Airmatic mersun madallus
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 15.02.2020 16:09
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Airmatic mersun madallus
Kuinka iso jumppa on starilla madaltaminen ja mitä siitä saa tarjota korvaukseksi etelässä?
Re: Airmatic mersun madallus
Tunnin jumppa, laita yv niin voin vinkata.
Ongelma: viikonloppuna otettiin starilla osaavan hepun toimesta n.25mm joka nurkkaa alas. Tasainen halli, tietokoneen mukaan kaikki nurkat samassa korkeudessa mutta noin kuudesta säätökerrasta huolimatta oikee kylki jäi sentin ylemmäs, muutenkin reagoi melko hitaasti muutoksiin ja esim yläasennosta ei tullut kokonaan alas kuin vasta lenkin jälkeen. Madaltaja meinas että jotkin säätötangot junttais, joita edessä molemminpuolin ja takana keskellä yksi. Ja ne rasvaamalla luulis putoavan tasaiseksi.
Tämä vielä tekemättä ja sovittiin että säädetään vielä uudemman kerran toimenpiteen jälkeen mutta kyselen nyt olisko jollain kokemusta/ajatuksia olisko vika jossain muualla? Kaksi vuotta sitten uusittu mb:llä saksassa kaikki pussit, ryynit, suodatin ja kompura eikä ole temppuillut kuin vasta nyt madaltaessa. 2004 E320 kyseessä.
Ongelma: viikonloppuna otettiin starilla osaavan hepun toimesta n.25mm joka nurkkaa alas. Tasainen halli, tietokoneen mukaan kaikki nurkat samassa korkeudessa mutta noin kuudesta säätökerrasta huolimatta oikee kylki jäi sentin ylemmäs, muutenkin reagoi melko hitaasti muutoksiin ja esim yläasennosta ei tullut kokonaan alas kuin vasta lenkin jälkeen. Madaltaja meinas että jotkin säätötangot junttais, joita edessä molemminpuolin ja takana keskellä yksi. Ja ne rasvaamalla luulis putoavan tasaiseksi.
Tämä vielä tekemättä ja sovittiin että säädetään vielä uudemman kerran toimenpiteen jälkeen mutta kyselen nyt olisko jollain kokemusta/ajatuksia olisko vika jossain muualla? Kaksi vuotta sitten uusittu mb:llä saksassa kaikki pussit, ryynit, suodatin ja kompura eikä ole temppuillut kuin vasta nyt madaltaessa. 2004 E320 kyseessä.
2004 W211 320 CDI
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Airmatic mersun madallus
Hauskaa osaavan toimesta... jephejope kirjoitti:Tunnin jumppa, laita yv niin voin vinkata.
Ongelma: viikonloppuna otettiin starilla osaavan hepun toimesta n.25mm joka nurkkaa alas. Tasainen halli, tietokoneen mukaan kaikki nurkat samassa korkeudessa mutta noin kuudesta säätökerrasta huolimatta oikee kylki jäi sentin ylemmäs, muutenkin reagoi melko hitaasti muutoksiin ja esim yläasennosta ei tullut kokonaan alas kuin vasta lenkin jälkeen. Madaltaja meinas että jotkin säätötangot junttais, joita edessä molemminpuolin ja takana keskellä yksi. Ja ne rasvaamalla luulis putoavan tasaiseksi.
Tämä vielä tekemättä ja sovittiin että säädetään vielä uudemman kerran toimenpiteen jälkeen mutta kyselen nyt olisko jollain kokemusta/ajatuksia olisko vika jossain muualla? Kaksi vuotta sitten uusittu mb:llä saksassa kaikki pussit, ryynit, suodatin ja kompura eikä ole temppuillut kuin vasta nyt madaltaessa. 2004 E320 kyseessä.
Yleensä tuo tulee siitä toisella että etukulmalla enemän painoa,
Muita yleisiä syitä hiukan jo pehmeitä pusilia,
tukivarsia vaihdettu ja kiristetty väärässä asenossa,
Joskus jumitavia antureita( taka anturi ei aiheuta kalistumista)
Mökkillä
'
'
Re: Airmatic mersun madallus
No, pitkään ja hartaasti metsästin asiallisen oloista tekijää ja tämä kaveri tuntui kyllä osaavan hommansa, toisin kuin kaikki muut joihin sain yhteyden.
