virtalukko jumitti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

virtalukko jumitti

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

voihan vihvilä ku 190 koppasen virtalukko meni jumiin ei
avain käänny mihinkään mitähän vois tehdä saisko jotenkin
vaikka rikottua vai pitääkö purkaa puoli autoa et saa korjattua
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Virtalukko

Viesti Kirjoittaja mc »

Ton se teki mullekin joskus 10 vuotta sitten erään sataysikymppisen kanssa, ja rattilukko vielä päällä :?

Eipä auttanu muu kun rälläköidä se teräspanta pois, joka on virtalukon kehyksenä, ja sen jälkeen tyrkätä rautalangat niistä kahdesta reijästä sisään jotka ovat "kehyksessä" ja nostaa lukko pois, ja kiikuttaa lukkosepälle.

Mutta kannattaa vielä kokeilla hätä-ratkasua, paina virtalukko täyteen jotain öljyä ja koeta edestakaisin rytkyttää ja samalla vähän nostat ja lasket avainta, mutta tuo on sitten se vihon viimeinen voitelu :!:
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

niin tarkoitatko sitä mustaa tavallaan putkea joka on virtalukon
päällä on aikas kovaa tavaraa lähteekö koko virtalukko
irti ruuveilla vai onks hitsaamalla kiinni ku ei tahdo oikein nähdä
tai pitää varmaan irroittaa kojelauta niin näkis paremmin
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Virtalukko

Viesti Kirjoittaja mc »

Siitä on todellakin n. 10v , mutta minun muistin mukaan se oli se kaikista uloin panta. Korjatkoon joku jos muistin väärin.
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

avain saatiin kääntyyn mut mites se koko lukko pesä
lähtee irti pitääkö avainta kääntää ja työntää niistä reistä
rautalanka vai mites lähtee
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Se lähti muistaakseni niinkin helposti että avain käännetään virtalukossa ykkösasentoon ja työnnetään molemmista reijistä rautalangat ja näin vapautetaan se mekanismi. Ja eikun nostetaan ylös.
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

lähteeköhän jos se kuori on paikoillaan
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Joo nyt sulla ei ole hätää jos olet saanut avaimen kääntymään ykkösasentoon, älä käännä sitä enää takasin nollille !

Siinä taisi olla joku "verhoilu" hela ympärillä jonka saa ihan helposti siitä nostettua, ja sitten vedät lukon irti.
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

siis työnnän rautalangan niihin reikiin ja vedän irti
mut ei irtoa pitäiskö se musta kuori saada ensin irti vai
lähteekö se lukkopesän mukana irti
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ota tarpeeksi vahvat rautalangat ja kaveri mukaan, toinen työntää rautalangat ja yrittää vapauttaa sitä "lukkomekanismia" sieltä pohjalta, joskus menee onginnaksi, ja toinen kääntää virtalukon asentoon 1 ja nostaa sitä virtalukkoa avaimesta.

Siinä ei minun muistin mukaan ollut muuta kuin ympäriltä poistettava verhoilu hela, voihan se tietysti vaihdella vuosimalleittain.

Jollei näin onnistu, niin varmista ottamalla alaverhoilulevy irti että oliko se virtalukon runko lattaraudalla sekä pultilla vielä kiinni esim, rattipylväässä.
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Jos kaipaa asiasta lisätietoa niin haulla löytyy paljon tekstiä.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Virtalukko

Viesti Kirjoittaja mc »

olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

" paina virtalukko täyteen jotain öljyä "

Ei, ei öljyä missään vaiheessa.
Vasaralla ja tampilla lujia iskuja lukkopesään avaimen viereen samalla avaimesta vääntäen.

"olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?"

Miksi ihmeessä ?

Viistoa rautalankojen päät, avaimen ollessa ykkösasennossa työnnä ne reikiin - tunnet kun ne "loksahtaa" perille.
Sitten lukkopesä irtoaa.
wiimax.fi
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

homma ok lukko irtos ja korjattu
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Virtalukko

Viesti Kirjoittaja mc »

dealer kirjoitti:" paina virtalukko täyteen jotain öljyä "

Ei, ei öljyä missään vaiheessa.
Vasaralla ja tampilla lujia iskuja lukkopesään avaimen viereen samalla avaimesta vääntäen.

"olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?"

Miksi ihmeessä ?

Viistoa rautalankojen päät, avaimen ollessa ykkösasennossa työnnä ne reikiin - tunnet kun ne "loksahtaa" perille.
Sitten lukkopesä irtoaa.


Öljyä, tai vaseliinia, täysin jumiintuneen lukon saattaa saada vielä sillä konstilla kerran kääntymään. Mutta se onkin sitten viimeinen voitelu, kuten kirjoitin. Tämä konsti on erään lukkosepän varmentama.

