Juben w124 250d -91 OM605 ST -SÅLD-
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
voimmoo nokalle vaan ei tuo nyt ainut lankku maailmassa ole vielä niitä löytyy senkin jälkeen kun meidän päällä kasvaa horsma
ei kai kukaan pussihousuja näin lämpimällä pidä hautuu nunat vaan
ei kai kukaan pussihousuja näin lämpimällä pidä hautuu nunat vaan
Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-
Laittaa samoten Ylimitotetut kanget jotka kestää vaikka ottas enemmänki, itelläki tarkotus laittaa -92 vähäpäästöseen vakio OM606 Turbo kunnon kangilla ja naamioida siittä... noh siittä sitte enemmän ajallaan.Hage kirjoitti:Papan helmestä tulee tusinapullasuperturbo josta tulee kanget lohkosta läpi 20tkm ajon jälkeen ja sitten motivaation hiivuttua se jää pihalle mätänemään konerikkoisena?EVO X kirjoitti: No ei kyllä mitään järkeä...
Kyllä näinonxr kirjoitti:ei kai kukaan pussihousuja näin lämpimällä pidä hautuu nunat vaan
Viimeksi muokannut johani, Ti 29.07.2014 04:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Go for it!
Onpaha kunnon pussihousu st. Ahdinta ajatellessa nii tästä ei varmaan maksimi tehoja olla ottamassa. Vaan hyvää heräävyyttä ja ajettavuutta. Tuskin kone on heti antautumassa. Kunhan ei aleta maksimi pakopaineita olla hakemassa
edit. Ottaaha ne papatki välillä sinistä pilleriä ja nitroa.
Onpaha kunnon pussihousu st. Ahdinta ajatellessa nii tästä ei varmaan maksimi tehoja olla ottamassa. Vaan hyvää heräävyyttä ja ajettavuutta. Tuskin kone on heti antautumassa. Kunhan ei aleta maksimi pakopaineita olla hakemassa
edit. Ottaaha ne papatki välillä sinistä pilleriä ja nitroa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Pumpun tilasin 120 kuutioon säädettynä eli 370-380hv tullaan ottamaan ja nimenomaan haetaan hyvää heräävyyttä sekä laajaa käyttöaluetta!Mr300 kirjoitti: Onpaha kunnon pussihousu st. Ahdinta ajatellessa nii tästä ei varmaan maksimi tehoja olla ottamassa. Vaan hyvää heräävyyttä ja ajettavuutta. Tuskin kone on heti antautumassa. Kunhan ei aleta maksimi pakopaineita olla hakemassa
Pumpussahan potentiaalia riittää mutta uskon että pelaa noilla tehoilla ja järkevällä käytöllä hyvin, tämähän ei todellakaan ole tulossa mihinkään renkaan sulattelu/driftaus hommaan vaan vähäiseen "daily driver" käyttöön
Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
kylläkait 120kuutiomillillä mennään yli 400 hepan jos on sopiva ahdin vaan.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Pakoputken pää sitten piiloon diesel malliinJube kirjoitti: Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Tottakai, mitään tekniikan osia ei saa näkyä ulospäin!Mr300 kirjoitti:Pakoputken pää sitten piiloon diesel malliinJube kirjoitti: Ulkoisia muutoksia joutunee senverran tekemään että vaihtaa etupuskurin ritilämalliseen ja ehkä lokarin turbomalliseen, nämäkin vain siksi että niistä on oikeasti hyötyä...
Coolerikin tulee mustaksi pinnoitttuna...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-
Ai hemmetti miten turhaa itkua, kerrankin on kunnon kori ettei tarvitse ekana laitella kaikkea muuta kuntoon niin voi huolella keskittya tekniikkaan. Kylla tuo 20tkm ja kanget lohkosta lapi juttu on aika kaukaa haettu, tassahan on jarkeva moottoriaihio eika viritykset kuulosta yhtaan liian paljolta tuolle moottorille.Hage kirjoitti:Papan helmestä tulee tusinapullasuperturbo josta tulee kanget lohkosta läpi 20tkm ajon jälkeen ja sitten motivaation hiivuttua se jää pihalle mätänemään konerikkoisena?EVO X kirjoitti: No ei kyllä mitään järkeä...
Se on sitten eri asia jos sinne ois menossa vaikka 602 vaparikone 40 holsetilla,seiska pumpulla ja vuotavalla vakio syylarilla. Talla kertaa tassa on ajateltu varmaankin etta sinne olisi tulossa ihan kestava ja mukava paketti eika mikaan pommikone mika sulaa heti.
Eikun vaan rakentamaan kun on kunnon aihio
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Juben w124 250d -91 -Maailma tarvitsee esikuvia-
On.Kuisma_ kirjoitti: Kylla tuo 20tkm ja kanget lohkosta lapi juttu on aika kaukaa haettu,
Yleensä kestää sen 20km.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Mukavaa että projekti herättää mielipiteitä ja keskustelua!
