Dieseleiden ilmavuodoista???
Dieseleiden ilmavuodoista???
Nämä kokemukset perustuvat nyt pariin korjauskertaan:
Nyt tarvitaan kokemusta foorumilaisilta!
Monet menettävät yöunensa, kun käyvät tarkkailemaan omia menopelejään.
Korjattavana oli nyt C202 (ei cdi kone). Alkusysäys korjaukselle: huono käynnistyvyys ja sammuilu tyhjäkäynnillä.
Aikaisemman remontin stoori on täällä.
Tähän C-sarjalaiseen vaihdettiin kaikki muoviset naftaletkut, 6 kpl:
1) lämmitimen ja karkeasuotimen letku, 2 kpl O-rengas
2) karkeasuotimen ja sammuttimen letku, 2 kpl O-rengas
3) paluuletku suotimen ja ruiskutuspumpun välissä, suotimen päässä O-rengas ja pumpun päässä O-rengas lisäksi banjoliittimessä 2 alurikkaa
4) suotimen ja sammuttimen välinen letku, 2 kpl O-rengas
5) suotimen ja siirtopumpun letku, 2 kpl O-rengas
6) siirtopumpun ja sammuttimen letku, 2 kpl O-rengas
(luonnollisesti orginaleissa letkuissa on uudet O-renkaat valmiina).
Lisäksi vaihdettiin karkeasuodin O-renkaineen,
naftasuodin uudella O-rengalla,
siirtopumpun O-renkaat.
Ja toistetakoon: kaikki osat orginali osia Vehosta, ~80 €.
Mikä oli lopputulos! Näyttää hyvältä ainakin tänään! Auto lähtee käyntiin ja käy ainakin tallissa. Kokeillaan huomenna uudellen starttausta.
Mitä haluan kysyä?
1) Miksi molempien autojen tuloputkeen (lämmitimen ja suotimen välinen letku) ilmestyy jokun aikaa seistyä reilu ilmakupla??? Mistä?
Tankin suunnasta se ei tule (tarkkailtu letkua)
Hiushalkeamia ei ole löydetty suodinjalasta.
Eikä ilmakuplia näyttäisi kulkevan myöskään karkeasuotimen alapäästä lähtevässä letkussa. Eikä suodin jalassa ole muita kanavia tällävälin. Eli ymmärtääkseni polttoaine tulee karkeasuotimeen yläreunasta ja lähtee eteenpäin alareunasta.
Onko kyseessä ominaisuus, joka on uudesta lähtien?
2) Molemmissa autoista puuttui siirtopumpusta O-rengas? Miksi?
Alanko vain luulemaan, että se puuttuu kaikista?
Vehon kuvaputkelta se kyllä löytyy ja myyvät sen, mutta orginalia ei ole löytynyt kummastakaan menopelistä!
Eli O-rengas, joka on 19 mm avaimella kiinniotettavan "mutterin" alla. Pumpussahan on kolme O-rengasta
1. männäntapissa 2. juuri kyseinen puuttuva rengas männäntapin ohjaimen alla ("mutteri") ja 3. siirtopumpun yläreunassa olevan "mutterin" alla.
Miten muilla ilmavaivat? Ehkäpä reilun viikon päästä miltei joka äijällä.
Ps. En halua tontuilla, joten jäi nuo ilmeet vähemmälle :-]
Nyt tarvitaan kokemusta foorumilaisilta!
Monet menettävät yöunensa, kun käyvät tarkkailemaan omia menopelejään.
Korjattavana oli nyt C202 (ei cdi kone). Alkusysäys korjaukselle: huono käynnistyvyys ja sammuilu tyhjäkäynnillä.
Aikaisemman remontin stoori on täällä.
Tähän C-sarjalaiseen vaihdettiin kaikki muoviset naftaletkut, 6 kpl:
1) lämmitimen ja karkeasuotimen letku, 2 kpl O-rengas
2) karkeasuotimen ja sammuttimen letku, 2 kpl O-rengas
3) paluuletku suotimen ja ruiskutuspumpun välissä, suotimen päässä O-rengas ja pumpun päässä O-rengas lisäksi banjoliittimessä 2 alurikkaa
4) suotimen ja sammuttimen välinen letku, 2 kpl O-rengas
5) suotimen ja siirtopumpun letku, 2 kpl O-rengas
6) siirtopumpun ja sammuttimen letku, 2 kpl O-rengas
(luonnollisesti orginaleissa letkuissa on uudet O-renkaat valmiina).
Lisäksi vaihdettiin karkeasuodin O-renkaineen,
naftasuodin uudella O-rengalla,
siirtopumpun O-renkaat.
Ja toistetakoon: kaikki osat orginali osia Vehosta, ~80 €.
Mikä oli lopputulos! Näyttää hyvältä ainakin tänään! Auto lähtee käyntiin ja käy ainakin tallissa. Kokeillaan huomenna uudellen starttausta.
Mitä haluan kysyä?
1) Miksi molempien autojen tuloputkeen (lämmitimen ja suotimen välinen letku) ilmestyy jokun aikaa seistyä reilu ilmakupla??? Mistä?
Tankin suunnasta se ei tule (tarkkailtu letkua)
Hiushalkeamia ei ole löydetty suodinjalasta.
Eikä ilmakuplia näyttäisi kulkevan myöskään karkeasuotimen alapäästä lähtevässä letkussa. Eikä suodin jalassa ole muita kanavia tällävälin. Eli ymmärtääkseni polttoaine tulee karkeasuotimeen yläreunasta ja lähtee eteenpäin alareunasta.
Onko kyseessä ominaisuus, joka on uudesta lähtien?
2) Molemmissa autoista puuttui siirtopumpusta O-rengas? Miksi?
Alanko vain luulemaan, että se puuttuu kaikista?
Vehon kuvaputkelta se kyllä löytyy ja myyvät sen, mutta orginalia ei ole löytynyt kummastakaan menopelistä!
Eli O-rengas, joka on 19 mm avaimella kiinniotettavan "mutterin" alla. Pumpussahan on kolme O-rengasta
1. männäntapissa 2. juuri kyseinen puuttuva rengas männäntapin ohjaimen alla ("mutteri") ja 3. siirtopumpun yläreunassa olevan "mutterin" alla.
Miten muilla ilmavaivat? Ehkäpä reilun viikon päästä miltei joka äijällä.
Ps. En halua tontuilla, joten jäi nuo ilmeet vähemmälle :-]
autodidakti
Laitetaanpa vauhtia pohdintaan.
Tuli tänään saatua Rollen tähtihuollosta oma auto kotiin. Vaihtoi ajoitusketjun, oli kuulemma vaihdon tarpeessakin (mittarilukema 400 00 tkm).
Kysyin Rollelta kysymys numero 1) vastausta. Hän sanoi "sitä kuplaa on turha yritää saada pois, voi pitää ominaisuutena"
Ainakin C-sarjalainen (250D) lähti tänäänkin käyntiin yön yli seistyään ja pysyikin käynnissä.
Jälkeenpäin sanottuna siinä oli ainakin seuraavat viat
1) paluuletku vuoti suotimenjalan juuresta naftaa pihalle
2) paluuletkun banjoliitin päästä (ruiskutuspumppu) oli O-rengas rikki
3) karkeasuotimen juureen oli lisätty yksi ylimääräinen O-rengas
4) autoon oli hiljattain vaihdettu Bilteman laatusuodin
5) siirtopumpusta puutui O-rengas, oliko merkitystä, tiedä sitä?
Tuli tänään saatua Rollen tähtihuollosta oma auto kotiin. Vaihtoi ajoitusketjun, oli kuulemma vaihdon tarpeessakin (mittarilukema 400 00 tkm).
Kysyin Rollelta kysymys numero 1) vastausta. Hän sanoi "sitä kuplaa on turha yritää saada pois, voi pitää ominaisuutena"
Ainakin C-sarjalainen (250D) lähti tänäänkin käyntiin yön yli seistyään ja pysyikin käynnissä.
Jälkeenpäin sanottuna siinä oli ainakin seuraavat viat
1) paluuletku vuoti suotimenjalan juuresta naftaa pihalle
2) paluuletkun banjoliitin päästä (ruiskutuspumppu) oli O-rengas rikki
3) karkeasuotimen juureen oli lisätty yksi ylimääräinen O-rengas
4) autoon oli hiljattain vaihdettu Bilteman laatusuodin
5) siirtopumpusta puutui O-rengas, oliko merkitystä, tiedä sitä?
autodidakti
lisää
No nyt on tarkkailtu
Kyseessä on myöskin (w124 ) E 300 D-24, ja auto sammui 2km ajettua tienvarteen
...eikä käynnistynyt. Lähdettiin sitten hinaamaan, ja käynnistyikin sitten melkein vahingossa, eli helposti.
- Edellisenä päivänä oli vaihdettu hienosuodatin, eli olisiko ilmaa jäänyt systeemiin ? (karkeasuodatinkin oli lievästi revennyt, mutta ei parista liikkeestä kysymällä tunnettu oikeaa - yllättävää ).
- Kahdessa letkussa näkyy ilmakuplia (voisi verrata poreisiin Vishy, tms. juomapullossa). Kyseessä on karkeasuodattimelta siirtopumpulle, ja siltä hienosuodattimelle menevät kirkkaat letkut ( Diesel-vuotoa ei kuitenkaan näkyvissä)
- Tuota mainittua "kuplaa" ei muodostu yön aikana letkuun vaan näyttävät täysiltä.
Kysymys: kuinka paljon kuplia saa näkyä letkuissa, että ne voisivat aiheuttaa käyntihäiriön ?
....niin, ja nyt tuon sammumis epidodin jälkeen on ajettu kolme päivää ilman mitään käyntihäiriöitä.

Kyseessä on myöskin (w124 ) E 300 D-24, ja auto sammui 2km ajettua tienvarteen

- Edellisenä päivänä oli vaihdettu hienosuodatin, eli olisiko ilmaa jäänyt systeemiin ? (karkeasuodatinkin oli lievästi revennyt, mutta ei parista liikkeestä kysymällä tunnettu oikeaa - yllättävää ).
- Kahdessa letkussa näkyy ilmakuplia (voisi verrata poreisiin Vishy, tms. juomapullossa). Kyseessä on karkeasuodattimelta siirtopumpulle, ja siltä hienosuodattimelle menevät kirkkaat letkut ( Diesel-vuotoa ei kuitenkaan näkyvissä)
- Tuota mainittua "kuplaa" ei muodostu yön aikana letkuun vaan näyttävät täysiltä.
Kysymys: kuinka paljon kuplia saa näkyä letkuissa, että ne voisivat aiheuttaa käyntihäiriön ?
....niin, ja nyt tuon sammumis epidodin jälkeen on ajettu kolme päivää ilman mitään käyntihäiriöitä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Mulla c-sarjalainen aikanaan lämpimällä koneella toimi oikein hyvin vaikka kuplaa, osa isojakin, meni yhtenä kyynärpäänä.
Kylmänä taas ihan pari kolme kookkaampaa kuplaa aiheutti jo selvän häiriön, vaikka käynnissä olisi pysynytkin. Alkuunsa kun vuotoja oli paljon ja kuplia liikkui runsaasti, EDC-valo loisti lähes joka käynnistyksellä. Useimmiten auto myös sammui.
Edellä mainittu tapaus voisi hyvinkin liittyä tuohon suodattimen vaihtoon
Kylmänä taas ihan pari kolme kookkaampaa kuplaa aiheutti jo selvän häiriön, vaikka käynnissä olisi pysynytkin. Alkuunsa kun vuotoja oli paljon ja kuplia liikkui runsaasti, EDC-valo loisti lähes joka käynnistyksellä. Useimmiten auto myös sammui.
Edellä mainittu tapaus voisi hyvinkin liittyä tuohon suodattimen vaihtoon
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
helposti nähtäviä ilmakuplia ei saisi olla yhtään (lukuunottamatta pienen pieneniä mikrokuplia, jotka näkee hyvässä valossa)
Ilma diesel miesten mukaan särkee suuttimet
ilmeisesti ongelma poistui
Oliko nyt pakkasten aikana? Mitä oli polttoaineena? Kesälaatu on tehnyt monelle tepposia jo -15 C
Karkeasuodatinta, joka on hienosuodattimen jalassa ei löydykään kaikilta
Vanhammman mallin letkun väliin tulevaa löytyy tarvikeliikkeistä.
Veholta, kun hakee saa samalla siihen uuden O-renkaan
Hienosuodatinta ei saa myöskään kiristää liiikaa, jotkut ovat halkaiseet suodatinjalan
Ilma diesel miesten mukaan särkee suuttimet
ilmeisesti ongelma poistui

Oliko nyt pakkasten aikana? Mitä oli polttoaineena? Kesälaatu on tehnyt monelle tepposia jo -15 C
Karkeasuodatinta, joka on hienosuodattimen jalassa ei löydykään kaikilta

Veholta, kun hakee saa samalla siihen uuden O-renkaan
Hienosuodatinta ei saa myöskään kiristää liiikaa, jotkut ovat halkaiseet suodatinjalan
autodidakti
lisää
Ne on niitä mikrokuplia mitä tarkoitin, ja nytkin oli pari päivää ajamatta, eikä sitä "tunnettua" vajausta synny siihen hienosuodattimelle menevään letkuun.
Tuo häiriö tuntuu olleen ohimenevä - ilmeisesti edellispäivän suodattimen vaihdon jälkeen olisi pitänyt käyttää pidempään. Laitoin suodattimen tyhjänä paikoillleen - ensi kerralla täytän kyllä valmiiksi. Toisaalta kylmä oli päivä tuolloin, ja kesälaatua...ja lämmityskello oli sipannut, ja uudet marketeista loppu, samoin kuin jatkojohdot
...sanotaan, että talvi yllätti autoilijan - mutta näköjään myös markettien sähköosastot
Karkeasuodatinta on nyt saatavilla myös Febi merkkisenä, ja voi kysellä sopivista varaosaliikkeistä - vinkkini meni perille. Mutta yllättävästi sitä ei tosiaan lähikauppojen tiskiluettelot tunteneet.
Ja vielä sellainen harni, että suodattimen vaihdon yhteydessä alkoi tuo Stop-sammutusventtiili vuotamaan _ ei kai auta kuin uusia....
PS: autoilua vuodesta 1974, ja nyt ensimmäinen Diesel
Tuo häiriö tuntuu olleen ohimenevä - ilmeisesti edellispäivän suodattimen vaihdon jälkeen olisi pitänyt käyttää pidempään. Laitoin suodattimen tyhjänä paikoillleen - ensi kerralla täytän kyllä valmiiksi. Toisaalta kylmä oli päivä tuolloin, ja kesälaatua...ja lämmityskello oli sipannut, ja uudet marketeista loppu, samoin kuin jatkojohdot

...sanotaan, että talvi yllätti autoilijan - mutta näköjään myös markettien sähköosastot

