W202 projektia, Takakelkka. (S203 hankinta)
Re: W202 projektia, pikkuvikoja ja uusia kuvia
Kyllä tällä kehtaakin jo pyöriä kylillä.
Ja eipä kuulostanut vesipumppukaan enää rallattavan vaihdon jälkeen
Ja eipä kuulostanut vesipumppukaan enää rallattavan vaihdon jälkeen
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, pikkuvikoja ja uusia kuvia
Päivitelläänpä tännekkin välillä. Syksy mennyt aika pitkälti autoillessa n. 13 000 km verran siitä kun heinäkuussa tämän katsastin. Öljyt vaihdoin hieman leiman jälkeen joten öljynvaihdon aika alkaa olla taas käsillä. Vaihteistoöljyt ja se surullisen kuuluisa pistoke tuli vaihdatettua kun vuoti öljyä jo sen verran että jätti lätäkköä alle, tuo ohjausyksikkö täytyy vielä kaivaa esille ja putsata. Muuten auto pelannut hyvin, paitsi nyt pakkasten tullessa alkoi takapäästä narisemaan Onneksi siellä on lähes kaikki jo uutta joten vaihtoehtoja mistä tuo narina tulee ei ole monia
Tuossa pari viikkoa sitten sopivan motivaation iskiessä ja hetken toteutusta miettineenä kävin veholta hakemassa vilkkuihin tuplalankapolttimoille kannat, motonetistä pari relettä, lamppuja ja kytkimen ja rakensin tuohon jenkkiparkit. Toteutettu siten että releiden lepokärkien kautta menee vakioparkit ja releiden vetäessä vaihtuu jenkkiparkeille virrankulku. Tästä täytyy kuva laittaa kunhan sopivan saan otettua. Kiitokset apuasentajalle joka rymysi kuljettajan jalkatilassa, 447za
Talvirenkaatkin tuli laitettua alle ja samalla sai autonkin taas pestyä kunnolla. Ja kun oli kuvaaja kameroineen paikalla niin laitetaan muutama uusi kuva samalla, kuvien Copyrightit 447za On muuten todella vaikea saada kunnolla tuosta kuvaa missä tuo väri näkyy, kamerasta ja valosta riippuen aina eri värinen
Tuossa pari viikkoa sitten sopivan motivaation iskiessä ja hetken toteutusta miettineenä kävin veholta hakemassa vilkkuihin tuplalankapolttimoille kannat, motonetistä pari relettä, lamppuja ja kytkimen ja rakensin tuohon jenkkiparkit. Toteutettu siten että releiden lepokärkien kautta menee vakioparkit ja releiden vetäessä vaihtuu jenkkiparkeille virrankulku. Tästä täytyy kuva laittaa kunhan sopivan saan otettua. Kiitokset apuasentajalle joka rymysi kuljettajan jalkatilassa, 447za
Talvirenkaatkin tuli laitettua alle ja samalla sai autonkin taas pestyä kunnolla. Ja kun oli kuvaaja kameroineen paikalla niin laitetaan muutama uusi kuva samalla, kuvien Copyrightit 447za On muuten todella vaikea saada kunnolla tuosta kuvaa missä tuo väri näkyy, kamerasta ja valosta riippuen aina eri värinen
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, talvirenkaat ja uudet kuvat
Näitähän on aina mukava ropata hyvässä seurassa
HYVÄLTÄ NÄYTTÄÄ !
HYVÄLTÄ NÄYTTÄÄ !
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, talvirenkaat ja uudet kuvat
Aika juoksee ja se leimamieskin muistaa aina perään huudella vaikka juuri heinäkuussa tämän leimasin. Noh tuli käytyä, mutta eihän se läpi mennyt. Etupäästä löytyi väljä alapallo ja raidetangon sisäpää, enhän tuonne etupäähän vielä ollutkaan mitään palikoita uusinut. Tuli sitten käytyä kaupoilla:
Eli samalla vaivalla tuli uusittua molemmat alapallot, ohjausiskari ja koko raidetanko kun tuohon ei sitä pelkkää sisäpään palloa pysty vaihtamaan Ohjausiskari tuli noin niinkun varmuuden vuoksi samalla otettua kun ei tuon vanhan kunnosta ollut tietoa, no eihän siellä ketään enään kotona ollut Muuttui kyllä ajettavuus taas aika roimasti, huomattavasti jämäkämpi ja tunnokkaampi ajaa
Ja saatiinhan me se talvi tänne eteläänkin ja pakkasten kunniaksi piti käydä auto pesemässä ja ottamassa talvisempikin kuva
Ensi vuonna taas uudet kujeet, kesäksi olisi kiva hiukan tuota voimapuolta piristää, tuppaa tuo vakioahdin ainakin ahistamaan yläkierroksilla
Hyvät uudet vuodet siis koko foorumin poppoolle!
