Mersu vai Volvo?
Mersu vai Volvo?
Kaveri haluaisi halvan ja hyvän farmariauton veneen vetoon.
Suosittelin takavetoista, joko Mersua tai Volvoa. Kumpi on parempi?
Mersu lienee turvallisempi ja mukavampi, tosin ruoste saattaa haitata.
Volvo on sekin legendaarisen sitkeä kulkija, varsinkin turbottomat
käsivalintaisella vaihteistolla.
M-B 300 TE-24 1992, 192 tkm, 4.000e, kunnon liuotinmaali:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/5432999" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B C250 T Turbodiesel aut. 1998, 195 tkm, 4.300e, tämä liikkuu mukavasti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5650006" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo 940 2.3 Turbo automaatti 1995, ajettu 190 tkm, 3.350 euroa.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5750895" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos budjetissa olisi varaa, niin tämmöinen uudehko, nelivetoinen diesel-Volvo voisi olla sopiva:
Volvo V70 D5 AWD Classic 2007 173 tkm 14.500e
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5547911" onclick="window.open(this.href);return false;
Suosittelin takavetoista, joko Mersua tai Volvoa. Kumpi on parempi?
Mersu lienee turvallisempi ja mukavampi, tosin ruoste saattaa haitata.
Volvo on sekin legendaarisen sitkeä kulkija, varsinkin turbottomat
käsivalintaisella vaihteistolla.
M-B 300 TE-24 1992, 192 tkm, 4.000e, kunnon liuotinmaali:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/5432999" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B C250 T Turbodiesel aut. 1998, 195 tkm, 4.300e, tämä liikkuu mukavasti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5650006" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo 940 2.3 Turbo automaatti 1995, ajettu 190 tkm, 3.350 euroa.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5750895" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos budjetissa olisi varaa, niin tämmöinen uudehko, nelivetoinen diesel-Volvo voisi olla sopiva:
Volvo V70 D5 AWD Classic 2007 173 tkm 14.500e
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5547911" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu vai Volvo?
helppo. Volvo tuossa seurassa lähinnä hyvä vitsi. Jos haluaa vakaampaa menoa kärri perässä niin 124. Jos haluaa puolet pienimmällä polttoaine kuluilla päästä (ja lisäksi isosti turvallisemman ) niin sitten tuo 202.
Re: Mersu vai Volvo?
Noista ottaisin tuon 940:n. Sinkitty kori, ei yleensä ole kauhean mätiä. Pirun hyvä ajaa ja 8v vinokone on yksi helpoimpia huoltaa itse. Kaikki osat ovat sikahalpoja.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mersu vai Volvo?
No minähän en mistään mitään tiedä, mutta saanen esittää mielipiteeni.
Ensinnä turvallisuuteen, eikös Volvo ole jo vuosikymmeniä rankattu mitä turvallisimmaksi autoksi? Mutta molemmat lienee niin turvallisia kun 20 vuotias auto nyt on.
Meidän perheessä oli farkku volvoja 740 ja 940, joista 940 näkee edelleen näillä seuduilla ja on kuulemma +400tkm ajettu. Kun veneen vetoon kerran hankitaan, niin ensimmäiseksi tietysti pitää katsoa riittääkö vetomassat, jostain semmoinen hytinä että 740llä ei saanut kovin painavaa vetääkään
Molemmilla volvoilla liikkui ainakin n.800kg asuntovaunu ihan hyvin.
Molemmathan on melkein ikiliikkujia, mutta jos enempi tulee ajoa niin mersuun nyt ei ainakaan jakohihnaa tarvii olla vaihtamassa.
Ensinnä turvallisuuteen, eikös Volvo ole jo vuosikymmeniä rankattu mitä turvallisimmaksi autoksi? Mutta molemmat lienee niin turvallisia kun 20 vuotias auto nyt on.
Meidän perheessä oli farkku volvoja 740 ja 940, joista 940 näkee edelleen näillä seuduilla ja on kuulemma +400tkm ajettu. Kun veneen vetoon kerran hankitaan, niin ensimmäiseksi tietysti pitää katsoa riittääkö vetomassat, jostain semmoinen hytinä että 740llä ei saanut kovin painavaa vetääkään
Molemmilla volvoilla liikkui ainakin n.800kg asuntovaunu ihan hyvin.