Karkeasuodatinta on nyt saatavilla myös Febi merkkisenä, ja voi kysellä sopivista varaosaliikkeistä - vinkkini meni perille. Mutta yllättävästi sitä ei tosiaan lähikauppojen tiskiluettelot tunteneet.
Ja vielä sellainen harni, että suodattimen vaihdon yhteydessä alkoi tuo Stop-sammutusventtiili vuotamaan _ ei kai auta kuin uusia....
PS: autoilua vuodesta 1974, ja nyt ensimmäinen Diesel
Viimeksi muokannut Henry V., Su 20.12.2009 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lisää
tällä numerolla , saatavilla tuo OM 606- moottorien, yms, karkeasuodatin:
sijaitsee siis samassa jalassa, kuin hienosuodatin
kuvassa osa- 26
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=04
Iso tiivisterengas suodattimen kaulalle ei tule mukana, eli pitää ottaa vanhasta (osa-29)
Febi 09469 : löytyy/ tilattavissa ainakin varaosaliikkeisiin, jotka myy Mann-suodattimia.
( MB = 601 092 01 05 )
....kannattaa tarkistaa; ei maksa montaa Euroa, ja ainakin minun autossa oli verkko revennyt.
sijaitsee siis samassa jalassa, kuin hienosuodatin
kuvassa osa- 26
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=04
Iso tiivisterengas suodattimen kaulalle ei tule mukana, eli pitää ottaa vanhasta (osa-29)
Febi 09469 : löytyy/ tilattavissa ainakin varaosaliikkeisiin, jotka myy Mann-suodattimia.
( MB = 601 092 01 05 )
....kannattaa tarkistaa; ei maksa montaa Euroa, ja ainakin minun autossa oli verkko revennyt.
Viimeksi muokannut Henry V., Ma 21.12.2009 22:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kiitos!
Numero laitetaan ylös!
Jos ylös letkuihin ei ilmakuplaa tule, vaikuttaa hyvältä
Omassani tulee edelleen noin 10 - 15 mm ilmakupla yönyli, mutta ei suurene juurikaan siitä. Ei havaittavaa vaikutusta.
Monessa autossa saman kuplan olen havainnut. Omassani on vielä tarkistamatta lämmitinelementti, kuulemma ne alkaa vuotaamaan ajanmyötä. Ohittaakaan sitä ei mieli tekisi.
Itse täytän suotimen aina Fortellla (Diesel fuel) , helppo ja nopea, samalla putsaa suuttimia
helppo käynnistys
Numero laitetaan ylös!
Jos ylös letkuihin ei ilmakuplaa tule, vaikuttaa hyvältä
Omassani tulee edelleen noin 10 - 15 mm ilmakupla yönyli, mutta ei suurene juurikaan siitä. Ei havaittavaa vaikutusta.
Monessa autossa saman kuplan olen havainnut. Omassani on vielä tarkistamatta lämmitinelementti, kuulemma ne alkaa vuotaamaan ajanmyötä. Ohittaakaan sitä ei mieli tekisi.
Itse täytän suotimen aina Fortellla (Diesel fuel) , helppo ja nopea, samalla putsaa suuttimia

autodidakti
jatkoa......
Viime viikkoina ilmakuplia tuli "tarkkailtua" sitten enemmänkin:
Jos pakkasta oli yli -10', ja auto ei ollut lohkolämmittimellä lämmitetty, niin auto sammui, kun oli ajettu 500 metriä
(kyseessä siis E300D, OM 606 )
- Huoltotoimet alkoi siis suodatinten vaihdolla joulukuussa, kun pakkaset kiristyi. Minkäänlaisia nestevuotoja ei esiintynyt.
- Seuraavana vaihdoin siirtopumpun ja suodatinjalan väliset putket.
- Vika jatkui, joten seuraavaksi vaihdoin kaikki mahdolliset O-renkaat,
sekä liimasin Hylomarilla polttoainelämmittimeltä lähtevän liitoksen.
- Vika jatkui...: koska se tuntui liittyvän lämpötilaan/moottorin lämpötilaan, niin seuraavalta mahdollisuudelta tuntui vahvasti tuo polttoainelämmitin. Siispä se uusiksi, ja samalla myös lämmittimeltä suodattimelle menevä polttoaineputki.( Alkuperäinen putki on musta, mutta uusi korvaava on läpinäkyvä).
- Mutta....vika jatkui: "kaikki vaihdettu", mutta ilmaa vaan kuplii putkissa!
Ja mitä kylmempi kone, niin sitä enemmän ?
Lämmittimeltä tuleva (nyt kirkas) putki oli aivan kuplaton, mutta karkeasuodattimen pohjalta lähtevään putkeen niitä tuli. Siis suodattimen oli oltava jotenkin syyllinen ?. Suodatinrungossa ei näkynyt mitään halkeamia tms. Karkeasuodatin tiivistyy paikoilleen kartiomaiseen pintaan,
ja vaikka tiiviste oli otettu entisestä suodatimesta, niin se tuntui edelleen hyvältä ?. Liimasin suodattimen kuitenkin paikoilleen Hylomarilla
....ja siinä oli vika: tuloksena oli täydellinen kuplattomuus !
Nyt on tässä viikko ajeltu, ja testattu, ja aina toimii. Ei ole kuplia, eikä yön jälkeen putkiin synny "vajausta"
Vinkki: tuo suodatin taitaa olla syyllinen itsepintaisiin ilmavuotoihin.
Vaikka vuoto ei olisi niin suuri, että kone sammuu, niin pienikin vuoto tekee haittansa.
Jos pakkasta oli yli -10', ja auto ei ollut lohkolämmittimellä lämmitetty, niin auto sammui, kun oli ajettu 500 metriä

