W211 sitkeä täristys
W211 sitkeä täristys
vm. 2003 w211 E täristää hulluna 90-110km vauhdissa. Autossa on aivan uudet vanteet ja kesän ajetut renkaat ( goodyear eagle f1). Tasapainotettiin tietysti uutena ja nyt taas uudelleen Turun vianorilla satakunnankadulla. (paska palvelu ja 90€). Mitään apua ei ongelmaan tullut. Eturenkaat saivat aika kovan täräyksen viime kesänä tievauriossa ( etuvanteet menivät aika pahasti lommolle). Voiko olla mahdollista, että renkaissa on vaurio joka ei näy ulospäin mutta ei myöskään korjaannu tasapainotuksessa? Mitä muita mahdollisuuksia moiselle tärinälle voi olla?
Vastauksista kiitollinen nimim. "tärinä tekee hulluksi"!
Vastauksista kiitollinen nimim. "tärinä tekee hulluksi"!
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Kyllä se mahdollista on että renkaat ovat ottaneet siipeensä mutta jos niissä runkovaurio olisi niin yleensä on silmin havaittavissa jos vaan asentaja niitä on yhtään tutkinut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W211 sitkeä täristys
Moro
Tuo kannattaa tarkistaa kuinka palijo iskun saaneesa/saaneisa renkaisa on selekäheittua? Tasapainoon ne voi saaha vaikka niisä ois selekäheittua, ylleensä kyllä rengasasentaja kahtoo tasapainotuksen yhteyvesä heitot niinku tuosa aikasemmasa viestisä sanottiin.
Tuo kannattaa tarkistaa kuinka palijo iskun saaneesa/saaneisa renkaisa on selekäheittua? Tasapainoon ne voi saaha vaikka niisä ois selekäheittua, ylleensä kyllä rengasasentaja kahtoo tasapainotuksen yhteyvesä heitot niinku tuosa aikasemmasa viestisä sanottiin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sitkeä täristys
vetoakseli, kardaani, pyörän laakeri, pyörän napa,
väljää jossain nivelessä/puslassa, koneen/laatikon kumit
väljää jossain nivelessä/puslassa, koneen/laatikon kumit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 sitkeä täristys
Vanteeseen jäänyt jännitys, joka "venyy" juuri tuossa mainitsemassasi nopeudessa aikaansaaden pystyheiton ja tärinän vasta suuremmalla nopeudella ajaessa... Sisäistä jännitystä ei voi havaita tasapainokoneessa.
Saksalaiset kuulemma tarkastavat... Suomessa Ei.
Kokeile toisilla vanteilla/pyörillä ennen isompaa remonttia. Pois suljet varmuudella yhden "vikapaikan".
Saksalaiset kuulemma tarkastavat... Suomessa Ei.
Kokeile toisilla vanteilla/pyörillä ennen isompaa remonttia. Pois suljet varmuudella yhden "vikapaikan".
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 sitkeä täristys
Yksi rengasliikken pitäjä sanoi kun kerran ajat kovaa suoraan asfaltin pystysaumaan rengasta ei saa enää tasapainoon. Eli rengas saattaa olla syyllinen.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W211 sitkeä täristys
Jos täristää vain kun kiihdyttää, niin glygolia laatikossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: W211 sitkeä täristys
Vaihda edestä vanteet taakse.. takana heitto ei haittaa niin paljon... tietysti Jos on saman levyset
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: W211 sitkeä täristys
Kiitokset vastauksista! Nykyiset takavanteet eivät mahdu eteen, eikä mistään tahdo löytyä sopivia vanteita kokeiltavaksi, kun etujarrusatulat ovat niin suuret. Glykolitesti on tehty. Ilmeisesti parasta on nyt yrittää vaan metsästää jostain sopivat vanteet ja renkaat, kuten tuossa edellä jo ehdotettiin ja sen jälkeen alkaa tutkimaan noita välyksiä ja kumeja. Harmi, tietty jos uudet renkaat ovat piloilla, mutta ehkä ne saa vakuutukseen, kun vanteetkin meni luokille.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Kuten CDI203 niin en usko renkaisiin, niillä ei ongelmat rajoitu tuollain kapealle nopeusalueelle vaan yleensä lisääntyvät nopeuden kanssa.CDI203 kirjoitti:vetoakseli, kardaani, pyörän laakeri, pyörän napa,
väljää jossain nivelessä/puslassa, koneen/laatikon kumit
Omassa aikaisemmassa harrastepelissä oli melko sama resonanssialue ja siinä syynä oli kardaaanin tukilaakeri eli suosittelen tarkastelemaan CDI203:n listaa ennen kuin ostelet renkaita.
S211 280CDI TA
Re: W211 sitkeä täristys
Kiitokset. Pitääpä tutkia tuotakin vaihtoehtoa. Taitaa vaan olla kotikonstein vaikeasti todennettavissa, ainakin näillä kyvyillä.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Ota jostakin tavalliset renkaat/vanteet 16" eteen ja käy koeajolla ,siinä selviää jo paljon eikä ole vaikea/kallis kokeilu.
Tietty renkaat/vanteet täytyy olla varmasti kunnossa,esim,toinen samalainen auto.
Tietty renkaat/vanteet täytyy olla varmasti kunnossa,esim,toinen samalainen auto.
Re: W211 sitkeä täristys
Olisiko vyö poikki renkaasta tai vanne soikea.
Takavetoisen pitkälle kardaanille tuo satasen nopeus on kai hiukan suuri, resonanssi sattuu 80:n tienoille.
Takavetoisen pitkälle kardaanille tuo satasen nopeus on kai hiukan suuri, resonanssi sattuu 80:n tienoille.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W211 sitkeä täristys
mulla tärrää kans kesä kumit 18 uudet
talvi 16 jotka ei tärrää
(ajattelin) et vaikuttaisko se kun vanne menee eri kohtaan levyssä ja vähän ruosteessa se levy tai keskiökään ei ole ihan jämtti
talvi 16 jotka ei tärrää
(ajattelin) et vaikuttaisko se kun vanne menee eri kohtaan levyssä ja vähän ruosteessa se levy tai keskiökään ei ole ihan jämtti
W205 220cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sitkeä täristys
Vaikutaa jos ei ole tasaisesti, tonen vaikutaava tekiä on "sortokulma"pekka785 kirjoitti:mulla tärrää kans kesä kumit 18 uudet
talvi 16 jotka ei tärrää
(ajattelin) et vaikuttaisko se kun vanne menee eri kohtaan levyssä ja vähän ruosteessa se levy tai keskiökään ei ole ihan jämtti
Jos ohjaus kulmat on toleransi jomassa kummassa ääri päässä, se muttu erilaisilla renkailla vähän erilaiseksi ja muutta kokonis kulmat sitten pieleen mistä voi tulla täritytystä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 sitkeä täristys
Tuo on varmasti ensimmäinen järkevä kokeilu. En tiedä asiasta, mutta luulen, että 16" vanteet ei passaa noiden amg jarrusatuloiden päälle. Pitää vaan sitkeästi metsästää jostain sopivia. Vanteet ovat ihan uudet OZ-vanteet, joten uskoisin niiden olevan kunnossa ja suorat.nautseri kirjoitti:Ota jostakin tavalliset renkaat/vanteet 16" eteen ja käy koeajolla ,siinä selviää jo paljon eikä ole vaikea/kallis kokeilu.
Tietty renkaat/vanteet täytyy olla varmasti kunnossa,esim,toinen samalainen auto.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Täräytä tänne vesa kun kerkeet niin saat lainata mun 19" talvirenkaita ja vanteita niin saat kokeiltua onko renkaasi ehjät vai ei.
Re: W211 sitkeä täristys
Tuttavan W211:ssa oli myös tärinää joka tuntui sekä ratissa että koko autossa tietyillä nopeuksilla. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti renkaista ja alustasta. Tärinä hävisi kun etujarrulevyt vaihdettiin. Mikään ei etukäteen viitannut kieroihin/epätasapainoisiin levyihin vaikka niitä tutkittiin eikä jarrutuksessakaan mitään tärinää tuntunut. Kuitenkin oire johtui etulevyistä.
Re: W211 sitkeä täristys
Ei välttämättä ole levyt olleet kierot. Levyn ja vanteen väliin on voinut jäädä likaa jolloin rengas on ei ole ihan suorassa ja aiheuttaa näin tärinää. Näin kävi mulle aikanaan.fahrer kirjoitti:Tuttavan W211:ssa oli myös tärinää joka tuntui sekä ratissa että koko autossa tietyillä nopeuksilla. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti renkaista ja alustasta. Tärinä hävisi kun etujarrulevyt vaihdettiin. Mikään ei etukäteen viitannut kieroihin/epätasapainoisiin levyihin vaikka niitä tutkittiin eikä jarrutuksessakaan mitään tärinää tuntunut. Kuitenkin oire johtui etulevyistä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: W211 sitkeä täristys
211 menee iskareita paljon sököksi.
