w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään vikaa
w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään vikaa
Auto menee maantie painotteisessa seka-ajossa 17" renkailla 7.5l... Joka on omaan ajo tyyliin verrattuna mielestäni aivan liikaa!
Maantiellä 1800rpm kellossa vie noin 6-6.5 joka sekin tuntuu todella kovalta, alta kuudenhan se pitäis mennä reilusti.
Termostaatti(t) vaikuttaa ilmeisesti siihenkin, missä kohtaa pitäis lämpömittarin olla näin kesäkelillä ?
Maantiellä 1800rpm kellossa vie noin 6-6.5 joka sekin tuntuu todella kovalta, alta kuudenhan se pitäis mennä reilusti.
Termostaatti(t) vaikuttaa ilmeisesti siihenkin, missä kohtaa pitäis lämpömittarin olla näin kesäkelillä ?
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Tuo kulutus on varmaan mitattu oikein tankaamalla eikä ajotietoneen ilmoittamat lukemat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
mulla, keskikulutus 6000km ajossa 7.7.
Maantiellä 100-110 vauhdissa 6.0-6.4 litraa ja 80-90 vauhdissa liikkuu 4.9-5.3 tuntumassa, kaupunki ajo taas eriasia. näin mulla, niin ja 18" renkaat alla.
Maantiellä 100-110 vauhdissa 6.0-6.4 litraa ja 80-90 vauhdissa liikkuu 4.9-5.3 tuntumassa, kaupunki ajo taas eriasia. näin mulla, niin ja 18" renkaat alla.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Mitattu 2 kertaan tankkamaalla, samaa näyttää desin päällle mitä ajotietokonekkin.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Kannataisi varmaan viedä *.rin piuhan päähän niin sieltä näkee hyvin livedataa noista suuttimista ja ahtimesta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Mun väykky vetää seka-ajossa tasan 7L:aan, talvella vähän enempi kun kesällä... mikä on sitten ajotyylien ero on vaikeeta sanoo.
Onko mittarivirhettä, renkaat vaikuttaa muutenkin jonkin verran. Koneen lämpöjen pitäis olla siellä 85-90 missä termarin avauslämmötkin on. Voihan se tietty tukossa olla (imusarja) tai just turbo-ongelmia niinkuin edellä ehdotettiin, meneekö 0-100km/h veto niinkuin ennenkin (no joo, aika paljon pitää tehoja puuttua että alkaa tuntua...)?
Onko mittarivirhettä, renkaat vaikuttaa muutenkin jonkin verran. Koneen lämpöjen pitäis olla siellä 85-90 missä termarin avauslämmötkin on. Voihan se tietty tukossa olla (imusarja) tai just turbo-ongelmia niinkuin edellä ehdotettiin, meneekö 0-100km/h veto niinkuin ennenkin (no joo, aika paljon pitää tehoja puuttua että alkaa tuntua...)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
no itse ajan hyvinkin taloudellista, varsinkin nyt kun olen koittanut pienentää kulusta.
Koneen lämmöt on siinä jossain 70 asteen paikkeilla , täytyypi tarkistaa huomenna.
Koneen lämmöt on siinä jossain 70 asteen paikkeilla , täytyypi tarkistaa huomenna.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Moottori jos käy viileänä niin kulutus kasvaa kyllä ja moottorin kuluminen nopeutuu.
Eikun letkutermari ylävesiletkuun
Eikun letkutermari ylävesiletkuun
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
epk kirjoitti:no itse ajan hyvinkin taloudellista, varsinkin nyt kun olen koittanut pienentää kulusta.
Koneen lämmöt on siinä jossain 70 asteen paikkeilla , täytyypi tarkistaa huomenna.
