy jo lämmityslaitteen kautta kulkevalla nesteellä niin termostaatti ei aukea juurilainkaan ja näin ollen jäähdytin jäähdyttää nesteen ihan jää kylmäksi... jää kylmää nestettä ei tarvi paljoa että moottori pysyy siinä 80 astesena.
jos laitat lämmittimen puhatimen pois päältä ja anna käydä auton paikoillaan tyhjäkäynnillä jonkin aikaa niin varmasti alkaa jäähdytin lämpenemään ylä ja alapäästä. kun lämmityslaitteen jäähdyttävä vaikutus on loppunut... :D oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty? :P
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Juu,ihan kiitettävän vaikeaselkoista... :D :D :D

Joo kyllä mä suurinpiirtein tajusin kun luin ajatuksella,jep jep kyllä se varmaan noin menee jotenki.
w124 300 Tdt -92
Vastaa Viestiin