Rehellinen kulutus L/100km
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tuon w124 200D:n kaksi viime tankkausta:
7,59L/100, Pelkkää taajama-ajoa. Lyhyttä työmatkaa ja tyhjäkayntiäkin sai välillä ropsottaa jonkin aikaa.
ja 5,58L/100km maantiepainoitteinen tankillinen, mutta kyllä mä kaupungillakin ajoin. Ja joka kiihdytyksessä kävi kyllä lappu lattiassa saakka, joten tuotahan sais varmaan vielä tippumaan. Tosin tämä tankkaus oli eri mittarilla että voi pientä heittoa olla. En silti olis uskonut että tuollainen iso auto, hengettömällä vanhan liiton moottorilla voi tuollaiseen suoritukseen pystyä.
7,59L/100, Pelkkää taajama-ajoa. Lyhyttä työmatkaa ja tyhjäkayntiäkin sai välillä ropsottaa jonkin aikaa.
ja 5,58L/100km maantiepainoitteinen tankillinen, mutta kyllä mä kaupungillakin ajoin. Ja joka kiihdytyksessä kävi kyllä lappu lattiassa saakka, joten tuotahan sais varmaan vielä tippumaan. Tosin tämä tankkaus oli eri mittarilla että voi pientä heittoa olla. En silti olis uskonut että tuollainen iso auto, hengettömällä vanhan liiton moottorilla voi tuollaiseen suoritukseen pystyä.
230E A W124 -87
Ex 250D W124 -92
Ex E200D W124
Ex 250D W124 -92
Ex E200D W124
- cortinajet
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: La 29.01.2011 22:06
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Noniin, mittarit tuli tarkastettua. Niin hauskalta kun se kuulostaakin, niin Mesen nopeus ja matkamittari kulkevat omia polkujaan. nopeutta näytellään 4,5% yli todellisen ja matkaa kertyy vain vaivaiset 1,8% ylimääräistä. Jos siis ajaa tuota mainittua 90 km/h mittari nopeutta tasan tunnin niin Mesen matkamittari näyttää 87,6 km ja todellisuudessa kartalla on edetty 86 km.
Asiaan takaisin: Mittarissa killittelee 74500 km mutta autolla on oikeasti edetty vain 73159 km ( täytynee esittää laskelmat taas vaihdossa seuraavaan ) ja todelliseksi kulutukseksihan tulee 5,474 l / 100km.
Hyvä arvohan tuo on parilitraiselle turbodieselille, mutta jää valitettavasti varsin kauaksi niistä kiiltäväkantisista mainoksista ja tuo " Blue Efficiency " merkki tuntuu jäävän myös hieman vaille katetta.
Nopeusmittaripuolen virheestä muistelisin että jossain, jopa "asetustasoisessa" tekstissä, mainittaisiin että auton nopeusmittari ei missään tapauksessa saa näyttää liian pientä nopeutta ja sen takia valmistajat laittavat tuon muutaman prosentin ylimääräistä.
Asiaan takaisin: Mittarissa killittelee 74500 km mutta autolla on oikeasti edetty vain 73159 km ( täytynee esittää laskelmat taas vaihdossa seuraavaan ) ja todelliseksi kulutukseksihan tulee 5,474 l / 100km.
Hyvä arvohan tuo on parilitraiselle turbodieselille, mutta jää valitettavasti varsin kauaksi niistä kiiltäväkantisista mainoksista ja tuo " Blue Efficiency " merkki tuntuu jäävän myös hieman vaille katetta.
Nopeusmittaripuolen virheestä muistelisin että jossain, jopa "asetustasoisessa" tekstissä, mainittaisiin että auton nopeusmittari ei missään tapauksessa saa näyttää liian pientä nopeutta ja sen takia valmistajat laittavat tuon muutaman prosentin ylimääräistä.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Onko kellään heittää kokemusta mitä s203 270cdi Automaatti voi "pahimmillaan" ja "parhaimillaan" kuluttaa maantiellä ja kaupunkiajossa?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Rehellinen kulutus L/100km
osku1619 kirjoitti:Onko kellään heittää kokemusta mitä s203 270cdi Automaatti voi "pahimmillaan" ja "parhaimillaan" kuluttaa maantiellä ja kaupunkiajossa?
hiljasta on... Ois vaan kiva tietää ennenku menee kauppoja tekemään vaikka ei siihen välttämättä vaikutakkaan
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Heitetään että maantiellä pääsee varmaan kutosella. Kaupungissa polkemalla reilu kymppi. Normiajossa keskimäärin ~8. Tämä vaan veikkausosku1619 kirjoitti:osku1619 kirjoitti:Onko kellään heittää kokemusta mitä s203 270cdi Automaatti voi "pahimmillaan" ja "parhaimillaan" kuluttaa maantiellä ja kaupunkiajossa?
hiljasta on... Ois vaan kiva tietää ennenku menee kauppoja tekemään vaikka ei siihen välttämättä vaikutakkaan
E350CDI&A180CDI
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tossa sivulla 18 on ainakin meikäläisen viime vuoden laskelmat, kylläkin sedan korilla mutta muuten vastaava. Mä ajan reilusti suurimman osan (käytännössä kaiken) Espoon sisällä ja pk-seudulla, ja siinä pyörityksessä kulutus on ollu ton 7,38/100km. Viime tankillisella käytiin appiukkoa moikkaamassa maalla, tuli yhteensä semmonen 300km maantie ajoa, mikä jo tiputti edellisen tankin kulutuksen n. 6,2 litraan. Eli pelkällä maantie ajolla 5-6l/100km?osku1619 kirjoitti:Onko kellään heittää kokemusta mitä s203 270cdi Automaatti voi "pahimmillaan" ja "parhaimillaan" kuluttaa maantiellä ja kaupunkiajossa?
Siihen sitten vaan se farkkulisäys päälle, eli + desi tai kaks..
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kiitän tästä infopaketistaLixu kirjoitti:Tossa sivulla 18 on ainakin meikäläisen viime vuoden laskelmat, kylläkin sedan korilla mutta muuten vastaava. Mä ajan reilusti suurimman osan (käytännössä kaiken) Espoon sisällä ja pk-seudulla, ja siinä pyörityksessä kulutus on ollu ton 7,38/100km. Viime tankillisella käytiin appiukkoa moikkaamassa maalla, tuli yhteensä semmonen 300km maantie ajoa, mikä jo tiputti edellisen tankin kulutuksen n. 6,2 litraan. Eli pelkällä maantie ajolla 5-6l/100km?osku1619 kirjoitti:Onko kellään heittää kokemusta mitä s203 270cdi Automaatti voi "pahimmillaan" ja "parhaimillaan" kuluttaa maantiellä ja kaupunkiajossa?
Siihen sitten vaan se farkkulisäys päälle, eli + desi tai kaks..
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Kyllähän se nimenomaan niin on, että ripeillä kiihdytyksillä saa kulutuksen pysymään alhaisena, kunhan muuten ajaa taloudellisesti (=ei sitten heti lyö kytkintä ja jarruja pohjaan sen jälkeen kun on kiihdyttänyt). Ehdottomasti parempi siis lappu lattiassa kun pintakaasukiihdytys.MikaE200D kirjoitti:Tuon w124 200D:n kaksi viime tankkausta:
7,59L/100, Pelkkää taajama-ajoa. Lyhyttä työmatkaa ja tyhjäkayntiäkin sai välillä ropsottaa jonkin aikaa.
ja 5,58L/100km maantiepainoitteinen tankillinen, mutta kyllä mä kaupungillakin ajoin. Ja joka kiihdytyksessä kävi kyllä lappu lattiassa saakka, joten tuotahan sais varmaan vielä tippumaan. Tosin tämä tankkaus oli eri mittarilla että voi pientä heittoa olla. En silti olis uskonut että tuollainen iso auto, hengettömällä vanhan liiton moottorilla voi tuollaiseen suoritukseen pystyä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Rehellinen kulutus L/100km
kyllä juurikin näin. kaasua saa käyttää kiihytettäessä reippaasti mutta jarrun polkemista pitää vältellä viimeseen asti, se on taloudellisuuden kiro.H.E. von Kuusi kirjoitti:Kyllähän se nimenomaan niin on, että ripeillä kiihdytyksillä saa kulutuksen pysymään alhaisena, kunhan muuten ajaa taloudellisesti (=ei sitten heti lyö kytkintä ja jarruja pohjaan sen jälkeen kun on kiihdyttänyt). Ehdottomasti parempi siis lappu lattiassa kun pintakaasukiihdytys.MikaE200D kirjoitti:Tuon w124 200D:n kaksi viime tankkausta:
7,59L/100, Pelkkää taajama-ajoa. Lyhyttä työmatkaa ja tyhjäkayntiäkin sai välillä ropsottaa jonkin aikaa.