Kyllä ne lämmöt pitäs olla 90asteessa,kesät talvet (termari vaihtoon) ja talvella kumimatto keulamaskin alle!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Saako kysyä miksi letkutermari? jos tuossa 270cdi:ssä termari on samassa paikassa (moottorin etuosassa) kuin 220cdissä kuten oletan, niin sen vaihtaminenhan on todella helppo homma. Alipaineimu jäähdytysjärjestelmään ja termarikotelo 4:llä ruuvilla irti, uus paikalleen ja kovaa ajoa...atlas kirjoitti:Moottori jos käy viileänä niin kulutus kasvaa kyllä ja moottorin kuluminen nopeutuu.
Eikun letkutermari ylävesiletkuun
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
ei tuossa letkutermaria ole, mutta on eri ainakin mitä 4syl. Mitä nyt äkkiä katsoin luettelosta.
60asteeseen vain nousee lämmöt joten se termari vaihtoon, oliko 270cdissä jotain ihmeellistä sen vaihdossa? Meneekö se tiiviste lohkon välistä aina vaihtoon ? entäpä tarvikkeen laatu ?
60asteeseen vain nousee lämmöt joten se termari vaihtoon, oliko 270cdissä jotain ihmeellistä sen vaihdossa? Meneekö se tiiviste lohkon välistä aina vaihtoon ? entäpä tarvikkeen laatu ?
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Kannattaa se tiiviste varmaan vaihtaa... railiputki on kenkusti tiellä, vaihtaminen kyllä onnistuu irroittamattakin (done that) mutta ahdasta on, varsinkin sen kotelon sisään tulevan yhdysputken pujotelussa. Kopan yksi kiinnityspultti on melko ahtaasti, kaikilla hylsyillä ei mahdu... ja sitten se kylkeen tuleva ohut kumiletku kunnolla kiinni (+uusi klemmari), vuoti ensin itsellä siitä, samoin toisella kertaa vaikka tuolloin vaihdatin termarin huoltoliikkeessä muiden hommien ohessa. Tarvike termari, piti olla 92 asteinen niin olivat lämmöt n.85:ssä. Kesti n. 4 vuotta. Uudempi sitten nostikin sinne 90:iin (tarvike edelleen).
Letkutermarin laitolla varmaan haettiin sitä että JOS sattuisi vielä olemaan se pikkusyyläri polttoaineelle, niin letkuun laittamalla ei tartte välittää muista termareista, se hoitaa homman ja on helppo laittaa.
Letkutermarin laitolla varmaan haettiin sitä että JOS sattuisi vielä olemaan se pikkusyyläri polttoaineelle, niin letkuun laittamalla ei tartte välittää muista termareista, se hoitaa homman ja on helppo laittaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Minä en ole koskaan ollut tälläisten "virtysten" ystävä, mutta pistin 3 vuotta sitten sellasen vanhan citikan letkutermarin tuohon omaani ja edelleen toimii.MiHe kirjoitti: Letkutermarin
Siihen asti vaihdoin alkuperäisen termarin joka talvi.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
epk kirjoitti:ei tuossa letkutermaria ole, mutta on eri ainakin mitä 4syl. Mitä nyt äkkiä katsoin luettelosta.
60asteeseen vain nousee lämmöt joten se termari vaihtoon, oliko 270cdissä jotain ihmeellistä sen vaihdossa? Meneekö se tiiviste lohkon välistä aina vaihtoon ? entäpä tarvikkeen laatu ?
Vaihdoin muutamavuosi sitten. Pitää olla 92 asteen termari, tulee koko termari runkoineen ja tiivisteineen ja lämpömittarin anturi,yhdestä reijästä puuttuu kierteet että elä sitä ihmettele, mutta pultti tekee sen kierteen kun se pannaan paikoilleen.Muistaakseni ei siinä mitään ihmeellistä,öljy suodatin piti muistaakseni poistaa edestä 320CDI. Sama ostaa veholta,ehkä vähän kalliimpi,(tarvike näyttää olevan 49euroa) koska osissa 2-vuoden takuu ja jotku joutuneet vaihtaan niitä vuoden välein.Mulla kestänyt kyllä jo useamman vuoden.