Molemmathan on melkein ikiliikkujia, mutta jos enempi tulee ajoa niin mersuun nyt ei ainakaan jakohihnaa tarvii olla vaihtamassa.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Mersu vai Volvo?
Vinokoneen jakopääremontin tekee neljällä työkalulla vartissa vaikka olisi yksikätinen, kuuromykkä, värisokea ja kännissä. Osat maksaa erittäin vähän ja niitä saa melkein jokaisesta varaosaputkasta hyllystä.
Viimeksi muokannut Huikko, To 18.07.2013 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu vai Volvo?
TE tai Volvo.
Ceen voi unohtaa.
D5 olisi paras.
Ehkä kallistun aavistuksen tässä tapauksessa Volvoon...tosin on siinä kyllä aika karmea sisustus Mersuun verrattuna.
Volvon ainoa huono asia on Turbo...vanha auto on vanha ja se turbohan tuossa on ensimmäinen korjauksen kohde luultavasti.
.
Ceen voi unohtaa.
D5 olisi paras.
Ehkä kallistun aavistuksen tässä tapauksessa Volvoon...tosin on siinä kyllä aika karmea sisustus Mersuun verrattuna.
Volvon ainoa huono asia on Turbo...vanha auto on vanha ja se turbohan tuossa on ensimmäinen korjauksen kohde luultavasti.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu vai Volvo?
Huikko kirjoitti:Vinokoneen jakopääremontin tekee neljällä työkalulla vartissa vaikka olisi yksikätinen, kuuromykkä, värisokea ja kännissä. Osat maksaa erittäin vähän ja niitä saa melkein jokaisesta varaosaputkasta hyllystä.
Varaan paikan katsomoon.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu vai Volvo?
Miksi vaivautua kun ostaa sen mersun niin ei tarviiHuikko kirjoitti:Vinokoneen jakopääremontin tekee neljällä työkalulla vartissa vaikka olisi yksikätinen, kuuromykkä, värisokea ja kännissä. Osat maksaa erittäin vähän ja niitä saa melkein jokaisesta varaosaputkasta hyllystä.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Mersu vai Volvo?
Kyllähän Volvo on aina korostanut turvallisuutta, mutta W201/W124 oli paljonmesekisti kirjoitti: Ensinnä turvallisuuteen, eikös Volvo ole jo vuosikymmeniä rankattu mitä turvallisimmaksi autoksi? Mutta molemmat lienee niin turvallisia kun 20 vuotias auto nyt on.
aikaansa edellä turvallisuudessa. NCAP-törmäystestit tehtiin näiden autojen
testien pohjalta, tosin peräänajotesti jäi pois. Turvallisuus koostui monista
tekijöistä, joista yksi oli suurluujuusterästen käyttö ensimmäisenä (joka on
nykyään kaikissa autoissa). Sitten on turvavöissä kiristimet edessä, korkeussäätö
edessä, rullavyöt takana, turvatyynyt edessä, sivutörmäyssuojat ja kolarissa väistyvät
polkimet. Kojelaudassa on alumiinikerros suojana ja myös käsinekotelo oli suunniteltu
kolaritilannetta silmällä pitäen. Lukkiutumattomat jarrut tulivat vakioksi ja
nelivetoisissa mallessa oli maailman ensimmäinen ajonvakautusjärjestelmä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu vai Volvo?
Kuka perskele tuon D5 AWDn on hinnoitellut?:o Sain samaisesta kärrystä, 191tkm ajettuna 26 500...JarkkoN kirjoitti:Kaveri haluaisi halvan ja hyvän farmariauton veneen vetoon.
Suosittelin takavetoista, joko Mersua tai Volvoa. Kumpi on parempi?
Mersu lienee turvallisempi ja mukavampi, tosin ruoste saattaa haitata.
Volvo on sekin legendaarisen sitkeä kulkija, varsinkin turbottomat
käsivalintaisella vaihteistolla.
