w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja upupupu »

En löytäny ihan samanlaista ongelmaa foorumilta eli tehään oma.

Kyseessä w211 E 280 CDI A, V6 koneella vm. -05, 260t ajettu, huollot tehty ajallaan.
Ongelma:
Ajoon lähdettäessä ekan kilometrin aikana jos sattuu kiihdyttämään vähän rivakammin niin auto jää nykimään edestakas kierrosalueelle 2900-3000(vauhti jää sillon sinne 70-90km/h alueelle), jos ei laske kaasua niin menee jonkunnäköseen vika tilaan eikä anna kierrosten nousta enää yli 2000rpm ennen kun on sammuttanut auton välillä.

Jos ajelee ennen kiihdytystä esim. 5min ei ongelmaa ole kertaakaan esiintynyt.

Ilmenee myös pidemmän ajon jälkeen jos auto ollut sammutettuna esim. puoli tuntia ja lähtee liikkeelle uudestaan ja kiihdyttää "kylmänä".

Muuten auto toimii moitteettomasti.

Veholla muun jutun yhteydessä kysyin että tarkastavat vikakoodit, tässä s.posti vastaus veholta:

"Hei,

Muutama tallentunut vikakoodi testiraportissa oli, mutta näyttävät aiheutuneen alijännitteestä.

Pakokaasun vastaopainetunnistimelta ja hehkutuksen ohjainlaitteelta oli vikakoodit, jos niissä varsinaista vikaa on merkkivalo kyllä syttyy mittaristoon.

Vika ei kuitenkaan ollut missään varsinainen olemassaoleva vika vain tallentunut tapahtuma, joten kaikki on kunnossa."



Auto on menossa ihan lähiaikoina B-huoltoon, eli jos on jotain vinkkiä minkä huolto voisi samalla tarkistaa niin olisin neuvoista kiitollinen. :)
Viimeksi muokannut upupupu, To 22.09.2011 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 nykii "kylmänä"

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

*:rin piuha kiinni ja arvoja tutkailemaan siinä vaihessa kun "vika" on päällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

Re: w211 nykii "kylmänä", vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja upupupu »

Kiinalaisella markan lukulaitteella antoi vikakoodeiksi (kun vika oli päällä):
P0670 Hehkutulppien ohjausmoduuli - virtapiirin toimintahäiriö
P0244 Mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili A - alue/toimintavirhe TAI Ahtopaineen säätöventtiili A - alue-/toimintavirhe

Olisko jollain ehdotusta mikä mättää?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikö tuo vaikuta ilmamassa anturi vialta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 nykii "kylmänä", vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

upupupu kirjoitti:Kiinalaisella markan lukulaitteella antoi vikakoodeiksi (kun vika oli päällä):
P0670 Hehkutulppien ohjausmoduuli - virtapiirin toimintahäiriö
P0244 Mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili A - alue/toimintavirhe TAI Ahtopaineen säätöventtiili A - alue-/toimintavirhe

Olisko jollain ehdotusta mikä mättää?
No ainakaan se ei ole MEKAANISEN ahtimen ohivirtaus ventiili :roll:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

Re: w211 nykii "kylmänä", vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja upupupu »

CDI203 kirjoitti:
upupupu kirjoitti:Kiinalaisella markan lukulaitteella antoi vikakoodeiksi (kun vika oli päällä):
P0670 Hehkutulppien ohjausmoduuli - virtapiirin toimintahäiriö
P0244 Mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili A - alue/toimintavirhe TAI Ahtopaineen säätöventtiili A - alue-/toimintavirhe

Olisko jollain ehdotusta mikä mättää?
No ainakaan se ei ole MEKAANISEN ahtimen ohivirtaus ventiili :roll:
No ei. Pystyyks noita maffeja tarkistaa ihan yleismittarilla? Mitä sieltä pitäs näkyy?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 nykii "kylmänä", vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

upupupu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
upupupu kirjoitti:Kiinalaisella markan lukulaitteella antoi vikakoodeiksi (kun vika oli päällä):
P0670 Hehkutulppien ohjausmoduuli - virtapiirin toimintahäiriö
P0244 Mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili A - alue/toimintavirhe TAI Ahtopaineen säätöventtiili A - alue-/toimintavirhe

