virtalukko jumitti
virtalukko jumitti
voihan vihvilä ku 190 koppasen virtalukko meni jumiin ei
avain käänny mihinkään mitähän vois tehdä saisko jotenkin
vaikka rikottua vai pitääkö purkaa puoli autoa et saa korjattua
avain käänny mihinkään mitähän vois tehdä saisko jotenkin
vaikka rikottua vai pitääkö purkaa puoli autoa et saa korjattua
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Virtalukko
Ton se teki mullekin joskus 10 vuotta sitten erään sataysikymppisen kanssa, ja rattilukko vielä päällä
Eipä auttanu muu kun rälläköidä se teräspanta pois, joka on virtalukon kehyksenä, ja sen jälkeen tyrkätä rautalangat niistä kahdesta reijästä sisään jotka ovat "kehyksessä" ja nostaa lukko pois, ja kiikuttaa lukkosepälle.
Mutta kannattaa vielä kokeilla hätä-ratkasua, paina virtalukko täyteen jotain öljyä ja koeta edestakaisin rytkyttää ja samalla vähän nostat ja lasket avainta, mutta tuo on sitten se vihon viimeinen voitelu

Eipä auttanu muu kun rälläköidä se teräspanta pois, joka on virtalukon kehyksenä, ja sen jälkeen tyrkätä rautalangat niistä kahdesta reijästä sisään jotka ovat "kehyksessä" ja nostaa lukko pois, ja kiikuttaa lukkosepälle.
Mutta kannattaa vielä kokeilla hätä-ratkasua, paina virtalukko täyteen jotain öljyä ja koeta edestakaisin rytkyttää ja samalla vähän nostat ja lasket avainta, mutta tuo on sitten se vihon viimeinen voitelu

niin tarkoitatko sitä mustaa tavallaan putkea joka on virtalukon
päällä on aikas kovaa tavaraa lähteekö koko virtalukko
irti ruuveilla vai onks hitsaamalla kiinni ku ei tahdo oikein nähdä
tai pitää varmaan irroittaa kojelauta niin näkis paremmin
päällä on aikas kovaa tavaraa lähteekö koko virtalukko
irti ruuveilla vai onks hitsaamalla kiinni ku ei tahdo oikein nähdä
tai pitää varmaan irroittaa kojelauta niin näkis paremmin
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Virtalukko
Siitä on todellakin n. 10v , mutta minun muistin mukaan se oli se kaikista uloin panta. Korjatkoon joku jos muistin väärin.
Ota tarpeeksi vahvat rautalangat ja kaveri mukaan, toinen työntää rautalangat ja yrittää vapauttaa sitä "lukkomekanismia" sieltä pohjalta, joskus menee onginnaksi, ja toinen kääntää virtalukon asentoon 1 ja nostaa sitä virtalukkoa avaimesta.
Siinä ei minun muistin mukaan ollut muuta kuin ympäriltä poistettava verhoilu hela, voihan se tietysti vaihdella vuosimalleittain.
Jollei näin onnistu, niin varmista ottamalla alaverhoilulevy irti että oliko se virtalukon runko lattaraudalla sekä pultilla vielä kiinni esim, rattipylväässä.
Siinä ei minun muistin mukaan ollut muuta kuin ympäriltä poistettava verhoilu hela, voihan se tietysti vaihdella vuosimalleittain.
Jollei näin onnistu, niin varmista ottamalla alaverhoilulevy irti että oliko se virtalukon runko lattaraudalla sekä pultilla vielä kiinni esim, rattipylväässä.
Virtalukko
olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?
" paina virtalukko täyteen jotain öljyä "
Ei, ei öljyä missään vaiheessa.
Vasaralla ja tampilla lujia iskuja lukkopesään avaimen viereen samalla avaimesta vääntäen.
"olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?"
Miksi ihmeessä ?
Viistoa rautalankojen päät, avaimen ollessa ykkösasennossa työnnä ne reikiin - tunnet kun ne "loksahtaa" perille.
Sitten lukkopesä irtoaa.
Ei, ei öljyä missään vaiheessa.
Vasaralla ja tampilla lujia iskuja lukkopesään avaimen viereen samalla avaimesta vääntäen.
"olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?"
Miksi ihmeessä ?
Viistoa rautalankojen päät, avaimen ollessa ykkösasennossa työnnä ne reikiin - tunnet kun ne "loksahtaa" perille.
Sitten lukkopesä irtoaa.
wiimax.fi
Virtalukko
dealer kirjoitti:" paina virtalukko täyteen jotain öljyä "
Ei, ei öljyä missään vaiheessa.
Vasaralla ja tampilla lujia iskuja lukkopesään avaimen viereen samalla avaimesta vääntäen.
"olethan nypännyt liittimen irti virtalukonpohjasta ?"
Miksi ihmeessä ?
Viistoa rautalankojen päät, avaimen ollessa ykkösasennossa työnnä ne reikiin - tunnet kun ne "loksahtaa" perille.
Sitten lukkopesä irtoaa.
Öljyä, tai vaseliinia, täysin jumiintuneen lukon saattaa saada vielä sillä konstilla kerran kääntymään. Mutta se onkin sitten viimeinen voitelu, kuten kirjoitin. Tämä konsti on erään lukkosepän varmentama.
Vanhaa virtalukkoa ei saa öljytä huoltotarkoituksessa, koska mahdolliset paskat siellä sisällä lähtevät liikkeelle ja jumittavat haitat.
Liittimestä : Totta, ei sitä liitintä sieltä tarvitse irroittaa, kuulosti vaan oudolle kun lukkopesä ei irronnut noilla neuvoilla, ja meni hieman ajatus sinne syvemmälle

Re: Virtalukko
Juu, ja liitin ei edes irtoa, jos ei avain käänny. Omaani kerran nylkytin varttitunnin, kunnes älysin kokeilla eri avaimen asentoa.Benzo kirjoitti:Liittimestä : Totta, ei sitä liitintä sieltä tarvitse irroittaa, kuulosti vaan oudolle kun lukkopesä ei irronnut noilla neuvoilla, ja meni hieman ajatus sinne syvemmälle


t.
R.
E500 – 211.070
Sama vika oli minullakin tänä aamuna, 123-korisen kanssa tosin. Virtalukko juntturassa.
Avainta kun vaan jaksoi varovasti kokeilla pikkaisen eri asennoissa ja eri "momenteilla" niin lopulta loksahti ykkösasentoon.
123:n virtalukossa on vain yksi reikä jolla patruunan lukitus vapautuu.
Huomasin, että paras työkalu oli lattapäinen "hienomekaanikon" ruuvimeisseli (varren paksuus 1,4mm) ensin yritin 1,5mm poranterällä.
Nyt on uusi patruuna tilauksessa ja ajelen pari päivää "miehekkäästi" ilman avainta nokkapihdeillä.
Avainta kun vaan jaksoi varovasti kokeilla pikkaisen eri asennoissa ja eri "momenteilla" niin lopulta loksahti ykkösasentoon.
123:n virtalukossa on vain yksi reikä jolla patruunan lukitus vapautuu.
Huomasin, että paras työkalu oli lattapäinen "hienomekaanikon" ruuvimeisseli (varren paksuus 1,4mm) ensin yritin 1,5mm poranterällä.
Nyt on uusi patruuna tilauksessa ja ajelen pari päivää "miehekkäästi" ilman avainta nokkapihdeillä.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
oven lukkopesästä..
On se kumma miten noita vikoja alkaa kertymään kun niistä saa tietoa täältä foorumilta. Tietohan lisää tuskaa. Vasta lueskelin näitä virtalukko/ovenlukko ketjuja, ja heti itsellä on alkanut reistaileen oven lukkopesä, tänään meinasi jumittaa kaupan pihassa täysin. Täytyy hakea huomenna uusi lukkopesä ja availla lukitusta toistaiseksi apukuskin ovesta. Antaa sitten sen kuuluisan viimeisen voitelun siinä vaiheessa, kun pesää vaihdetaan, jos ei muuten enää aukea.
Ja sitten kaipaisin vinkkejä oven lukkopesän vaihtoon. Meneekö käytännössä niin, että otetaan koko lukko+kahva pöydälle ja siinä vasta lukkopesä auki? Edellisestä autosta (Seat) irrotin joskus lukkopesän tällä keinoin. Oven lukkopesä kun ei taida aueta tappien/rautalankojen avulla.. Vinkiksi kelpaa linkki johonkin pätevään aiempaan viestiketjuun, jotta ei tarvitse foorumia turhaan täyttää
KL varaosista haluavat myydä kromittoman mallin lukkopesästä. Sanoivat, että se on aavistuksen verran ahtaampi, eli hankalampi saada paikalleen. Olisikos tähän vinkkejä?
Mites muuten, kannattaako samantien pistää avaimet uusiksi? Joku kertoi aiemmassa ketjussa, jotta kuluneet avaimet vain kiihdyttää lukkopesien tuhoutumista.
Ja sitten kaipaisin vinkkejä oven lukkopesän vaihtoon. Meneekö käytännössä niin, että otetaan koko lukko+kahva pöydälle ja siinä vasta lukkopesä auki? Edellisestä autosta (Seat) irrotin joskus lukkopesän tällä keinoin. Oven lukkopesä kun ei taida aueta tappien/rautalankojen avulla.. Vinkiksi kelpaa linkki johonkin pätevään aiempaan viestiketjuun, jotta ei tarvitse foorumia turhaan täyttää

KL varaosista haluavat myydä kromittoman mallin lukkopesästä. Sanoivat, että se on aavistuksen verran ahtaampi, eli hankalampi saada paikalleen. Olisikos tähän vinkkejä?
Mites muuten, kannattaako samantien pistää avaimet uusiksi? Joku kertoi aiemmassa ketjussa, jotta kuluneet avaimet vain kiihdyttää lukkopesien tuhoutumista.
Re: oven lukkopesästä..
Ensiavuksi voit vaihtaa repsikanpuolelta lukkopesän kuskinpuolelle ja päinvastoin, samalla voi antaa "viimeisen voitelun" tuolle jumittelevalle lukkopesälle jonka siis laitat repsikanpuolelle.veppe kirjoitti:On se kumma miten noita vikoja alkaa kertymään kun niistä saa tietoa täältä foorumilta. Tietohan lisää tuskaa. Vasta lueskelin näitä virtalukko/ovenlukko ketjuja, ja heti itsellä on alkanut reistaileen oven lukkopesä, tänään meinasi jumittaa kaupan pihassa täysin. Täytyy hakea huomenna uusi lukkopesä ja availla lukitusta toistaiseksi apukuskin ovesta. Antaa sitten sen kuuluisan viimeisen voitelun siinä vaiheessa, kun pesää vaihdetaan, jos ei muuten enää aukea.
Ja sitten kaipaisin vinkkejä oven lukkopesän vaihtoon. Meneekö käytännössä niin, että otetaan koko lukko+kahva pöydälle ja siinä vasta lukkopesä auki? Edellisestä autosta (Seat) irrotin joskus lukkopesän tällä keinoin. Oven lukkopesä kun ei taida aueta tappien/rautalankojen avulla.. Vinkiksi kelpaa linkki johonkin pätevään aiempaan viestiketjuun, jotta ei tarvitse foorumia turhaan täyttää
KL varaosista haluavat myydä kromittoman mallin lukkopesästä. Sanoivat, että se on aavistuksen verran ahtaampi, eli hankalampi saada paikalleen. Olisikos tähän vinkkejä?
Mites muuten, kannattaako samantien pistää avaimet uusiksi? Joku kertoi aiemmassa ketjussa, jotta kuluneet avaimet vain kiihdyttää lukkopesien tuhoutumista.
Re: oven lukkopesästä..
Mitä tuo "viimeinen voitelu" meinaa? Tänään oli pistettävä kuskin puolen lukkoon anticorrolia (lukkoversiota, autoon tarkoitettua) kun ei meinannut avain kääntyä kumpaankaan suuntaan. Laitoin pelkääjän puolellekkin ja takaluukun lukkoon kanssa ja kaikki pelaavat nyt hyvin. Puhdistin myös ykkösavaimen jossa olikin paikoitellen reilusti likaa. Mutta vasta voiteleminen sai kuskin puolen oven lukon pelaamaan hyvin. Meneekö tuo lukko piankin vaihtokuntoon kun annoin "viimeisen voitelun"?
Ja meilläkin virtalukko jumissa..
[quote="Mikke.K"]homma ok lukko irtos ja korjattu[/quote]
Luin tarkasti neuvot, tein ohjeiden mukaan, mutta ei lukkopesä pois lähde. Kyseessä 300 D 124 -91 farkku. Kaksi kysymystä:
1) Pitääkö jotain verhoiluja irrottaa lukon ympäriltä? Jos pitää, niin mitä niistä. Yritin sitä ratin alta menevää about penkinlevyistä "paneelia" irti, mutta ei pienellä vääntelyllä lähtenyt - 3 ruuvia oli tietysti irrotettu ennen vääntelyä
2) Kun avain on radioasennossa, ja saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää), niin pitääkö tässä vaiheessa vääntää lukko asentoon 0? Tällaista neuvoa en täältä löytänyt, mutta mobilismisivuilta kyllä: 190 ja 200 / MB virtalukko,.... Virtalukko lähtee pois laittamalla 1 asennossa 2 teräslankaa virtalukon ympärillä oleviin koloihin ja kääntämällä lukko 0 asentoon ja vedä pois.
Ei oikein uskaltaisi kääntää 0-asentoon, jos ei sitten enää suostukaan kääntymään laisinkaan.. Sammuttaa auton kyllä voi, koska piha sopivasti viettää, joten saan mäkistartilla auton aamulla käyntiin
Tosin kaupungilta onkin sitten hankalampi löytää parkkiruutua, joka sopivasti viettäisi 
Luin tarkasti neuvot, tein ohjeiden mukaan, mutta ei lukkopesä pois lähde. Kyseessä 300 D 124 -91 farkku. Kaksi kysymystä:
1) Pitääkö jotain verhoiluja irrottaa lukon ympäriltä? Jos pitää, niin mitä niistä. Yritin sitä ratin alta menevää about penkinlevyistä "paneelia" irti, mutta ei pienellä vääntelyllä lähtenyt - 3 ruuvia oli tietysti irrotettu ennen vääntelyä

2) Kun avain on radioasennossa, ja saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää), niin pitääkö tässä vaiheessa vääntää lukko asentoon 0? Tällaista neuvoa en täältä löytänyt, mutta mobilismisivuilta kyllä: 190 ja 200 / MB virtalukko,.... Virtalukko lähtee pois laittamalla 1 asennossa 2 teräslankaa virtalukon ympärillä oleviin koloihin ja kääntämällä lukko 0 asentoon ja vedä pois.
Ei oikein uskaltaisi kääntää 0-asentoon, jos ei sitten enää suostukaan kääntymään laisinkaan.. Sammuttaa auton kyllä voi, koska piha sopivasti viettää, joten saan mäkistartilla auton aamulla käyntiin


Unohda ne "mobilismisivut" ja niiden neuvot.
Väännä se (pieni) muovilevy irti siitä lukon ympäriltä.
Tämän
"saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää"
jälkeen lukko lähtee irti.
Tai voit vetää lukon metallisen helan ensin pihdeillä pois, siis kun langat ovat paikallaan,
(se musta jossa on ne merkit avaimen asennolle)
niin sitten ainakin avainpatruunan pitää lähteä irti vetäisemällä.
Väännä se (pieni) muovilevy irti siitä lukon ympäriltä.
Tämän
"saan rautalangat rei'istä perille (menee ensin noin 4,5 cm, ja kun painaa lisää, menee n. 0,5 cm lisää"
jälkeen lukko lähtee irti.
Tai voit vetää lukon metallisen helan ensin pihdeillä pois, siis kun langat ovat paikallaan,
(se musta jossa on ne merkit avaimen asennolle)
niin sitten ainakin avainpatruunan pitää lähteä irti vetäisemällä.
wiimax.fi
Tämän vastauksen odotinkin saavanidealer kirjoitti:Unohda ne "mobilismisivut" ja niiden neuvot.

Mutta eipä ratkennut ongelma vielä. Ei tule lukkopesä ulos sitten millään.dealer kirjoitti: Väännä se (pieni) muovilevy irti siitä lukon ympäriltä.
Ja mites sen mustan helan saa pois, jos avain on paikallaan. Helan reiän halkaisija on pienempi kuin avaimen pään halkaisija... Eikä siitä helasta oikein otettakaan pihdeillä saanut.
Voisiko käyttämäni langanpätkä olla liian ohutta. Se on 1,5 neliömillin kuparilankaa (=> halkaisija ~1.4 mm). Kun työnnän langan reikien pohjaan, niin kuuluu/tuntuu kyllä pieni kliks. Mutta kun kisaan avaimen kanssa sormikoukkua, ei mitään tapahdu (eikä huonona häviäjänä oikein viitsis lyödä mersua puukolla selkään).
Voisiko olla liian ohutta lankaa, joten ei työnnä haittoja tarpeeksi sivuun, jotta lukkopesä vapautuisi? Yritin kyllä muillakin apuvälineillä, esim. sopivan paksuisia dyckertnauloja löytyi, mutta ne olivat liian lyhyitä. Popniitti taas oli juuri sen verran liian paksu, ettei mahtunut reikiin. Eikä löytynyt edes mitään hiomavärkkejä..
Nyt lähden saunaan, josko tulisi sillä välin lisää neuvoja. Tai sitten odotellaan maanantaihin ja viedään pajalle.
Ei ole koskaan tullut mitattua langan paksuutta.
Toivottavasti lanka on liian ohutta, ne kyllä kertomasi perusteella menevät oikein paikalleen.
Kokeile paksummalla langalla, ei kai tässä muu auta.
Tarkoitin että hela irtoaisi sen verran että pois lukituksestaan, eihän sitä irti asti saa avaimen ohi.
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
Yksi avainpatruuna oli sellainen ettei siinä ollut edes koloja puikoille.
Toivottavasti lanka on liian ohutta, ne kyllä kertomasi perusteella menevät oikein paikalleen.
Kokeile paksummalla langalla, ei kai tässä muu auta.
Tarkoitin että hela irtoaisi sen verran että pois lukituksestaan, eihän sitä irti asti saa avaimen ohi.
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
Yksi avainpatruuna oli sellainen ettei siinä ollut edes koloja puikoille.

wiimax.fi
[quote="dealer"]
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
[/quote]
Tätä vähän pelkäänkin
Täältä foorumilta vain on saanut vain ja ainoastaan positiivisia "Se oli puolen minuutin homma" kommentteja, niin ei vielä oikein uskoisi. Tänäänkin nylkytin puoli tuntia saamatta aikaan yhtään mitään. Pelottaa vain, että onnistunko naarmuttamaan paikkoja mahdollisesti liian ohuella langalla niin, ettei sitten oikeilla puikoillakaan enää lähde. Kun oikein löydy sopivan paksuista lankaa, joten parempi odottaa huomiseen ja viedä Jyväsautoon. Mitä mieltä muuten ko.liikkeestä, onko kokemuksia? Tuntuisi ainakin olevan niitä harvinaisia oikeita mersutuntijoita..
Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.

Tätä vähän pelkäänkin

Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
[quote="veppe"][quote="dealer"]
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
:shock:[/quote]
Tätä vähän pelkäänkin :cry: Täältä foorumilta vain on saanut vain ja ainoastaan positiivisia "Se oli puolen minuutin homma" kommentteja, niin ei vielä oikein uskoisi. Tänäänkin nylkytin puoli tuntia saamatta aikaan yhtään mitään. Pelottaa vain, että onnistunko naarmuttamaan paikkoja mahdollisesti liian ohuella langalla niin, ettei sitten oikeilla puikoillakaan enää lähde. Kun oikein löydy sopivan paksuista lankaa, joten parempi odottaa huomiseen ja viedä Jyväsautoon. Mitä mieltä muuten ko.liikkeestä, onko kokemuksia? Tuntuisi ainakin olevan niitä harvinaisia oikeita mersutuntijoita..
Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?[/quote]
Moi !
Pyörän pinnoista saa hyvät puikot, päät viistoksi ja vot . Sitä kannattaa nytkyttää sitä avainta samalla kun siitä vetää, niin irtoaa helpommin.
Onhan se verhoiluhela irroitettu (kumitötsä siinä lukon ympärillä) ?
Paskoja ne on ne pesät kaikenkaikkiaan, kestävät noin 4-5 v eikä avaimia sais roikkua yhtään ylimääräisiä......
t jone
t jone
Kerran - pari vuosien varrella on käynyt niin ettei avainpatruunaa ole saanut puikoilla irti vaikka ne ovat menneet paikalleen, sitten on irrotettu särkemällä.
:shock:[/quote]
Tätä vähän pelkäänkin :cry: Täältä foorumilta vain on saanut vain ja ainoastaan positiivisia "Se oli puolen minuutin homma" kommentteja, niin ei vielä oikein uskoisi. Tänäänkin nylkytin puoli tuntia saamatta aikaan yhtään mitään. Pelottaa vain, että onnistunko naarmuttamaan paikkoja mahdollisesti liian ohuella langalla niin, ettei sitten oikeilla puikoillakaan enää lähde. Kun oikein löydy sopivan paksuista lankaa, joten parempi odottaa huomiseen ja viedä Jyväsautoon. Mitä mieltä muuten ko.liikkeestä, onko kokemuksia? Tuntuisi ainakin olevan niitä harvinaisia oikeita mersutuntijoita..
Onko kukaan koskaa tutkinut irrottamaansa lukkopesää tarkemmin (onko se uusittava osa muuten koko lukkopesä, vaiko vain avainpatruuna? Minulla ei ole vielä uutta lukkopesää, kun eilen toi alkoi temppuilemaan, joten en tuotakaan tiedä). Eli onko haitat mahdollisesti kuluttaneet urat lukkopesään? Jos haitat ovat pyöräyttäneet pesään urat, niin silloinhan sitä kai on mahdotonta saada vedettyä ulos, vai?[/quote]
Moi !
Pyörän pinnoista saa hyvät puikot, päät viistoksi ja vot . Sitä kannattaa nytkyttää sitä avainta samalla kun siitä vetää, niin irtoaa helpommin.
Onhan se verhoiluhela irroitettu (kumitötsä siinä lukon ympärillä) ?
Paskoja ne on ne pesät kaikenkaikkiaan, kestävät noin 4-5 v eikä avaimia sais roikkua yhtään ylimääräisiä......
t jone
t jone
Mikkelin Lukkosepillä sanoivat ku kävin kesällä uuen virtalukon lukkopesän hakemassa ja sarjotuttamassa, et tarvikelukko olisi rakenteeltaan kestävämpi kuin originaali. Valitettavasti niillä ei sillo ollu tarviketta hyllyssä, joten jouduin tyytymään orkkikseen.jone2 kirjoitti: Paskoja ne on ne pesät kaikenkaikkiaan, kestävät noin 4-5 v eikä avaimia sais roikkua yhtään ylimääräisiä......
t jone
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Homma ok. Meikäläisen lanka oli liian ohutta (+ehkä liian taipuisaa). Se polkupyörän pinna olisi varmasti juuri oikeaa, mutta kun itsellä ei sattunut olemaan. Käytössä olevista pyöristä ei viitsi pinnoja katkoa 
Jyväsautossa irrotus puoli minuuttia, uuden (tarvikelukkopesä) toinen puoli minuuttia. Täytynee tehdä avaimenperä polkupyörän pinnasta... Eikös tämä olisi hyvä tuote markkinoilla myytäväksi? Moni mersun omistaja ostaisi

Jyväsautossa irrotus puoli minuuttia, uuden (tarvikelukkopesä) toinen puoli minuuttia. Täytynee tehdä avaimenperä polkupyörän pinnasta... Eikös tämä olisi hyvä tuote markkinoilla myytäväksi? Moni mersun omistaja ostaisi

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe