W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kuusikulma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
Paikkakunta: Kuopio

W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja kuusikulma »

Onko kukaan laittanut sporttisempia iskareita eteen w210 korimalliin?

Bilsteinin sport B6 iskarit on mielessä.
http://www.autotarvike.fi/bilstein-b6-sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo on napakampi iskarimalli kuin vakio ja saattaisi auttaa etupään "vaelteluun" ja keskittää ohjausta muutenkin.
Nyt ei ole ajatusta koskea jousitukseen eikä peräpäähän ollenkaan. Takana vakiot jouset, painon mukaan säätyvät iskarit.

Tuleeko autosta kova kivireki sporteilla? Jos näin on vois olla B4 heavy duty ehkä parempi vaihtoehto.
Kyseessä on elegance malli ja tähänkin on jokin oma iskarimallinsa KL:n sivuilla...Mikä lie ero sitten Avangarde malliin?

Mielipiteitä?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja simoks »

itellä on sachsin sport touringit ja niillä ainakin montut tiessä lyö tosi kovaa. mielessä ollu laittaa b8 bilsteinit kunhan sopiva sauma tulee. tosin itellä on 40profiilin renkaatkin ja ne vaikuttaa varmaan paljon myös. Mites olis jos vaihdat jouset jäykempiin edessä näin aluks?
W210 E320cdi
kuusikulma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja kuusikulma »

Etuiskarit kolahtelee kuopissa joten pakko vaihtaa. Jousiin ei tartteis koskea.
Mulla on 16" 55/225 renkaat alla joten matalaprofiilin renkaan ongelma jää siitä pois...

Ei ole kokemusta sportti iskareista niin en osaa oikein suhteuttaa miten ne vaikuttaa auton alla.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

simoks kirjoitti:itellä on sachsin sport touringit ja niillä ainakin montut tiessä lyö tosi kovaa. mielessä ollu laittaa b8 bilsteinit kunhan sopiva sauma tulee. tosin itellä on 40profiilin renkaatkin ja ne vaikuttaa varmaan paljon myös. Mites olis jos vaihdat jouset jäykempiin edessä näin aluks?
Eikös tuo Sachs Sport Touring ole sama kuin vakioiskari?
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

kuusikulma kirjoitti:Onko kukaan laittanut sporttisempia iskareita eteen w210 korimalliin?

Bilsteinin sport B6 iskarit on mielessä.
http://www.autotarvike.fi/bilstein-b6-sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo on napakampi iskarimalli kuin vakio ja saattaisi auttaa etupään "vaelteluun" ja keskittää ohjausta muutenkin.
Nyt ei ole ajatusta koskea jousitukseen eikä peräpäähän ollenkaan. Takana vakiot jouset, painon mukaan säätyvät iskarit.

Tuleeko autosta kova kivireki sporteilla? Jos näin on vois olla B4 heavy duty ehkä parempi vaihtoehto.
Kyseessä on elegance malli ja tähänkin on jokin oma iskarimallinsa KL:n sivuilla...Mikä lie ero sitten Avangarde malliin?

Mielipiteitä?
Itsellä w210e270cdi elegance-00. Mun ymmärtääkseni napakammat iskarit auttaa vähän"vaelteluun", etenkin jos ne on aivan puhki,mutta kivirekiefekti lisääntyy varmuudella kaupanpäällisiksi !Nää on maku asioita,mutta liian kova nyt jo. Varmasti en tiedä, mutta ymmärtääkseni Elegancen ja Avangarden alustassa ei olis juurikaan eroja ? Käy läpi etupään nivelet (kaikki) ja nimenomaan yläpallonivelet + pyörän laakereiden kireys(löysyys). "Vaeltelu" loppuu, varmasti. No kaiken jälkeen tietysti kulmat kohdalleen ! Ja kaaaasua :thumbup:
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

kuusikulma kirjoitti:Etuiskarit kolahtelee kuopissa joten pakko vaihtaa. Jousiin ei tartteis koskea.
Mulla on 16" 55/225 renkaat alla joten matalaprofiilin renkaan ongelma jää siitä pois...

Ei ole kokemusta sportti iskareista niin en osaa oikein suhteuttaa miten ne vaikuttaa auton alla.
Kuka lie määritellyt mistä alkaen rengas on matalaprofiilinen ? Varmaan onkin,en vaan ole sattunut kuulemaan. Mutta itse pitäisin vielä 55 profiilia "matalana". Siitä alaspäin aletaan lähestyä ratarenkaita. Ne on kieltämättä komean näköisiä mutta
kyyti on armottoman kova. Ilmajouset taas on oma "lukunsa". Mukavuussyistä itselleni ottaisin 70 profiiliset, jos vaan saisin.

PS. Mitä leveämmät renkaat sitä alttiimmat "vaeltelulle" !
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 Eteen jäykemmät iskarit?

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Laitetaan oikeen kunnon putki mielipiteitä: Bilstein iskareista ainoastaan yksi kokemus. Uusi Volvo, siinä tehtaan iskarit.

Menin onneton vaihtamaan siihen eteen Bilsteinit. ...... Efekti sama kuin sinne olisi laittanut visapölkyt !.... :silent:
Vastaa Viestiin