Käyttöohjekirjahan hukataan ensimmäisenä. Tai sitä Ei ainakaan lueta!
Hakukoneella yritin löytää vastausta, mutta tähän nimenomaiseen asiaan ei vastattu, kuin asian vierestä.
Miten saa Värysen avaimen uudeelleen aktivoitua?
Tapahtunut tähän asti:
Avain alkaa silloin tällöin "nikottelemaan", kunnes lakkaa toimimasta matkalla kokonaan. Onneksi oli vara-avainta jo alettu kantamaan mukana.
Kajaanin Vehoon pariston vaihtoon.
Avaimessa alkoi taas ledi vilahtelemaan. Hyvä! Mutta ovet eivät aukene, eikä auto lähde käyntiin, muulla kuin vara-avaimilla.
Parin päivän päähän sai huolto-ajan.
Huoltomiehet yrittää monenlaista jippoa! Oliko tietoa, mutta avain on edelleen hengetön!
Maalaisjärki sanoisi: Avain sinänsä ei ole rikki, koska ledi oli lakanut pelaamasta silloin, kun ovet eivät enää auenneet. Kun paristot vaihdettiin alkoi ledikin jälleen pelaamaan. Siis henkeä löytyi jälleen.
Vara-avaimella kaikki toimii, eikä haluaisi olla yhden avaimen varassa.
Veho tykää, että pitäisi ostaa uusi avain. Mutta itse olisin halukas vielä kokeilemaan uudeelleen aktivointia, jos tietäisi miten se pitää tehdä ilman "mutu" juttuja.
Huomatkaa radio-ohjaus avain, Ei infrapunalla, mistä foorumilla kyllä löytyi juttuja!
värysen avaimen aktivointi?
värysen avaimen aktivointi?
Viimeksi muokannut felmit, La 06.11.2004 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Tämä avaintyyppi (Y-muotoinen) sisältää ilmeisesti sekä infrapunaa, että radio-ohjausta. Infrapuna ikkunoita varten.
Aktivointi tapahtui ymmärtääkseni näin. (ymmärättehän, että kaikkea tuli yritettyä, niin ilon ja riemun tunne sekoitti pään, että mikä niistä oli se viimeinen onnistunut yritys)
Menin auton sisälle, ovet kiinni, ei lukkoon.
Painoin toimimatonta lähetintä kaksi kertaa peräkkäin.
Toimiva avain virtalukkoon ja HEUREKKA!
Säästypähän muutama eku! Kyllähän sitä taas välillä kuluukin
Kiitos ajatuksista!
Aktivointi tapahtui ymmärtääkseni näin. (ymmärättehän, että kaikkea tuli yritettyä, niin ilon ja riemun tunne sekoitti pään, että mikä niistä oli se viimeinen onnistunut yritys)
Menin auton sisälle, ovet kiinni, ei lukkoon.
Painoin toimimatonta lähetintä kaksi kertaa peräkkäin.
Toimiva avain virtalukkoon ja HEUREKKA!
Säästypähän muutama eku! Kyllähän sitä taas välillä kuluukin

Kiitos ajatuksista!
Viimeksi muokannut felmit, La 06.11.2004 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Jos väykkyyn haluaa uusia radio+ir ohjattuja avaimia, ne lähetetään Saksasta "blancoina" eli koodaamattomina. Blanco avain koodataan tiettyyn autoon pitämällä sitä tuntikausia kiinni virtalukossa. Kertaalleen koodattua avainta ei voi koodata enää uudelleen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990