Lähtömitoissa ei ollut kuin 5mm ero, siksi ihmettelen että kaikkia kulmia saman verran madaltaessa ero kasvoi kymmeneen millimetriin, kuljettajan puoli siis alempana. 5mm on vielä huomaamaton mutta varsinkin madallettuna 10mm ero on jo huomattava ja ohjaus vetää vasemmalle, toki kulmia ei ole vielä säädetty ennen kuin saadaan alusta suoraan.
Lähtömitoissa ei ollut kuin 5mm ero, siksi ihmettelen että kaikkia kulmia saman verran madaltaessa ero kasvoi kymmeneen millimetriin, kuljettajan puoli siis alempana. 5mm on vielä huomaamaton mutta varsinkin madallettuna 10mm ero on jo huomattava ja ohjaus vetää vasemmalle, toki kulmia ei ole vielä säädetty ennen kuin saadaan alusta suoraan.
2004 W211 320 CDI
Re: Airmatic mersun madallus
Aika luultavaa että korkeammalla olevan puolen tukivarret on vaihdettu ja vedetty pyörät nosturilla roikunassa tukivarsien sisemmät pultit kireälle. Jää kumipuslat alas laskettuna jännitykseen joka nostaa sitä puolta ylös.
Re: Airmatic mersun madallus
Allright, eli jos ei anturit öljyämällä laske (en usko että auttaa) niin auto pajalle ja nosturiin
2004 W211 320 CDI
Re: Airmatic mersun madallus
Kyllä vaan, ajosiltanostimelle ja käyttää renkaat "maassa" pultit löysällä että kumit asettuu, samalla kannattaa tarkistaa kaikkien puslien kunto.
Re: Airmatic mersun madallus
Moro!
Olisiko Tampereen seudulla S211 takapään Starimadalluksen tekijää? Ei tarvitsisi varta vasten lähteä matkustamaan kauemmaksi.
Olisiko Tampereen seudulla S211 takapään Starimadalluksen tekijää? Ei tarvitsisi varta vasten lähteä matkustamaan kauemmaksi.
Re: Airmatic mersun madallus
Löytyykö etelä-savosta tai lähimaastosta ketään, joka osais laskea 2014 mallin E350 4Matic airmatic meisseliä? Plussaa mahdollisuudesta/kyvystä säätää pyöränkulmat madalluksen jälkeen edes "sinnepäin".
Alkaa ärsyttää tuo tänhetkinen miltei taivaassa leijuva korkeus, ja siihen liittyvät "pamaukset" kun ulosjoustoissa loppuu varat kesken. Toi mun vehjes on korkein mitä tiedän tällein äkkisilteen, tossa menis helposti nyrkinpaksuinen parru renkaan päälle ilman että ottas kaareen.
Kauempaakin saa tarjota jos löytyy joku joka tekee kuittia vastaan näitä "pysyy myös alhaalla -takuulla". Tää mun eemeli on aivan hävyttömän korkealla, ja haluaisin saada tän vähän järkevämmälle tasolle ja coolimpaan stanceen edes.
(yhteystiedot poistettu, katsotaan tätä hommaa sit kun on selvillä mikä paukkuu ja miksi)
Alkaa ärsyttää tuo tänhetkinen miltei taivaassa leijuva korkeus, ja siihen liittyvät "pamaukset" kun ulosjoustoissa loppuu varat kesken. Toi mun vehjes on korkein mitä tiedän tällein äkkisilteen, tossa menis helposti nyrkinpaksuinen parru renkaan päälle ilman että ottas kaareen.
Kauempaakin saa tarjota jos löytyy joku joka tekee kuittia vastaan näitä "pysyy myös alhaalla -takuulla". Tää mun eemeli on aivan hävyttömän korkealla, ja haluaisin saada tän vähän järkevämmälle tasolle ja coolimpaan stanceen edes.