M-B 300 TE-24 1992, 192 tkm, 4.000e, kunnon liuotinmaali:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/5432999" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B C250 T Turbodiesel aut. 1998, 195 tkm, 4.300e, tämä liikkuu mukavasti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5650006" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo 940 2.3 Turbo automaatti 1995, ajettu 190 tkm, 3.350 euroa.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5750895" onclick="window.open(this.href);return false;
[ http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5750801_5750900/volvo-940-5750895_jt_d83e6cf7b7c522a6.jpg ]
Jos budjetissa olisi varaa, niin tämmöinen uudehko, nelivetoinen diesel-Volvo voisi olla sopiva:
Volvo V70 D5 AWD Classic 2007 173 tkm 14.500e
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5547911" onclick="window.open(this.href);return false;
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: Mersu vai Volvo?
Merkkinä kyllä, mutta suurlujuusteräksiä käytettiin ensimmäisenä W126:ssa . Minä valitsisin TE:n tai Volvon pidemmän akselivälinkin takia.JarkkoN kirjoitti:mesekisti kirjoitti:... suurluujuusterästen käyttö ensimmäisenä (joka on
nykyään kaikissa autoissa).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mersu vai Volvo?
Eikös Volvon neliveto ole samanlainen kytkeytyvä (Haldex tms, en muista) kuin suurimmassa osassa muitakin nelivetoisia. Ei sillä maastoon kannata mennä, mutta jos kyseessä on huonot pito-olosuhteet normitiellä, niin toimii ihan hyvin.S202 kirjoitti:Onko tuo volvon neliveto vieläkin pelkkä vitsi?
Re: Mersu vai Volvo?
Tuosta kolariturvallisuudesta kun puhutaan, niin ihmettelin, että mikä se mainittu W124:n sivutörmäyssuoja oikein on. Mutta linkin takaa tekstistähän se selvisi, että se tarkoittaa oven sisäkahvaa, joka on suunniteltu niin, että se törmäystilanteessa muokkautuu (jolloin se sitoo törmäysenergiaa) ja siten vähentää loukkaantumisriskiä. Minkään sortin nykyaikaisen tyylistä teräspalkkia oven sisällä en ole koskaan havainnut. Oikeastaan pidin sitä aika kummallisena, kun useamman vuoden verran vanhempaa designia edustavassa Fiat Ritmossa oven sisällä on auton pitkittäissuunnassa yllättävänkin rajun kokoinen suojapalkki (ja semmoista Ritmoa oli tullut avattua useamman kertaa ennen W124:ään perehtymistä). Ja ne takapenkin rullavyöt on kanssa vähän semmoinen juttu, etteivät mielestäni erikoismainintaa ansaitse - löytyivät tuohon aikaan jo suurimmasta osasta muitakin autoja, vaikkapa esim. juuri siitä Ritmosta. Eritoten, kun ei sellaista keskellä takana W124:ssäkään ole. No, tämä ei sitten tarkoita, että minun mielestäni Ritmon kolariturvallisus olisi parempi tai edes lähelläkään samaa tasoa kuin W124:n...
Ihan mielenkiinnosta vielä; miten muuten se mainittu W124 4-Maticin ajonvakautus toimii? Onko siinä joku muukin toiminto kuin se, että se sytyttää varoitusvalon nopeusmittariin ja kytkee etuvedonkin päälle, jos takapää sutii? Seuraako se auton liiketilaa kiihtyvyysantureilla jollain tavalla ja jarruttaako se yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan? Sen olen lukenutkin, että ratissa on kääntökulma-anturi, kuten ESP:llä varustetuissa autoissakin, mutta mitä sillä tässä järjestelmässä tehdään?
Mutta offtopicin lisäksi, itse aiheeseenkin jotain. Itse en ottaisi tuota Volvoa, koska sen muotoilu ei miellytä omaa silmää sitten pätkääkään sen enempää ulko- kuin sisäpuolelta. (Sitä paitsi se on ilmoituksen mukaan myyty jo.) Jos ajoa olisi paljon, niin sitten varmaan tuo 202, vaikka ei sekään niin mahdottomasti noin muuten sytytä. Tuo 124 olis tietty kiva, mutta suht kalliiksi sillä ajaminen ihan polttoainekustannusten puolesta tulee, jos pitää ajaa paljon. Eli itse valitsisin noista vaihtoehdoista jomman kumman Mersun sen mukaan, minkä verran ajoa on odotettavissa.