Rengaspaineet pitää myös olla maksimissaan,jos sitä kulutusta haluat pienentää!Ehkä farkku kuluttaakin vähän enemmän,renkkaan leveys vaikuttaa myös kulutukseen. W211 320CDI sedan ajettu rajoitusten puitteissa 1515.8 tankillisella eli kulutus näytön mukaan 5,1 mutta mitattu 88litraa eli todellinen 5,8/100km. En ole vielä mitannut mutta näyttää ettei E 350CDI:llä ole mitään mahdollisuuksia nuihin kulutuksiin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Ostin itelleni CLK 270cdi:n 3 viikkoa sitten, ajoin vilnasta tallinnaan niin kulutus näytti 4.9l/100km. Silloin siinä oli jotkut 16 tuumaiset kitkarenkaat alla. Nyt sitten kesäksi vaihdoin 18 tuumaiset 245/35:t ja kulutus hyppäsi tuonne 6,4l/100km.
Eli tuo simun kulutus voi johtua kyllä ihan hyvin niistä vanne/rengas asioista.
Eli tuo simun kulutus voi johtua kyllä ihan hyvin niistä vanne/rengas asioista.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Mulla meni ex s211 r6 320cdi 40tkm keskikulutuksella 8+L/100km. Aikas hyviä ruokamiehiä nämä 211 koppaiset.
Menee kyllä pienellä jos ajaa matkaa nuukaillen, yleensä ajotietokoneen näyttämä noin 6,7 jos kahdensadan siivu kyseessä.
Menee kyllä pienellä jos ajaa matkaa nuukaillen, yleensä ajotietokoneen näyttämä noin 6,7 jos kahdensadan siivu kyseessä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Toi letkutermari vain on kympin termari ja helppo laittaa vesiletkun sisään kun taas oma tulee koppineen ja maksaa sen 50e ja ylikin ja ei taida kestää pitkään.
Mielestäni tosi moni täällä käyttää tuota termari ja saa se alkuperäinenkin jäädä paikalleen.
Ja samaa systeemiä muuten käyttää muutkin cdi automerkit eli samanlaista ongelmaa termarien kanssa.Viritelmä mutta toimii paremmin kuin alkuperäinen ja on halpa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... tti+huolto" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielestäni tosi moni täällä käyttää tuota termari ja saa se alkuperäinenkin jäädä paikalleen.
Ja samaa systeemiä muuten käyttää muutkin cdi automerkit eli samanlaista ongelmaa termarien kanssa.Viritelmä mutta toimii paremmin kuin alkuperäinen ja on halpa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... tti+huolto" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
ajelin tuossa yhtä 400tkm ajettu 2003 w211 270cdi automaattia, 16" nastarenkailla. Yllätys aika raju kun kulutusta näyttää samontein viiden pintaan after start näytössä
näytti olevan useemmaan tuhannen keskikulutus 5.1l , siis ajotietokoneen (70kmh).
Ajelin sitten piruuttaan muutenkin , taajamassa jne. Huomasin että lähtökohtaisesti ajotietokone näyttää bout litran pari pienempiä kulutus arvoja mitä tuo oma farkku. Ja kun nollaa after start näytön niin sen reagointi ajotapahtumiin on muutenkin isosti verkkaisempaa mitä omassa farkussa on. Esim. omassa ei saa kuin 150 kilsan tasanopeutta ajettaessa just just after start kulutuksen 5.5 kintaille, tässä se tulee saman tein ja näyttää alle viiden lukemia kun olet lähtenyt lämpimällä koneella ajoon, ~4.9 jne.
Mistä tämä ero johtuu ? ero on niin suuri ettei se voi mitenkään selittyä isommalla vanteilla ja farkun painolla.
Nollatkaapas joku 80kmh matka-ajossa after start näyttö , lämmin kone ja kertokaa mistä lukemasta rupee laskemaan kulutusta sillä hetkellä ja mihin arvoon tippuu muutaman kilsan jälkeen ? tässä sedanissa kun ajoin niin siinä meni heti siihen 5.5 kohdille ja muutaman kilsan jälkeen tippumaan siitä.
näytti olevan useemmaan tuhannen keskikulutus 5.1l , siis ajotietokoneen (70kmh).
Ajelin sitten piruuttaan muutenkin , taajamassa jne. Huomasin että lähtökohtaisesti ajotietokone näyttää bout litran pari pienempiä kulutus arvoja mitä tuo oma farkku. Ja kun nollaa after start näytön niin sen reagointi ajotapahtumiin on muutenkin isosti verkkaisempaa mitä omassa farkussa on. Esim. omassa ei saa kuin 150 kilsan tasanopeutta ajettaessa just just after start kulutuksen 5.5 kintaille, tässä se tulee saman tein ja näyttää alle viiden lukemia kun olet lähtenyt lämpimällä koneella ajoon, ~4.9 jne.
Mistä tämä ero johtuu ? ero on niin suuri ettei se voi mitenkään selittyä isommalla vanteilla ja farkun painolla.
Nollatkaapas joku 80kmh matka-ajossa after start näyttö , lämmin kone ja kertokaa mistä lukemasta rupee laskemaan kulutusta sillä hetkellä ja mihin arvoon tippuu muutaman kilsan jälkeen ? tässä sedanissa kun ajoin niin siinä meni heti siihen 5.5 kohdille ja muutaman kilsan jälkeen tippumaan siitä.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Omassa aloittaa laskemisen yli kuuden litran keskikulutuksella, mutta lähtee siitä samantien laskemaan kohti viittä litraa muutamasa sadassa metrissä.epk kirjoitti:Nollatkaapas joku 80kmh matka-ajossa after start näyttö , lämmin kone ja kertokaa mistä lukemasta rupee laskemaan kulutusta sillä hetkellä ja mihin arvoon tippuu muutaman kilsan jälkeen ? tässä sedanissa kun ajoin niin siinä meni heti siihen 5.5 kohdille ja muutaman kilsan jälkeen tippumaan siitä.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Vertailun vuoksi itsellä tulee tuollainen kuvanmukainen matka lähes jokapäivä ja S210 - 270CDI kuluttaa kyllä vähiten omista autoista.
Toi matka on puolet moottoritietä ja puolet mutkapätkää hitaalla tiellä. Eli matka on 47 km suuntaansa ja välissä auto seisoo työpäivän verran.
Kuva on W220 S320 -99 Bensan kulutus, 16" vanteilla ja nastarenkailla
W220 S500 -99 näytti 20" vanteilla ja kesärenkailla: 10.5l
Ja nämä Dieselit vakiorenkailla:
S210 E270 CDI -01: 5.4l
W220 S320 CDI -01: 7.0l
Itseä ihmetyttää toi ässän noin paljon suurempi kulutus, verrattuna väykkyyn. Tosin nämä on ajotietokoneen näytöltä katsottuja lukemia.
Toi matka on puolet moottoritietä ja puolet mutkapätkää hitaalla tiellä. Eli matka on 47 km suuntaansa ja välissä auto seisoo työpäivän verran.
Kuva on W220 S320 -99 Bensan kulutus, 16" vanteilla ja nastarenkailla
W220 S500 -99 näytti 20" vanteilla ja kesärenkailla: 10.5l
Ja nämä Dieselit vakiorenkailla:
S210 E270 CDI -01: 5.4l
W220 S320 CDI -01: 7.0l
Itseä ihmetyttää toi ässän noin paljon suurempi kulutus, verrattuna väykkyyn. Tosin nämä on ajotietokoneen näytöltä katsottuja lukemia.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Obnoxio kirjoitti:Omassa aloittaa laskemisen yli kuuden litran keskikulutuksella, mutta lähtee siitä samantien laskemaan kohti viittä litraa muutamasa sadassa metrissä.epk kirjoitti:Nollatkaapas joku 80kmh matka-ajossa after start näyttö , lämmin kone ja kertokaa mistä lukemasta rupee laskemaan kulutusta sillä hetkellä ja mihin arvoon tippuu muutaman kilsan jälkeen ? tässä sedanissa kun ajoin niin siinä meni heti siihen 5.5 kohdille ja muutaman kilsan jälkeen tippumaan siitä.
nonni, aika selvä peli että omassa jotain pahasti vialla just kävin kaupassa, 2km matkaa , moottorilämpes 60c, after start näytti mukavaa 10.2 l .