Eli samalla vaivalla tuli uusittua molemmat alapallot, ohjausiskari ja koko raidetanko kun tuohon ei sitä pelkkää sisäpään palloa pysty vaihtamaan Ohjausiskari tuli noin niinkun varmuuden vuoksi samalla otettua kun ei tuon vanhan kunnosta ollut tietoa, no eihän siellä ketään enään kotona ollut Muuttui kyllä ajettavuus taas aika roimasti, huomattavasti jämäkämpi ja tunnokkaampi ajaa
Ja saatiinhan me se talvi tänne eteläänkin ja pakkasten kunniaksi piti käydä auto pesemässä ja ottamassa talvisempikin kuva
Ensi vuonna taas uudet kujeet, kesäksi olisi kiva hiukan tuota voimapuolta piristää, tuppaa tuo vakioahdin ainakin ahistamaan yläkierroksilla
Hyvät uudet vuodet siis koko foorumin poppoolle!
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, talvirenkaat ja uudet kuvat
Ja ohjauskulmatkin tuli säädettyäNippe kirjoitti:Aika juoksee ja se leimamieskin muistaa aina perään huudella vaikka juuri heinäkuussa tämän leimasin. Noh tuli käytyä, mutta eihän se läpi mennyt. Etupäästä löytyi väljä alapallo ja raidetangon sisäpää, enhän tuonne etupäähän vielä ollutkaan mitään palikoita uusinut. Tuli sitten käytyä kaupoilla:
[ [url=http://i398.photobucket.com/albums/pp69/Nippe-/W202%20projekti/20141220_181312_zpscjvojcxu.jpg] ][/url]
Eli samalla vaivalla tuli uusittua molemmat alapallot, ohjausiskari ja koko raidetanko kun tuohon ei sitä pelkkää sisäpään palloa pysty vaihtamaan Ohjausiskari tuli noin niinkun varmuuden vuoksi samalla otettua kun ei tuon vanhan kunnosta ollut tietoa, no eihän siellä ketään enään kotona ollut Muuttui kyllä ajettavuus taas aika roimasti, huomattavasti jämäkämpi ja tunnokkaampi ajaa
Ja saatiinhan me se talvi tänne eteläänkin ja pakkasten kunniaksi piti käydä auto pesemässä ja ottamassa talvisempikin kuva
[ [url=http://i398.photobucket.com/albums/pp69/Nippe-/W202%20projekti/20141225_140823_zpsdv4fu1qq.jpg] ][/url]
Ensi vuonna taas uudet kujeet, kesäksi olisi kiva hiukan tuota voimapuolta piristää, tuppaa tuo vakioahdin ainakin ahistamaan yläkierroksilla
Hyvät uudet vuodet siis koko foorumin poppoolle!
Hyvää Uutta Vuotta täältäkin !
Pitäis itellekkin tuota ahdin puolta katella "Ensi vuonna taas uudet kujeet, kesäksi olisi kiva hiukan tuota voimapuolta piristää, tuppaa tuo ____ahdin vastaheräilemään yläkierroksilla "
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, leimalla, taas
Näyttää mersulleOffiasd kirjoitti:Hmmm, mikäs siellä taustalla...