Ihan mielenkiinnosta vielä; miten muuten se mainittu W124 4-Maticin ajonvakautus toimii? Onko siinä joku muukin toiminto kuin se, että se sytyttää varoitusvalon nopeusmittariin ja kytkee etuvedonkin päälle, jos takapää sutii? Seuraako se auton liiketilaa kiihtyvyysantureilla jollain tavalla ja jarruttaako se yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan? Sen olen lukenutkin, että ratissa on kääntökulma-anturi, kuten ESP:llä varustetuissa autoissakin, mutta mitä sillä tässä järjestelmässä tehdään?
Mutta offtopicin lisäksi, itse aiheeseenkin jotain. Itse en ottaisi tuota Volvoa, koska sen muotoilu ei miellytä omaa silmää sitten pätkääkään sen enempää ulko- kuin sisäpuolelta. (Sitä paitsi se on ilmoituksen mukaan myyty jo.) Jos ajoa olisi paljon, niin sitten varmaan tuo 202, vaikka ei sekään niin mahdottomasti noin muuten sytytä. Tuo 124 olis tietty kiva, mutta suht kalliiksi sillä ajaminen ihan polttoainekustannusten puolesta tulee, jos pitää ajaa paljon. Eli itse valitsisin noista vaihtoehdoista jomman kumman Mersun sen mukaan, minkä verran ajoa on odotettavissa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mersu vai Volvo?
Juu, ei ole kovin kaksinen sivutörmäyssuoja ovissa W124:ssa eikä
ole niitä turvatyynyjä sivuillla. Mutta on edes jotain ja ovet aukeavat
kohtalaisen pahan kolarin jälkeen kahvasta vetämällä.
Tässä on korikuvat W124:sta ja W202:sta. W124:ssa on sivutörmäysvahvistukset
istuinten ja kojelaudan alla. W202 on turvallisempi, siihen sai sivutyynytkin.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 005&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
4-matic järjestelmän ajonvakautus toimii niin, että kun auton
havaitaan olevan lähtemässä sivuluistoon, auton aliohjautuvuutta
lisätään hallinnan palauttamiseksi kuljettajalle.
Alkava sivuluisto havaitaan ohjauspyörän kääntökulma-anturilla.
Aliohjautuvuus tehdään kytkemällä neliveto päälle, pienissä
nopeuksissa myös lukkoja kytketään.
Järjestelmää voi kokeilla ajamalla suoraan ja heilauttamalla
rattia nopeasti edestakaisin (varovasti kuitenkin). Varoitusvalo syttyy
ja neliveto kytkeytyy.
Tavoitteena on ollut suurempi turvallisuuslisä, kuin pelkällä
automaattisesti luistossa kytkeytyvällä nelivedolla saavutetaan.
Siksi Mersun järjestelmä on monimutkainen eikä neliveto tai
lukot ole erikseen kytkettävissä päälle.
Seuraavassa 4-matic-versiossa (W210) kitkalukot oli korvattu elektronisella
lukolla eli pyörän jarrutuksella (4ETS). Samaten ajonvakautuksessa oli
siirrytty pyörän jarrutuksen käyttöön (ESP).
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... e-history/" onclick="window.open(this.href);return false;
ole niitä turvatyynyjä sivuillla. Mutta on edes jotain ja ovet aukeavat
kohtalaisen pahan kolarin jälkeen kahvasta vetämällä.
Tässä on korikuvat W124:sta ja W202:sta. W124:ssa on sivutörmäysvahvistukset
istuinten ja kojelaudan alla. W202 on turvallisempi, siihen sai sivutyynytkin.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... 005&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
4-matic järjestelmän ajonvakautus toimii niin, että kun auton
havaitaan olevan lähtemässä sivuluistoon, auton aliohjautuvuutta
lisätään hallinnan palauttamiseksi kuljettajalle.
