Riha kirjoitti:Tuikulla on hyvä resepti tuon DPF:n kanssa elämiseen. Voiko sitä soveltaa kaikilta osin ja sujuvasti myös noihin Delphi-ecu malleihin?
Omassa ei ongelmia ole, mutta kierrätyksen poisto ei koskaan ole haitaksi. Tuo "vähän vetoja lisää" kiinnostaa myös, mutta siinä taitaa olla vielä(kin) esteitä tuon ecun takia. Vai mikä on nykytilanne?
"Vanhempiin" mersuissa oleviin Delphin ecuihin, kuten esim. sinun autoosi, ei mitään sujuvaa keinoa ohjelmointiin ole - siis kaapelia, jolla homman saisi hoidettua.
Aivan uusimpiin taas sitten jo kaapelilla pääsee, onko se nyt sitten OM651.
Uusi kaapeli on kallis, aivan liian kallis näihin minun tekemiini automääriin.
Jotta ostos olisi taloudellisesti järkevä, pitäisi joko hintoja nostaa ja/tai siirtyä harrastuspainotteisesta toiminnasta kokonaan ammattimaiseen.
Tällä hetkellä tuntuu, että vielä odotan, jospa markkinoille tulisi muutaman tonnin halvempikin vaihtoehto.
Koska teidänhän se loppupelissä pitää mulle ostaa ja maksaa ...
Mitä tulee sitten niihin ohjelmiin Delphi-ecuisissa autoissa...
Sanoisinko omana mielipiteenäni vaikka näin, että varmaan niissä on vielä varaa kehittyä.
En tosin ole kunnolla edes katsellut vakiota ohjelmaa ja kenenkään toisen tekemän katselu ei edes kiinnosta, en halua.
Muttamutta, tekniikka on aivan eri tasolla, kun vanhemmissa malleissa, muttei tehoja näytä vaan lähtevän.
Kierrätyksen/DPFn poistoon liittyvissä asioissa pelkäänpä pahoin, että mahtaa lapsen kengissä olla tuo.
Tämä hiukkassuodattimen poistoasia softauksen kannalta katsottuna aikaisemmin pisti vihaksikin, nykyään saa vaan murheelliseksi ...
Näyttää siltä, että liittyen aiheeseen, monella olisi suuria mielihaluja liittyen tähän poisto-operaatioon.
Mutta sen sijaan, että itse oikeasti tutustuttaisiin aiheeseen, pyritään tietoa vaikkapa poistosta opettelemaan toisten töitä imuroimalla ja sitten niitä kopioimalla.
No, mersuissa - ja vaikkapa bemareissakin ne yhden bitin muutokset ei satu kohdilleen pelkästään kopioimalla, näitä softia kun on ahkerasti päivitelty, täytyy tietää, miksi ja mitä muutetaan.
Periaatteesahan poisto-operaatio on helppo, tyhjennetään pönttö, katsotaan vikakoodit - siirretään vikakoodia aiheuttavien anturiden diaknostiikan raja-arvoja niin, ettei virhe-ilmoitusta enää tule, egr,n deaktivointi ja otetaan ohjelmalliset laskurit pois päältä.
Jos haluat tehdä vielä "hyvän työn", niin poistat jälkipoltot, "lämmitystoiminnot" ja tyhjäkäyntikärytyksen.
Ja boonuksena, vieläkin on sellaisia softaversioita, joille ei tarvi tehdä yhtikäs mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5