Mulla tosiaa lähtee laskemaan jostain 7l:sta (kylmällä koneella) ja nousee ihan jo alle kilsan matkalla 10.0l , 20km kun ajaa niin ollaan vasta 7.9 kohdillal ja saa sen melkee 200km ajaa 80kmh keskinopeutta jotta päästään edes 6l pintaan.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Kyllähän se tuon verran näyttää ennen kuin lämmöt on 90 astetta, nii putoaa radikaalisti. Voithan katso starilla noita muita arvoja. Josko niistä löytyisi jotain. Tuossa hiljattain oli yksi 320cdi joka kylmänä näytti kulutukseksi 18,5. Moottori kuumana muistaakseni 6.8
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Älä pieniä sure. Mulla alkava näyttö, kun auton täräyttää tulille on 40. Se kyllä alkaa sitten siitä laskea, eikä nousta, kun liikkeelle lähteeepk kirjoitti:
Mulla tosiaa lähtee laskemaan jostain 7l:sta (kylmällä koneella) ja nousee ihan jo alle kilsan matkalla 10.0l , 20km kun ajaa niin ollaan vasta 7.9 kohdillal ja saa sen melkee 200km ajaa 80kmh keskinopeutta jotta päästään edes 6l pintaan.
Mutta ei se normaalilla kauppareissulla kaupunkiin (n.50 edestakas) vielä alle 11 näytä .
Sama koppa autossa kuin sulla .
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Onko tullut selvyyttä tähän asiaan?
Onkos porukalla näitä 270cdi:tä ohjelmoitu,imusarjoja putsailtu jne vaikuttavia asioita tehty jotka ottaa kantaa kulutus asiaan?
Itsellä noilla lukemilla myös menee suunnilleen,ohjelmoitu n.320 vastaavaksi,imusarja puhdistamatta (310tkm) mittarissa ja egr:kin toiminnassa.
Renkaat 245/35 18.
Meinannu kokeilla 225 jotain jos vaikka olisi huima vaikutus?
Ainakin aikoinaan toyotan d4d:ssä huomasin kun 185lev. hyppäs 215lev. Niin kulutuskin pomppasi melkolailla.
Nämä nyt on näitä...
Onkos porukalla näitä 270cdi:tä ohjelmoitu,imusarjoja putsailtu jne vaikuttavia asioita tehty jotka ottaa kantaa kulutus asiaan?
Itsellä noilla lukemilla myös menee suunnilleen,ohjelmoitu n.320 vastaavaksi,imusarja puhdistamatta (310tkm) mittarissa ja egr:kin toiminnassa.
Renkaat 245/35 18.
Meinannu kokeilla 225 jotain jos vaikka olisi huima vaikutus?
Ainakin aikoinaan toyotan d4d:ssä huomasin kun 185lev. hyppäs 215lev. Niin kulutuskin pomppasi melkolailla.
Nämä nyt on näitä...
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Itellä menee kans omasta mielestä aivan liikaa polttoainetta seka-ajossa 220CDIssä yli 80C lämmöillä 8litran molempaa puolta, paperille laskettuna ... Missähän mahtaa olla '' vikaa'' ?
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Itsellä tuo kulutus on työmatkoilla (26km) kaupunki+maantie ajossa n. 6.2l/100km talvirenkailla (vakiot) ja 6.7l/100km kesärenkailla 235/40-18.
Muutaman kilsan ajon jälkeen kyllä näyttää mittari että kulutus olisi n. 9l/100km, tasoittuu vasta reilumman ajon jälkeen.
Tuo pitkä aikainen kulutus lukema, jota nollaan tankkauksen yhteydessä näyttää yleensä 7.2-7.9l/100km sekalaisessa ajossa.