Alkava sivuluisto havaitaan ohjauspyörän kääntökulma-anturilla.
Aliohjautuvuus tehdään kytkemällä neliveto päälle, pienissä
nopeuksissa myös lukkoja kytketään.
Järjestelmää voi kokeilla ajamalla suoraan ja heilauttamalla
rattia nopeasti edestakaisin (varovasti kuitenkin). Varoitusvalo syttyy
ja neliveto kytkeytyy.
Tavoitteena on ollut suurempi turvallisuuslisä, kuin pelkällä
automaattisesti luistossa kytkeytyvällä nelivedolla saavutetaan.
Siksi Mersun järjestelmä on monimutkainen eikä neliveto tai
lukot ole erikseen kytkettävissä päälle.
Seuraavassa 4-matic-versiossa (W210) kitkalukot oli korvattu elektronisella
lukolla eli pyörän jarrutuksella (4ETS). Samaten ajonvakautuksessa oli
siirrytty pyörän jarrutuksen käyttöön (ESP).
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... e-history/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut JarkkoN, Pe 19.07.2013 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu vai Volvo?
Jeesjees, kiitoksia. Satuin muuten lisäksi löytämään aika asiallisen kuvauksen siitä, miten 4-Matic toimii W124:ssä. Tuossa: http://www.w-124.info/w124/ASD-ASR-4MATIC.pdfJarkkoN kirjoitti:Juu, ei ole kovin kaksinen sivutörmäyssuoja W124:ssa eikä
ole niitä turvatyynyjä sivuillla. Mutta on edes jotain ja ovet aukeavat
kohtalaisen pahan kolarin jälkeen kahvasta vetämällä.
4-matic järjestelmän ajonvakautus toimii niin, että kun auton
havaitaan olevan lähtemässä sivuluistoon, auton aliohjautuvuutta
lisätään hallinnan palauttamiseksi kuljettajalle.
Alkava sivuluisto havaitaan ohjauspyörän kääntökulma-anturilla.
Aliohjautuvuus tehdään kytkemällä neliveto päälle, pienissä
nopeuksissa myös lukkoja kytketään.
Järjestelmää voi kokeilla ajamalla suoraan ja heilauttamalla
rattia nopeasti edestakaisin (varovasti kuitenkin). Varoitusvalo syttyy
ja neliveto kytkeytyy.
Tavoitteena on ollut suurempi turvallisuuslisä, kuin pelkällä
automaattisesti luistossa kytkeytyvällä nelivedolla saavutetaan.
Siksi Mersun järjestelmä on monimutkainen eikä neliveto tai
lukot ole erikseen kytkettävissä päälle.
Seuraavassa 4-matic-versiossa (W210) kitkalukot oli korvattu elektronisella
lukolla eli pyörän jarrutuksella (4ETS). Samaten ajonvakautuksessa oli
siirrytty pyörän jarrutuksen käyttöön (ESP).
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... e-history/" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mersu vai Volvo?
Samaa mieltädealer kirjoitti:Noista kolmesta on helppo valita cee.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu vai Volvo?
Asia josta edelleenkin voi vääntää vaikka ikuisuuden, niin pitkään kuin vastapuoli on kevyempi, pienemmän kokoluokan kulkine...myös kolkytyhdeksänkertaahalvempi.Nozki kirjoitti: No, tämä ei sitten tarkoita, että minun mielestäni Ritmon kolariturvallisus olisi parempi tai edes lähelläkään samaa tasoa kuin W124:n....
Sitten kun ollaan jommallakummalla törmätty isompaan väärillä lottonumeroilla joita etukäteen ei tiedetä edelleenkään kuin onnella...jatkamme vääntämistä tai emme.
Eikös tätä autoa etsitty venhon vetoon....toivottavasti kolarissa ei ole perässä 1500kg vene +traileri......
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu vai Volvo?
LopenUupunut kirjoitti:Asia josta edelleenkin voi vääntää vaikka ikuisuuden, niin pitkään kuin vastapuoli on kevyempi, pienemmän kokoluokan kulkine...myös kolkytyhdeksänkertaahalvempi.Nozki kirjoitti: No, tämä ei sitten tarkoita, että minun mielestäni Ritmon kolariturvallisus olisi parempi tai edes lähelläkään samaa tasoa kuin W124:n....
