200D pakki katosi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hosee16
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 28.12.2012 16:07

200D pakki katosi

Viesti Kirjoittaja hosee16 »

W124 200D 4v manuaali. Autolla lähdin nopeasti taaksepäin ja pian kytkimen noston jälkeen peruutus vaihde katosi. Muut vaihteet toimii normaalisti, mutta pakki ei kytkeydy päälle, tuntuu että ei kloksahda päälle vaikka keppiä laittaa pakitus asentoon. Auton alta katsoin ja vivut ovat ehjät ja liikkuvat normaalisti. Mikähän laatikosta on pettänyt? Saisiko korjattua vai kannattaako etsiä uus loota suosiolla.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 200D pakki katosi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tarkista onko linkku kunnolla kiinni laatikossa, se kuusiokolopultti joskus löystyy. Sen kummemminhan näitä ei kannata korjata jos oikeasti jotai laatikossa rikki,käytetty maksaa muutaman kympin.
Avatar
jarssep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 07.07.2014 08:34

Re: 200D pakki katosi

Viesti Kirjoittaja jarssep »

Mulla meni 5-lovisen pakki todella hankalaksi. Se vaan jämähti yhden päivän sisällä. Sprayvaseliinia suihkutin nivelille, ja kyllä liikkuu taas. Pakkasilla toi nyt on silti vähän huono huolimaan peruutusvaihdetta.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
lcf-30
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: La 11.06.2011 09:30
Paikkakunta: Tohmajärvi

Re: 200D pakki katosi

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Minulla ois hyvä kuntoinen joko 4- tai 5-vaihteinen loota joutilaana Tohmajärvellä, jos päädyt vaihtamaan laatikon.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: 200D pakki katosi

Viesti Kirjoittaja Forestman »

hosee16 kirjoitti:W124 200D 4v manuaali. Autolla lähdin nopeasti taaksepäin ja pian kytkimen noston jälkeen peruutus vaihde katosi. Muut vaihteet toimii normaalisti, mutta pakki ei kytkeydy päälle, tuntuu että ei kloksahda päälle vaikka keppiä laittaa pakitus asentoon. Auton alta katsoin ja vivut ovat ehjät ja liikkuvat normaalisti. Mikähän laatikosta on pettänyt? Saisiko korjattua vai kannattaako etsiä uus loota suosiolla.
Pakkirattaan liukulaakeri kuluu väljäksi. Rattaan voi vaihtaa paikallaan, kun irroittaa kardaanin, kardaaninlaipan ja vaihteiston hännän. On jo 20 vuotta kun homman olen tehnyt, niin en muista voiko rattaan akselin irroittaa, mutta itse ratas lähtee ja uusi takas käsipelillä. Minulla tuo rattaan laakeri oli kulunut, ei vielä hypännyt. Akseli oli vielä kulumaton. Jos rattaan heiveröiset synkrö-osat ovat kuluneet, voi ne heittää pois, toimii ilman niitäkin.
Vastaa Viestiin