EGR:n poisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Hei.
Onko kenelläkään kokemusta EGR venttiilin poistamisesta
vastuksen ja diodien kanssa?
Imusarjassa olevien läppien moottorin (V6 CDI) ohitushan
onnistuu vastuksella (ei mene vikatilaan), mutta EGR
käsittääkseni vaatii myös diodin/diodeja...

Tietoa löytyy verkosta aika vähän.
Yksi linkki löytyi.

http://mbworld.org/forums/e-class-w210/ ... e-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Oikeasti se ei onnistu muuta kun softan muutoksella voihan noita diodi virityksiä koittaa. Olen nähnyt noita virityksiä jotka on rikkonut ecun :problem:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

UK foorumillakin ovat noita väsäilleet, väittävät toimivan (en ole jaksanut lukea miten todellisuudessa tehdään) mutta itselläkin epäilevä kanta on. Miksi ei teetä softalla samalla kun laitta vähän vääntöö...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Moi.
Olen samaa mieltä että softasta poisto on paras vaihtoehto,
mutta EGR-Venttiilit (moottorit) useissa malleissa joutuu
jättämään paikoilleen, muuten menee vikatilaan.

Softa muutos jossa EGR:t voisi fyysisesti poistaa on käsittääkseni
aika vaikea...
Softasta tietävät voisivat valaissa?

Onko siis mahdollista "huijata" ECU:a jotta ei menisi
vikatilaan, jos EGR-Venttilit/moottori on hajalla?
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Terkele kirjoitti:Moi.
Olen samaa mieltä että softasta poisto on paras vaihtoehto,
mutta EGR-Venttiilit (moottorit) useissa malleissa joutuu
jättämään paikoilleen, muuten menee vikatilaan.

Softa muutos jossa EGR:t voisi fyysisesti poistaa on käsittääkseni
aika vaikea...
Softasta tietävät voisivat valaissa?

Onko siis mahdollista "huijata" ECU:a jotta ei menisi
vikatilaan, jos EGR-Venttilit/moottori on hajalla?
ei tuo softa muutos ole vaikea nm Tuikku tietää. tuohon en enempää kommentoi.
On noilla diodi virityksillä joka huijaa ecua, mutta on vaarana, että ecu kyrvähtää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa?
Näin olen kuullut, tiedän hyvin vähän moottorinohjauksesta :(
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja xr »

Terkele kirjoitti:Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa? :(
on erittäin paljon hankalampaa kyseisessä mallissa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr kirjoitti:
Terkele kirjoitti:Pakokaasun kierrätys on käsittääkseni helpohko säätää
softassa nollaan, mutta koko kierrätyslaitteiden poisto
hankalampaa? :(
on erittäin paljon hankalampaa kyseisessä mallissa
Joo, niin on, isotöisempi toimenpide.
Miksi se pitäisi pois ottaa.
Riittäisikkö, jos vaan vikatilan rajoja siirtelisi siten, ettei mene sen takia vikatilaan ?
Silloin se voisi olla (vaikkapa katsastusta varten) paikoillaan fyysillisesti, mutta ei toiminnassa.
Riittää jos ei vaan ole (johdotkaan) oikosessa, jottei polta ecua.
Siinä ei kyllä ole mielestäni oikein mitään mieltä maksaa softaajalle muutamaa satasta siitä egr,n poisnaplaamisesta, samalla rahalla saa varmasti toimivan tilalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos vastauksista.

Autosta (S400CDI) löytyy *:la vikakoodi P2024 "tarkista rakenneosa Y27/9 (pakokaasujen takaisinkierrätyksen säädin vasen)
Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä)

Ja sama myös oikealla puolella.

Softasta on kierrätys poistettu.

Riittääkö rajojen siirtely poistamaan vikatilan?

Ja olen huomannut että ko. autoon ei parilla sadalla saa
muuta kuin tankin täyteen ;)
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensiksikin, 400cdi ei ole V6, mistä alunperin oli kyse.
Toiseksi tuossa moottorissa on Temicin ecu, eikä sitä sitten muissa olekkaan.

Temicin ohjelmasta ei kukaan osaa vikatilan rajoja muuttaa.

Onko tuo herja siis maadoitushäiriöstä ?
Jos on, niin kannattaisikko johdotukset ensin katsoa.

Kun nyt oikein kaivelen muististani, niin jostain tuon tapaisesta kyllä piti päästä eroon kierrätyksen deaktivoimisella, en muista tarkkaan.
Mutta oliko Tompin autossa ja jossain toisessakin foorumilaisen nelistasessa samankaltaista häiriötä ...
Saattaa kyllä olla, että puhun läpiäkin päähäni, en muista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos taas.
Se V6:n vastus oli tarkoitettu vain esimerkiksi.

Olen tosi huono sähkö(kin) hommissa, joten jos joku
vaan muistaisi ko. ongelmaa kaikki apu otetaan kiitollisena
vastaan :)

Kyllä, autossa on temec:n moottorinohjaus, valitettavasti ;)

Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä) mitä ihmettä tuokin tarkoittaa?
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Vastaan itse-itselleni.
Mutta jos jollain samoja ongelmia tulevaisuudessa...

Moottori siis on 400 cdi (OM628)

Vika johtui EGR:n kuluneesta "kiskosta" jota moottori liikuttaa.
Venttiilit liikkuivat, mutta kun *:la ajeli auki-kiinni, niin
näkyi selvä jumittuminen.

Hyvä puhdistus, reunojen ym. pyöristys ja kuumankestävää
rasvaa ja taas toimii!
Jos venttiilit on poistettu ja moottorit ns. pyörivät tyhjää,
täytyy asentaa stoppari, muuten pyörähtää ympäri =>vikatila.

Se vastuksella EGR:n käytöstä poistaminen vaatii sähkö
osaamista jota itselläni ei ole.
Mutta EGR:n moottorille tulee ECU:ta 3.kohtoa, + - ja
käsittääkseni ohjaus/asentotieto tjs. ~3-4V.
Jos joku on ko. ohjausta "huijannut" vinkit otetaan
kiitollisena vastaan.
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

lue tuolta juttua tuosta vastus viritelnästä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Terkele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.05.2011 15:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Terkele »

Kiitos linkistä, oli mielenkiintoine juttu.

Eli, se mitä ajoin takaa oli että, jos softasta on jo poistettu
pakokaasujen kierrätys, ja sen jälkeen tulee vikaa EGR:n
on mahdollista "poistaa" se käytöstä vastuksen kanssa.

Vaihtoehto on tietysti hankkia uusi tai käytetty EGR, mutta
joissain malleissa (esim. 400cdi) käytettytkin maksaa
~500€ joten 1€ vastus voisi olla hyvin varteenotettava
vaihtoehto.
Terkele
W251
R230 SL350 (harraste)
Ex
S205 C350e
S212 E300 CDI T Blue Tech
Audi A6 3.0L TDi S-Line quattro (”VIRHE”)
W220 S400 CDI
W211 E280 CDI 7G
W168 A160 B
W124 E230 B
2xPaku 1xVeteraani
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja mkos »

Terkele kirjoitti:Kiitos taas.

Säädin ilmoittaa viasta (ilmoitus maadotusliipaisun välityksellä) mitä ihmettä tuokin tarkoittaa?
tarkoittaa sitä että säädin ei pysty toteuttamaan pyydettyä asentoa ja raportoi viasta vetämällä ohjauspinninsä maihin.
S211.216
keke11
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.07.2013 20:43

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja keke11 »

Mulla tuo sama vika ja osa maksaa 570 e koodi 2511-001 y27/9 (pakokaasujen takaisinkierrätyksen säädin vasen ) on paskana .Asennus päälle ..Pahuksen kallis remppa ,,Diissel mese mulla 2 litranen jotensaki ..Löyytyykö mistään halvempaa säädintä ..
keke11
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 29.07.2013 20:43

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja keke11 »

Jos joku tuohon mun edelliseen 570 e säädin asiaan ossaa vastata ..osoitteeni on keijo.iltanen@dnainternet.net
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

keke11 kirjoitti:Jos joku tuohon mun edelliseen 570 e säädin asiaan ossaa vastata ..osoitteeni on keijo.iltanen@dnainternet.net
Laita
Mikä auto, ikä, kone, laatiko,
Niin voi löytyä ratkaisuja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Onkos näissä CDI laitteissa kierrätyksen aloitus kytköksissä moottorilämpöön? Eli ei kierrätetä jos mosa on kylmä? Jos on näin niin älyääkö ECU ilmoittaa jotain muuta vikakoodia jos järjestää ECU:lle tiedon että moottori on aina ns. kylmä vaikka mosa olisikin normilämmössä?

Tuohon lankkuun tein just nuin että manipulon vastuksella "ECU:lle" menevää moottorilämötietoa. ECU luulee et mosa on aina ns. kylmä --> sit salli plommeja ja muita mekaanisia muutoksia. Lankussa on se hyvä puoli et EGR:n toiminnalle on ihan oma lämpötila-anturi. Manipulointi ei siis vaikuta mihinkään muuhun toimintoon.

Koitin alkuun vaikka minkälaista maipulointia. Vaikka on vm93 niin ei sallinu pienintäkään muutosta. Ahdot loppu. No sit keksin tuon kikan. Vikavalvonta on tilanteelle jos lämpöanturijohdon nyppää pois --> ECU:lla ko jännite nousee kattoon --> ECU tulkitsee et anturi on rikki mutta kun väliin laittaa vastuksen niin ECU on tyytyväinen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jari Ke kirjoitti:Onkos näissä CDI laitteissa kierrätyksen aloitus kytköksissä moottorilämpöön? Eli ei kierrätetä jos mosa on kylmä? Jos on näin niin älyääkö ECU ilmoittaa jotain muuta vikakoodia jos järjestää ECU:lle tiedon että moottori on aina ns. kylmä vaikka mosa olisikin normilämmössä?...
Osittain kyllä.
Ei tarvi lämpötila tiedolle varsinaisesti tehdä mitään, riittää kun kierrätyksen aloituslämpöä muuttaa vaikka toiselle sadalle.
Bochin ecuisissa voi jotain keinoja käyttää, mutta 400cdi,ssä on Temicin tekele, josta ei oikein kukaan tiedä paljon mitään.
Temicissä vaikeus alkaa jo ihan luku/kirjoitus tapahtumasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja xr »

tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules

No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.

Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanen :wink: Tämä tarkoittaa että sitä korkeampi jännite ECU:n inputissa. Tarkoittaa edelleen sitä ettei ihan mitätahansa resistanssia voi sinne laittaa. Käppyrä pitäisi tietää tai nähdä.

Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa :wink:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jari Ke kirjoitti:
xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules

No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.

Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanen :wink: Tämä tarkoittaa että sitä korkeampi jännite ECU:n inputissa. Tarkoittaa edelleen sitä ettei ihan mitätahansa resistanssia voi sinne laittaa. Käppyrä pitäisi tietää tai nähdä.

Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa :wink:
Eipä ole sille omaa anturia
(Miutenkaan samaa lankuu kanssa ei ole kuin että molemissa on 4pyörää,
tähti ja poltavat jotain nestettä :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

CDI203 kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
xr kirjoitti:tuo 400cdi temic kokeilujen mukaan toimii vaikka nyppää ilmamassa mittarien johdot irti
ei mee vikatilaan vetää ja vaihtaa kuitenkin ihan normaalisti kummallinen rekkules

No missäs on se anturi joka kertoo moottorilämmöt ECU:n EGR -toiminnalle vai onko sellaista omaa ollenkaan? Jos on ihan oma ninkuin lankussa on niin sit vaan sen anturin toimintakäppyrä esille ja sopiva manipulointi sille ?? E: Jos sitä ei ole niin sitte mittaus ohmipuntarilla kylmänä (pitää tietää lohkon lämpö) sit kuumana sama homma (pitää tietää lohkon lämpö) --> Saa osapuilleen selville anturin toimintakäyrän --> saa mitoitetuksi oikean vastuksen.

Lankussa on niin et mitä suurempi vastus niin sitä kovempi pakkanen :wink: Tämä tarkoittaa että sitä korkeampi jännite ECU:n inputissa. Tarkoittaa edelleen sitä ettei ihan mitätahansa resistanssia voi sinne laittaa. Käppyrä pitäisi tietää tai nähdä.

Jos anturin toiminto on toistepäin (mitä epäilen) niin sitte vastus rinnalle joka lie on sit tarkempi mitoittaa :wink:
Eipä ole sille omaa anturia
(Miutenkaan samaa lankuu kanssa ei ole kuin että molemissa on 4pyörää,
tähti ja poltavat jotain nestettä :) )

Olipa yllätys :lol: :lol: :lol:

Kepillä jäätä jne. kun ei mitään niistä tiedä :D
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja w211E »

poisto
Viimeksi muokannut w211E, Ti 18.04.2023 02:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ei sieltä konehuoneesta mitään poisteta, softasta vaan EGR pois niin se ei ole käytössä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Miksi se egr venttiili pitää poistaa mekaanisesti? Riittää kun ohjelmassa pyytää raitista ilmaa ja sillä hyvä.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja w211E »

poisto
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Kysellääs täältä.
Autossa on softasta EGR OFF ja Wahlerin OEM EGR.
Katselin nyt tyhjäkäynnillä icarsoftilla EGR:n tietoja ja sieltä kohtaa "Exhaust gas recirculation actuator". Tyhjäkäynnillä lukema muuttuu kahden lukeman välillä, 0 % ja 20 %.

Eikös tuo lukema kerro EGR:n avautumisen todellisen tilanteen, vaikka softasta tuli käsky pitää venttiili kiinni?
Softasta pitäisi olla 0%, mutta koska nämä Wahlerin EGRt ilmeisesti hajoaa elektroniikan osalta siten, että venttiili aukeaa ja sulkeutuu omin päin. Yksi tarvike EGR oli kiinni, seurauksena limp mode ilman vikakoodeja.
S212 E350CDI 4Matic 2009
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

AaPoo kirjoitti: La 16.09.2023 12:31 Kysellääs täältä.
Autossa on softasta EGR OFF ja Wahlerin OEM EGR.
Katselin nyt tyhjäkäynnillä icarsoftilla EGR:n tietoja ja sieltä kohtaa "Exhaust gas recirculation actuator". Tyhjäkäynnillä lukema muuttuu kahden lukeman välillä, 0 % ja 20 %.

Eikös tuo lukema kerro EGR:n avautumisen todellisen tilanteen, vaikka softasta tuli käsky pitää venttiili kiinni?
Softasta pitäisi olla 0%, mutta koska nämä Wahlerin EGRt ilmeisesti hajoaa elektroniikan osalta siten, että venttiili aukeaa ja sulkeutuu omin päin. Yksi tarvike EGR oli kiinni, seurauksena limp mode ilman vikakoodeja.
Todelisella tilantella ei tuolla ole vältämättä mitään tekemistä jos siihen on
joku off nappuloitu
niin näytää mitä napuloija on laitanut näytämään

mutta ei se ainakaan tuonkaan mukaan ole off
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin