w211 laatikon nollaus ja opetus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Olipas tuossa toissailtana vähän joutoaikaa,niin päätimme SprinterW903:n kanssa nollailla,ja opettaa uudelleen tuon w211:sen sähkölootan,kun tuntui olevan pientä nykimistä ja vaihdot tapahtui pikkasen turhan korkeilla kierroksilla..Täällä lapin ruuhkissa sai kohtuullisen vapaasti opettaa tuon laatikon uusiksi(vaatii aikalailla malttia ja "sopivat"tiet..,ja johan muuttui.Nyt voi sanoa ,että tuo ohjelma joka autossa on pääsi täysin oikeuksiinsa,vaihtotapahtuma siirtyi n.3000kierroksesta sinne n.2000kierrokseen ,kaikenlainen nykiminen vaihdoissa loppui vaihtaa todella huomaamattomasti.Ennen oli suuri nykäys liikkelle lähdettäessä,nyt täysin poissa..Voin kyllä ehdottomasti suositella..!!!!

ps.Vaatii sitten vähän kärsivällisyyttä,aikaa ja sopivat tieosuudet ilman hidasteita,yms eli ei ihan suinpäin kannata lähteä nollailemaan...niin ja mielellään kuskin ja sopivan staarin :wink:
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Todellakin....muutos suuri ja mielenkiinnolla odotan kuinka vaikuttaa kaupunki kulutukseen.....

Tuo opettaminen uudelleen pitäs tehdä aina kun moottoriin optimoi voimaa lisää......vaihtaa aikasemmin ja silloin tulee sitä säästöä kun mennään pienemmillä kierroksilla mutta matka taittuu silti joutuin.

Ymmärtääkseni näihin kahteen optimointiin (jotka eniten mainostaa) ei sisälly tätä opettamista.

Eli vinkkinä niille jotka ovat voimaa hommanneet menopeliin niin jos on automaattiloota niin kaivelkaa stari jostain kuusen tai koivun juurelta ja eiku opettamaan uusiksi.

E: jos jotain tekee niin tekee kunnolla tai ei sitten ei sekaannu asiaan ollenkaan.
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja Crea »

Täytyypä koittaa opettaa uusiksi toi loota ku tuli syyläri vaihdettua ja öljyt kierrättämällä. Latikon toiminta parani jo nyt todella paljon mutta turhan korkealle vinguttaa kierrokset. Ohjelma on laitettu joten voimaa kyllä on ihan mukavasti. Nyt on menny noin 7-8L keskikulutuksella mikä on mun mielestä aika paljon. Jos tuolla sais tuon kulutuksen vähän alemmas.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

jos Tuo 7-8L on GL:n keskikulutus tuntuu todella vähäiseltä,ei toioma ML mene edes matka-ajossa alle kasiin,tosin 275 leveet läskit saattaa vähän vaikuttaa..
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

pasi.a kirjoitti:jos Tuo 7-8L on GL:n keskikulutus tuntuu todella vähäiseltä,ei toioma ML mene edes matka-ajossa alle kasiin,tosin 275 leveet läskit saattaa vähän vaikuttaa..
Itse kyllä ymmärsin, että se on s211:n kulutus.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja PEPI »

SprinterW903 kirjoitti:Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
Tuota meitin autuahan pitää sitten kaupungissa melkein vain tartilla pyöritellä, kun nytkin mennään paljon n. 1200 - 1600 kiekkaa minuutissa. :lol:
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja NRajis »

PEPI kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
Tuota meitin autuahan pitää sitten kaupungissa melkein vain tartilla pyöritellä, kun nytkin mennään paljon n. 1200 - 1600 kiekkaa minuutissa. :lol:
Taisit ymmärtää SprinterW903 kommentin hieman väärin. Eli tarkoitti todennäköisesti 500-900 rpm PIENEMMILLÄ kierroksilla verrattuna ALKUPERÄISEEN. Eli jos ennen oli 2200rpm niin nyt on n.1300-1700rpm.

Sinun lukemathan kielivät vai siitä, että auto kunnossa, eikä tarvi laatikkoa vielä opettaa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kyllä mullakin vaihta tuo 7G todella aikaisten. Vois sen silti opettaa kun kulutus on silti reilunlainen. Viime tankki raskaalla kaasujalalla n. 10,2l / 100km! (on kyll älastu ja syöttöjäkin 90mm max.) Jos jaksaa höröstellä niin 8,5 voi päästä sekalaisella ajolla. 80l tankki ja paljon saa matkaa ajaa että 1000km pääsee tankillisellä.. Pääseekö muut +1000km/ 320CDI 7G:llä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja Crea »

S211 kulutuksesta ja öljynvaihdosta puhuin. GL:n keskikulutus noin 9.5-10l
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos 7g opettuksen jälkeen esiintyy vielä nykiviä vaihtoja mitä niisä usein pienillä vaihteilla esiintyy on laatikossa joku vika,
(siis kunnolla tehdyn)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

Tuo nollaus onnistuu ilmeisesti 5-vaihteisessa myös näin?

1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
4. Wait at least two minutes for ECU to reset.

Olis mielenkiintoinen kokeilla, mutta onko tuohon varsinaiseen 'opetukseen' mitään ohjeita?
W211 220cdi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuo 5-lovinen oppii kyllä itsekkin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Meissenkeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 23.07.2011 23:35

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Melko hanurista nuo automaatit, kun tuommoisia kikkailuja vaativat...tosin itselläkin on tällä hetkellä olosuhteiden pakosta.
Tinzku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.11.2014 22:16

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja Tinzku »

Itsellä tommonen w211 200CDI ohjelmoituna. Ja itsestä tuntuu, että turhan suurilla kierroksilla vaihtaa vaihteen. Eikä tarvitse olla iso ylämäki kun vakkarilla ajettaessa 85km/h vauhtia vaihtaa nelosen päälle ylämäessä. Auttaisiko, jos nollaisi laatikon adaptaatiotiedot, vai miten olisi viisain toimia.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannattaa kokeilla tuota adaptaation nollausta starilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tomski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 09.08.2014 19:01

Re: w211 laatikon nollaus ja opetus

Viesti Kirjoittaja tomski »

Mulla on samaa "ongelmaa" ton pirssin kanssa...mistäs täällä treen suunnalla semmosen vois teettää ja paljonkohan kustantaa?:)
Vastaa Viestiin