G-Mersu kuorma-autona
Re: G-Mersu kuorma-autona
Itse selvittelin asian viimeksi valmistajalta asti että professional pohjautuu w641 malliin joten w643 ei pysty korottamaan yli 3500kg kokonaispainoon. Mutta nyt ilmeisesti tänä vuonna julkaistu uusi G 350 professional on käsittääkseni mallimerkinnältään w643, ZD4. Voisiko siis nyt olla mahdollista nostaa myös vanhempien w643:sten kokonaispainoa? Uusi professionaali on jo itsessään ihan hyvin varusteltu ja tyylikäs, mutta ei oikein talous taivu uuden G:n ostoon.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Terve
tossa teille 3500 kg mersu
yst Jamppa
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.at/classified/29 ... ation=true" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa teille 3500 kg mersu
yst Jamppa
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.at/classified/29 ... ation=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Jokaisen (ainakin pitkän) G:n kokonaispainon voi muuttaa 3500 kiloon valmistajan todistuksella. Yli 3500 kg:n, joka vaaditaan kuorma-autoksi rekisteröitäessä, voidaan muuttaa autot joiden malli on w461, koska ensimmäinen professional pohjautui w461 malliin ja se tyypitettiin kuorma-autoksi.
Nyt kun julkaistiin uusi professional niin sen malli onkin käsittääkseni w643 joka saattaisi mahdollistaa myös vanhempien w643:ten kokonaispainon muuttamisen yli 3500 kilon.
Kaikki suomessa myytävät professionaalit ovat kuorma-autoja, mutta niitä ei ole käytettynä tarjolla. Ulkomailla on ensimmäisiä jonkin verran tarjolla hinnalla mihin voisi olla mahdollisuus, mutta se ensimmäinen professional on vaan niin karu ettei siitä ole oikein käyttöautoksi. Uusi professional olisi lisävarusteiden ja äänieristyksen jälkeen mahdollisesti kelpo käyttöauto, mutta uuteen ei riitä raha.
Nyt on selvitettävä onnistuuko vanhemman w643:n muuttaminen KA:si ja jos ei vieläkään onnistu niin täytyy odottaa muutama vuosi että uutta professionalia alkaa saamaan käytettynä.
Nyt kun julkaistiin uusi professional niin sen malli onkin käsittääkseni w643 joka saattaisi mahdollistaa myös vanhempien w643:ten kokonaispainon muuttamisen yli 3500 kilon.
Kaikki suomessa myytävät professionaalit ovat kuorma-autoja, mutta niitä ei ole käytettynä tarjolla. Ulkomailla on ensimmäisiä jonkin verran tarjolla hinnalla mihin voisi olla mahdollisuus, mutta se ensimmäinen professional on vaan niin karu ettei siitä ole oikein käyttöautoksi. Uusi professional olisi lisävarusteiden ja äänieristyksen jälkeen mahdollisesti kelpo käyttöauto, mutta uuteen ei riitä raha.
Nyt on selvitettävä onnistuuko vanhemman w643:n muuttaminen KA:si ja jos ei vieläkään onnistu niin täytyy odottaa muutama vuosi että uutta professionalia alkaa saamaan käytettynä.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Parivuotta seurannut keskustelua ja haaveillut w463:sta. Onkohan kukaan saanut tähänpäivää mennessä vanhempaa 463 rekattua kuorma-autoksi? Itelle ois jotenkin luontasin vaihtoehto om606. Tuttu ja turvallinen, autoo loppuiäksi.
Kyllä sellasen seuraavaksi hommaan, oli ka tai ei, mutta jos vaa mahollista ni oisha se kuormaautona edullisin hakea ja omistaa.
Kyllä sellasen seuraavaksi hommaan, oli ka tai ei, mutta jos vaa mahollista ni oisha se kuormaautona edullisin hakea ja omistaa.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mullaki vähän kiinnostais muuttaa nykyinen(vm-91) kuorma-autoksi. Sais takapenkit laittaa paikalleen ilman kohtuutonta käyttömaksua. Nytkään sillä ei saa ajaa yli kahdeksaakymppiä, eikä noin vanhoihin tarvitse rajoitinta. Ainoa miinus olisi kai korttivaatimus, mutta sekään ei minulle ole ongelma.TDi kirjoitti:Parivuotta seurannut keskustelua ja haaveillut w463:sta. Onkohan kukaan saanut tähänpäivää mennessä vanhempaa 463 rekattua kuorma-autoksi? Itelle ois jotenkin luontasin vaihtoehto om606. Tuttu ja turvallinen, autoo loppuiäksi.
Kyllä sellasen seuraavaksi hommaan, oli ka tai ei, mutta jos vaa mahollista ni oisha se kuormaautona edullisin hakea ja omistaa.
Muuten olen vähän skeptinen tuon onnistumisen suhteen. Noissa on kuitenkin senverran eroa uusimpiin malleihin, ettei taida valmistajalta saada sellaista lappua millä massankorotus onnistuisi.
W123
W463
W463
Re: G-Mersu kuorma-autona
http://ww3.autoscout24.fr/classified/297166990" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihin tuon linkin kuvissa ahtoputki menee, tai siis lähtee imusarjalle? Voiko tuos olla jokin vesi cooleri?
Ei tuostakaan selviä kokonaismassa, mutta noita G290 taitaa olla prona.
Tuoskaan ei tarvisi rajoitinta ja olis jopa 2000 lukua
http://ww3.autoscout24.fr/classified/293897296" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihin tuon linkin kuvissa ahtoputki menee, tai siis lähtee imusarjalle? Voiko tuos olla jokin vesi cooleri?
Ei tuostakaan selviä kokonaismassa, mutta noita G290 taitaa olla prona.
Tuoskaan ei tarvisi rajoitinta ja olis jopa 2000 lukua
http://ww3.autoscout24.fr/classified/293897296" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mulla on vahva tunne, että 290 konetta ei W463:ssa ole käytetty ollenkaan. Nuo on ainaki molemmat W461 korisia.etrade kirjoitti:http://ww3.autoscout24.fr/classified/297166990
Ei tuostakaan selviä kokonaismassa, mutta noita G290 taitaa olla prona.
W123
W463
W463
Re: G-Mersu kuorma-autona
Ei tietenkään ole 290 uudes korimallis, mutta tuolla prolla tarkoitin että pitkä malli jonka vois saada kuorkiksi? Onhan nuokin kuitenkin kalliita.
Re: G-Mersu kuorma-autona
W463 on valmistettu vuodesta -90 lähtien. Mutta se on nyt sivuseikka.etrade kirjoitti:Ei tietenkään ole 290 uudes korimallis, mutta tuolla prolla tarkoitin että pitkä malli jonka vois saada kuorkiksi? Onhan nuokin kuitenkin kalliita.
Tuolta löytyy siviilimarkkinoille myydyt mallit ja niiden painot.
http://www.automobile-catalog.com/list- ... -benz.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Käsittääkseni ensimmäinen kuorma-autoksi ilman muutoksia kelpaava siviilimalli on tullut vasta 2009. Aikaisemmissa ei riitä painot ilman muutoksia. Ja muutokset todennäköisesti maksaa niin paljon, että ei kannata. Sotilas tms. erikoismalleja on tehty isoilla massoilla pitkään, mutta niissä on ilmeisesti eri akselit kuin siviilimalleissa.
W123
W463
W463
Re: G-Mersu kuorma-autona
Okei. Tuo selventi asiaa. Luulin että tuo isompi luku on uudempi korimalli .
Sivuseikkana... eikös suomeen tilattu jotain panssaroituja maastureita jollekin viranomaiselle, mutta eivät saaneet niitä rekisteröityä kun ei kantavuus riittäny?
Sivuseikkana... eikös suomeen tilattu jotain panssaroituja maastureita jollekin viranomaiselle, mutta eivät saaneet niitä rekisteröityä kun ei kantavuus riittäny?
Re: G-Mersu kuorma-autona
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000864980.html" onclick="window.open(this.href);return false;etrade kirjoitti:
Sivuseikkana... eikös suomeen tilattu jotain panssaroituja maastureita jollekin viranomaiselle, mutta eivät saaneet niitä rekisteröityä kun ei kantavuus riittäny?
W123
W463
W463
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mä oon tässä pitkän aikaa tuuminu tuota kevyt k-a asiaa.. Kerran satuin essonbaariin paikallisen hinausyrittäjän kanssa ja siinä jäätiin toviksi keskustelemaan niiden hinurista, joka sattuu olemaan 80 lukuinen G. Siinä sitten samalla välähti että pakko sellaisen kuorma-auto on olla kun painavaa kalustoa vedetään. Kävi sitten ilmi että on alkujaan pitkästä G mersusta rakennettu, tosin aavistuksen lyhennetty ja koria muuteltu mutta kuitenkin kevyt kuorma-auto papereiden mukaan on. Moottorina vanha om617 vapaastihengittävänä.
Linkin takaa löytyy kuva autosta: http://www.hinausjatuuppaus.fi/kalusto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkin takaa löytyy kuva autosta: http://www.hinausjatuuppaus.fi/kalusto/" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Moro
Kun tuo kantavuus on saatu aiemmin pitkiin versioihin,niin eikös niissä käytetty takana pakujen akseleita /jarruja.
yst jamppa
Kun tuo kantavuus on saatu aiemmin pitkiin versioihin,niin eikös niissä käytetty takana pakujen akseleita /jarruja.
yst jamppa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mercedes-Benz G 500 4x4² Infrastar Oy:llä vaativissa työnjohto- ja huoltotehtävissä:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2179378" onclick="window.open(this.href);return false;
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2179378" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mercedes-Benz G-sarjaa on valmistettu 300 tuhatta:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/legen ... -kasvanut/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tekniikanmaailma.fi/autot/legen ... -kasvanut/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Brabus rakentaa kymmenen kappaleen erän 900-hevosvoimaista versiota Mersun G-sarjalaisesta - hintaa paholaismaiset 666 000 euroa!
http://autot.fi/2017/09/11/brabus-raken ... 000-euroa/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autot.fi/2017/09/11/brabus-raken ... 000-euroa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Moikka!SamuliR kirjoitti:Nonii, tutulle tuli G saksasta kuorma-autoksi.
Saksan päässä muutettu paino papereihin, ei minkäänlaista byrokratio ongelmaa suomessa.
Tullinkautta leimalle ja sillä hyvä.
Ne hiukkasen ihmettelee Saksas sit painon muutosta kun niitten mielest ei mitää järkee ne haluis miuluummin vaa kevennellä, mut onnistuu se.
Olen tässä tätä aihetta pohdiskellut ja tuntuu tätäkin viestiketjua loppua kohden lukiessa muuttuvan yhä mahdottomammaksi.
Mutta SamuliR:kin ja moni muu on kerta onnistunut kuorma-autona G:n maahan tuomaan, niin voisiko joku vinkata, miten tämä onnistui? Oikeinkin päteviä selityksiä on ketjun loppupäässä, että ei varmasti onnistu mitenkään.
Yhtä LKW:ksi rekisteröityä G:tä äsken kuolasin, mutta kun sain saksalaisen otteen kopion, oli pettymys suuri: Kokonaismassa ei ollut yli 3500 kg:a vaikka kuorma-auto olikin, joten unohdin koko homman.
Kiitoksia avusta!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: G-Mersu kuorma-autona
Lyhyeltä näyttää.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DESCENDING" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on pitkä ja ruostees.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DESCENDING" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo vielä ilman rajoitinta, mutta hinta nousee.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=next" onclick="window.open(this.href);return false;
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DESCENDING" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on pitkä ja ruostees.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DESCENDING" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo vielä ilman rajoitinta, mutta hinta nousee.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=next" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mercedes-Benzin G-sarjan viimeinen erikoismalli on osuvasti Final Edition:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... uutosella/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tekniikanmaailma.fi/autot/merce ... uutosella/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
terve
saksassa 3500 kg on kuorma auto ,suomessa ei
Yst Jamppa
saksassa 3500 kg on kuorma auto ,suomessa ei
Yst Jamppa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Tulevan G-ssarjan sisusta paljastettu:
https://www.autoevolution.com/news/2019 ... 21633.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autoevolution.com/news/2019 ... 21633.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
1985 Mercedes 280 G with Porsche V8 engine
https://www.motor1.com/news/225293/merc ... he-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motor1.com/news/225293/merc ... he-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Ei taida se uus geekään hirveästi erota vanhasta, ja miks eroaiskaan kun vanhakin myy hyvin. Lelumaastureita löytyy sitten niitä haluaville.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: G-Mersu kuorma-autona
https://www.mercedes-fans.de/magazin/ne ... 2018.12624
Minua kyllä hirvittää tuo erillisjousitettu etuakseli ja lisääntynyt tietotekniikka uudessa Geessä. Toki Geen asiakaskuntakin on kaksijakoista. On meitä, jotka arvostavat etenemiskykyä, kaiken "pomminkestävyyttä" ja pillien ja viheltimien vähyyttä. Sitten toinen puoli ei ikinä edes käy hiekkatietä pahemmassa paikassa ja mallimerkintänä usein AMG. Tällöin Widescreen cockpit ja comand online voivat olla tärkeitäkin. Miten mahtavat sitten toimia kun kuovitaan vinssin perässä aapasuolla ikkunoita myöden turpeessa.
Mutta asiaan. Onko porukka hakenut kuormuri-Geemeleitä ajoon? Minä olen sormia väännellyt mobile.de:n ilmoituksia katsellessa. W461 Professional- ja Pur-mallit alkavat olla jossain määrin tavallisen kuolevaisen saavutettavissa.
Minua kyllä hirvittää tuo erillisjousitettu etuakseli ja lisääntynyt tietotekniikka uudessa Geessä. Toki Geen asiakaskuntakin on kaksijakoista. On meitä, jotka arvostavat etenemiskykyä, kaiken "pomminkestävyyttä" ja pillien ja viheltimien vähyyttä. Sitten toinen puoli ei ikinä edes käy hiekkatietä pahemmassa paikassa ja mallimerkintänä usein AMG. Tällöin Widescreen cockpit ja comand online voivat olla tärkeitäkin. Miten mahtavat sitten toimia kun kuovitaan vinssin perässä aapasuolla ikkunoita myöden turpeessa.
Mutta asiaan. Onko porukka hakenut kuormuri-Geemeleitä ajoon? Minä olen sormia väännellyt mobile.de:n ilmoituksia katsellessa. W461 Professional- ja Pur-mallit alkavat olla jossain määrin tavallisen kuolevaisen saavutettavissa.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: G-Mersu kuorma-autona
Sisusta näyttää hienolta. Sehän on muuttunut vuosien saatossa jo moneen kertaan. Ulkoa näyttää että raideleveys on kasvanut ja keula/maski pyöristynyt sivuille. Ei ole enää niin lattanaamaisen näköinen. Saa nyt nähdä miltä se lopulta näyttää. Aika pieniltä vaikuttaa nuo ulkoiset muutokset. Oven saranat, kahvat, kylkilistat ym. kuten ennenkin.
Toivottavasti G:stä ei tehdä liian "pehmeää" autoa eikä maasto-ominaisuuksista ja käytettävyydestä tingitä. Tietty työkalumaisuus on ollut G:n tavaramerkki mikä tekee siitä niin erityisen, ja myös omalla tavallaan halutun auton.
Toivottavasti G:stä ei tehdä liian "pehmeää" autoa eikä maasto-ominaisuuksista ja käytettävyydestä tingitä. Tietty työkalumaisuus on ollut G:n tavaramerkki mikä tekee siitä niin erityisen, ja myös omalla tavallaan halutun auton.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: G-Mersu kuorma-autona
Uuden G:n julkaisun lähestyessä, alkaa virallisia teasereita tippumaan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HZXwomkhEUc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HZXwomkhEUc[/youtube]
Re: G-Mersu kuorma-autona
Tätä ei pitänyt nähdä: uuden Mercedes-Benz G-sarjan kuvat vuodettiin nettiin:
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... n-nettiin/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... n-nettiin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Facebookissa oli kiva G video jossa möyritään, en tiedä näkyykö tämä ilman facebookkiia, minun pöytäkoneella se sattuu nyt olemaan...
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G-Mersu kuorma-autona
Tämmöinen G 63 AMG oli MB Airportissa kun käytiin pojan kanssa 4matic kiertueella.
On kyllä hieno, niin oli hintakin
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: G-Mersu kuorma-autona
Ensimmäisiä tietoja julki G500 - 4.0 V8 422 hv:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;