(kyseessä siis E300D, OM 606 )
- Huoltotoimet alkoi siis suodatinten vaihdolla joulukuussa, kun pakkaset kiristyi. Minkäänlaisia nestevuotoja ei esiintynyt.
- Seuraavana vaihdoin siirtopumpun ja suodatinjalan väliset putket.
- Vika jatkui, joten seuraavaksi vaihdoin kaikki mahdolliset O-renkaat,
sekä liimasin Hylomarilla polttoainelämmittimeltä lähtevän liitoksen.
- Vika jatkui...: koska se tuntui liittyvän lämpötilaan/moottorin lämpötilaan, niin seuraavalta mahdollisuudelta tuntui vahvasti tuo polttoainelämmitin. Siispä se uusiksi, ja samalla myös lämmittimeltä suodattimelle menevä polttoaineputki.( Alkuperäinen putki on musta, mutta uusi korvaava on läpinäkyvä).
- Mutta....vika jatkui: "kaikki vaihdettu", mutta ilmaa vaan kuplii putkissa!
Ja mitä kylmempi kone, niin sitä enemmän ?
Lämmittimeltä tuleva (nyt kirkas) putki oli aivan kuplaton, mutta karkeasuodattimen pohjalta lähtevään putkeen niitä tuli. Siis suodattimen oli oltava jotenkin syyllinen ?. Suodatinrungossa ei näkynyt mitään halkeamia tms. Karkeasuodatin tiivistyy paikoilleen kartiomaiseen pintaan,
ja vaikka tiiviste oli otettu entisestä suodatimesta, niin se tuntui edelleen hyvältä ?. Liimasin suodattimen kuitenkin paikoilleen Hylomarilla

....ja siinä oli vika: tuloksena oli täydellinen kuplattomuus !
Nyt on tässä viikko ajeltu, ja testattu, ja aina toimii. Ei ole kuplia, eikä yön jälkeen putkiin synny "vajausta"

Vaikka vuoto ei olisi niin suuri, että kone sammuu, niin pienikin vuoto tekee haittansa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tutun tuntuisia oireita, hehkutulppien vaihdon jälkeen alkas omat vastaavat ongelmat kun joutui kääntelemään ja irroittelemaan niitä polttoaineputkia pois edestä. Siihen asti ei ollut mitään ongelmia niiltä osin. Kun auto seisoo n.8tuntia niin lähtee käymään niinkuin pitääkin, mutta yli 10tuntia kun seisoo niin saa sahata minuutin pari ennenkuin alkaa pikkuhiljaa sytyttämään ja käymään. Ilmaahan se jostain saa ja polttoaine laskee tuloputkesta takaisin tankkiin. Kaikki uudet putket o- renkaineen on hommattu ja pitää niitä alkaa vaihdella kuhan kerkee. Auto on W202 250D -95
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
lisää
Felmit :"respektiä" täältä
Omassa tulee vasta 380tkm
Tuosta kuplajahdista tuumailen seuraavaa:
Mielestäni systeemin tulisi toimia niin, että siirtopumppu imee katkeamattoman nestetuoton koko matkalle. Putkistossa on kova alipaine kun se kerran imee ilmaa, jopa "olemattomista" saumoista. Siksi neste ei vuoda ulos, vaan imee ilmaa sekaan.
Omassa tapauksessa ihmettelin, että miksi tuo karkeasuodatin osa oli avattaessa vain puolillaan nestettä - syy oli tietenkin tuo painevuoto.
Harrikka95: Kuinkas sinulla jakselee tuo karkeasuodatin ?


Tuosta kuplajahdista tuumailen seuraavaa:
Mielestäni systeemin tulisi toimia niin, että siirtopumppu imee katkeamattoman nestetuoton koko matkalle. Putkistossa on kova alipaine kun se kerran imee ilmaa, jopa "olemattomista" saumoista. Siksi neste ei vuoda ulos, vaan imee ilmaa sekaan.
Omassa tapauksessa ihmettelin, että miksi tuo karkeasuodatin osa oli avattaessa vain puolillaan nestettä - syy oli tietenkin tuo painevuoto.
Harrikka95: Kuinkas sinulla jakselee tuo karkeasuodatin ?
Viimeksi muokannut Henry V., Ke 24.02.2010 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
lisää
Kyllä se hieman huokaa tämä w124:kin. Ja sama kohina tankkiin päin, kun auto sammui....
Silti kuitenkin tuossa letkuja vaihdellessa saattoi todeta, että polttoaine nousee tankista kuitenkin omalla painollaan, sylinterikannessa sijaitsevalle polttoainelämmittimelle. Mutta w124:ssä tankki onkin korkealla, eli selkänojan takana.

Silti kuitenkin tuossa letkuja vaihdellessa saattoi todeta, että polttoaine nousee tankista kuitenkin omalla painollaan, sylinterikannessa sijaitsevalle polttoainelämmittimelle. Mutta w124:ssä tankki onkin korkealla, eli selkänojan takana.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kannattaa tarkistaa huohotinputki, että on aukiharrikka95 kirjoitti:Huomasin tuossa omassa vielä semmoisenkin homman että ajon jälkeen jonku ajan kuluttua tallissa kokeilin avata tankin korkkia niin kuului semmoinen kunnon huokaus, eli melkoinen alipaine, eikö sekin vielä lisää sitä tankkiinpäin valumista.
autodidakti
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tänä aamuna (pakkasta vaan -12°) ja heti syttyi tulille eli ei mitään ilmavaivoja
Menee kai pakkasen piikkiin nuo ilmavuodot mutta tilannetta seurataan. Pitää tutkia se tankin huohotus joo, ei sais pihahdella oli lämmin tai kylmä
edit. oli vielä jokin aika sitten W124 200D ja ei koskaan mitään tällaisia murheita, eli kaikki menee huonompaan suuntaan mitä uudempia mersut ovat, monessa asiassa jo tullut huomattua


edit. oli vielä jokin aika sitten W124 200D ja ei koskaan mitään tällaisia murheita, eli kaikki menee huonompaan suuntaan mitä uudempia mersut ovat, monessa asiassa jo tullut huomattua

Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 02.09.2013 23:21
Re: Dieseleiden ilmavuodoista???
Kiitos kaikille kirjottaneille kävin ongelmat läpi ja klemmarien kiristys ja suodattimen vaihto poisti ainakin toistaiseks ongelman..
Re: Dieseleiden ilmavuodoista???
Lisään tähän ketjuun OM606 koneen O-rengaslistan polttoaineputkistoon (W124)
Polttoaine putket tarvitsevat 3 kpl No: 6019970445 (isommat O-renkaat) ja 5 kpl No: 6019970345.
(Jos polttoaineputket ovat kovin vanhat, kynnet kiinnityksissä katkeavat helposti. Kannattaa miettiä putkien ostoa. Hinnanero ei ole suuri ja niissä on kaikki mukana)
Karkeasuodatin, huomaa siihen pitää ostaa erikseen O-rengas 6019970148.
Polttoaine putket tarvitsevat 3 kpl No: 6019970445 (isommat O-renkaat) ja 5 kpl No: 6019970345.
(Jos polttoaineputket ovat kovin vanhat, kynnet kiinnityksissä katkeavat helposti. Kannattaa miettiä putkien ostoa. Hinnanero ei ole suuri ja niissä on kaikki mukana)
Karkeasuodatin, huomaa siihen pitää ostaa erikseen O-rengas 6019970148.

autodidakti