RE 85:sesta kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

RE 85:sesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Elikkäs sain tuossa kaiveltua "tietoa" että näissä vanhemmissakin pystyisi tuota RE85:sta käyttämään jos vaan EHA:aa säätelee joko mittarein tai karkeasti kierros myötäpäivään??
Onko jollain ihan oikeaakin kokemusta asiasta ja kestävätkö nämä tosiaan / pelaavat ainakin kesäkelilläkö?
Missä kohtaa kulkee raja ettei polttoaine järjestelmä kestä etanolin hapatusta siis vuosimalleissa, omat kysymykseni koskevat vain ja ainoastaan KE-JET:illä varustettuja laitteita, tän hetkisen on 200E -88 ja 300CE-24 -91
Ja pliis ei mutu tietoa, sitä on omasta takaa aivan tarpeeksi vaan oikeita kokemuksia / tietoa.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: RE 85:sesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pena »

Jos autosi toimii ilman etanolimuunnossarjaa bensa 50%/RE85 50% seossuhteella ilman häiriöitä, niin etanolimuunnossarjalla varustettuna toimii sitten 100% RE85 polttoaineella. Kokeile pikkuhiljaa lisäämällä RE85 tankkiin ja seuraa auton käyttäytymistä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla ja jos epäonnistuu niin kärsii nahoissaan seuraukset.

Itse olen ajanut puhtaalla RE85 polttoaineella jo 1,5 vuoden ajan/32tkm ongelmitta. Tein nuo samat kokeilut ensin omalle bensa-autolle ja sen jälkeen hankin muunnossarjan ja asensin sen itse paikalleen. Läppärillä saa säädeltyä polttoaineen syötön lisäyksen ohjearvot boxiin. Matka-ajossa polttoaineen kulutuksen lisäys 15%, joten RE85 ajaminen tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin bensalla ajo.

Diesel MB odottaa parempia aikoja seisonnassa, jos vaikka se d-vero poistuu. D veron hinnalla saa etanolia tankkiin heti alkuun sen 450 litraa.
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: RE 85:sesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Mikä auto sinulla muuten oli kyseessä tuossa jutussa?
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: RE 85:sesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jankku kirjoitti:Elikkäs sain tuossa kaiveltua "tietoa" että näissä vanhemmissakin pystyisi tuota RE85:sta käyttämään jos vaan EHA:aa säätelee joko mittarein tai karkeasti kierros myötäpäivään??...
Kokemusta on EHA:n säätämisestä bensalla, ei etanolilla. Suosittelen laajakaistaseosmittarin käyttöä, sillä EHA:n ruuvin kiertäminen karkeasti kokonaisen kierroksen saattaa muuttaa seosta niin paljon, ettei kone enää käy.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: RE 85:sesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Ajelin jo jonkin aikaa tuossa ensin e85:sta bensan joukossa, eikä ollut mitään eroa.
Nyt säädin tuon W124 200E:een toimimaan kokonaan E85:sella ja hyvin pätkii menemään, ei juuri mitään eroa tehoissa, tosin se on säätöriippuvainen juttu myös. Kylmäkäynnistys näillä pakkasilla on vähän pidemmällä vieterillä mutta hyvin vähän eli en edes laita ohjausta kylmäkäyntisuuttimelle erikseen koska mitään tarvetta sille ei ole, lohkolämppärissä oltuaan ei ole mitään eroa "tavallisella" bensalla ja E85:sella käynnistyksessä.
Tämä on siis katiton eli lamdadon ja se piti ottaa säätämisessä huomioon, kun lamdallinen pystyy korjailemaan seosta kuitenkin 25-30%
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Vastaa Viestiin