Se on valitettavasti totta että aika suuri osa ST tekniikoista on rakennettu keskipaskaan tai jopa täysin paskaan koppaan, ei ole tässä minun hommassa järkeä sen tiedän ja myönnän mutta ei ole kyllä edellämainitussakaan
Jokainen vastaavan tekniikan rakentanut tietää mitä se maksaa ennenkuin kaikki on kunnossa ja muutokset otteessa, faktahan on että sellaista rahamäärää ei ole järkeä sijoittaa yhteenkään 124 koppaan!
Ennemmin sen kuitenkin harrastemielessä laittaa tällaiseen:
Kuin tällaiseen:
Tekniikan kestävyyteen en henkilökohtaisesti voi tässävaiheessa ottaa kantaa mutta vastaavalla kokoonpanolla on ajeltu Suomenmaalla varsin paljon ja paketti todettu sekä toimivaksi että kestäväksi!
Sehän on selvä asia että jos perusjutut eivät ole kunnossa niin 20km voi olla lähempänä kuin 20tkm...
Nimim: Smurffimersun aikaan yksi OM601 kesti ST käytössä 130km sisältäen yhden kannentiivisteen vaihdon 60km kohdalla
Oi niitä aikoja, kuusi konetta kesän aikana mutta hauskaa oli kokorahan edestä
Se on valitettavasti totta että aika suuri osa ST tekniikoista on rakennettu keskipaskaan tai jopa täysin paskaan koppaan, ei ole tässä minun hommassa järkeä sen tiedän ja myönnän mutta ei ole kyllä edellämainitussakaan
Jokainen vastaavan tekniikan rakentanut tietää mitä se maksaa ennenkuin kaikki on kunnossa ja muutokset otteessa, faktahan on että sellaista rahamäärää ei ole järkeä sijoittaa yhteenkään 124 koppaan!
Ennemmin sen kuitenkin harrastemielessä laittaa tällaiseen:
Kuin tällaiseen:
Tekniikan kestävyyteen en henkilökohtaisesti voi tässävaiheessa ottaa kantaa mutta vastaavalla kokoonpanolla on ajeltu Suomenmaalla varsin paljon ja paketti todettu sekä toimivaksi että kestäväksi!
Sehän on selvä asia että jos perusjutut eivät ole kunnossa niin 20km voi olla lähempänä kuin 20tkm...
Nimim: Smurffimersun aikaan yksi OM601 kesti ST käytössä 130km sisältäen yhden kannentiivisteen vaihdon 60km kohdalla
Oi niitä aikoja, kuusi konetta kesän aikana mutta hauskaa oli kokorahan edestä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
No jos raiskaukseen ryhdyt, niin myytkö sen orkkismoottorin mulle? Sehän oli ilmeisesti melkoisen hyvä?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Ei sitä kannata myydä, jos tulee joskus katumapäälle...EVO X kirjoitti:No jos raiskaukseen ryhdyt, niin myytkö sen orkkismoottorin mulle? Sehän oli ilmeisesti melkoisen hyvä?
Moottori on 310tkm ajettu, kaikki ulkopuoliset tiivisteet, vesipumppu, nostinkupit ja hihnankiristys osat vaihdettu alle 5tkm sitten
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
OM605 jäi roikkumaan "nakuna" taljan nokaan:
Uutta tiivistettä, stefaa, hehkua, vesipumppua, hihnan kiristys hilpettä jne:
Ja Mynädieselin 8mm
Kaveri meinasi viikonlopun aikana vaihtaa tiivisteet ja laittaa pumpun paikoilleen!
Jos ensiviikolla pääsisi jo sovittelemaan konetta reikään?
Uutta tiivistettä, stefaa, hehkua, vesipumppua, hihnan kiristys hilpettä jne:
Ja Mynädieselin 8mm
Kaveri meinasi viikonlopun aikana vaihtaa tiivisteet ja laittaa pumpun paikoilleen!
Jos ensiviikolla pääsisi jo sovittelemaan konetta reikään?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Noniin tämähän alkaa vaikuttaa hyvältä. Tulee kulkupuolikin muun auton tasolle.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Huomenna olisi katsastus kello 10:30 ja sen jälkeen alkaa raiskaaminen
Koneeseen on tiivisteet vaihdettu, pummpu paikoillaan ja ahtimenkin sain eilen muutaman mutkan kautta haettua:
Koneeseen on tiivisteet vaihdettu, pummpu paikoillaan ja ahtimenkin sain eilen muutaman mutkan kautta haettua:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Meneekö kone pesulle ennen konehuoneeseen menemistä? Tietenkin kaikkia se likaisuus ei haittaa, mutta kun kori on niin siistissä kunnossa.
Niin ja näkeehän vuodot helpommin jos kone on puhdas
Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta
Niin ja näkeehän vuodot helpommin jos kone on puhdas
Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Kyllä kannattaa pestä ja maalata se lohko ja samalla kiillottaa sekä suojata ne alumiiniosat:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Tottakai menee, ei vaan kehtaa veden kanssa läträtä eneenkuin kaikki osat on paikallaan!Mr300 kirjoitti:Meneekö kone pesulle ennen konehuoneeseen menemistä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Tämä mitään raiskausta tälle kopalle ole! Säilyttää vaan siististi tallin perukoilla kaikki orkkis hilppeet niin voi sitten halutessaan muuttaa kopan takaisin "Papan helmeksi" Seuraillaan!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Onkin unohtunut tänne päivitellä että eihan se mennyt niinkuin elokuvissa, aamulla konttorille varattuun aikaan mutta olikin lappu luukulla että suljettu sairastapauksen vuoksi!Jube kirjoitti:Huomenna olisi katsastus kello 10:30 ja sen jälkeen alkaa raiskaaminen
Noh sitten pikku soittorumba kun aika oli varattu ja maksettu A-katsastuksen verkkopalvelun kautta, aika saatiin lopulta siirrettyä tulevalle torstaille mutta nihkeää oli kyllä kyseisen lafkan puhelinpalvelu
Lakkereissa oli naarmua joten vaihdetaan uusiin:
BBT motorsportilta löytyi sopiva palikka kaasuvivusto-ongelman ratkaisemiseen!
Kallishan sekin on mutta on tässä jo siihen tottunut että rahaa menee aivan järjetön määrä vaan semmostapa se harrastaminen on, sitten kun "kaikki" on hankittu niin pelkkiin pikku nippeleihin menee heittämällä 1000-1500€!
Sitten kun kaikki on valmista niin meikäläisen tuurilla helähtää koeajolla vajava 6000€ sekunnissa pitkin katuja
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Viittitkö laittaa kuvan siitä bbt-motorsportin kaasuvivusta ni muutki näkee millanen se on:D ja paljon maksoi? Kiitos ja seuraillaan.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Joo orggis osat vaan talteen mutta ei tämä nyt mikään maailmanluokan raiskaus ole. Alkuperäinen moottori on liian laiska näinkin muuten mukavaan autoon.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
tällane ?MarkusJVainio kirjoitti:Viittitkö laittaa kuvan siitä bbt-motorsportin kaasuvivusta ni muutki näkee millanen se on:D ja paljon maksoi? Kiitos ja seuraillaan.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Tuollasen näin bbt motorsportin facebook sivuilla muttei ole mitään haisua miten tuo toimii
150€ oli hinta siellä mutten tiedä mitä ae nyt on.
150€ oli hinta siellä mutten tiedä mitä ae nyt on.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Tuo on suunniteltu boshin yleismallin TPS anturin liittämiseksi kaasuvivustoon, sikäli vähän turhan hightechiä, jos ei ole TPS anturi tulossa. Äkkiähän noita vivustoja viilapenkissäkin viilailee, jos ei laske työlleen mitään arvoa tai tuntipalkkaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Vaatiiko tuo tps anturin toimiakseen? Ja kaasupolkimelta sähköt sinnekkö
Itellä jeemun lailla imusarjasta alaspäin yksi tanko pumpun vipuun ja hyvin toimii sillä. Joskin on tasakaasulla(4X4manuaaliaskilla) pirusti bonanzaa vaikka iskari kiinni kaasuvivussa.
Itellä jeemun lailla imusarjasta alaspäin yksi tanko pumpun vipuun ja hyvin toimii sillä. Joskin on tasakaasulla(4X4manuaaliaskilla) pirusti bonanzaa vaikka iskari kiinni kaasuvivussa.
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Sillä saa halutessaan tällasen kii http://www.ahtoja.com/product/88/diesel-dumppi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
No alkujaan tuo on tehty lähinnä sähköisen automaattilaatikon ohjausta varten. Dumppi kyllä sopisi tuohon koriin todella hienosti
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
Kyllä me dumpit jätetään niihin Nissaneihin ja Subaruihin!veskola kirjoitti:Dumppi kyllä sopisi tuohon koriin todella hienosti
Mutta olen nyt suunnitellut pakoputkea, 4" DP ja 3,5" loppuputki vai 3,5" DP ja 3" loppuputki?
Jälkimmäinen mahtuisi hieman paremmin ja olisi eteenkin DP:n osalta sulavalinjaisemman näköinen, saako tuosta suuremmasta minun kokoonpanolla mitään käytännön hyötyä irti? (Ahtimen lähtökin on vain 2,5" ja 3,5" on suurin kartio mitä siihen saa tehdastekoisena)
Joustot ajattelin tehdä niin että hukkaportin putkeen haitari ja laatikossa olevan kannattimen takapuolelle jostolaippa liitos, näin kaverin Bemariin tehtiin ja ainakin siinä on riittäneet hyvin!
Tämä koko homma näyttää vielä hetken siltä että mitään ei tapahdu koska tapani on suunnitella kaikki huolella loppuu ja hommata jokaikinen nippeli valmiiksi ennenkuin aletaan varsinaiseen kasaushomaan!
Lähden 6.8 vajavaksi pariksi viikoksi lomalle jonka aikana kaveri on kuitenkin luvannut nostaa koneen reikään
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Juben w124 250d -91 -Goes OM605 turbo-
ite tekisin kokonaan 3".