Sitten kun ollaan jommallakummalla törmätty isompaan väärillä lottonumeroilla joita etukäteen ei tiedetä edelleenkään kuin onnella...jatkamme vääntämistä tai emme.
Eikös tätä autoa etsitty venhon vetoon....toivottavasti kolarissa ei ole perässä 1500kg vene +traileri......
.
Nyttenkyl ihan tajunnu, mut ei se mittää. Samaa mieltä siitä, että asiasta vänkääminen tai vääntäminen ei muuta törmäyksen voimasuhteita ja sitten tuurista riippuu paljon se, että miten käy millekin osapuolelle. On niitäkin käyny, että henkilöauto törmää tahallaan täysperäyhdistelmän nokkaan ja lopputuloksena kuorma-auton kuljettaja menetti henkensä ja henkilöautoilijaa lähinnä vain vitutti vieläkin enemmän, kun edes itsari ei onnistunut. Ei todennäköistä, mutta mahdollista. No, se siitä. Monet keskenään samanikäiset Mersut ja Volvot ovat olleet turvallisempia kuin suurin osa kilpailijoistaan, eritoten aiemmin - nyt käsittääkseni varsinkin passiivisen turvallisuuden osalta voimasuhteet ovat tasoittuneet esim. useimpien eurooppalaisten merkkien välillä. Eroja tietysti on edelleen, mutta ei niin suuria eroja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersu vai Volvo?
Joo, ei näitä mun hörinöitä ymmärrä itsekään.Nozki kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Asia josta edelleenkin voi vääntää vaikka ikuisuuden, niin pitkään kuin vastapuoli on kevyempi, pienemmän kokoluokan kulkine...myös kolkytyhdeksänkertaahalvempi.Nozki kirjoitti: No, tämä ei sitten tarkoita, että minun mielestäni Ritmon kolariturvallisus olisi parempi tai edes lähelläkään samaa tasoa kuin W124:n....
Sitten kun ollaan jommallakummalla törmätty isompaan väärillä lottonumeroilla joita etukäteen ei tiedetä edelleenkään kuin onnella...jatkamme vääntämistä tai emme.
Eikös tätä autoa etsitty venhon vetoon....toivottavasti kolarissa ei ole perässä 1500kg vene +traileri......
.
Nyttenkyl ihan tajunnu, mut ei se mittää. Samaa mieltä siitä, että asiasta vänkääminen tai vääntäminen ei muuta törmäyksen voimasuhteita ja sitten tuurista riippuu paljon se, että miten käy millekin osapuolelle. On niitäkin käyny, että henkilöauto törmää tahallaan täysperäyhdistelmän nokkaan ja lopputuloksena kuorma-auton kuljettaja menetti henkensä ja henkilöautoilijaa lähinnä vain vitutti vieläkin enemmän, kun edes itsari ei onnistunut. Ei todennäköistä, mutta mahdollista. No, se siitä. Monet keskenään samanikäiset Mersut ja Volvot ovat olleet turvallisempia kuin suurin osa kilpailijoistaan, eritoten aiemmin - nyt käsittääkseni varsinkin passiivisen turvallisuuden osalta voimasuhteet ovat tasoittuneet esim. useimpien eurooppalaisten merkkien välillä. Eroja tietysti on edelleen, mutta ei niin suuria eroja.
Autot pitäisi tehdä niin turvattomiksi että jo ajatus autoilusta pelottaisi....ladattu ase kädessä ollaan yleensä huomattavasti varovaisempia ja ajatellaan ennen liipaisimen painamista edes vähän.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersu vai Volvo?
Ei tietenkään kestä vertailua nykyautojen turvavarusteisiin, mutta tuossa omassa 124:ssa on kyllä ovissa jonkinlaiset törmäysvahvikkeet, kojelaudassa polvisuoja sekä kuskille turvatyyny... (1986 valmistettu amerikan vientimalli). Suurlujuusterästä käytettiin tuolloin mm. etupään runkopalkeissa, keskikonsolissa, tuulilasin kehyksessä ja B+C -pilareissaNozki kirjoitti:Tuosta kolariturvallisuudesta kun puhutaan, niin ihmettelin, että mikä se mainittu W124:n sivutörmäyssuoja oikein on.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Mersu vai Volvo?
Ilmeisesti 940:lla ei saa vetää kuin 500 kg jarrutonta, mikä pudottaa Volvon arvoa vetoautona.mesekisti kirjoitti:Kun veneen vetoon kerran hankitaan, niin ensimmäiseksi tietysti pitää katsoa riittääkö vetomassat, jostain semmoinen hytinä että 740llä ei saanut kovin painavaa vetääkään
Onko muita vaihtoehtoja 5 tonnin hintaluokassa, kun vetomassa saisi olla 750 kg jarrutonta?
Kymppitonni taitaa olla jo täysin mahdoton rahoitettava.
Itse ottaisin samassa tilanteessa lainaa ja ostaisin sen nelivetoisen diesel-Volvon 14 tonnilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Mersu vai Volvo?
Ainaki ne vanhemmat s/v70 nelivedot on tosiaan pelkkiä vitsejä, takarenkaille siirtyy ehkä 10%. A6 audi rivi5:lla tdi:llä ja kunnon nelivedolla? Ovat vaan aika harvassa ne C4 koriset, no 5-10k€ välille sais jo C5 korisen V6 tdi quattron 03-> jossa ei vissiin enää nokkamurheita.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mersu vai Volvo?
Aika lailla hallitsemattomasti useimmat 90 luvun autot hajoo kolarissa...suunnittelu kun taitaa olla 80-lukulaista...pistää vaan silmään kun AVK:lla on katellut. 2000 luvulla tuli useimmalla merkillä autot jotka on paljon kolariturvallisempia. Jostain syystä useimmissa 90-luvun autoissa ei edes bägit enää lähde keulakolarissa...mikä lie niitäkin vaivaa vanhemmiten.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersu vai Volvo?
Ford Scorpio STW (tietysti cosworthin koneella). Vertailua ehdotettuihin:
+ Cosworth kone melko taloudellinen ja tehokas
+ Ajettavuus ja hiljaisuus toista luokkaa verrattuna vaikka tuohon laatikkovolvoon
+ Käytännössä kaikki cosworth mallit hyvin varusteltuja (aut. ilmastointi, sähkönahkajakkarat, automaatti, sähköikkunat+peilit, ajotietokone, kaukosäätöinen keskuslukitus ym.)
+ Todella edullisia vähäisen arvostuksen vuoksi
+ TODELLA tilava, jalkatila takana SEL tasoa
+ Halvat varaosat koska Ford
+ Yleensä hyvin pidettyjä (nimenomaan Cosworth mallit)
+ Kolariturvallisuus hyvä verrattuna s124 meseen tai 740 volvoon
Toisaalta
- Tarvitsee kuljettajalta melko ison meisselin omasta takaa, koska tämä auto ei kyllä sitä pidennä
- Ruostuvuus samaa tasoa kun mondeoissa, toisaalta parempi kun tuo ehdotettu Ceemeli
Kuten jo monta kertaa todennut, kannattaa katsella ainoastaan Cosworth-malleja. Ne on parhaiten varusteltuja, huomattavasti helpompia myydä kuin 4-cyl mallit. Tehot ovat myöskin melko riittämättömät 4-pyttyisissä malleissa.
+ Cosworth kone melko taloudellinen ja tehokas
+ Ajettavuus ja hiljaisuus toista luokkaa verrattuna vaikka tuohon laatikkovolvoon
+ Käytännössä kaikki cosworth mallit hyvin varusteltuja (aut. ilmastointi, sähkönahkajakkarat, automaatti, sähköikkunat+peilit, ajotietokone, kaukosäätöinen keskuslukitus ym.)
+ Todella edullisia vähäisen arvostuksen vuoksi
+ TODELLA tilava, jalkatila takana SEL tasoa
+ Halvat varaosat koska Ford
+ Yleensä hyvin pidettyjä (nimenomaan Cosworth mallit)
+ Kolariturvallisuus hyvä verrattuna s124 meseen tai 740 volvoon
Toisaalta
- Tarvitsee kuljettajalta melko ison meisselin omasta takaa, koska tämä auto ei kyllä sitä pidennä
- Ruostuvuus samaa tasoa kun mondeoissa, toisaalta parempi kun tuo ehdotettu Ceemeli
Kuten jo monta kertaa todennut, kannattaa katsella ainoastaan Cosworth-malleja. Ne on parhaiten varusteltuja, huomattavasti helpompia myydä kuin 4-cyl mallit. Tehot ovat myöskin melko riittämättömät 4-pyttyisissä malleissa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Mersu vai Volvo?
Nimenomaan juuri tuosta Amerikan syystä. W123:ssa oli aikoinaan myös ovissa rautaputket jenkkimalleissa. Omaan 123:een vaihdettiin sellainen ovi rempassa 2002.paloviita kirjoitti:
Ei tietenkään kestä vertailua nykyautojen turvavarusteisiin, mutta tuossa omassa 124:ssa on kyllä ovissa jonkinlaiset törmäysvahvikkeet, kojelaudassa polvisuoja sekä kuskille turvatyyny... (1986 valmistettu amerikan vientimalli). ]
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mersu vai Volvo?
Se halpa nelivetoinen Volvo on kuulemma pari kertaa lunastettu.
Mielenkiinto on nyt kohdistunut lähinnä Toyota Hiaceen, joka onkin uistelijoiden suosima vetoauto.
Sinne mahtuu isokin saalis.
Koetin vielä tarjota 210-korista dieselfarkkua yhdeksi vaihtoehdoksi veneen vetoon.
Mielenkiinto on nyt kohdistunut lähinnä Toyota Hiaceen, joka onkin uistelijoiden suosima vetoauto.
Sinne mahtuu isokin saalis.
Koetin vielä tarjota 210-korista dieselfarkkua yhdeksi vaihtoehdoksi veneen vetoon.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersu vai Volvo?
Ei muuten lainkaan hullumpi vaihtoehto. Hintaluokkaan voisi mennä jopa ihan hyviä 300 turbodiesel tai 290 tdi koneellisia pre-facelift vehkeitä. Ruostuvat vaan perkeleet.JarkkoN kirjoitti:Se halpa nelivetoinen Volvo on kuulemma pari kertaa lunastettu.
Mielenkiinto on nyt kohdistunut lähinnä Toyota Hiaceen, joka onkin uistelijoiden suosima vetoauto.
Sinne mahtuu isokin saalis.
Koetin vielä tarjota 210-korista dieselfarkkua yhdeksi vaihtoehdoksi veneen vetoon.
E: No siinä olis jo yks 270cdi facelift kohtuu metreillä Varmaan sais vitoseen tinkailtua.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Mersu vai Volvo?
Väyrysessä on paljon autoa rahalle. Tuo linkin yksilö näyttää aika kirjavalta päällepäin,H.E. von Kuusi kirjoitti:Ei muuten lainkaan hullumpi vaihtoehto. Hintaluokkaan voisi mennä jopa ihan hyviä 300 turbodiesel tai 290 tdi koneellisia pre-facelift vehkeitä. Ruostuvat vaan perkeleet.JarkkoN kirjoitti:Se halpa nelivetoinen Volvo on kuulemma pari kertaa lunastettu.
Mielenkiinto on nyt kohdistunut lähinnä Toyota Hiaceen, joka onkin uistelijoiden suosima vetoauto.
Sinne mahtuu isokin saalis.
Koetin vielä tarjota 210-korista dieselfarkkua yhdeksi vaihtoehdoksi veneen vetoon.
E: No siinä olis jo yks 270cdi facelift kohtuu metreillä Varmaan sais vitoseen tinkailtua.
mutta niin varmaan suurin osa hopeanvärisistä väyrysistä.
Kaveri on niin allerginen ruosteelle, ettei lähde edes koeajamaan väyrystä.
Etuvetoinen diesel-Volvo olisi kuulemma parempi valinta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006