värysen avaimen aktivointi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

värysen avaimen aktivointi?

Viesti Kirjoittaja felmit »

Käyttöohjekirjahan hukataan ensimmäisenä. Tai sitä Ei ainakaan lueta!
Hakukoneella yritin löytää vastausta, mutta tähän nimenomaiseen asiaan ei vastattu, kuin asian vierestä.

Miten saa Värysen avaimen uudeelleen aktivoitua?

Tapahtunut tähän asti:
Avain alkaa silloin tällöin "nikottelemaan", kunnes lakkaa toimimasta matkalla kokonaan. Onneksi oli vara-avainta jo alettu kantamaan mukana.
Kajaanin Vehoon pariston vaihtoon.
Avaimessa alkoi taas ledi vilahtelemaan. Hyvä! Mutta ovet eivät aukene, eikä auto lähde käyntiin, muulla kuin vara-avaimilla.
Parin päivän päähän sai huolto-ajan.
Huoltomiehet yrittää monenlaista jippoa! Oliko tietoa, mutta avain on edelleen hengetön!

Maalaisjärki sanoisi: Avain sinänsä ei ole rikki, koska ledi oli lakanut pelaamasta silloin, kun ovet eivät enää auenneet. Kun paristot vaihdettiin alkoi ledikin jälleen pelaamaan. Siis henkeä löytyi jälleen.
Vara-avaimella kaikki toimii, eikä haluaisi olla yhden avaimen varassa.
Veho tykää, että pitäisi ostaa uusi avain. Mutta itse olisin halukas vielä kokeilemaan uudeelleen aktivointia, jos tietäisi miten se pitää tehdä ilman "mutu" juttuja.

Huomatkaa radio-ohjaus avain, Ei infrapunalla, mistä foorumilla kyllä löytyi juttuja!
Viimeksi muokannut felmit, La 06.11.2004 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Niin siis ei infrapunatoiminen avain kyseessä.
Jostain muistelin(eli mutujuttua :wink: ) että avain koodataan laittamalla se virtalukkoon ja painamalla samalla lähetinnappia.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Tämä avaintyyppi (Y-muotoinen) sisältää ilmeisesti sekä infrapunaa, että radio-ohjausta. Infrapuna ikkunoita varten.

Aktivointi tapahtui ymmärtääkseni näin. (ymmärättehän, että kaikkea tuli yritettyä, niin ilon ja riemun tunne sekoitti pään, että mikä niistä oli se viimeinen onnistunut yritys)
Menin auton sisälle, ovet kiinni, ei lukkoon.
Painoin toimimatonta lähetintä kaksi kertaa peräkkäin.
Toimiva avain virtalukkoon ja HEUREKKA!
Säästypähän muutama eku! Kyllähän sitä taas välillä kuluukin :D

Kiitos ajatuksista!
Viimeksi muokannut felmit, La 06.11.2004 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Jos väykkyyn haluaa uusia radio+ir ohjattuja avaimia, ne lähetetään Saksasta "blancoina" eli koodaamattomina. Blanco avain koodataan tiettyyn autoon pitämällä sitä tuntikausia kiinni virtalukossa. Kertaalleen koodattua avainta ei voi koodata enää uudelleen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Ainakin c-sarjalaisessa tuo tuntikausia on 15min-2h. Kun valo syttyy avaimessa, niin koodaus on tehty.
C180T (S202) -99
Vastaa Viestiin