Vanhaa virtalukkoa ei saa öljytä huoltotarkoituksessa, koska mahdolliset paskat siellä sisällä lähtevät liikkeelle ja jumittavat haitat.

Liittimestä : Totta, ei sitä liitintä sieltä tarvitse irroittaa, kuulosti vaan oudolle kun lukkopesä ei irronnut noilla neuvoilla, ja meni hieman ajatus sinne syvemmälle :wink:
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Benzo kirjoitti:Liittimestä : Totta, ei sitä liitintä sieltä tarvitse irroittaa, kuulosti vaan oudolle kun lukkopesä ei irronnut noilla neuvoilla, ja meni hieman ajatus sinne syvemmälle :wink:
Juu, ja liitin ei edes irtoa, jos ei avain käänny. Omaani kerran nylkytin varttitunnin, kunnes älysin kokeilla eri avaimen asentoa. :shock: :D

t.
R.
E500 – 211.070
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Sama vika oli minullakin tänä aamuna, 123-korisen kanssa tosin. Virtalukko juntturassa.
Avainta kun vaan jaksoi varovasti kokeilla pikkaisen eri asennoissa ja eri "momenteilla" niin lopulta loksahti ykkösasentoon.
123:n virtalukossa on vain yksi reikä jolla patruunan lukitus vapautuu.
Huomasin, että paras työkalu oli lattapäinen "hienomekaanikon" ruuvimeisseli (varren paksuus 1,4mm) ensin yritin 1,5mm poranterällä.

Nyt on uusi patruuna tilauksessa ja ajelen pari päivää "miehekkäästi" ilman avainta nokkapihdeillä.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

oven lukkopesästä..

Viesti Kirjoittaja veppe »

On se kumma miten noita vikoja alkaa kertymään kun niistä saa tietoa täältä foorumilta. Tietohan lisää tuskaa. Vasta lueskelin näitä virtalukko/ovenlukko ketjuja, ja heti itsellä on alkanut reistaileen oven lukkopesä, tänään meinasi jumittaa kaupan pihassa täysin. Täytyy hakea huomenna uusi lukkopesä ja availla lukitusta toistaiseksi apukuskin ovesta. Antaa sitten sen kuuluisan viimeisen voitelun siinä vaiheessa, kun pesää vaihdetaan, jos ei muuten enää aukea.

Ja sitten kaipaisin vinkkejä oven lukkopesän vaihtoon. Meneekö käytännössä niin, että otetaan koko lukko+kahva pöydälle ja siinä vasta lukkopesä auki? Edellisestä autosta (Seat) irrotin joskus lukkopesän tällä keinoin. Oven lukkopesä kun ei taida aueta tappien/rautalankojen avulla.. Vinkiksi kelpaa linkki johonkin pätevään aiempaan viestiketjuun, jotta ei tarvitse foorumia turhaan täyttää :P

KL varaosista haluavat myydä kromittoman mallin lukkopesästä. Sanoivat, että se on aavistuksen verran ahtaampi, eli hankalampi saada paikalleen. Olisikos tähän vinkkejä?

Mites muuten, kannattaako samantien pistää avaimet uusiksi? Joku kertoi aiemmassa ketjussa, jotta kuluneet avaimet vain kiihdyttää lukkopesien tuhoutumista.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos autosi on 124, ja saat vielä avaimen kääntymään oven lukkopesässä, homma on helppo; oven päädystä yksi pieni kuusiokoloruuvi auki, ja lukkopesä lähtee irti kun avaimesta vetää ja kääntää.
wiimax.fi
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Re: oven lukkopesästä..

Viesti Kirjoittaja Boss »

veppe kirjoitti:On se kumma miten noita vikoja alkaa kertymään kun niistä saa tietoa täältä foorumilta. Tietohan lisää tuskaa. Vasta lueskelin näitä virtalukko/ovenlukko ketjuja, ja heti itsellä on alkanut reistaileen oven lukkopesä, tänään meinasi jumittaa kaupan pihassa täysin. Täytyy hakea huomenna uusi lukkopesä ja availla lukitusta toistaiseksi apukuskin ovesta. Antaa sitten sen kuuluisan viimeisen voitelun siinä vaiheessa, kun pesää vaihdetaan, jos ei muuten enää aukea.

Ja sitten kaipaisin vinkkejä oven lukkopesän vaihtoon. Meneekö käytännössä niin, että otetaan koko lukko+kahva pöydälle ja siinä vasta lukkopesä auki? Edellisestä autosta (Seat) irrotin joskus lukkopesän tällä keinoin. Oven lukkopesä kun ei taida aueta tappien/rautalankojen avulla.. Vinkiksi kelpaa linkki johonkin pätevään aiempaan viestiketjuun, jotta ei tarvitse foorumia turhaan täyttää :P

KL varaosista haluavat myydä kromittoman mallin lukkopesästä. Sanoivat, että se on aavistuksen verran ahtaampi, eli hankalampi saada paikalleen. Olisikos tähän vinkkejä?

Mites muuten, kannattaako samantien pistää avaimet uusiksi? Joku kertoi aiemmassa ketjussa, jotta kuluneet avaimet vain kiihdyttää lukkopesien tuhoutumista.
Ensiavuksi voit vaihtaa repsikanpuolelta lukkopesän kuskinpuolelle ja päinvastoin, samalla voi antaa "viimeisen voitelun" tuolle jumittelevalle lukkopesälle jonka siis laitat repsikanpuolelle.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: oven lukkopesästä..

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mitä tuo "viimeinen voitelu" meinaa? Tänään oli pistettävä kuskin puolen lukkoon anticorrolia (lukkoversiota, autoon tarkoitettua) kun ei meinannut avain kääntyä kumpaankaan suuntaan. Laitoin pelkääjän puolellekkin ja takaluukun lukkoon kanssa ja kaikki pelaavat nyt hyvin. Puhdistin myös ykkösavaimen jossa olikin paikoitellen reilusti likaa. Mutta vasta voiteleminen sai kuskin puolen oven lukon pelaamaan hyvin. Meneekö tuo lukko piankin vaihtokuntoon kun annoin "viimeisen voitelun"?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähinnä kyse on siitä, että kun virtalukko alkaa takerrella ja sitä yritetään herkistää CRC:llä tai vastaavalla, se saattaa mennä samantien lopullisesti jumiin.

Ovien lukot olen rasvannut aseöljyllä aina huollon yhteydessä.
wiimax.fi
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Ja meilläkin virtalukko jumissa..

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="Mikke.K"]homma ok lukko irtos ja korjattu[/quote]

Luin tarkasti neuvot, tein ohjeiden mukaan, mutta ei lukkopesä pois lähde. Kyseessä 300 D 124 -91 farkku. Kaksi kysymystä:
1) Pitääkö jotain verhoiluja irrottaa lukon ympäriltä? Jos pitää, niin mitä niistä. Yritin sitä ratin alta menevää about penkinlevyistä "paneelia" irti, mutta ei pienellä vääntelyllä lähtenyt - 3 ruuvia oli tietysti irrotettu ennen vääntelyä ;)
2) Kun avain on radioasennossa, ja saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää), niin pitääkö tässä vaiheessa vääntää lukko asentoon 0? Tällaista neuvoa en täältä löytänyt, mutta mobilismisivuilta kyllä: 190 ja 200 / MB virtalukko,.... Virtalukko lähtee pois laittamalla 1 asennossa 2 teräslankaa virtalukon ympärillä oleviin koloihin ja kääntämällä lukko 0 asentoon ja vedä pois.

Ei oikein uskaltaisi kääntää 0-asentoon, jos ei sitten enää suostukaan kääntymään laisinkaan.. Sammuttaa auton kyllä voi, koska piha sopivasti viettää, joten saan mäkistartilla auton aamulla käyntiin 8) Tosin kaupungilta onkin sitten hankalampi löytää parkkiruutua, joka sopivasti viettäisi :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Unohda ne "mobilismisivut" ja niiden neuvot.

Väännä se (pieni) muovilevy irti siitä lukon ympäriltä.

Tämän
"saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää"
jälkeen lukko lähtee irti.

Tai voit vetää lukon metallisen helan ensin pihdeillä pois, siis kun langat ovat paikallaan,
(se musta jossa on ne merkit avaimen asennolle)
niin sitten ainakin avainpatruunan pitää lähteä irti vetäisemällä.
wiimax.fi
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:Unohda ne "mobilismisivut" ja niiden neuvot.
Tämän vastauksen odotinkin saavani ;) Eikä se kyllä siihen 0 asentoon käännykään, kun tikut on pohjassa.


dealer kirjoitti: Väännä se (pieni) muovilevy irti siitä lukon ympäriltä.
Mutta eipä ratkennut ongelma vielä. Ei tule lukkopesä ulos sitten millään.
Ja mites sen mustan helan saa pois, jos avain on paikallaan. Helan reiän halkaisija on pienempi kuin avaimen pään halkaisija... Eikä siitä helasta oikein otettakaan pihdeillä saanut.

Voisiko käyttämäni langanpätkä olla liian ohutta. Se on 1,5 neliömillin kuparilankaa (=> halkaisija ~1.4 mm). Kun työnnän langan reikien pohjaan, niin kuuluu/tuntuu kyllä pieni kliks. Mutta kun kisaan avaimen kanssa sormikoukkua, ei mitään tapahdu (eikä huonona häviäjänä oikein viitsis lyödä mersua puukolla selkään).
Voisiko olla liian ohutta lankaa, joten ei työnnä haittoja tarpeeksi sivuun, jotta lukkopesä vapautuisi? Yritin kyllä muillakin apuvälineillä, esim. sopivan paksuisia dyckertnauloja löytyi, mutta ne olivat liian lyhyitä. Popniitti taas oli juuri sen verran liian paksu, ettei mahtunut reikiin. Eikä löytynyt edes mitään hiomavärkkejä..

Nyt lähden saunaan, josko tulisi sillä välin lisää neuvoja. Tai sitten odotellaan maanantaihin ja viedään pajalle.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole koskaan tullut mitattua langan paksuutta.
Toivottavasti lanka on liian ohutta, ne kyllä kertomasi perusteella menevät oikein paikalleen.
Kokeile paksummalla langalla, ei kai tässä muu auta.

Tarkoitin että hela irtoaisi sen verran että pois lukituksestaan, eihän sitä irti asti saa avaimen ohi.

Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
Yksi avainpatruuna oli sellainen ettei siinä ollut edes koloja puikoille. :shock:
wiimax.fi
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="dealer"]
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
:shock:[/quote]

Tätä vähän pelkäänkin :cry: Täältä foorumilta vain on saanut vain ja ainoastaan positiivisia "Se oli puolen minuutin homma" kommentteja, niin ei vielä oikein uskoisi. Tänäänkin nylkytin puoli tuntia saamatta aikaan yhtään mitään. Pelottaa vain, että onnistunko naarmuttamaan paikkoja mahdollisesti liian ohuella langalla niin, ettei sitten oikeilla puikoillakaan enää lähde. Kun oikein löydy sopivan paksuista lankaa, joten parempi odottaa huomiseen ja viedä Jyväsautoon. Mitä mieltä muuten ko.liikkeestä, onko kokemuksia? Tuntuisi ainakin olevan niitä harvinaisia oikeita mersutuntijoita..

Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="veppe"][quote="dealer"]
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
:shock:[/quote]

Tätä vähän pelkäänkin :cry: Täältä foorumilta vain on saanut vain ja ainoastaan positiivisia "Se oli puolen minuutin homma" kommentteja, niin ei vielä oikein uskoisi. Tänäänkin nylkytin puoli tuntia saamatta aikaan yhtään mitään. Pelottaa vain, että onnistunko naarmuttamaan paikkoja mahdollisesti liian ohuella langalla niin, ettei sitten oikeilla puikoillakaan enää lähde. Kun oikein löydy sopivan paksuista lankaa, joten parempi odottaa huomiseen ja viedä Jyväsautoon. Mitä mieltä muuten ko.liikkeestä, onko kokemuksia? Tuntuisi ainakin olevan niitä harvinaisia oikeita mersutuntijoita..

Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?[/quote]


Moi !


Pyörän pinnoista saa hyvät puikot, päät viistoksi ja vot . Sitä kannattaa nytkyttää sitä avainta samalla kun siitä vetää, niin irtoaa helpommin.

Onhan se verhoiluhela irroitettu (kumitötsä siinä lukon ympärillä) ?

Paskoja ne on ne pesät kaikenkaikkiaan, kestävät noin 4-5 v eikä avaimia sais roikkua yhtään ylimääräisiä......

t jone



t jone
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jone2 kirjoitti: Paskoja ne on ne pesät kaikenkaikkiaan, kestävät noin 4-5 v eikä avaimia sais roikkua yhtään ylimääräisiä......
t jone
Mikkelin Lukkosepillä sanoivat ku kävin kesällä uuen virtalukon lukkopesän hakemassa ja sarjotuttamassa, et tarvikelukko olisi rakenteeltaan kestävämpi kuin originaali. Valitettavasti niillä ei sillo ollu tarviketta hyllyssä, joten jouduin tyytymään orkkikseen.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Homma ok. Meikäläisen lanka oli liian ohutta (+ehkä liian taipuisaa). Se polkupyörän pinna olisi varmasti juuri oikeaa, mutta kun itsellä ei sattunut olemaan. Käytössä olevista pyöristä ei viitsi pinnoja katkoa ;)

Jyväsautossa irrotus puoli minuuttia, uuden (tarvikelukkopesä) toinen puoli minuuttia. Täytynee tehdä avaimenperä polkupyörän pinnasta... Eikös tämä olisi hyvä tuote markkinoilla myytäväksi? Moni mersun omistaja ostaisi :lol:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vastaa Viestiin