Eli, jos renkaassa on pieni heitto, niin ehjä iskari "tappaa" sen eikä sitä huomaa.
Leimalla jatkuvasti näkee 211 siä, joissa toinen etuiskari sökö... Ajaessa sitä ei huomaa, mutta iskaritesterissä pomppii hullun lailla.
Eli tarkasta iskarit.
Varmasti lähin konttori testaa ne "ilmaiseksi". Saattaa testerin suuremmilta korjaamoiltakin löytyä... Katsastusasema vaan ei todennäköisesti pyydä siitä rahaa.
Oon huomannut, että MB:n sökö iskari kolahtaa ilkeesti, kun ajaa rodvallin reunalta alas. Silleen, että rengas "tippuu"... Jos kotikonstein aikoo edetä ko. asiassa.
Eli, jos renkaassa on pieni heitto, niin ehjä iskari "tappaa" sen eikä sitä huomaa.
Leimalla jatkuvasti näkee 211 siä, joissa toinen etuiskari sökö... Ajaessa sitä ei huomaa, mutta iskaritesterissä pomppii hullun lailla.
Eli tarkasta iskarit.
Varmasti lähin konttori testaa ne "ilmaiseksi". Saattaa testerin suuremmilta korjaamoiltakin löytyä... Katsastusasema vaan ei todennäköisesti pyydä siitä rahaa.
Oon huomannut, että MB:n sökö iskari kolahtaa ilkeesti, kun ajaa rodvallin reunalta alas. Silleen, että rengas "tippuu"... Jos kotikonstein aikoo edetä ko. asiassa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 sitkeä täristys
Vastaavien ongelmien kanssa on omankin 211:sen kanssa taisteltu.
On useita renkaita ja vanteita kokeiltu ja kaikkea muuta mahdollista.
Nyt taas kävin autoa pyörittämässä nosturin päällä ja aloin epäilemään että kardaani ei ole ihan kunnossa.
Onkohan tampereen alueella mitään pajaa joka tuon osaisi tasapainottaa?
On useita renkaita ja vanteita kokeiltu ja kaikkea muuta mahdollista.
Nyt taas kävin autoa pyörittämässä nosturin päällä ja aloin epäilemään että kardaani ei ole ihan kunnossa.
Onkohan tampereen alueella mitään pajaa joka tuon osaisi tasapainottaa?
W639 -09 120cdi
C140 -97 500
W211 -06 200cdi ex
W203 -03 220cdi ex
W638 -97 110td ex
C140 -97 500
W211 -06 200cdi ex
W203 -03 220cdi ex
W638 -97 110td ex
Re: W211 sitkeä täristys
No ei kait ne voi passaya jos jo pelkkä jarrulevy on jo kohta sen 16"Vesa V kirjoitti:Tuo on varmasti ensimmäinen järkevä kokeilu. En tiedä asiasta, mutta luulen, että 16" vanteet ei passaa noiden amg jarrusatuloiden päälle. Pitää vaan sitkeästi metsästää jostain sopivia. Vanteet ovat ihan uudet OZ-vanteet, joten uskoisin niiden olevan kunnossa ja suorat.nautseri kirjoitti:Ota jostakin tavalliset renkaat/vanteet 16" eteen ja käy koeajolla ,siinä selviää jo paljon eikä ole vaikea/kallis kokeilu.
Tietty renkaat/vanteet täytyy olla varmasti kunnossa,esim,toinen samalainen auto.
Asiaan. Mullakin tuntuu sellanen vaimea tärinä n. 90-100km/h vauhdissa. Tai oikeastaan sitä ei edes tunne mutta vänkärin penkki tärisee ja sen näkee. Vantee ton uude ja sama ilmiö oli edellisilläkin vanteilla...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 sitkeä täristys
Onko jo nivelet tutkittu? ensin alusta kuntoon ja jos sieltä ei löydy vikaa niin sit renkaat ja kardaani syyniin
Auto pukeille ja voimalla vääntelemään tukivarsia, jos sieltä löytyis vastaus täristyksiin
Auto pukeille ja voimalla vääntelemään tukivarsia, jos sieltä löytyis vastaus täristyksiin
Re: W211 sitkeä täristys
Nivelet yms. multa edestä tutkittu (kolinan takia). Ei muuttunut mikään tärinässä yläpallon ja kallistuksen vakajaan puslien vaihdon jälkeen. kolinat kyllä jäi. . Renkaat on uudet. Kardaani kait sitte.. Tai takapään nivelet
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 sitkeä täristys
Autona tosin w210 korinen mut itellä sellanen tapaus että värinää oli/on vieläkin tarkalleen 85-87km/h nopeudes sillon tällöin, välillä ei mitään mut välillä taas "ravistelee" hiukan etupäätä.
