Kyllähän tuohon turbon voi asentaa. Tehot saavat nousta max 20% yli vertailumallin jolloin alustan yms rakenteiden tulee vastata vertailumallia. Vertailumallina käytetään 2.5 16v:tä. Eli laitatpa autoosi 2,5 koneen tai turbotat 2,3 koneen, pitää alustan jokatapauksessa vastata 2,5 16V mallia. Samalla alusta kelpaa sitten myös 2,5 16V turboksi.Born_Lazy kirjoitti:No ehkä pitää sit lähtee saksaan hakee auto...Ideana oli vaan saada suurempi kone ku itel on hyvä AMG aihio joka on menos just maalaukseen
![]()
Mut olisin kysyny viel sitä jos on tietoo et onks 2,3 16v mahiksii laittaa turbo?
Ettei tarttis muunnella enempää autoo/tekniikkaa....?
Tehoa saa olla 143kW x 1,2 = 171kW = 233hv. Paino-tehosuhde ei saa alittaa 7kg/kW. Autotalli.com antaa 2,3:n omamassaksi 1270kg jolloin suhteeksi tulee 7,4kg/kW joka on laillinen lukema.
Lisäksi ajoneuvon tulee alittaa sille uutena määrätyt pakokaasupäästöjen raja-arvot muutettunakin.
Sama rautalangasta: alusta vastaamaan 2,5:ttä




Tehot ja painot kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa luotettavammasta lähteestä kuin autotalli.com. Lisäksi tulee huomioda muutosprosenttien määrä.