Cdi:t Kuulolla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Cdi:t Kuulolla

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Olisin kysellyt että millaisia lämpöjä teillä on autoissa tällaisilla pikkupakkasilla?Tarkoitan siis lämpömittaria.Onko vakio termarilla
+80c kaupunkiajossa.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
kempura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 04.08.2004 09:10
Paikkakunta: Etelä Suomi

Cdi koneen kylmyysaste

Viesti Kirjoittaja kempura »

Moi,

Autoni on 270 Cdi ja kylla se sinne karvan alle 80 asteeseen painuu se lampotila. On niin hyva hyotysuhde etta ei meinaa rittaa matkustajille. Tosin nyt kun on lahella 0 niin sahkoinen lisalammitin on kaytossa, joka nopeuttaa lampeamista ja edesauttaa sen pysymista. Ongelmaan on ratkaisu joko pitaa olla yli 200 vauhtia tai sitten Webasto! Molemat aiheuttavat mahdollisen ylimaaraisen kulueran...!

Kiinnostaisi tietaa jos joku on vaihtanut termostaattia etta korjaantuuko ongelma silla ja kuinka paljon lammot nousevat?
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Minulla vastikään vaihdettu 87 asteinen termari, työmatka-ajossa(maantie) pysyy lämmöt tuossa 80 asteen nurkilla. Kaupungilla jos jaksaa rullata tarpeeksi kauan niin kyllä ne sitten nousee sinne 85 tienoille ja plussakeleillä maantieajossakin mutta heti kun tuli muutama aste pakkasta on tuo lämpöjen nousu aika vaivalloisen oloista. Sinne 60-70 nousee aika ripeästi, muutaman kilometrin pätkällä mutta sitten tuo viisarin liike menee kyllä todella vaivalloiseksi.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Muistelisin täällä foorumilla jokin aika sitten lukeneeni erään topicin tuosta aiheesta... eli termarin uusiminen vanhempiin Cdi-mersuihin auttaa tuohon vaivaan. Piti tuota omaanikin silloiseen Cdi:hin kokeilla, kun lämpöä ei aina kovimmilla pakkasilla riittänyt vaikka webastokin puhisi. Jäi sittemmin uusimatta termari kun myin koko Auton... :roll:
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Boss kirjoitti:Minulla vastikään vaihdettu 87 asteinen termari, työmatka-ajossa(maantie) pysyy lämmöt tuossa 80 asteen nurkilla. Kaupungilla jos jaksaa rullata tarpeeksi kauan niin kyllä ne sitten nousee sinne 85 tienoille ja plussakeleillä maantieajossakin mutta heti kun tuli muutama aste pakkasta on tuo lämpöjen nousu aika vaivalloisen oloista. Sinne 60-70 nousee aika ripeästi, muutaman kilometrin pätkällä mutta sitten tuo viisarin liike menee kyllä todella vaivalloiseksi.
OT: Ei tuommoiseen nokkapeite auttaisi? Ajattelin, kun tuossa firman C3:ssa semmoinen läpykkä tuli mukana, mikä pitää nokalle asentaa pakkaskeleillä -- että vaikuttaisikohan se muissakin nykymoottoreissa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Aku P kirjoitti:
OT: Ei tuommoiseen nokkapeite auttaisi? Ajattelin, kun tuossa firman C3:ssa semmoinen läpykkä tuli mukana, mikä pitää nokalle asentaa pakkaskeleillä -- että vaikuttaisikohan se muissakin nykymoottoreissa?
Ymmärsinkö oikein että C3 tarkoittaa Citroenia? Rapeat ranskalaisethan nyt ilman muuta pitää tukkia keulasta ja varmistaa vanhemmiten että mm. huohotinputken sähkösulatin toimii jne... jne... kaikista parasta olisi ettei niitä alle nollakelin pihasta edes käynnistäisi, vähän sellaisia kesäautoja kun ovat. :wink:

No, mut vakavasti puhuen... ei tuosta ainakaan haittaa ole jos vähän kovemmilla pakkasilla Mersunkin keulaan tuketta laittaa... toisaalta taas monet ovat sitä mieltä että jos Mersu on kunnossa niin ei tarvitse tuohon keinoon turvautua.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Minulla mittari näyttää jatkuvasti vähän alle 80, kesät ja talvet. Kerran olen termarin vaihtanut, eikä muutosta lämpötiloissa. Molemmat termarit olivat siis vakio 87 asteisia.

Myöhemmin keitin vanhan termarin vaimon kattilassa ja mittasin veden lämpötilaa. Myös vanha termari tuntui aukeavan hyvin oikeissa lämpötiloissa, joten paikallistin liian alhaisen lämpötilan lämpömittarin mittarivirheeseen.

Webasto huutaa autossa jatkuvasti, myös maantieajossa pikku pakkasella. Webaston johdoistahan tuon lämmittimen saisi lopettamaan toimintansa myös alhaisemmilla lämpötiloilla, mutta sitten luin, että jatkuva päälle - pois kytkeytyminen kuluttaa lämmitintä turhaan. Joten olen antanut sen sitten lämmittää syyläriä. Pitkässä matka-ajossa (>200 km) kytken webaston pois keskikonsolin kytkimestä. Suurta kulutuseroa ei tuolla poiskytkemisellä tunnu saavuttavan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kesällä siinä pikkasen alle 80 ja sama näin 10 c pakkasella. Sillä erolla, että nyt webasto päällä. Webastoa, kun käyttää niin lämpeää tosi nopeaa ja kyllä varmasti tarkenee kovemmillakin pakkasilla.
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Mersu -99 Farkku

Viesti Kirjoittaja PeteP »

200 cdi -98 aikansa vepasto toimi, kunnes sanoi poks! lähinnä pirullinen kärytin, eikä tullut kysyttyäkään korjausta. tottakai paikalla savut sisälle, muutenkin toi käryää varsinki kylmänä, ja lämpimänä kumma katku savupiipusta.. mä oon pitäny paffia keulasa, kyl se pikku hiliaa lämpenee.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Mersu -99 Farkku

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

PetePilotti kirjoitti:lähinnä pirullinen kärytin, eikä tullut kysyttyäkään korjausta. tottakai paikalla savut sisälle, muutenkin toi käryää varsinki kylmänä, ja lämpimänä kumma katku savupiipusta..
Kärytin?
Ei siellä saa vanhoja huopatossuja polttaakaan :D

Meillä ei savuttele ollenkaan, hyvin toimii.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

Cdi 200 -99 lämpö vähän alle 80 maantieajossa, pakkasella pysyy vain Webaston avulla 100:n alueella, kun vauhti laskee, myös lämpö laskee.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Re: Mersu -99 Farkku

Viesti Kirjoittaja Taxana »

PetePilotti kirjoitti:200 cdi -98 aikansa vepasto toimi, kunnes sanoi poks! lähinnä pirullinen kärytin, eikä tullut kysyttyäkään korjausta. tottakai paikalla savut sisälle, muutenkin toi käryää varsinki kylmänä, ja lämpimänä kumma katku savupiipusta.. mä oon pitäny paffia keulasa, kyl se pikku hiliaa lämpenee.
Polttoainetoiminen lisälämmityslaite oli vakiovaruste CDI-koneisissa malleissa vuoteen 2000 asti, jolloin se korvattiin sähkövastuksilla. Alkuperäisen lisälämmityslaitteen ongelmana on se, että se ei kytkeydy lainkaan päälle kesällä. Jotta ko. lämmityslaite toimisi oikein, sitä pitäisi käyttää säännöllisesti muulloinkin kuin talvipakkasella aivan samoin kuin ilmastointia on käytettävä välillä talvella.

Alkuperäiseen lisälämmityslaitteeseen voidaan jälkikäteen lisätä ohjainkello, mutta se vaatii melko suuria muutostöitä ja uudelleen johdotuksia.

Omassa autossani MB:n alkuperäinen polttoainetoiminen lisälämmityslaite on toiminut moitteetta vasta 470 000 km:n verran (sirretty edellisestä autosta).

Lämmitin haisee mikäli sitä ei käytetä riittävän usein, sillä seuraavan kerran käynnistettäessä kaikki palotilan ja laitteen pakoputken ympärille kerääntynyt lika palaa kiinni.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1615
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

c 200cdi:ssä lämmöt oli 70 kaupunkiajossa, kun oli ajettu 300 tkm. termari vaihdettiin ja pysyi kaupungissa 80 päällä, niinkuin pitää. Omassa 123 300 d:ssä lämmöt oli alle 80 astetta nokka peitettynä. Laitoin uuden termostaatin ja lämmöt on kesät ja talvet 80 pinnassa ja ilman nokkapeittoa. Mersumies sanoi, että jos termostaatti kunnossa ei tarvitse nokkapeittoa. näin asia on ainakin mun tapauksessa.
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Ostin Veholta nokkapetteen ja on ihan hyvä ostos, sillä nyt moottori nostaa lämmöt nopeammin ja lyhyessä kaupunkajossa voi pitää Webaston pois päältä ettei nokeennu niin nopeasti.
Autoa ostaessa sain ohjeen, että Webastoa ei kannata pitää päällä alle 15 min ajossa tukkeutuu kuulemma nopeammin jos ei lämpene kunnolla.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

Kuinka tukkoon keulan voi laittaa ettei ole pelkoa keittämisestä.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1523
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

ei auta kuin seurata koneen lämpömittaria, edellyttäen että toimii.Nollakeleillä on turha peittoa laittaa eteen.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Re: Mersu -99 Farkku

Viesti Kirjoittaja sku »

Ari66 kirjoitti:
PetePilotti kirjoitti:lähinnä pirullinen kärytin, eikä tullut kysyttyäkään korjausta. tottakai paikalla savut sisälle, muutenkin toi käryää varsinki kylmänä, ja lämpimänä kumma katku savupiipusta..
Kärytin?
Ei siellä saa vanhoja huopatossuja polttaakaan :D

Meillä ei savuttele ollenkaan, hyvin toimii.
katoppa tarkemmin kyllä se jossain vaiheessa pölläyttää savupilven hetkellisesti se vissii puhdistaa wepastoa silloin
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

pakkito kirjoitti:Kuinka tukkoon keulan voi laittaa ettei ole pelkoa keittämisestä.
Itse olen käyttänyt nokkapeitettä useamman vuoden syksystä pitkälle kevääseen asti.Käytän sitä koska se suojaa jonkin verran ilmastoinnin/jäähdyttäjän kennoa suola rasitteelta...

Ei ole mitään pelkoa keittämisestä koska ei se ihan tukkoon mene sillä.
Alhaalta pääsee ilma kulkemaan ja termostaatti sitä lämpöä sitten "hieno" säätelee.

Jos vetää vaunua tai muuten on kovilla rasituksilla voi pitää lämpö mittaria silmällä.

Pahvi jäähdyttäjän edessä ihan kiinni nostaa varmasti lämpöjä liikaa mutta ei nokkapeite.

CDI:t ei kyllä hevillä keitä jos kaikki on kunnossa. :wink:
A170cdi-00 1999-
JiiKoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 17.06.2004 14:39
Paikkakunta: Porvoo

CDI:n lämmöt

Viesti Kirjoittaja JiiKoo »

Auto E270cdia - 04, moottorinlämmöt näillä n. -10 c pakkasilla pari kolme palkkia yli 80 eli n. 85. Lämpenee lisäksi vielä varsin vikkelästi, toisin kuin aiempi C220, jossa piti käyttää viimasuojaa.
ap65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.08.2004 22:15
Paikkakunta: oulu

Re: Cdi koneen kylmyysaste

Viesti Kirjoittaja ap65 »

MORJENS,
Pistin tuonti MB 270 T CDI -99/00 talvikuntoon näillä varusteilla: jäähdytysnesteiden vaihto (alkuper. pakkaskesto -22 ), termostaatti vaihdettiin 87 asteesta 92 asteeseen, uudet öljyt joka paikkaan; vaihdelaatikko on tarkka laadustaan.. kuulemma vain vehon myymä käy, uudet suodattimet joka paikkaan, lohkolämmitin.. että näin rahaa kului mukavasti. Kuulin että alkuperäinen termari on jumiutunut monessa cdi mallissa kuten minullakin oli. Lämmöt pysyivät kesälläkin alle 80 asteen. Nyt lauhalla kelillä lämmöt nousee mukavasti yli 80:nen. Männä viikolla 17 asteen pakkasessa piti ajaa nelosvaihteella jotta lämmö pysy vakaana. Mulla on webasto sanonut työsopimuksen irti joten sen varaan en voi laskea mitään. En ole vielä laittanut maskin eteen mitään, mutta rätti on valmiina kunhan pakkaset kirraa.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cdi koneen kylmyysaste

Viesti Kirjoittaja Ekku »

ap65 kirjoitti:MORJENS,
Kuulin että alkuperäinen termari on jumiutunut monessa cdi mallissa kuten minullakin oli. Lämmöt pysyivät kesälläkin alle 80 asteen.
Jep. Oli jumissa meidänkin tuonti-mersussa. Aloin vähän ihmettelemään kun lämmöt ei nouse yli 60 asteen vaikka Webasto puhisee koko ajan.

Uudella termarilla pitää lämmöt siinä 80 hujakoilla.

Nokkapeitto on ostettu, mutta en ole vielä asentanut paikoilleen. Oli pakkasta niin perhanasti, että olisi ulkona ollut vähän turhan kylmä homma :D
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Juu...
Vehon markkinoima muovinen läpyskä maksaa muistaakseni n. 30 € ja asennetaan kahden "grilliruuvin" avulla (maskin taakse)...ruuvit sinne alimpiin.
Asennettaessa sujahtaa mukavasti sinne yläsopukoihin kuin geelirintsikat lattarinnoille... ihan alle minuutissa eikä sormetkaan ole vielä huurteessa vain juomat siellä jäähdytyslokerossa mielellään Pol Rogersia tms.
Käyttösuosituslämpötila on max. +5 C-astetta jolloin poistettava!
Nopeuttaa lämmönnousua kun Webasto tohisee ja sähköinen vastuslämmitys hikoiluttaa jäähdytysnestettä lisänä ...tarettu on nelikympin hyytävissä pakkasissakin vaikkakin mersu on "kuulemma" kylmä auto koska vaimoilla ja tyttöystävillä on vähintään minkki-/soopeliturkit lämmikkeenä ukkokullan lisäksi :wink:
345 # 650
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Niin että kumpaako se sähkövastus uudemmissa (2002) väyrysissä lämmittää, nestettäkö vai sisään puhallettavaa ilmaa.
Ja missäs se vastus sijaitsee :?:
Kuinkas sen toimivuuden voipi tarkastaa. Pitää vissiin olla ulkonakin kylmää ja koneen lämmöt vielä alhaalla.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Vastukset lämmittävät jäähdytysnestettä. Sijaintipaikka lienee jossakin lohkossa. Toimintaa voi testata kylmällä koneella esim. välikytkimen avulla: tuhkakupissa on grillivastusten välikytkin, jota painamalla punainen merkkivalo syttyy ja vastukset on tällöin kytketty pois toiminnasta (säästää polttoainetta ja laturia). Eron tyhjäkäynnissä pitäisi olla huomattava kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen vastukset päällä/pois. Kun vastukset ovat päällä kone käy todella raskaasti ja tyhjäkäynti saattaa huojua, sillä huipputehokas laturi rasittaa konetta täydellä teholla. Usein kuulee valitettavan cdi-koneisten tyhjäkäynnin seilailua, kun syy saattaa olla laturin aiheuttamasta vastuksesta, mikä on koneen tyyppiominaisuus.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Sakari Kaulaote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 04.12.2004 19:12
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Sakari Kaulaote »

Omassa ei jaksanut nostaa lämpöjä juuri yli kuudenkympin nollakelillä maantieajossakaan.Silti webasto kävi koko ajan.Termari vaihtoon 92 asteiseksi ja pahvia keulaan.Nyt siellä 90 asteen pinnassa jo kohtuu nopeasti.Tippuu silti aika nopeasti tonne 80 tuntumaan kun vähänkään ajelee esim. taajamassa rauhallisemmin.
E 220 cdi -00
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Saako muuten tuohon C200CDI malliin lämpöisempää termaria kuin 87 astetta? Missään liikkeessä en ole ainakaan nähnyt olevan.. Termari on siis mallia kotelo.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Arnoltti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 09.09.2004 19:35
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Arnoltti »

Jossi kirjoitti:Saako muuten tuohon C200CDI malliin lämpöisempää termaria kuin 87 astetta? Missään liikkeessä en ole ainakaan nähnyt olevan.. Termari on siis mallia kotelo.
Ainakin 220 cdi:ihin saa 92 asteisen merkkiliikkeestä..
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

No joo, jälleen yksi syy käydä edes joskus merkkiliikkeessä. :lol:

Mittari siis tosiaan näyttää koko ajan vähän alle 80, vaikka termari on mitattu aukeavan 87 asteessa. Jos tuolla 92 termarilla saisi viisarin vähän värähtämään ylemmäs..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Sakari Kaulaote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 04.12.2004 19:12
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Sakari Kaulaote »

Seinäjoen Käyttöautolta kun kysy tuota 92 asteista niin ei oltu kuullukaan että löytyy orkkistavarana.No Vaasan Käytttöautolla oli hyllyssä. :shock:
E 220 cdi -00
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Taxana kirjoitti:Vastukset lämmittävät jäähdytysnestettä. Sijaintipaikka lienee jossakin lohkossa. Toimintaa voi testata kylmällä koneella esim. välikytkimen avulla: tuhkakupissa on grillivastusten välikytkin....
W210:ssä

W211 nuo vastukset on siirretty ilmakanaviin ja toiminta on todella ripeää. Tuossa 210:ssä en ole suuremmin huomioinut noita vastuksia, kai niillä jotakin virkaa olisi, mutta kun Webasto kuitenkin käy pakkasella koko ajan niin väliäkö hällä sitten... W211:ssa ei ole Webastoa ja siinä noitten vastusten etu tulee hyvin esiin, parin kilsan jälkeen saa jo lämmintä, vaikka lämpötolppia ei vielä mittarissa olekaan esillä.
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin