w211 laatikon nollaus ja opetus
w211 laatikon nollaus ja opetus
Olipas tuossa toissailtana vähän joutoaikaa,niin päätimme SprinterW903:n kanssa nollailla,ja opettaa uudelleen tuon w211:sen sähkölootan,kun tuntui olevan pientä nykimistä ja vaihdot tapahtui pikkasen turhan korkeilla kierroksilla..Täällä lapin ruuhkissa sai kohtuullisen vapaasti opettaa tuon laatikon uusiksi(vaatii aikalailla malttia ja "sopivat"tiet..,ja johan muuttui.Nyt voi sanoa ,että tuo ohjelma joka autossa on pääsi täysin oikeuksiinsa,vaihtotapahtuma siirtyi n.3000kierroksesta sinne n.2000kierrokseen ,kaikenlainen nykiminen vaihdoissa loppui vaihtaa todella huomaamattomasti.Ennen oli suuri nykäys liikkelle lähdettäessä,nyt täysin poissa..Voin kyllä ehdottomasti suositella..!!!!
ps.Vaatii sitten vähän kärsivällisyyttä,aikaa ja sopivat tieosuudet ilman hidasteita,yms eli ei ihan suinpäin kannata lähteä nollailemaan...niin ja mielellään kuskin ja sopivan staarin
ps.Vaatii sitten vähän kärsivällisyyttä,aikaa ja sopivat tieosuudet ilman hidasteita,yms eli ei ihan suinpäin kannata lähteä nollailemaan...niin ja mielellään kuskin ja sopivan staarin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Todellakin....muutos suuri ja mielenkiinnolla odotan kuinka vaikuttaa kaupunki kulutukseen.....
Tuo opettaminen uudelleen pitäs tehdä aina kun moottoriin optimoi voimaa lisää......vaihtaa aikasemmin ja silloin tulee sitä säästöä kun mennään pienemmillä kierroksilla mutta matka taittuu silti joutuin.
Ymmärtääkseni näihin kahteen optimointiin (jotka eniten mainostaa) ei sisälly tätä opettamista.
Eli vinkkinä niille jotka ovat voimaa hommanneet menopeliin niin jos on automaattiloota niin kaivelkaa stari jostain kuusen tai koivun juurelta ja eiku opettamaan uusiksi.
E: jos jotain tekee niin tekee kunnolla tai ei sitten ei sekaannu asiaan ollenkaan.
Tuo opettaminen uudelleen pitäs tehdä aina kun moottoriin optimoi voimaa lisää......vaihtaa aikasemmin ja silloin tulee sitä säästöä kun mennään pienemmillä kierroksilla mutta matka taittuu silti joutuin.
Ymmärtääkseni näihin kahteen optimointiin (jotka eniten mainostaa) ei sisälly tätä opettamista.
Eli vinkkinä niille jotka ovat voimaa hommanneet menopeliin niin jos on automaattiloota niin kaivelkaa stari jostain kuusen tai koivun juurelta ja eiku opettamaan uusiksi.
E: jos jotain tekee niin tekee kunnolla tai ei sitten ei sekaannu asiaan ollenkaan.
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Täytyypä koittaa opettaa uusiksi toi loota ku tuli syyläri vaihdettua ja öljyt kierrättämällä. Latikon toiminta parani jo nyt todella paljon mutta turhan korkealle vinguttaa kierrokset. Ohjelma on laitettu joten voimaa kyllä on ihan mukavasti. Nyt on menny noin 7-8L keskikulutuksella mikä on mun mielestä aika paljon. Jos tuolla sais tuon kulutuksen vähän alemmas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
jos Tuo 7-8L on GL:n keskikulutus tuntuu todella vähäiseltä,ei toioma ML mene edes matka-ajossa alle kasiin,tosin 275 leveet läskit saattaa vähän vaikuttaa..
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Itse kyllä ymmärsin, että se on s211:n kulutus.pasi.a kirjoitti:jos Tuo 7-8L on GL:n keskikulutus tuntuu todella vähäiseltä,ei toioma ML mene edes matka-ajossa alle kasiin,tosin 275 leveet läskit saattaa vähän vaikuttaa..
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Tuota meitin autuahan pitää sitten kaupungissa melkein vain tartilla pyöritellä, kun nytkin mennään paljon n. 1200 - 1600 kiekkaa minuutissa.SprinterW903 kirjoitti:Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Taisit ymmärtää SprinterW903 kommentin hieman väärin. Eli tarkoitti todennäköisesti 500-900 rpm PIENEMMILLÄ kierroksilla verrattuna ALKUPERÄISEEN. Eli jos ennen oli 2200rpm niin nyt on n.1300-1700rpm.PEPI kirjoitti:Tuota meitin autuahan pitää sitten kaupungissa melkein vain tartilla pyöritellä, kun nytkin mennään paljon n. 1200 - 1600 kiekkaa minuutissa.SprinterW903 kirjoitti:Juu kyllä se vaikutttaa kulutukseen.....varsinkin kaupunki kulutukseen kun menee paljon (500-900) kiekkaa pienemmillä kierroksilla. Toki maantie kulutukseen ei enään niin paljoa vaikuta mutta tuossa kaupunki pyörityksessä suuri ero.
Sinun lukemathan kielivät vai siitä, että auto kunnossa, eikä tarvi laatikkoa vielä opettaa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Kyllä mullakin vaihta tuo 7G todella aikaisten. Vois sen silti opettaa kun kulutus on silti reilunlainen. Viime tankki raskaalla kaasujalalla n. 10,2l / 100km! (on kyll älastu ja syöttöjäkin 90mm max.) Jos jaksaa höröstellä niin 8,5 voi päästä sekalaisella ajolla. 80l tankki ja paljon saa matkaa ajaa että 1000km pääsee tankillisellä.. Pääseekö muut +1000km/ 320CDI 7G:llä?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
S211 kulutuksesta ja öljynvaihdosta puhuin. GL:n keskikulutus noin 9.5-10l
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Jos 7g opettuksen jälkeen esiintyy vielä nykiviä vaihtoja mitä niisä usein pienillä vaihteilla esiintyy on laatikossa joku vika,
(siis kunnolla tehdyn)
(siis kunnolla tehdyn)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Tuo nollaus onnistuu ilmeisesti 5-vaihteisessa myös näin?
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
4. Wait at least two minutes for ECU to reset.
Olis mielenkiintoinen kokeilla, mutta onko tuohon varsinaiseen 'opetukseen' mitään ohjeita?
1. Turn the ignition key to the on (not start) position.
2. Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
3. Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
4. Wait at least two minutes for ECU to reset.
Olis mielenkiintoinen kokeilla, mutta onko tuohon varsinaiseen 'opetukseen' mitään ohjeita?
W211 220cdi
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Tuo 5-lovinen oppii kyllä itsekkin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Meissenkeri
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: La 23.07.2011 23:35
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Melko hanurista nuo automaatit, kun tuommoisia kikkailuja vaativat...tosin itselläkin on tällä hetkellä olosuhteiden pakosta.
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Itsellä tommonen w211 200CDI ohjelmoituna. Ja itsestä tuntuu, että turhan suurilla kierroksilla vaihtaa vaihteen. Eikä tarvitse olla iso ylämäki kun vakkarilla ajettaessa 85km/h vauhtia vaihtaa nelosen päälle ylämäessä. Auttaisiko, jos nollaisi laatikon adaptaatiotiedot, vai miten olisi viisain toimia.
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Kannattaa kokeilla tuota adaptaation nollausta starilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 laatikon nollaus ja opetus
Mulla on samaa "ongelmaa" ton pirssin kanssa...mistäs täällä treen suunnalla semmosen vois teettää ja paljonkohan kustantaa?:)