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: W202 projektia, leimalla, taas
Teet näitte kavereitte kanssa töitä samassa tallissa vai mistä toi kuva on
Re: W202 projektia, leimalla, taas
Tein, jouduin ikävä kyllä luopumaan tallipaikasta kun sain tän auton "valmiiksi". Tuli rahalle muuta käyttöä ja jostain menoista joutu karsimaanbensapumppu kirjoitti:Teet näitte kavereitte kanssa töitä samassa tallissa vai mistä toi kuva on
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: W202 projektia, leimalla, taas
Oli varmaa ilo työskennellä! Toivotaan että volvo saadaa laulamaa ja pätkää youtubee sitten heiltä
Re: W202 projektia, leimalla, taas
On tämä kyllä vaan uskomattoman hieno! Ootko saanu napattua kuvaa tuosta jenkki parkkien asennus hommasta Kiinostaisi tuo toteutus.. josko itelle samanlaisen värkkäis
Re: W202 projektia, leimalla, taas
Kiitos Tuosta jenkkiparkkien toteutuksesta ei kuvaa tullut otettua, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan on vain katkaisimella ohjatuilla vaihtoreleillä toteutettu. Eli normaalitilassa releen lepokärkien kautta menee normiparkeille sähkö ja kun katkaisimen laittaa toiseen asentoon vaihtaa rele jenkkparkeille. Valot itsessään toteutettu ihan veholta hommatuilla jenkkivilkkukannoilla, varaosanumero 000 826 9582 ja keltaisilla tuplalankapolttimoilla. Toivottavasti tuosta saa selkoat.p.k kirjoitti:On tämä kyllä vaan uskomattoman hieno! Ootko saanu napattua kuvaa tuosta jenkki parkkien asennus hommasta Kiinostaisi tuo toteutus.. josko itelle samanlaisen värkkäis
Tuli hommattua ensi kesäksi vähän sopivammat vanteetkin tähän laitteeseen, nuo 18" BBS:ät kun tahtoivat edestä raapia kaariin.
Nämä siis 17" AMG Style III, edessä 7,5" leveä, et 37 ja takana 8,5 leveä, et 30. Toivotaan että nämä sopii paremmin, omaa silmää ainakin miellyttää
Tuli vetästyä kunnon vahatkin tuohon. Hommasin AutoGlymin HD-Waxia, on kyllä hintansa väärtiä tavaraa, helppoa käyttää ja kyllä kiiltää
Uusista kesävanteista johtuen BBS:ät siis myynnissä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=161178
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, vanteita ja vahaa
Hyvältä näyttää ! Kesää odotellessa, pääsee näkemään kuinkas nuo vanteet istuu
P.s. Jonkun EKODIESELikin päässyt kuvaan
P.s. Jonkun EKODIESELikin päässyt kuvaan
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, vanteita ja vahaa
Sattui tulemaan sopivasti foorumille käytettynä samanlainen pumppu myyntiin kuin omassa on ja pakkohan se oli ostaa kun, tuo oma hikoili kansien välistä jo aika reilusti. Ideana siis huoltaa itse tuo pumppu ja sen takia hommasin toisen samanlaisen, että jää tuo oma toimiva varalle ja huollan tuon toisen joka tuli hankittua. Jos innostuu vielä niin voisi tuon omankin sitten huoltaa kun näkee ensin kuinka tämä ensimmäinen omahuoltama toimii
Eli pumpun hommasin käytettynä ja KL-Varaosista löytyikin tiivisteet, venttiilit ja kansien pultit uudet. Tästä kasasta pitäisi saada yksi ehjä ja vuotamaton pumppu
Pumpun irroitus ei ollut paha homma, kolmella pulttia auki, letkut irti ja vetää ulos. Takaisin laitto olikin hankalampi kun piti saada akselit osumaan oikeaan asentoon keskenään. Purkamisesta/kasaamisesta ei kovin montaa kuvaa tullut otettua, sormet dieselissä ei viitti kameraa näprätä, mutta näiden ohjeiden mukaan mentiin. http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316
Pakko oli ottaa kuva tuosta kun sai tuon pumpun purettua, paljon on pikkuosia saatu tuonne mahtumaan
Tällä huolletulla pumpulla ajettu nyt muutama sata kilometriä eikä ainakaan vielä ole alkanut vuotamaan. Hyvältä siis näyttää
Eli pumpun hommasin käytettynä ja KL-Varaosista löytyikin tiivisteet, venttiilit ja kansien pultit uudet. Tästä kasasta pitäisi saada yksi ehjä ja vuotamaton pumppu
Pumpun irroitus ei ollut paha homma, kolmella pulttia auki, letkut irti ja vetää ulos. Takaisin laitto olikin hankalampi kun piti saada akselit osumaan oikeaan asentoon keskenään. Purkamisesta/kasaamisesta ei kovin montaa kuvaa tullut otettua, sormet dieselissä ei viitti kameraa näprätä, mutta näiden ohjeiden mukaan mentiin. http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316
Pakko oli ottaa kuva tuosta kun sai tuon pumpun purettua, paljon on pikkuosia saatu tuonne mahtumaan
Tällä huolletulla pumpulla ajettu nyt muutama sata kilometriä eikä ainakaan vielä ole alkanut vuotamaan. Hyvältä siis näyttää
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kesärenkaat
Kesärenkaat tuli tossa vaihdettua ja kivasti istuvat nuo AMG-vanteet ainakin omasta mielestä. Taakse voisi ehkä jotain spaceriä harkita, vähän ehkä jää turhan sisälle vielä
Tälläisen tein pikaisesti, helpompi oli itsekkin verrasta mistä lähettiin ja missä ollaan nyt
Tälläisen tein pikaisesti, helpompi oli itsekkin verrasta mistä lähettiin ja missä ollaan nyt
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Vieläkö Finnittömät kilvet vaihtaisit Sulla kun on tuo H&R -40mm alausta kohta vuoden tuolla alla ollu, niin onko huonoa sanovattavaa? Toimiko talvellakin?
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
FIN-kilvet pysyy, ihan sen takia jos tällä joskus innostuu ulkomaille lähtemäänt.p.k kirjoitti:Vieläkö Finnittömät kilvet vaihtaisit Sulla kun on tuo H&R -40mm alausta kohta vuoden tuolla alla ollu, niin onko huonoa sanovattavaa? Toimiko talvellakin?
Alusta toiminut hyvin tämän n. 9kk/24tkm mitä sillä on tullut ajettua. Toimi talvellakin, ei ainakaan ollut mitään ongelmia sen kanssa. Eli ei huonoa sanottavaa
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Kyytiläisenä voin myös suositella ! Ei ole mikään kivireki, pysyy kaljatkin kädessä sen puolestaNippe kirjoitti:FIN-kilvet pysyy, ihan sen takia jos tällä joskus innostuu ulkomaille lähtemäänt.p.k kirjoitti:Vieläkö Finnittömät kilvet vaihtaisit Sulla kun on tuo H&R -40mm alausta kohta vuoden tuolla alla ollu, niin onko huonoa sanovattavaa? Toimiko talvellakin?
Alusta toiminut hyvin tämän n. 9kk/24tkm mitä sillä on tullut ajettua. Toimi talvellakin, ei ainakaan ollut mitään ongelmia sen kanssa. Eli ei huonoa sanottavaa
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Nippe kirjoitti:FIN-kilvet pysyy, ihan sen takia jos tällä joskus innostuu ulkomaille lähtemäänt.p.k kirjoitti:Vieläkö Finnittömät kilvet vaihtaisit
? Mikäs perustelu tää ny on, eihä ulkomailla vaadita fin tunnusta? vai elänkö väärässä tiedossa
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Tuoltahan sen voi tarkistaa http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvetGrapL kirjoitti:Nippe kirjoitti:FIN-kilvet pysyy, ihan sen takia jos tällä joskus innostuu ulkomaille lähtemäänt.p.k kirjoitti:Vieläkö Finnittömät kilvet vaihtaisit
? Mikäs perustelu tää ny on, eihä ulkomailla vaadita fin tunnusta? vai elänkö väärässä tiedossa
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Nippe kirjoitti: Tuoltahan sen voi tarkistaa http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... terikilvet
aaiiivaaan. Noo onneks ei hirveesti oo asiaa tuonne itään vaikka täällä susirajalla asustanki
Re: W202 projektia, kesärenkaat alla
Hetki tässä taas vierähtänyt siitä kun viimeksi on tullut tänne kirjoteltua. Eipä autollekkaan juuri mitään ole tullut tehtyä, lähinnä ajettua. Kampiakselin asentotunnistimen joutui vaihtamaan kun alkoi nykimään, väillä rajustikkin. Oli muuten paskamaisessa paikassa kun ei oikein mistään meinannut päästä anturiin käsiksi. Imusarjalta sisäkennolle menevän vesiletkun kun irroitti niin sitten sai tarpeeksi tilaa että sai anturin vaihdettua.
