Mistä 2.5 / 2.3 moottori??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Re: Moottori

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Born_Lazy kirjoitti:No ehkä pitää sit lähtee saksaan hakee auto... :( Ideana oli vaan saada suurempi kone ku itel on hyvä AMG aihio joka on menos just maalaukseen :)
Mut olisin kysyny viel sitä jos on tietoo et onks 2,3 16v mahiksii laittaa turbo?
Ettei tarttis muunnella enempää autoo/tekniikkaa....? :wink:
Kyllähän tuohon turbon voi asentaa. Tehot saavat nousta max 20% yli vertailumallin jolloin alustan yms rakenteiden tulee vastata vertailumallia. Vertailumallina käytetään 2.5 16v:tä. Eli laitatpa autoosi 2,5 koneen tai turbotat 2,3 koneen, pitää alustan jokatapauksessa vastata 2,5 16V mallia. Samalla alusta kelpaa sitten myös 2,5 16V turboksi.

Tehoa saa olla 143kW x 1,2 = 171kW = 233hv. Paino-tehosuhde ei saa alittaa 7kg/kW. Autotalli.com antaa 2,3:n omamassaksi 1270kg jolloin suhteeksi tulee 7,4kg/kW joka on laillinen lukema.

Lisäksi ajoneuvon tulee alittaa sille uutena määrätyt pakokaasupäästöjen raja-arvot muutettunakin.

Sama rautalangasta: alusta vastaamaan 2,5:ttä :arrow: 2,5 vapari tai 2,3 - 2,5 turbo kelpaa :arrow: dynotat 168kW tai 230hv ja käyt päästötestissä :arrow: konttorille leimaamaan :arrow: hanaa!

Tehot ja painot kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa luotettavammasta lähteestä kuin autotalli.com. Lisäksi tulee huomioda muutosprosenttien määrä.
Avatar
Born_Lazy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 02.09.2004 12:01
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori

Viesti Kirjoittaja Born_Lazy »

Kyllähän tuohon turbon voi asentaa. Tehot saavat nousta max 20% yli vertailumallin jolloin alustan yms rakenteiden tulee vastata vertailumallia. Vertailumallina käytetään 2.5 16v:tä. Eli laitatpa autoosi 2,5 koneen tai turbotat 2,3 koneen, pitää alustan jokatapauksessa vastata 2,5 16V mallia. Samalla alusta kelpaa sitten myös 2,5 16V turboksi.

Tehoa saa olla 143kW x 1,2 = 171kW = 233hv. Paino-tehosuhde ei saa alittaa 7kg/kW. Autotalli.com antaa 2,3:n omamassaksi 1270kg jolloin suhteeksi tulee 7,4kg/kW joka on laillinen lukema.

Lisäksi ajoneuvon tulee alittaa sille uutena määrätyt pakokaasupäästöjen raja-arvot muutettunakin.

Sama rautalangasta: alusta vastaamaan 2,5:ttä :arrow: 2,5 vapari tai 2,3 - 2,5 turbo kelpaa :arrow: dynotat 168kW tai 230hv ja käyt päästötestissä :arrow: konttorille leimaamaan :arrow: hanaa!

Tehot ja painot kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa luotettavammasta lähteestä kuin autotalli.com. Lisäksi tulee huomioda muutosprosenttien määrä.[/quote]


Kiitoksii tiedoista... :D :D Pitää pistää muistiin kunnes saan aikaseks duunata nii ja tietty masii tarttee hommata... :roll: :wink:
...190 käyttävä hörhö...
Vaikka olen hidas olen sinun edelläsi! :mrgreen:
Ei oo häpee olla nopee! :twisted:
-=URJA=-
Vastaa Viestiin