Jakoketjuremppa on tehty pari tonnia sitten. Turbiini ja laatikko kestänee sen vähän reilun 800nm väännön jos lukkoa hieman ohjelmalla kirii? Olikos om646 suuttimien rungot samat? Jos heittäis kokeilumielessä käytetyt paikalleen. Kuinka isoa kennoa se vesivälijäähytin tarvii?Bomber4 kirjoitti:Vakio jyvällä ohjelmoituna kyykkäs ensin turbiini . Siittä onkin hyvä jatkaa. Ensin tekee perus jakoketju rempan ja sitten hyvän laatikon turbiineineen,onkin jo 2500-3000€ sijoittanut. Siitä sitten kone pois et voine turbot teettää vaikka 320 ahtimista tms. Taas on 1000-1500€ selällään. Siihen suuttimet n.250-300€ kpl. Sitten tekee hyvin veden jäähdytyksen välijäähdytykseen taas on esim. Meziere 136s pumpun ja hyvän jäähdyttimen kanssa n.500€ selällään..... Eikä työlle tms. Vielä oo laskettu mitään. Paras olis laittaa perus asiat kuntoon ja ohjelma,niin rahoille tulee vastinetta. Toki ei ole mikään harrastus jollei mee kaikki rahat . Kuka rikkoo ekana 628 500hp ??
320cdi suuttimet
Re: 320cdi suuttimet
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 320cdi suuttimet
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 320cdi suuttimet
Oon ollu jo aiemmin yhteydessä ja tekee kyllä. Samalla olisi varmaan järkevää tinata puolijohdekanta piirilevyyn että piirien vaihto olisi jatkossa helpompaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 320cdi suuttimet
Samat rungot on, menee suoraan paikalleen.Siekkinen kirjoitti: Olikos om646 suuttimien rungot samat? Jos heittäis kokeilumielessä käytetyt paikalleen.
Korjatuista ei voi olla varma, ovatko minkä kokoisia.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: 320cdi suuttimet
Saattaa orastavaa suutinvikaa (vuotoa) ollakkin kun reilummalla kaasulla pöläyttää aika mukava pilven ja kitkuaa tyhjäkäynnillä. Jos ostasin kahen 646 moottorin suuttimet ja heittäsin paikalleen niin toimiko ne pelkällä staarin kalibroinnilla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 320cdi suuttimet
Moi!
Jaetaampas lähiviikkojen kokemuksia näistä 'mörkösuuttimista' A 646 070 07 87. Semmoiset sattu löytymään kaverin 2007 s203 mesestä. Auto lähti vaihtoon ja suuttimethan ei tietenkään menneet mukana vaan napattiin siitä pois.
Möröt istutettiin Tuikku1 :seen AMG suuttimien tilalle. Eli testi alusta on varmasti kohdillaan ja tunnettu
Koeajo tuntui ok:lta, jonka ois pitäny herättää tuntemuksia, kun ei ruvennut savuamaan No auto ex. isäntänsä luo kajaaniin ja nappi pyörään.
Teho tippui 283hp->278 hp samalla AMG suuttimien ohjelmalla. No epäilys heräsi, että vanhaan suomiauto taksiin olisi tehty 'suutinhuolto' ja 'mörkökäret' vaihdettu pienempiin. Löysin ebaysta saman numeroiset suuttimet ja eikun tilaukseen. Suuttimet tuli, kärki auki ja numero ylös. Sitten suomi mörkö pois autosta ja kärki irti
Ja kas kummaa sama BOSCHilainen kärki numero molemmissa joka julkaistaan tässä: DLLA 153P 1494 (verrokiksi w211 320cdia kärki on DLLA 153P 1270+, jos joku löytäis näitten reikä koot jostain boschin listasta vertailuksi )
Eli lähes sata varmasti orig 'mörkö' kärjillä, kun Saksasta ja Suomesta tulleista löyty samat kärjet.