Samalla kun *:n päässä vikakoodeja tutkittiin niin tuli huomattua että vaihteiston johdinlevy antaa vikakoodia ja tuokin tuli aina takaisin vaikka sen poisti, joten senkin joutui uusimaan ennen kuin alkoi isompia ongelmia tulemaan. Kyb-venttiilihän kannattaa tuossa samalla laittaa kun sekin taisi vielä alkuperäinen olla. Kyllähän tuo vaihteiston toimintaankin vaikutti, tuntuu toimivan hiukan paremmin kuin ennen Kiitokset tästä laatikkoremontista APP-Autokorjaamolle
Pientä alustajumppaakin on tässä taas tiedossa, takapäästä vasen narinahela aivan loppu, eli uusiksi menee. Samalla laitan sen alatukivarren sisemmän helan ja koiranluut uusiksi. Ja tietyksi tukivarret täytyy hiekkapuhaltaa ja maalata ettei tule ruosteen kanssa ongelmia. Uudet puslat jo hommattu saksanmaalta ja merkkiä Original Teile Tuli myös askarreltua takajousien yläkumien päälle toisista kumeista n. 8mm korokelätyt, kun tahtoo hiukan keulia tuo auto vielä, enkä etupäätä tahdo laskea enempää. Takana siis jo korkeimmat jousikumit.
Etupäähän sain sopivasti C36 AMG:n alatukivarret (kiitos näistä 447za ) Nuokin tuli puhallettua ja maalattua sekä kasattua uusilla puslilla. Niistä tuli pari kuvaakin napsittua. Ja kun oli ylimääräisenä yksi etuvakaaja niin tuli sekin puhallettua ja maalattua.
Tässä tukivarrret siinä kunnossa kun ne sain, huomattavasti vähemmän ruosteiset kuin nuo jotka nyt autossa kiinni. Puslat kyllä aivan entiset.
Puslien irroitukseen kun ei sopivaa työkalua löytynyt niin piti soveltaa, irtoaa ne näinkin
Puhallettu tukivarsi
Sitten sinkkimaalit päälle ja sisällekkin sen mitä sai suihkittua. Uudet puslat myös asennettu, merkkiä Lemfjöder.
Puhallettuun vakaajaan myös sinkit päälle
Sitten runkomaalia päälle
Sama vakaajalle
Ja pintaan vielä musta maali niin tulee siistimpi lopputulos, tosin autossa kun nuo on kiinni niin saavat massat vielä päälle ja tukivarsien sisälle kotelosuojat.
Alustarempasta sitten taas lisää tarinaa, kunhan saan aikaiseksi
Samalla kun *:n päässä vikakoodeja tutkittiin niin tuli huomattua että vaihteiston johdinlevy antaa vikakoodia ja tuokin tuli aina takaisin vaikka sen poisti, joten senkin joutui uusimaan ennen kuin alkoi isompia ongelmia tulemaan. Kyb-venttiilihän kannattaa tuossa samalla laittaa kun sekin taisi vielä alkuperäinen olla. Kyllähän tuo vaihteiston toimintaankin vaikutti, tuntuu toimivan hiukan paremmin kuin ennen Kiitokset tästä laatikkoremontista APP-Autokorjaamolle
Pientä alustajumppaakin on tässä taas tiedossa, takapäästä vasen narinahela aivan loppu, eli uusiksi menee. Samalla laitan sen alatukivarren sisemmän helan ja koiranluut uusiksi. Ja tietyksi tukivarret täytyy hiekkapuhaltaa ja maalata ettei tule ruosteen kanssa ongelmia. Uudet puslat jo hommattu saksanmaalta ja merkkiä Original Teile Tuli myös askarreltua takajousien yläkumien päälle toisista kumeista n. 8mm korokelätyt, kun tahtoo hiukan keulia tuo auto vielä, enkä etupäätä tahdo laskea enempää. Takana siis jo korkeimmat jousikumit.
Etupäähän sain sopivasti C36 AMG:n alatukivarret (kiitos näistä 447za ) Nuokin tuli puhallettua ja maalattua sekä kasattua uusilla puslilla. Niistä tuli pari kuvaakin napsittua. Ja kun oli ylimääräisenä yksi etuvakaaja niin tuli sekin puhallettua ja maalattua.
Tässä tukivarrret siinä kunnossa kun ne sain, huomattavasti vähemmän ruosteiset kuin nuo jotka nyt autossa kiinni. Puslat kyllä aivan entiset.
Puslien irroitukseen kun ei sopivaa työkalua löytynyt niin piti soveltaa, irtoaa ne näinkin
Puhallettu tukivarsi
Sitten sinkkimaalit päälle ja sisällekkin sen mitä sai suihkittua. Uudet puslat myös asennettu, merkkiä Lemfjöder.
Puhallettuun vakaajaan myös sinkit päälle
Sitten runkomaalia päälle
Sama vakaajalle
Ja pintaan vielä musta maali niin tulee siistimpi lopputulos, tosin autossa kun nuo on kiinni niin saavat massat vielä päälle ja tukivarsien sisälle kotelosuojat.
Alustarempasta sitten taas lisää tarinaa, kunhan saan aikaiseksi
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, puslajumppaa, taas
Nähty 6-tiellä Lappeenrantaan päin muutama sata metri ennen 2+2 kaistasen alkua! Todella komea näky!
Re: W202 projektia, puslajumppaa, taas
Hyvin mahollista, punkaharjulla jussia viettämässäJiikoojr kirjoitti:Nähty 6-tiellä Lappeenrantaan päin muutama sata metri ennen 2+2 kaistasen alkua! Todella komea näky!
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, puslajumppaa, taas
Tätä vermestä tais tulla ihaltua Rassuumiitissä kevväämmällä...
Itsellä vastaava projekti edessä tuon oman sportin kanssa ja juuri samanlaista väritystä oon suunnitellu... Harmittaa vaan, kun tuli tää nähtyä, sillä ei millään viittis tehdä toista samanmoista... No kaipa omaan jotain omalaatuista tulee värkättyä... Mutta väriä ei kyllä hennois vaihtaa tosta suunnitellusta sinisestä...
On nimittäin niin Bueno, että...
Itsellä vastaava projekti edessä tuon oman sportin kanssa ja juuri samanlaista väritystä oon suunnitellu... Harmittaa vaan, kun tuli tää nähtyä, sillä ei millään viittis tehdä toista samanmoista... No kaipa omaan jotain omalaatuista tulee värkättyä... Mutta väriä ei kyllä hennois vaihtaa tosta suunnitellusta sinisestä...
On nimittäin niin Bueno, että...
Puheenjohtaja
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Suomen Mercedes autoilijat ry
Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02
Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Re: W202 projektia, puslajumppaa, taas
Kesähän tossa meni hujauksessa reissatessa yms. Pitkälti siis vain tullut ajettua, öljyt joutui välissä vaihtamaan. Alustaremppa on suunnitelmissa tässä nyt syksyn aikana ennen katsastusta, ei meinaan tuolla narinahelalla mene leimastakaan enää läpi. Vähän tullut takapään osiakin haalittua, hommasin nuo alatukivarret käytetyt toiset ja ne tuli puhallettua ja maalattua sekä sisäpään puslat niihin uusittua. Nyt alkaa olemaan taas aika läjä alustanosia jotka odottaa asennusta, kelpaa sitten mennä taas konttorin sedälle näyttämään
Toinen tukivarsista puhallettu
Samalla hitsari vetäisi noihin vähän vahvikesaumaa ettei pääse korroosio katkaisemaan
Tukivarsiin sitten ensin sinkkimaali
Sitten runkoharmaata
Ja vielä päälle musta niin näyttää hyvältä
Ja ettei nyt ihan pelkäksi iloksi pääse lipsahtamaan niin alkoihan siellä sitten 3. suuttimen pohjaprikka tsupsuttamaan...
Siitä sitten yhden perjantai-illan ratoksi saatiin 447za:n kanssa taas tehdä suutinremppaa, kiitokset kalvaajalle . Onneksi tuohon oli jo jokunen vuosi sitten edellisen omistajan toimesta tehty kyseinen remontti, suuttimet lähti melkein käsin nostamalla irti. Tosin eivät ilmeisesti olleet kalvanneet kunnolla kun nyt jo alkoi taas vuotamaan. Railiputki kävi myös kokonaan irti ja paineensäädin sai uudet tiivisteet samalla.
Kalvaus menossa
Kalvaamaton ja kalvattu pohja
Ja kun nyt oli suuttimet irti niin tuli samalla käytettyä venakoppa irti ja uusittua sinnekkin tiivisteet. Koppa irrallaan
Venakoppa kävi pesullakin tässä välissä. Siinä jo kasattu uusilla tiivisteillä.
¨
Kesärenkaatkin alkoi olla siinä kunnossa ettei niillä viitsinyt enää syksyn sateille lähteä liukastelemaan niin neki tuli hommattua uudet. Eteen siis 225/45-17 ja taakse 245/40-17. Kummasti vaikuttaa ajettavuuteenkin kun vanhat renkaat oli jo 10 vuotta vanhat
Uudet ja vanhat kesärenkaat
Päivitystä taas sitten kun alustarempan saa tehtyä
Toinen tukivarsista puhallettu
Samalla hitsari vetäisi noihin vähän vahvikesaumaa ettei pääse korroosio katkaisemaan
Tukivarsiin sitten ensin sinkkimaali
Sitten runkoharmaata
Ja vielä päälle musta niin näyttää hyvältä
Ja ettei nyt ihan pelkäksi iloksi pääse lipsahtamaan niin alkoihan siellä sitten 3. suuttimen pohjaprikka tsupsuttamaan...
Siitä sitten yhden perjantai-illan ratoksi saatiin 447za:n kanssa taas tehdä suutinremppaa, kiitokset kalvaajalle . Onneksi tuohon oli jo jokunen vuosi sitten edellisen omistajan toimesta tehty kyseinen remontti, suuttimet lähti melkein käsin nostamalla irti. Tosin eivät ilmeisesti olleet kalvanneet kunnolla kun nyt jo alkoi taas vuotamaan. Railiputki kävi myös kokonaan irti ja paineensäädin sai uudet tiivisteet samalla.
Kalvaus menossa
Kalvaamaton ja kalvattu pohja
Ja kun nyt oli suuttimet irti niin tuli samalla käytettyä venakoppa irti ja uusittua sinnekkin tiivisteet. Koppa irrallaan
Venakoppa kävi pesullakin tässä välissä. Siinä jo kasattu uusilla tiivisteillä.
¨
Kesärenkaatkin alkoi olla siinä kunnossa ettei niillä viitsinyt enää syksyn sateille lähteä liukastelemaan niin neki tuli hommattua uudet. Eteen siis 225/45-17 ja taakse 245/40-17. Kummasti vaikuttaa ajettavuuteenkin kun vanhat renkaat oli jo 10 vuotta vanhat
Uudet ja vanhat kesärenkaat
Päivitystä taas sitten kun alustarempan saa tehtyä
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, puslajumppaa, taas
Alkaahan tämä väri yleistymään mersupiireissäkin, tosin tuskin juuri tämä sama, mutta hyvin samankaltaisia on alkanut näkymään. Vielä kuitenkin erottuu joukosta, onneksiTupix kirjoitti:Tätä vermestä tais tulla ihaltua Rassuumiitissä kevväämmällä...
Itsellä vastaava projekti edessä tuon oman sportin kanssa ja juuri samanlaista väritystä oon suunnitellu... Harmittaa vaan, kun tuli tää nähtyä, sillä ei millään viittis tehdä toista samanmoista... No kaipa omaan jotain omalaatuista tulee värkättyä... Mutta väriä ei kyllä hennois vaihtaa tosta suunnitellusta sinisestä...
On nimittäin niin Bueno, että...
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: W202 projektia, suutinprikkoja ja alustanosia
tyhjennä tuo pönttö turbon perästä niin tulee kivat höpinät ja vääntöä lisää.
Re: W202 projektia, suutinprikkoja ja alustanosia
Molemmat pöntöt jo tyhjättymasterrontti kirjoitti:tyhjennä tuo pönttö turbon perästä niin tulee kivat höpinät ja vääntöä lisää.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 projektia, suutinprikkoja ja alustanosia
.
Viimeksi muokannut Mutantti, Su 13.08.2017 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.