W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
Moi!
Auto meni Limp Mode tilaan (Keltainen moottori valo syttyi palamaan.).
Vika koodeja jäi päälle poiston jälkeen 16 kpl
Koodit tuplana 2526,2530,2527,3053,3052,2627,2603,2602 (Teksti sanoo joko katkos tai maa vuoto.).
Onko ajatusta missä vika voisi olla. Mitä voisi tarkastella
Yst.W164
Auto meni Limp Mode tilaan (Keltainen moottori valo syttyi palamaan.).
Vika koodeja jäi päälle poiston jälkeen 16 kpl
Koodit tuplana 2526,2530,2527,3053,3052,2627,2603,2602 (Teksti sanoo joko katkos tai maa vuoto.).
Onko ajatusta missä vika voisi olla. Mitä voisi tarkastella
Yst.W164
Viimeksi muokannut alille, To 13.02.2014 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
.
Voisit aloittaa vikojen etsimisen viemällä auton staarin, tai edes Bochin KTS,n nokkaan.
Tuon lottorivin perusteella ei kukaan voi mitään järkevää aiheeseen sanoa.
V kuutosessa on kolme säädintä, joissa olevat häiriöt ei meinaa selvitä merkkitesterilläkään.
Voisit aloittaa vikojen etsimisen viemällä auton staarin, tai edes Bochin KTS,n nokkaan.
Tuon lottorivin perusteella ei kukaan voi mitään järkevää aiheeseen sanoa.
V kuutosessa on kolme säädintä, joissa olevat häiriöt ei meinaa selvitä merkkitesterilläkään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
Moi!
Kiitos vastauksesta
BOSCH Laitteella ajettu nuo vika koodit ulos.
2526 Ahtopaineen säädin (PCR) Maavuoto
2526 Ahtopaineen säädin (PCR) Katkos
2530 Imukananvan kytkentä Maavuoto
2530 Imukananvan kytkentä Katkos
2527 Pakokaasun takaisinkierr.valvonta Maavuoto
2527 Pakokaasun takaisinkierr.valvonta Katkos
3053 Imuilman Lämpötunnistin (2HFM:ssa) Jännite liian alhainen
3053 Imuilman Lämpötunnistin (2HFM:ssa)Signaalivirhe
3052 Imuilman Lämpötunnistin (1HFM:ssa) Jännite liian alhainen
3052 Imuilman Lämpötunnistin (1HFM:ssa) Signaalivirhe
2627 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari Toiminta häiriö
2627 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari Toiminta häiriö
2603 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari B Ilmamassa liian alhainen
2603 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari B Ilmamassa liian alhainen
2602 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari A Ilmamassa liian alhainen
2602 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari A Katkos
Voiko kyseessä olla se pirun putki siinä moottorin päällä, vai mitä antureita tarkoita? vai onko se M55 moottori mennyt siitä turbon edestä(Alta).
Yst. W164
Kiitos vastauksesta
BOSCH Laitteella ajettu nuo vika koodit ulos.
2526 Ahtopaineen säädin (PCR) Maavuoto
2526 Ahtopaineen säädin (PCR) Katkos
2530 Imukananvan kytkentä Maavuoto
2530 Imukananvan kytkentä Katkos
2527 Pakokaasun takaisinkierr.valvonta Maavuoto
2527 Pakokaasun takaisinkierr.valvonta Katkos
3053 Imuilman Lämpötunnistin (2HFM:ssa) Jännite liian alhainen
3053 Imuilman Lämpötunnistin (2HFM:ssa)Signaalivirhe
3052 Imuilman Lämpötunnistin (1HFM:ssa) Jännite liian alhainen
3052 Imuilman Lämpötunnistin (1HFM:ssa) Signaalivirhe
2627 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari Toiminta häiriö
2627 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari Toiminta häiriö
2603 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari B Ilmamassa liian alhainen
2603 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari B Ilmamassa liian alhainen
2602 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari A Ilmamassa liian alhainen
2602 Ilmamassan- tai ilmamääränmittari A Katkos
Voiko kyseessä olla se pirun putki siinä moottorin päällä, vai mitä antureita tarkoita? vai onko se M55 moottori mennyt siitä turbon edestä(Alta).
Yst. W164
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
kristalli pallossa (sumea)
näkyy karvähtanyt läppämoottori joka on polttanut sulakkeen
rikkinäinen sulake aiheuttaa nuo muut vikakoodit
sulakkeen uusinta ja uus vikakoodien luku
näkyy karvähtanyt läppämoottori joka on polttanut sulakkeen
rikkinäinen sulake aiheuttaa nuo muut vikakoodit
sulakkeen uusinta ja uus vikakoodien luku
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
.
Joo, säätimethän ne siellä ...
Egr venttiili antaa tavallisesti aivan selkokielisen ja oikean herjan, joka kohdistuu oikein.
Ahtimen säädin ja läppämoottori sekottuu diaknoosiltaan toisiinsa käytännössä aina, syytä en ymmärrä.
Sotkisko piirilevyllä oleva kuuma öljy jotenkin, en tiedä.
No, irroittamalla ja huolellisesti putsaamalla nuo kaksi säädintä, voisi herjoista päästä joksikin aikaa, mutta nuo on näissä moottoreissa tyyppivikoja, varmasti kaikista menee.
Öljyhuntu ne särkee.
Virtakatkos viittaa sulakkeeseen, tai johtovikaan.
Joo, säätimethän ne siellä ...
Egr venttiili antaa tavallisesti aivan selkokielisen ja oikean herjan, joka kohdistuu oikein.
Ahtimen säädin ja läppämoottori sekottuu diaknoosiltaan toisiinsa käytännössä aina, syytä en ymmärrä.
Sotkisko piirilevyllä oleva kuuma öljy jotenkin, en tiedä.
No, irroittamalla ja huolellisesti putsaamalla nuo kaksi säädintä, voisi herjoista päästä joksikin aikaa, mutta nuo on näissä moottoreissa tyyppivikoja, varmasti kaikista menee.
Öljyhuntu ne särkee.
Virtakatkos viittaa sulakkeeseen, tai johtovikaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
Monesti se diagnosin sekasin meno johtuu osittain yhteisisätä johdoista, minkä kautta kiertäätuikku kirjoitti:.
Joo, säätimethän ne siellä ...
Egr venttiili antaa tavallisesti aivan selkokielisen ja oikean herjan, joka kohdistuu oikein.
Ahtimen säädin ja läppämoottori sekottuu diaknoosiltaan toisiinsa käytännössä aina, syytä en ymmärrä.
Sotkisko piirilevyllä oleva kuuma öljy jotenkin, en tiedä.
No, irroittamalla ja huolellisesti putsaamalla nuo kaksi säädintä, voisi herjoista päästä joksikin aikaa, mutta nuo on näissä moottoreissa tyyppivikoja, varmasti kaikista menee.
Öljyhuntu ne särkee.
Virtakatkos viittaa sulakkeeseen, tai johtovikaan.
ja usein loppu tulos on tuolla aikaisemmin mainittu
lisätynä sillä että jos sulke ei pala ja ajoa jatkaa niin loppu tuloksena on usein risa turbon sääteljä moottori
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
Moi!
Voisi hyvinkin olla se läppämoottori.. Ajoin pitkästä aikaa vaunu perässä.. Liekö motti kuumentunut kunnolla ja öljyt alkaneet valumaan.
Eli, Ajella ei kannata hirveästi. ( EN löytänyt yhtään palanutta sulaketta.). Katsoin niitä 15 A sinisiä sulakkeita.
Pitää vaihtaa se Läppämoottori heti ensi töikseen.
Oletteko sitä mieltä että se V putki jossa EGR:tä on kiinni olisi kunnossa?
Kiitos Vastauksista.
PS. Ahtopaine säädin vaihdettiin 3 kk sitten.
Voisi hyvinkin olla se läppämoottori.. Ajoin pitkästä aikaa vaunu perässä.. Liekö motti kuumentunut kunnolla ja öljyt alkaneet valumaan.
Eli, Ajella ei kannata hirveästi. ( EN löytänyt yhtään palanutta sulaketta.). Katsoin niitä 15 A sinisiä sulakkeita.
Pitää vaihtaa se Läppämoottori heti ensi töikseen.
Oletteko sitä mieltä että se V putki jossa EGR:tä on kiinni olisi kunnossa?
Kiitos Vastauksista.
PS. Ahtopaine säädin vaihdettiin 3 kk sitten.
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
v putkialille kirjoitti: Oletteko sitä mieltä että se V putki jossa EGR:tä on kiinni olisi kunnossa?
EGR:rät
(taitaa muisti pätkiä tähän aikaan kun muistin muka olisi yksi)
E: jos v putki on muovia niin siinä on ilmamassa mittarit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06
CDI203 kirjoitti:v putkialille kirjoitti: Oletteko sitä mieltä että se V putki jossa EGR:tä on kiinni olisi kunnossa?
EGR:rät
(taitaa muisti pätkiä tähän aikaan kun muistin muka olisi yksi)
E: jos v putki on muovia niin siinä on ilmamassa mittarit
Sorry - oma tietämättömyys tulee esille. Tarkoitin siis juuri tuota päällä olevaa putkea jossa Ilmamassa mittarit ovat kiinni.
EGR:ä taitaa olla jossain ihan muualla.
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
Moi!
Läppämoottori vaihdettu (joka siis oli rikki.). Samoin yksi 15A suulake..
Homma kunnnossa ja auto toimii ok.
Korjautin auton Lahden toisella puolella. Kokonais kustannus noin 400 euroa.
Läppämoottorin hinta siellä 15% alennuksella noin 160 euroa.
Ainoa mitä en selvittäessäni löytänyt, että missä tuo 15A suulake sijaitsee, koska yhtään rikkinäistä en löytänyt nokkapellin alta.
Yts. W164
Läppämoottori vaihdettu (joka siis oli rikki.). Samoin yksi 15A suulake..
Homma kunnnossa ja auto toimii ok.
Korjautin auton Lahden toisella puolella. Kokonais kustannus noin 400 euroa.
Läppämoottorin hinta siellä 15% alennuksella noin 160 euroa.
Ainoa mitä en selvittäessäni löytänyt, että missä tuo 15A suulake sijaitsee, koska yhtään rikkinäistä en löytänyt nokkapellin alta.
Yts. W164
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
Moi!
Löytyisikö viisasta joka tietäisi missä tuo läppämoottorin sulake ( 15A) sijaitsee.
Yst. W164
Löytyisikö viisasta joka tietäisi missä tuo läppämoottorin sulake ( 15A) sijaitsee.
Yst. W164
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
Se sulake ei ole vain sille moottorille vaan kun se kärvähtää niin melkeinpä kaikki tunnistimet kuolee samalla eli on moottorin ohjauksen sulake, löytyy apparinetunurkan sulakerasiasta
Re: W164 Limp Mode 320CDI 06 (Ongelma ratkottu)
kaikki w164 sulakkeet
http://www.justanswer.com/mercedes/6d39 ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oliskohan f101
auton sulake kaavio pitäis löytyä vararenkaan alta rututtuna ellei sitä kukaan ole hukannu
http://www.justanswer.com/mercedes/6d39 ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oliskohan f101
auton sulake kaavio pitäis löytyä vararenkaan alta rututtuna ellei sitä kukaan ole hukannu