Muutaman kilsan ajon jälkeen kyllä näyttää mittari että kulutus olisi n. 9l/100km, tasoittuu vasta reilumman ajon jälkeen.
Tuo pitkä aikainen kulutus lukema, jota nollaan tankkauksen yhteydessä näyttää yleensä 7.2-7.9l/100km sekalaisessa ajossa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Heitetäänpä tähän samaan ketjuun w210 270cdi, jossa myös kulutus tässä lähiaikoina on tuntunut nousseen normaalia suuremmaksi. Tämä tuntuu myös lämpiävän hitaasti, vaikka termostaatti kunnossa. Lisätty jopa letkutermari, mutta ei se nopeuta asiaa yhtään..
Eilen testerillä tutkin asiaa, niin tuomitkaapa ketkä näiden kanssa päivittäin taistelee. Vaikuttaisi renkaat loppu tai sitten mäntä pistiäinen muuttanut koneeseen.
Kuuman koneen "puristusmittaus"
Samalta hetkeltä korjauskertoimet
Ja "kylmän" koneen kertoimet.. Kakkosessa oli -4 tai jotain heti alkuun mutta kerkesi pienentyä ennen arvojen yläsottoa.
Puristusmittauksessa kylmässä koneessa tuo kolmosen ero muihin oli 8-9 rpm, oltiin suuruusluokassa 220rpm. Mitä nuo arvot kertovat yleensä, pitäisikö olla matalat vai pienet? Erotus ei saisi olla yli 8 rpm, joten pitäisi tehdä oikea puristusmittaus. Vai onko tämä jo selvä tapaus, sydän auki ja todetaan vauriot?!
Eilen testerillä tutkin asiaa, niin tuomitkaapa ketkä näiden kanssa päivittäin taistelee. Vaikuttaisi renkaat loppu tai sitten mäntä pistiäinen muuttanut koneeseen.
Kuuman koneen "puristusmittaus"
Samalta hetkeltä korjauskertoimet
Ja "kylmän" koneen kertoimet.. Kakkosessa oli -4 tai jotain heti alkuun mutta kerkesi pienentyä ennen arvojen yläsottoa.
Puristusmittauksessa kylmässä koneessa tuo kolmosen ero muihin oli 8-9 rpm, oltiin suuruusluokassa 220rpm. Mitä nuo arvot kertovat yleensä, pitäisikö olla matalat vai pienet? Erotus ei saisi olla yli 8 rpm, joten pitäisi tehdä oikea puristusmittaus. Vai onko tämä jo selvä tapaus, sydän auki ja todetaan vauriot?!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Mistä sulla rupee laskee after start? Omassa lähtee 6.9l/100km oli sitteb kuuma tai kylmä kone.Berglund kirjoitti:Itsellä tuo kulutus on työmatkoilla (26km) kaupunki+maantie ajossa n. 6.2l/100km talvirenkailla (vakiot) ja 6.7l/100km kesärenkailla 235/40-18.
Muutaman kilsan ajon jälkeen kyllä näyttää mittari että kulutus olisi n. 9l/100km, tasoittuu vasta reilumman ajon jälkeen.
Tuo pitkä aikainen kulutus lukema, jota nollaan tankkauksen yhteydessä näyttää yleensä 7.2-7.9l/100km sekalaisessa ajossa.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
Renkaan leveys kyllä vaikuttaa ainakin lankuissa ja myös pyörän suuntaukset. Suuntaukset (auraukset) nyt on helppo kattoa ihan kotitallissakin.
Jarrut jne. mutta ne olet varmasti kattonukkin etteivät laahaa.
Jarrut jne. mutta ne olet varmasti kattonukkin etteivät laahaa.
Re: w211 270cdi liiallinen kulutus , mistä lähteä etsimään v
vaikuttaa mutta on niin pientä ettei selitä eroa. Niinkuin tuosta berglundin lukemista voi katsoa noin puoli litraa leveiden renkaiden vaikutus. Just tuo after start lähtölukema kummastuttaa miksi on niin iso ero...