Olisko jollain ehdotusta mikä mättää?
No ainakaan se ei ole MEKAANISEN ahtimen ohivirtaus ventiili :roll:
No ei. Pystyyks noita maffeja tarkistaa ihan yleismittarilla? Mitä sieltä pitäs näkyy?
Singnalli johdosa 0-5V välillä pitäisi vaihdella tilantteen mukaan
jos pysähtyy ja kierrokset vielää nousee,
kovasti vaihtelee tasa kierroksilla,
(joskus kuvan hommasta/liitin järjestyksetä linkittänyt jonnekin tänne"ja yllätys... linkki ei enään toimi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja upupupu »

Kiristelin vähän ilmasyötönliittimiä(oli löysällä) ja vaihdoin ton tiivisteeen joka on tossa ennen ahdinta. Samalla huomasin, että siitä putkesta jonka sisällä toi oranssi tiiviste on, puuttuu pala. Vaikuttaisko toi tohon nykimiseen, jossei ihan tiivis tms..?
Tiiviste marmoritiskiltä tinkimisen jälkeen 35e.. muualta en löytäny tähän hätään.
Jos auttais ainakin siihen, ettei pudota skeidaa sen venttiilien ohjausyksikön päälle.. vai mikä se nyt oli..eipä kyl taida jeesata kun tosta puuttuu toi palakin..?

Testiajossa ei nykimistä, mut ei sitä aina ilmenekkään..

Kuva
T.mupez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 01.07.2011 02:29

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja T.mupez »

Hieman viiveellä vastaus, mutta josko joku apua saisi. Vastaavassa autossa oli samanlainen vika. Eli kun kiihdytti rivakammin niin tuntui kuin isommalle vaihtaminen olisi jäänyt kesken ja ikäänkuin auto jäi nykimään hyvin voimakkaasti. Just jossain 3000 kiepin kohdalla. Tämä saattoi tapahtua vain kerran käynnistämisen jälkeen, ei useammin, eikä tietenkään joka kerta.

Koivuhaan Veho kyllä paikallisti vian aika pian. Ahtopaineen säätöön liittyväksi epäiltiin. Ensin ehdotettiin ahtimen vaihtoa, sillä todennäköisin syy on ahtimen geometrian säätöservo, jota ei saa erikseen - vaikkakin on helposti erikseen vaihdettava osa (Garretin varaosapolitiikkaa!). Päätettiin kuitenkin ensin kokeilla vastapainetunnistimen (A0071534328) vaihtoa. Vikakoodit olivat tällaiset:
2510-001 Tarkasta rakenneosa Y77/1 (ahtopaineen säädin). Säädin ilmoittaa viasta.
2616-002 Tarkasta rakenneosa B60 (pakokaasujen vastapaineen tunnistin). Säätöpoikkeama - Pakokaasujen vastapaine on liian suuri.

Vastapaineanturin vaihto ei auttanut. Joten vaihdoin turbon servon käytettynä ostettuun osaan. Tämän jälkeen vikaa ei ole ilmennyt. Lisäksi alakierrosvääntö/herkkyys on parempi.

Pienempää nykimistä pintakaasulla ja pienessä nopeudessa autossa on sen sijaan ollut. Siihen on yritetty juuri noiden kuvan torven tiivisteiden vaihtoa. Maffien putsausta, ilmansuodattimien vaihtoa, egr-venttiilin putsausta. Kunnes hiffasin että polttoainesuodattimelle tuleva pa-letku oli haperoa kuin salaojaputki. Tämän vaihtamalla nykiminen on lähes täysin loppunut. Voi olla että ilmaa pääsee systeemiin vielä jostain toisaalta. Vaan kun ei ole paikkaa purkaa konetta että sais kaikki letkut esille.
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Crea »

Sama putki räjähti säpäleiksi GL:stä ihan yhtäkkiä kesällä. Nykimistä tosiaan oli sitä ennen. Oliko tuossakin juuri se lyhyt letkun pätkä joka on noin 90 asteen mutkalla pa suodattimen päällä?
T.mupez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 01.07.2011 02:29

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja T.mupez »

Crea kirjoitti:Sama putki räjähti säpäleiksi GL:stä ihan yhtäkkiä kesällä. Nykimistä tosiaan oli sitä ennen. Oliko tuossakin juuri se lyhyt letkun pätkä joka on noin 90 asteen mutkalla pa suodattimen päällä?
Juu, sellanen ~10cm pitkä tiukka 90ast letkun pätkä. Kuskinpuoleisessa suodattimen liittimessä (muistelen). Tein uuden letkun metritavarasta, mutta sellaisenaan ei asentaminen onnistunut. Mutka on niin tiukka että letku meni lyttyyn. Laitoin letkun 20mm sähköputken (joustavan ;) ) sisään. Se estää lytistymisen. Olishan sitä voinu ostaa valmiiksi 90asteisenkin letkun niin olis säästyny virittämiseltä :D
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Crea »

Astrumautosta tilasin ja oli jotain 10€ luokka. On siinä 10cm letkulla ihan hyvin hintaa mut ei ollu itelläkään sopivaa letkua siihen hätään.
upupupu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.06.2011 08:11

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja upupupu »

T.mupez kirjoitti:Hieman viiveellä vastaus, mutta josko joku apua saisi. Vastaavassa autossa oli samanlainen vika. Eli kun kiihdytti rivakammin niin tuntui kuin isommalle vaihtaminen olisi jäänyt kesken ja ikäänkuin auto jäi nykimään hyvin voimakkaasti. Just jossain 3000 kiepin kohdalla. Tämä saattoi tapahtua vain kerran käynnistämisen jälkeen, ei useammin, eikä tietenkään joka kerta.

Koivuhaan Veho kyllä paikallisti vian aika pian. Ahtopaineen säätöön liittyväksi epäiltiin. Ensin ehdotettiin ahtimen vaihtoa, sillä todennäköisin syy on ahtimen geometrian säätöservo, jota ei saa erikseen - vaikkakin on helposti erikseen vaihdettava osa (Garretin varaosapolitiikkaa!). Päätettiin kuitenkin ensin kokeilla vastapainetunnistimen (A0071534328) vaihtoa. Vikakoodit olivat tällaiset:
2510-001 Tarkasta rakenneosa Y77/1 (ahtopaineen säädin). Säädin ilmoittaa viasta.
2616-002 Tarkasta rakenneosa B60 (pakokaasujen vastapaineen tunnistin). Säätöpoikkeama - Pakokaasujen vastapaine on liian suuri.

Vastapaineanturin vaihto ei auttanut. Joten vaihdoin turbon servon käytettynä ostettuun osaan. Tämän jälkeen vikaa ei ole ilmennyt. Lisäksi alakierrosvääntö/herkkyys on parempi.
.
Eli taas (toiminut useamman kuukauden ilman ongelmia) muutaman kerran tehnyt tota nykimistä, eikä ole edes tarvinnut painaa lämää pohjaan. Eli kiihdyttäessä kierrokset pomppii siinä 2000-3000rpm välissä ja auto nykii niin perkeleesti, eikä tietenkään kiihdy minnekkään, ei uskalla väkisin pitää kaasua painettuna vaan kun kaasun nostaa niin toimii taas normaalista. Ja tämä tapahtuu kiihdyttäessä, ihan sattumanvaraisesti silloin tällöin...
Nyt tuli tollasta koodia kiinaOBDllä:

P2616: Camshaft Position Signal Output Circuit High
P2013: Intake Manf Runner Control Circuit High bank2 a)
P2244: O2 Sensor Reference Voltage Performance bank1 Sensor1

Mites jos toi turbon servo on sökö, niin liikkuuko se servon tanko ollenkaan sillon esim. käynnistettäessä autoa?
Entä kuinka toi imusarjan läppämoottorin hajoaminen/öljyyntyminen ilmenee?

Auto w211 280 cdi -05, V6, ajettu 295t, huollot tehty ajallaan.

Kiitokset vastauksista!
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

upupupu kirjoitti:Nyt tuli tollasta koodia kiinaOBDllä:

P2616: Camshaft Position Signal Output Circuit High
P2013: Intake Manf Runner Control Circuit High bank2 a)
P2244: O2 Sensor Reference Voltage Performance bank1 Sensor1
Starilla vedos, niin vikakohta selviää.
Katsele linkistä " mistä löytyy starit " ja ota yhteyttä Starin haltijaan.
T.mupez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 01.07.2011 02:29

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja T.mupez »

Mulla nykiminen tuli takaisin, mutta nyt kun M55 servo kosahti kokonaan ja korjasin sen vastusvirityksellä, niin nykimistä ei ole ollut kertaakaan sen jälkeen. Mene ja tiedä sitten...
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: w211 nykii "kylmänä", vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

CDI203 kirjoitti:
upupupu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
upupupu kirjoitti:Kiinalaisella markan lukulaitteella antoi vikakoodeiksi (kun vika oli päällä):
P0670 Hehkutulppien ohjausmoduuli - virtapiirin toimintahäiriö
P0244 Mekaanisen ahtimen ohivirtausventtiili A - alue/toimintavirhe TAI Ahtopaineen säätöventtiili A - alue-/toimintavirhe

Olisko jollain ehdotusta mikä mättää?
No ainakaan se ei ole MEKAANISEN ahtimen ohivirtaus ventiili :roll:
No ei. Pystyyks noita maffeja tarkistaa ihan yleismittarilla? Mitä sieltä pitäs näkyy?
Singnalli johdosa 0-5V välillä pitäisi vaihdella tilantteen mukaan
jos pysähtyy ja kierrokset vielää nousee,
kovasti vaihtelee tasa kierroksilla,
(joskus kuvan hommasta/liitin järjestyksetä linkittänyt jonnekin tänne"ja yllätys... linkki ei enään toimi)
Maan ja viitospinnin väliltä. Maa tais olla kolmonen. Voi mitata myös runkoa vasten.
jpleppanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 24.03.2014 08:57

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jpleppanen »

Moro!
Nyt vasta löysin tämän ketjun... Itselläni samat ongelmat -06 ML:ssä. Läppien säätömoottorivaihdettu, mutta nykiminen tuli takaisin. Turbon vaihtoa on ehdoteltu samoin kuin olen lukenut juuri tuosta turbon servosta, jota ei muka saa erikseen, mutta sitäkään ei viitsi huvikseen vaihdella (pelkkä osa 550€) jos ei edes välttämättä auta asiaan... Kiinan ihme antoi vikakoodit P2510 ja P2616, staria ei ole saatavilla. Luin tuosta ylempää jostain kohtaa, että ongelma voisi ratketa polttoaineletkut vaihtamalla, niinkö? Eli jos letkut on niin huonossa kunnossa, niin kovemmassa kiihdytyksessä vetelee ilmoja läpi vai mikä se selitys on? Ei viitsisi enää kovin montaa kertaa arvailla vikaa kun jo muutaman kerran on yritetty huonolla menestyksellä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Liikkuuko ne läpät säätömoottorin vaihdon jälkeen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jpleppanen kirjoitti:Moro!
Nyt vasta löysin tämän ketjun... Itselläni samat ongelmat -06 ML:ssä. Läppien säätömoottorivaihdettu, mutta nykiminen tuli takaisin. Turbon vaihtoa on ehdoteltu samoin kuin olen lukenut juuri tuosta turbon servosta, jota ei muka saa erikseen, mutta sitäkään ei viitsi huvikseen vaihdella (pelkkä osa 550€) jos ei edes välttämättä auta asiaan... Kiinan ihme antoi vikakoodit P2510 ja P2616, staria ei ole saatavilla. Luin tuosta ylempää jostain kohtaa, että ongelma voisi ratketa polttoaineletkut vaihtamalla, niinkö? Eli jos letkut on niin huonossa kunnossa, niin kovemmassa kiihdytyksessä vetelee ilmoja läpi vai mikä se selitys on? Ei viitsisi enää kovin montaa kertaa arvailla vikaa kun jo muutaman kerran on yritetty huonolla menestyksellä.
Jos ei arvailu kiinnosta niin sen määrä saa vähenettyä hankkitumalla jonnekin *:rin piuhan päähän
(niitähän on vaikka missä kuustenalla, pihoilla, ladoissa, navetoissa, takkonteissa, talleissa, halleissa, ym paikoissa)

E: jos ei ole ihan nurkan takan niin sitten ajelee sinne missä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MeseW164
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 20.10.2015 08:45
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja MeseW164 »

CDI203 kirjoitti:
jpleppanen kirjoitti:Moro!
Nyt vasta löysin tämän ketjun... Itselläni samat ongelmat -06 ML:ssä. Läppien säätömoottorivaihdettu, mutta nykiminen tuli takaisin. Turbon vaihtoa on ehdoteltu samoin kuin olen lukenut juuri tuosta turbon servosta, jota ei muka saa erikseen, mutta sitäkään ei viitsi huvikseen vaihdella (pelkkä osa 550€) jos ei edes välttämättä auta asiaan... Kiinan ihme antoi vikakoodit P2510 ja P2616, staria ei ole saatavilla. Luin tuosta ylempää jostain kohtaa, että ongelma voisi ratketa polttoaineletkut vaihtamalla, niinkö? Eli jos letkut on niin huonossa kunnossa, niin kovemmassa kiihdytyksessä vetelee ilmoja läpi vai mikä se selitys on? Ei viitsisi enää kovin montaa kertaa arvailla vikaa kun jo muutaman kerran on yritetty huonolla menestyksellä.
Jos ei arvailu kiinnosta niin sen määrä saa vähenettyä hankkitumalla jonnekin *:rin piuhan päähän
(niitähän on vaikka missä kuustenalla, pihoilla, ladoissa, navetoissa, takkonteissa, talleissa, halleissa, ym paikoissa)

E: jos ei ole ihan nurkan takan niin sitten ajelee sinne missä on

Itsellä sama ongelma -06 ML 280cdi. Boschin testeri antoi vikakoodin pakokaasun vastapaineesta, Tammer Dieselissä epäilivät, että voisi olla partikkelisuodatin tukossa. Itse en jaksa uskoa kyllä moiseen. Suostuin kuitenkin regeneroinnin tekemiseen, eihän siitä nyt varmaan haittaakaan ole. Saapahan ainakin pönttöä tyhjemmäksi, jos ei muuta.

Turbon servoja näyttäisi saavan Saksasta 130€:lla. Mutta ei nyt viitsisi heti sellaistakaan tilata, kun vika ilmenee todella harvoin. Jossain näin joskus jonkun kartan, josta näkyi alueittain missä stareja on, mutta en nyt taas äkkiseltään löytänyt. Onko Tampereen alueella joku halukas tarkastelemaan vikakoodeja, korvausta vastaan tietenkin.
W164 ML280CDI
E38 750IL
3B VW Passat Variant 2.0TDI
B8 A4 Avant 2.0TDI
E61 530D Touring M-Sport
E91 320D Touring
E46 328I
C5 A6 1.8T
Kawasaki ZX10-R Ninja
E39 525D Touring
Yamaha YZF R6
E39 528I Touring
E36 328I
Nissan 200SX
Fiat Coupé Turbo
E36 320I Coupé
W201 190D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17260
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vastapainetunnistimia on vaihdettu näihin. Starilla voi tutkia. Ellei halua tutkituttaa oikealla testerillä kannattaa aloittaa vaihtamalla vikakoodin mukainen osa, tai vaikka ensimmäiseksi varmistaa että tunnistimelta on reikä auki eteenpäin.
wiimax.fi
MeseW164
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 20.10.2015 08:45
Paikkakunta: Tampere

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja MeseW164 »

dealer kirjoitti:Vastapainetunnistimia on vaihdettu näihin. Starilla voi tutkia. Ellei halua tutkituttaa oikealla testerillä kannattaa aloittaa vaihtamalla vikakoodin mukainen osa, tai vaikka ensimmäiseksi varmistaa että tunnistimelta on reikä auki eteenpäin.
Onko tuo vastapainetunnistin todennäköisemmin hajoava, kuin Turbon servo? Missä tarkemmin ottaen tuo tunnistin sijaitsee? Lueskelin noita aiempia kommentteja läpi, ja jossain todettiin että kun servon vaihtoi niin auto muuttui pirteämmäksi alaväännön osalta yms.

Huomenna olisi tarkoitus tutkiskella hieman tarkemmin Starilla, ajattelin kuitenkin tuon regeneroinnin suorittaa, tuskin siitä haittaakaan on, vaikkei todennäköisesti vikakoodia aiheutakaan.
W164 ML280CDI
E38 750IL
3B VW Passat Variant 2.0TDI
B8 A4 Avant 2.0TDI
E61 530D Touring M-Sport
E91 320D Touring
E46 328I
C5 A6 1.8T
Kawasaki ZX10-R Ninja
E39 525D Touring
Yamaha YZF R6
E39 528I Touring
E36 328I
Nissan 200SX
Fiat Coupé Turbo
E36 320I Coupé
W201 190D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17260
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja dealer »

Molempia on joutunut vuosien varrella "repullisen" vaihtamaan, ja monia muitakin osia.
wiimax.fi
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Se Staari kannattaa kytkeä DPF:llä varustettuun Mersuun senkin takia että näkee miten regenerointi poltot ovat onnistuneet. Siellä ei yleensä ole kuin noin 700km matkaa edelliseen polttoon. Suurempaa km lukemaa en ole tuosta omasta V6:sta löytänyt.
Nykiminen voi tosiaan johtua turbon servomoottorista. Siellä ohjaimessa on 47uF elektrolyyttikondensaattori siellä kannen puolella. Sen vaihtaminen on joissakin tapauksissa auttanut. Samoin ohjaimen sisäisten kytkentälankojen juottaminen auttaa joissakin tapauksissa. Jos tilaa netistä uuden ohjaimen kannattaa olla tarkkaana. Niitä vipuvarsia on eri mittaisia.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HannuS kirjoitti:Se Staari kannattaa kytkeä DPF:llä varustettuun Mersuun senkin takia että näkee miten regenerointi poltot ovat onnistuneet. Siellä ei yleensä ole kuin noin 700km matkaa edelliseen polttoon. Suurempaa km lukemaa en ole tuosta omasta V6:sta löytänyt.
Nykiminen voi tosiaan johtua turbon servomoottorista. Siellä ohjaimessa on 47uF elektrolyyttikondensaattori siellä kannen puolella. Sen vaihtaminen on joissakin tapauksissa auttanut. Samoin ohjaimen sisäisten kytkentälankojen juottaminen auttaa joissakin tapauksissa. Jos tilaa netistä uuden ohjaimen kannattaa olla tarkkaana. Niitä vipuvarsia on eri mittaisia.
Ja joissakin tapauksissa suutimen vaihto...
kuten dealer edellä mainitsi niin aloittaa vika koodin mukaisesta osasta
(toki osia voi vaihdella muutenkin ja kun puskurien väli on vaihtunut on vika poissa :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Penaml280
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 01.11.2015 08:24

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Penaml280 »

Minulla on Ml280 vm. -06 ja nyki kiihdytettäessä kun kierrokset nousi reilusti yli kahden tuhannen. Käytin autoa Koskisen Mersuhuolossa Nurmossa. Lyhyen testauksen jälkeen Mersun omalla testerillä vikakoodit näytti turbon servon toimintahäiriötä. Pojilla oli kunnostettu servo hyllyssä ja vaihdon jälkeen nykiminen loppu. Servoa ei myydä erikseen uutena, on ostettava koko turbo ja hintaa n. 1.500 ,-. Reilu tunti työaikaa ja osa maksoi muutaman satasen. Turhaa kärsin ongelmasta puoli vuotta.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Saitko vanhan säätimen itselle? Meinaan että vois kattoa onko siellä lankatinaukset menny vai auttaisko kondensaattorin vaihtaminen
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Joniman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 12.01.2017 15:04

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Joniman »

Helou!

Joo, reiluun vuoteen ei tähän oo tullut mitään mut nyt tulee.
Mulla 280E cdi A -06 ja teki tuota nykimistä kylmänä. Malliauto vaihtoi turbon ja nykii nyt myös lämpimänä.
Vastapainetunnistin vaihdettiin ja ilmansuodattimet. Ei apua.
Nyt Kiviniityllä oikein perehtyivät asiaan ja tuomio oli, että katalysaattori tukossa ja siksi vastapaineista herjaa.
3600€ maksaa uusi, joten ei hirveästi innosta kokeilla, että toimiiko.

Ootteko te muut saaneet nykimisen pois??
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Joniman kirjoitti:Helou!

Joo, reiluun vuoteen ei tähän oo tullut mitään mut nyt tulee.
Mulla 280E cdi A -06 ja teki tuota nykimistä kylmänä. Malliauto vaihtoi turbon ja nykii nyt myös lämpimänä.
Vastapainetunnistin vaihdettiin ja ilmansuodattimet. Ei apua.
Nyt Kiviniityllä oikein perehtyivät asiaan ja tuomio oli, että katalysaattori tukossa ja siksi vastapaineista herjaa.
3600€ maksaa uusi, joten ei hirveästi innosta kokeilla, että toimiiko.

Ootteko te muut saaneet nykimisen pois??
Vetivätkö oiken live-dataa staarilla. en ihan heti usko, että katti ois niin tukossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Joniman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 12.01.2017 15:04

Re: w211 nykii "kylmänä" ,vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Joniman »

Joo!
Käyttivät ilman putkia ja kaikki toimi kuten pitäisi.
Vastaa Viestiin