Ollut jo varmaan n.15tkm ajan, autoa korjaajat tutkineet neljäänkin kertaan ja eri mestoissa, mutta ei ole löytänyt mitään välyksiä.
Ajoin auton rampin päälle ja sorkkarauta kädessä auton alle ajatuksena että jos ei nyt välyksiä löydy niin vääntelyn jälkeen varmasti löytyy
Etualatukivarren etummaisissa puslissa (ilmeisesti öljytäytteiset) välystä vaik kui eikä edes voimaa tarvittu vääntämiseen
Yhteenveto voisko olla ettei kaikkien puslien välyksiä huomaa kun auto on nosturilla ja renkaat roikkuvat?
Ollut jo varmaan n.15tkm ajan, autoa korjaajat tutkineet neljäänkin kertaan ja eri mestoissa, mutta ei ole löytänyt mitään välyksiä.
Ajoin auton rampin päälle ja sorkkarauta kädessä auton alle ajatuksena että jos ei nyt välyksiä löydy niin vääntelyn jälkeen varmasti löytyy
Etualatukivarren etummaisissa puslissa (ilmeisesti öljytäytteiset) välystä vaik kui eikä edes voimaa tarvittu vääntämiseen
Yhteenveto voisko olla ettei kaikkien puslien välyksiä huomaa kun auto on nosturilla ja renkaat roikkuvat?
Re: W211 sitkeä täristys
Yhteenveto on juuri näin ja siksipä tuo omani koslakin kokeiltiin sekä renkaat maassa että ilmassa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sitkeä täristys
Toinen hyvä konsti on keventää pikkasensimppa80 kirjoitti:Yhteenveto on juuri näin ja siksipä tuo omani koslakin kokeiltiin sekä renkaat maassa että ilmassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 sitkeä täristys
Mulla on sama ilmiö, eli ainakin kuskin penkki tärisee ja ylipäätään meno tuntuu hiukan epämielyttävältä. Tosin rattikin kyllä tärisee hiukan. Pitää nyt alkaa eliminoimaan noita mahdollisuuksia yksi kerrallaan pois.simppa80 kirjoitti:No ei kait ne voi passaya jos jo pelkkä jarrulevy on jo kohta sen 16"Vesa V kirjoitti:Tuo on varmasti ensimmäinen järkevä kokeilu. En tiedä asiasta, mutta luulen, että 16" vanteet ei passaa noiden amg jarrusatuloiden päälle. Pitää vaan sitkeästi metsästää jostain sopivia. Vanteet ovat ihan uudet OZ-vanteet, joten uskoisin niiden olevan kunnossa ja suorat.nautseri kirjoitti:Ota jostakin tavalliset renkaat/vanteet 16" eteen ja käy koeajolla ,siinä selviää jo paljon eikä ole vaikea/kallis kokeilu.
Tietty renkaat/vanteet täytyy olla varmasti kunnossa,esim,toinen samalainen auto.
Asiaan. Mullakin tuntuu sellanen vaimea tärinä n. 90-100km/h vauhdissa. Tai oikeastaan sitä ei edes tunne mutta vänkärin penkki tärisee ja sen näkee. Vantee ton uude ja sama ilmiö oli edellisilläkin vanteilla...
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Katsastusmies ei ainakaan löytänyt mitään väljää mistään, vaikka oikein hakemalla etsittiin. Iskaritkin oli kunnossa. Etsintä siis jatkuu. Seuraavana se toisten renkaiden kokeilu. Sen toki hoksasi, että etujarrulevyt olivat vajaan millin liian kuluneet.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 sitkeä täristys
Jos täristää kevyellä kaasulla ylämäessä, niin saattaa olla glykolia automaattilaatikossa.
Tärinä saattaa loppuu, kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle. Hakusanat "w211 glykoli" antavat lisää tietoa.
Glykolitesti maksaa kai satasen luokkaa.
Tärinä saattaa loppuu, kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle. Hakusanat "w211 glykoli" antavat lisää tietoa.
Glykolitesti maksaa kai satasen luokkaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006