(yhteystiedot poistettu, katsotaan tätä hommaa sit kun on selvillä mikä paukkuu ja miksi)
Viimeksi muokannut Chinook, Ma 29.06.2020 01:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'14 S212 350 CDI BlueTEC 4Matic A
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Airmatic mersun madallus
Mahtaa olla ulosjotovara tapissan tai iskarin ulos vaimennus rikki jos kolhataa noin,Chinook kirjoitti:Löytyykö etelä-savosta tai lähimaastosta ketään, joka osais laskea 2014 mallin E350 4Matic airmatic meisseliä? Plussaa mahdollisuudesta/kyvystä säätää pyöränkulmat madalluksen jälkeen edes "sinnepäin".
Alkaa ärsyttää tuo tänhetkinen miltei taivaassa leijuva korkeus, ja siihen liittyvät "pamaukset" kun ulosjoustoissa loppuu varat kesken. Toi mun vehjes on korkein mitä tiedän tällein äkkisilteen, tossa menis helposti nyrkinpaksuinen parru renkaan päälle ilman että ottas kaareen.
Kauempaakin saa tarjota jos löytyy joku joka tekee kuittia vastaan näitä "pysyy myös alhaalla -takuulla". Tää mun eemeli on aivan hävyttömän korkealla, ja haluaisin saada tän vähän järkevämmälle tasolle ja coolimpaan stanceen edes.
(yhteystiedot poistettu, katsotaan tätä hommaa sit kun on selvillä mikä paukkuu ja miksi)
kannatta selvittä kummasta kysymys ennen kuin säädätä,
nyrkki renkaan väliin niin siihen vaikuttaa myös pyörän koko, otta mittaa lokarin kaaren reunasta vanteen keskelle
ja vertaa sitä mittaa
.
Mökkillä
'
'
Re: Airmatic mersun madallus
Täytynee tutkailla tuota. Huolto tulee tuossa parin kuukauden sisällä niin eiköhän sieltä viimeistään saa selvyyden miks se pamahtaa nopeissa ulosjoustoissa tollee.FinlandMerceds kirjoitti: Mahtaa olla ulosjotovara tapissan tai iskarin ulos vaimennus rikki jos kolhataa noin,
kannatta selvittä kummasta kysymys ennen kuin säädätä,
'14 S212 350 CDI BlueTEC 4Matic A
Re: Airmatic mersun madallus
Mitenkäs tämä airmatic madallukseen
https://www.autoliikepalomaki.fi/merced ... -madallus/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autoliikepalomaki.fi/merced ... -madallus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Airmatic mersun madallus
Tolla 750 hinnalla kun saa jo starin niin miksei samontein hommaa sitä. Siitä nyt olisi muutoin enempi iloa.X1000E0 kirjoitti:Mitenkäs tämä airmatic madallukseen
https://www.autoliikepalomaki.fi/merced ... -madallus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta kai joku tuollaisen nimenomaan haluaa ja on tyytyväinen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Airmatic mersun madallus
Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Airmatic mersun madallus
Katso mittaus arvoistajjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
. .
Mökkillä
'
'
Re: Airmatic mersun madallus
Katso mittaus arvoistaFinlandMerceds kirjoitti:jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Airmatic mersun madallus
Valikoon mittaus arvot ja sieltä, taisi olla auton korkeus, anturi arvot tmsjjk270cdi kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Katso mittaus arvoistajjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
. .
Mökkillä
'
'
Re: Airmatic mersun madallus
Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.jjk270cdi kirjoitti:Katso mittaus arvoistaFinlandMerceds kirjoitti:jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Viimeksi muokannut AK47, Ma 13.07.2020 02:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Airmatic mersun madallus
FinlandMerceds kirjoitti:Valikoon mittaus arvot ja sieltä, taisi olla auton korkeus, anturi arvot tms.jjk270cdi kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Katso mittaus arvoistajjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
No, siellähän ne näkyy tosiaan olevan myös eli voltti ja millimetritietona tässä paikassa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Airmatic mersun madallus
Tarpeeksi jos laskee joutuu pakosti leikkimään antureiden kanssa, jännite ei saa mennä rajan alle tai yli. Ne antureiden kiinnikkeet kyllä joustaa hiukan kun raudalla avittaa tai vähän löystää pultteja. Tai shimmaa prikalla yms.
Esim s211 perän saa todella matalalle kun on laskettu jännite rajalle ja hiukan kääntää raudalla anturi telinettä. Homman voi myös tehdä kääntämällä vakaajassa olevaa U lenkkiä mutta usein menee pultit poikki.
Esim s211 perän saa todella matalalle kun on laskettu jännite rajalle ja hiukan kääntää raudalla anturi telinettä. Homman voi myös tehdä kääntämällä vakaajassa olevaa U lenkkiä mutta usein menee pultit poikki.
Re: Airmatic mersun madallus
Pientä kohteliaisuutta, ei jjk270cdi ihan aloittelija ole näiden testerijuttujen kanssa. Kysymys näkyy yllä, volttirajat ylittyy eli mistä löytyy rajat hyväksyttäville anturiarvoille.AK47 kirjoitti:Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.jjk270cdi kirjoitti:Katso mittaus arvoistaFinlandMerceds kirjoitti:jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Jos käyttää pientä omatoimisuutta ja katsoo R-sarjan valikoita niin huomaa että ne poikkeaa tavanomaisista sedanin valikoista. Sedaneille yleensä tasokalibroinnin valikoissa suoraan tekstinä kerrotaan hyväksyttävät anturirajat mutta R-korilla pitää keksiä muuta.
Nuo kulmatiedothan ei mitenkään estä alustan laskua/nostoa kun auto itse ei tiedä missä kulmassa tukivarret on ja testerille voi syöttää sellaisen arvon mikä menee läpi kunhan tasoantureiden lukema menee läpi.
Re: Airmatic mersun madallus
Ainakin R 2008 long airmaticin anturi rajat oli 2-5V jos en nyt väärin muista kun toissa talvena korjattiin kaverin R airmaticin keskusyksikkö & anturi ongelma.
No autossa oli vika että yks anturi näytti alle 2V mutta auto oli oikeassa korossa ja kalibrointi ei mennyt läpi.
Vakio taso taisi käyttö jotain 2.5-2.7V.
Nytten ole varma jos madaltaa käyttäen 2V arvoa niin ilmoittajalle vikatilan kun ajaa yli 100kmh kun tiputtaa -10mm ilman vastuksen minimoimiseksi takia.
Tämähän tietenkin selviää testasmalla....
Muut voi korjata jos muistini on tehnyt tepposet...
No autossa oli vika että yks anturi näytti alle 2V mutta auto oli oikeassa korossa ja kalibrointi ei mennyt läpi.
Vakio taso taisi käyttö jotain 2.5-2.7V.
Nytten ole varma jos madaltaa käyttäen 2V arvoa niin ilmoittajalle vikatilan kun ajaa yli 100kmh kun tiputtaa -10mm ilman vastuksen minimoimiseksi takia.
Tämähän tietenkin selviää testasmalla....
Muut voi korjata jos muistini on tehnyt tepposet...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Airmatic mersun madallus
Siksipä juuri että R (samoin on joissakin S) on erilainen, kDBFI kirjoitti:Pientä kohteliaisuutta, ei jjk270cdi ihan aloittelija ole näiden testerijuttujen kanssa. Kysymys näkyy yllä, volttirajat ylittyy eli mistä löytyy rajat hyväksyttäville anturiarvoille.AK47 kirjoitti:Pientä omatoimisuutta, niin pitäisi löytyä. Kaiketi tarkoitat korkeusantureiden voltteja ja korkeuden määrityksen kulmia? Tossa das simussa chassis-> suspension-> Airmatic-> Initial startup-> Level calibration siellä näkyisi olevan antureiden voltit ja siitä jatkamalla pääsee syöttämään kulmat eli korkeustiedon. Se korkeus mitataan takaa vetoakselin kulmasta ja edessä etutukivarren kulmista (siellä yleensä nystyt joiden päälle mitta tulee). Ton simun mukaan pitäisi mennä edessä 0.8-1.7 astetta ja takana -5.0 - -4.3 astetta. Itsellä ollut joskus ongelmaa jos on ollut voltit ja kulmat siinä melko lähellä sallittuja arvoja -> Ei ole kelvannut, ehkäpä se volttiluku on siellä hystereesin kaltaisesti ja auto näkee pikkuisen eri arvoa jollain hetkellä kuin mitä starille päätyy tai sit kun on noussut autoon/autosta niin on se riittänyt että joku raja-arvo ei kelpaa.jjk270cdi kirjoitti:Katso mittaus arvoistaFinlandMerceds kirjoitti:jjk270cdi kirjoitti:Yritin madaltaa ärrää mutta tulee ilmoitus: Tasosingnaalit ovat sallitun alueen ulkopuolella. Missään ei vaan kerrota mikä on tuo raja, osaako joku kertoa?
Eli siis mistä ne löytyy? Siinä kun säätää ei ainakaan näy mitään ohjearvoja enkä löytänyt mistään muualtakaan niitä...
Mitenkäs paljon aiot laskea sitä?
.
Jos käyttää pientä omatoimisuutta ja katsoo R-sarjan valikoita niin huomaa että ne poikkeaa tavanomaisista sedanin valikoista. Sedaneille yleensä tasokalibroinnin valikoissa suoraan tekstinä kerrotaan hyväksyttävät anturirajat mutta R-korilla pitää keksiä muuta.
Nuo kulmatiedothan ei mitenkään estä alustan laskua/nostoa kun auto itse ei tiedä missä kulmassa tukivarret on ja testerille voi syöttää sellaisen arvon mikä menee läpi kunhan tasoantureiden lukema menee läpi.
ehotus katsoa valikoista niitä volteja
(ei sitä säätely valikosta, kuten jo tuolla aimin tulikin kirjoitettua)
ei siinä säätely näytöllä vaan kohdanmittaus arvot alta tai vaikka niin kohdasta lista kaikista vika koodesta ja sieltä
ko anturin vika, sitten sen trakastus ohjetta seuraamlla
. . . . .
Mökkillä
'
'
Re: Airmatic mersun madallus
Joo kallistuskulman arvot saa tosiaan läpi kun ohjearvot on kerrottu siinä kalibrointinäkymässä. Sain pudotettua jo jonkin verran mutta vielä vähän kaipais alemmas mun makuun. Joo pitää koittaa kattoa tuota toista kautta löytyykö ohjearvot sieltä.
Kovin erilaisia jännitteitä vaan anturit antaa keskenään vaikka auto on suorassa, sitä jäin hiukan ihmettelemään kun ylin arvo näytti 2,92 ja alin 2,12
Kovin erilaisia jännitteitä vaan anturit antaa keskenään vaikka auto on suorassa, sitä jäin hiukan ihmettelemään kun ylin arvo näytti 2,92 ja alin 2,12
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Airmatic mersun madallus
Se riippuu ihan kuinka hyvin anturit on laitettu paikoilleen, käännä anturia vähän niin saat arvot kohdilleen
Re: Airmatic mersun madallus
Lisäksi anturit on siellä keskivaihella ja näyttävät lähemmäs samoja arvoja normitasolla tehtaan korkeuskalibroinnilla. Siitä kun pudottaa niin yleensä toisen puolen anturi kulkee eri suuntaan kuin toinen joten reippaan pudotuksen jälkeen eroja kuuluukin jäädä. Kai ne R-korisessakin noin menee?
Re: Airmatic mersun madallus
Tuo opd - portti ratkaisu on mainio.Tilasin vuosi sitten 2006 S350:een ja on kätevä. Voi nopeasti nostaa "mökkitie-korkeuteen" tai laittaa tontiin, miltä kulloinkin tuntuu.
Madalluksen millimetrit valitaan erikseen eteen ja taakse - kätevä, jos on esim. leveät vanteet takana ja tilaa rajoitetusti, saa juuri sellaiseen korkeuteen kuin on tarvis. Taisi olla hieman päälle 500 euroa hinta.
Madalluksen millimetrit valitaan erikseen eteen ja taakse - kätevä, jos on esim. leveät vanteet takana ja tilaa rajoitetusti, saa juuri sellaiseen korkeuteen kuin on tarvis. Taisi olla hieman päälle 500 euroa hinta.
Re: Airmatic mersun madallus
Ostikko tuomkiti81 tuomosen obd mokkulan? Tai onko joku muu uskaltanut testata?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Airmatic mersun madallus
En ostanut. Kävin K.Koskisella ja sielä auto laitettiin straarilla hyvään korkeuteen
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Airmatic mersun madallus
S212-mersusta tarvisi vähän laskea perää, tököttää turhan korkealla. Tekisikö joku tällaisen toimenpiteen autooni Kainuun/Pohjois-Savon/Pohjois-Karjalan/Pohjois-Pohjanmaan/Lapin alueella?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14