Sitten billetti kompura siipi tuikku 1:seen, -> ilmaa lisää 10g/s
Taas Kajaanin (jälkikasvu käy siellä armeijassa ja pystyy helposti tuikkua kiusaamaan iltalomilla ), uusi softa sisään ja taas teho tippui 5hp
Eli vaikka suutinkartat on isommat tehoa tulee näillä noin samat kuin orig AMG-suuttimilla, eikö jaksa pysyä auki kovassa rasituksessa
Ohivuodot mitattu molemmista seteistä, ei ongelmia 10-25ml/min. No nyt meillä on 8 kpl näitä 'mörkojä'. Ei kai se auta kun Kajaaniin karjalaiseen laittaa toinen setti suuttimia modaukseen, jotta tästä tuikku 1:stä se + 300 kaivellaan esiin.
Jaetaampas lähiviikkojen kokemuksia näistä 'mörkösuuttimista' A 646 070 07 87. Semmoiset sattu löytymään kaverin 2007 s203 mesestä. Auto lähti vaihtoon ja suuttimethan ei tietenkään menneet mukana vaan napattiin siitä pois.
Möröt istutettiin Tuikku1 :seen AMG suuttimien tilalle. Eli testi alusta on varmasti kohdillaan ja tunnettu
Koeajo tuntui ok:lta, jonka ois pitäny herättää tuntemuksia, kun ei ruvennut savuamaan No auto ex. isäntänsä luo kajaaniin ja nappi pyörään.
Teho tippui 283hp->278 hp samalla AMG suuttimien ohjelmalla. No epäilys heräsi, että vanhaan suomiauto taksiin olisi tehty 'suutinhuolto' ja 'mörkökäret' vaihdettu pienempiin. Löysin ebaysta saman numeroiset suuttimet ja eikun tilaukseen. Suuttimet tuli, kärki auki ja numero ylös. Sitten suomi mörkö pois autosta ja kärki irti
Ja kas kummaa sama BOSCHilainen kärki numero molemmissa joka julkaistaan tässä: DLLA 153P 1494 (verrokiksi w211 320cdia kärki on DLLA 153P 1270+, jos joku löytäis näitten reikä koot jostain boschin listasta vertailuksi )
Eli lähes sata varmasti orig 'mörkö' kärjillä, kun Saksasta ja Suomesta tulleista löyty samat kärjet.
Sitten billetti kompura siipi tuikku 1:seen, -> ilmaa lisää 10g/s
Taas Kajaanin (jälkikasvu käy siellä armeijassa ja pystyy helposti tuikkua kiusaamaan iltalomilla ), uusi softa sisään ja taas teho tippui 5hp
Eli vaikka suutinkartat on isommat tehoa tulee näillä noin samat kuin orig AMG-suuttimilla, eikö jaksa pysyä auki kovassa rasituksessa
Ohivuodot mitattu molemmista seteistä, ei ongelmia 10-25ml/min. No nyt meillä on 8 kpl näitä 'mörkojä'. Ei kai se auta kun Kajaaniin karjalaiseen laittaa toinen setti suuttimia modaukseen, jotta tästä tuikku 1:stä se + 300 kaivellaan esiin.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: 320cdi suuttimet
Ja vielä kalibroinnista, normisuuttimet 6-numeroinen koodi, A646 isoissa 7-numeroinen. Ei nielaissut stari sitä vaan rupesi kiukkuilemaan eri määristä numeroita
Kehitys valikoissa oli vanhat 1,2,3 suutinluokat, mutta en vielä uskaltanut leikkiä niillä, josko ois saanut auton ymmärtämään isompi numeromääräistä koodia. Mutta onneksi tuikku laittaa autoon semmoiset suutinkartat kun tarviaa!!!
Kehitys valikoissa oli vanhat 1,2,3 suutinluokat, mutta en vielä uskaltanut leikkiä niillä, josko ois saanut auton ymmärtämään isompi numeromääräistä koodia. Mutta onneksi tuikku laittaa autoon semmoiset suutinkartat kun tarviaa!!!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: 320cdi suuttimet
Mielenkiintoista tuokin. Olis mukava tietää miten vertailussa kävis om628 ja om646 suuttimien välillä. Nuo pitäis ehkä huoltaa/vaihtaa muutenkin niin mielellään sinne laittais jotain ''parempaa''. Tuon kasin huonoja puolia on vain se että siinä niitä on monta kappaletta
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 320cdi suuttimet
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 320cdi suuttimet
Kiitos tiedosta. Tuollaiset käret löytyi maailmalta kohtuu hintaanmirmir69 kirjoitti:...
Ja kas kummaa sama BOSCHilainen kärki numero molemmissa joka julkaistaan tässä: DLLA 153P 1494 (verrokiksi w211 320cdia kärki on DLLA 153P 1270+, jos joku löytäis näitten reikä koot jostain boschin listasta vertailuksi )
Eli lähes sata varmasti orig 'mörkö' kärjillä, kun Saksasta ja Suomesta tulleista löyty samat kärjet.
...
Tilattu nitä 4 kpl ja katotaan miten hommat onnistuu.
Edelleen kiitän tuosta tuikitärkeästä tiedosta. (ei yksi kiitos riitä)
Re: 320cdi suuttimet
Kaivelen vanhaa ketjua ylös kun tuo suutin kärkien vaihto kiinnostaa.
Mitenkös nuo 646 kärjet mitkä tässä oli mainittuna, onko ne kuinka paljon isommat kuin esim om647 orkkikset?
Mitenkös nuo 646 kärjet mitkä tässä oli mainittuna, onko ne kuinka paljon isommat kuin esim om647 orkkikset?
Re: 320cdi suuttimet
.
Se on ihan tuurissaan, kuka niitä löytää ja minkä kuntoisia ne on.
On kaksi kunnolla toimivaa, kohtihintaista settiä.
Suutinmuutos amg,tä vastaavaksi, juuri ja juuri menee kuusipyttyisessä neljäsataa rikki.
Mörkösuuttimet, tuotto jotain +200millin luokkaa. kuusipyttyisestä mitattuna 670-690hv, nelipyttyisestä 700/350.
Näillä menee vahvistamaton ja vahvistettukkin voimansiirto varmasti rikki täydellä syötöllä.
Se on ihan tuurissaan, kuka niitä löytää ja minkä kuntoisia ne on.
On kaksi kunnolla toimivaa, kohtihintaista settiä.
Suutinmuutos amg,tä vastaavaksi, juuri ja juuri menee kuusipyttyisessä neljäsataa rikki.
Mörkösuuttimet, tuotto jotain +200millin luokkaa. kuusipyttyisestä mitattuna 670-690hv, nelipyttyisestä 700/350.
Näillä menee vahvistamaton ja vahvistettukkin voimansiirto varmasti rikki täydellä syötöllä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 320cdi suuttimet
Jees, kiitos.
Varmaan amg vastaavat ois ihan riittävät kun saa ahtimen yms ensin tehtyä.
Varmaan amg vastaavat ois ihan riittävät kun saa ahtimen yms ensin tehtyä.
Re: 320cdi suuttimet
https://www.eps-turbo.de/einspritzdusen-injektoren.htmlw211E kirjoitti: ↑Su 05.11.2023 18:43 https://www.blacksmokeracing.com/fi/pro ... ys-suutin/
Saako jostai halvemmalla suuttimia w211 om646 kuin tuolta? oisko vinkata paikkaa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: 320cdi suuttimet
Saahan Suomesta vaikka mistä, mutta kalliimmalla. Tuolta itse olen tilannut. En osaa sanoa sinun tapauksestasi mitään, kun en tiedä mikä auto sinulla on.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94