ja 5,58L/100km maantiepainoitteinen tankillinen, mutta kyllä mä kaupungillakin ajoin. Ja joka kiihdytyksessä kävi kyllä lappu lattiassa saakka, joten tuotahan sais varmaan vielä tippumaan. Tosin tämä tankkaus oli eri mittarilla että voi pientä heittoa olla. En silti olis uskonut että tuollainen iso auto, hengettömällä vanhan liiton moottorilla voi tuollaiseen suoritukseen pystyä.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Yleensä polttomoottorit toimii parhaillammalla hyötysuhteellaan noin 80% kuormituksella ja maltillisilla kierroksilla. Eli ei sentään loppuun asti kaasu pohjassa kannata vedättää jos haluaa taloudellisesti ajella.
Tuossa esimerkki erään moottorin ominaiskulutuksesta kierrosluvun ja keskimääräisen sylinteripaineen funktiona. Eli vaaka-akselilla kierrosnopeus ja pystyakselilla sylinteripaine. Eli nk. simpukkakäyrä. Nuo luvut 206...450 ilmoittavat ominaiskulutuksen yksiköissä g/kWh eli mitä pienempi, sen parempi. Viivat kuvaavat tietyn ominaiskulutuksen rajoja.
Tuossa esimerkki erään moottorin ominaiskulutuksesta kierrosluvun ja keskimääräisen sylinteripaineen funktiona. Eli vaaka-akselilla kierrosnopeus ja pystyakselilla sylinteripaine. Eli nk. simpukkakäyrä. Nuo luvut 206...450 ilmoittavat ominaiskulutuksen yksiköissä g/kWh eli mitä pienempi, sen parempi. Viivat kuvaavat tietyn ominaiskulutuksen rajoja.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Ensimmäinen tankillinen takana 270 CDI. Kaupungissa ajettu pillurallia enimmäkseen ja totta kai, uus tehopesä niin taloudellisuus on ollu sivuseikka ajotavassa vielä . 600km matkalla ajotietokone 8,5l/100km ja laskettuna 9,37l/100km. Mutta tais käydä sillee että sillon 600km sitten tankkasin vain naksautukseen asti ja nytten ihan piripintaan tankin elikkäs toi 9,37 voi olla yläkanttiin. Mutta täytyy pitää tässä kirjaa ja ilmotella myöhemmin pidemmältä aikaväliltä kulutuslukemia.'
Ainii kävi hieman erikoinen tänään. Menin tankille, kolme kaveria autossa ja tankkausaseman asfaltti hieman kalteva. Löpövalo palo ja tankki lähes tyhjä. Uppos 26l diisseliii!! (62l tankki), ajoin 1km lenkin ja menin eri pistoolin luokse tasaselle asfaltille samalle asemalle ja uppos sitten 29l
OT: piti parikin kertaa korjata viestiä, piru vie tuo bensa-sana ei häviä mun päästä tankattiin mitä vaan sitten tankattiin
Ainii kävi hieman erikoinen tänään. Menin tankille, kolme kaveria autossa ja tankkausaseman asfaltti hieman kalteva. Löpövalo palo ja tankki lähes tyhjä. Uppos 26l diisseliii!! (62l tankki), ajoin 1km lenkin ja menin eri pistoolin luokse tasaselle asfaltille samalle asemalle ja uppos sitten 29l
OT: piti parikin kertaa korjata viestiä, piru vie tuo bensa-sana ei häviä mun päästä tankattiin mitä vaan sitten tankattiin
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Joskus kuohuu niin pahasti että kun sulla on se tankki puolillaan sellasta kuohudieseliä niin siinä meneee hetki ennenkuin saat sinne lisää tavaraa.osku1619 kirjoitti:Ensimmäinen tankillinen takana 270 CDI. Kaupungissa ajettu pillurallia enimmäkseen ja totta kai, uus tehopesä niin taloudellisuus on ollu sivuseikka ajotavassa vielä . 600km matkalla ajotietokone 8,5l/100km ja laskettuna 9,37l/100km. Mutta tais käydä sillee että sillon 600km sitten tankkasin vain naksautukseen asti ja nytten ihan piripintaan tankin elikkäs toi 9,37 voi olla yläkanttiin. Mutta täytyy pitää tässä kirjaa ja ilmotella myöhemmin pidemmältä aikaväliltä kulutuslukemia.'
Ainii kävi hieman erikoinen tänään. Menin tankille, kolme kaveria autossa ja tankkausaseman asfaltti hieman kalteva. Löpövalo palo ja tankki lähes tyhjä. Uppos 26l diisseliii!! (62l tankki), ajoin 1km lenkin ja menin eri pistoolin luokse tasaselle asfaltille samalle asemalle ja uppos sitten 29l
OT: piti parikin kertaa korjata viestiä, piru vie tuo bensa-sana ei häviä mun päästä tankattiin mitä vaan sitten tankattiin
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Käyrät jostain turbodieselistä missä paras vääntö 2000rpm ? se on sitte eri asia autossa jossa ei oo turboa ja vääntökäyrä lähes suora 1000 - 5000rpm.Kakemake kirjoitti:Yleensä polttomoottorit toimii parhaillammalla hyötysuhteellaan noin 80% kuormituksella ja maltillisilla kierroksilla. Eli ei sentään loppuun asti kaasu pohjassa kannata vedättää jos haluaa taloudellisesti ajella.
[ http://kuvat.tuulilasi.fi/sites/kuvat.tuulilasi.fi/files/imagecache/layer_image/images/specific_fuel_cons.jpg ]
Tuossa esimerkki erään moottorin ominaiskulutuksesta kierrosluvun ja keskimääräisen sylinteripaineen funktiona. Eli vaaka-akselilla kierrosnopeus ja pystyakselilla sylinteripaine. Eli nk. simpukkakäyrä. Nuo luvut 206...450 ilmoittavat ominaiskulutuksen yksiköissä g/kWh eli mitä pienempi, sen parempi. Viivat kuvaavat tietyn ominaiskulutuksen rajoja.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Joillain asemilla pistooli pitää asettaa millintarkasti sopivaan asentoon että ylipäänsä saa mitään tulemaan, kun muuten katkoo syöttöä kaiken aikaa.H.E. von Kuusi kirjoitti:Joskus kuohuu niin pahasti että kun sulla on se tankki puolillaan sellasta kuohudieseliä niin siinä meneee hetki ennenkuin saat sinne lisää tavaraa.osku1619 kirjoitti: Ainii kävi hieman erikoinen tänään. Menin tankille, kolme kaveria autossa ja tankkausaseman asfaltti hieman kalteva. Löpövalo palo ja tankki lähes tyhjä. Uppos 26l diisseliii!! (62l tankki), ajoin 1km lenkin ja menin eri pistoolin luokse tasaselle asfaltille samalle asemalle ja uppos sitten 29l
OT: piti parikin kertaa korjata viestiä, piru vie tuo bensa-sana ei häviä mun päästä tankattiin mitä vaan sitten tankattiin
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tankkasin viimeksi lankkuun 30l 98E5:tä ja sillä päästiin vähän joku 260km ennenkuin varoitusvalo syttyi. Noin 90% tasaista moottoritieajoa johon sisältyi tosin pari reipasta kiihdytystä ja n. 10% taajamaa. Kulutukseks tulee siis n. 11,5l/100km ?
Kyllä se w123 dieseli on hankittava tuon tilalle käyttikseks, ketuttaa tankata lankkua joka viikko. Luulis w123:n neloskoneella vievän pumpunsäädön jälkeen keskimäärin noin 8l/100km naftaa? Kyllä varmasti tommonen 3-4l kulutusero näkyy jo lompakossa siten että pari kolikkoakin saattaa löytyä tankkauksen jälkeen taskunpohjalta..
Kyllä se w123 dieseli on hankittava tuon tilalle käyttikseks, ketuttaa tankata lankkua joka viikko. Luulis w123:n neloskoneella vievän pumpunsäädön jälkeen keskimäärin noin 8l/100km naftaa? Kyllä varmasti tommonen 3-4l kulutusero näkyy jo lompakossa siten että pari kolikkoakin saattaa löytyä tankkauksen jälkeen taskunpohjalta..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Tuossa on Subarun EJ22 moottorista:johani kirjoitti:Käyrät jostain turbodieselistä missä paras vääntö 2000rpm ? se on sitte eri asia autossa jossa ei oo turboa ja vääntökäyrä lähes suora 1000 - 5000rpm.
Ei se periaatteeltaan eroa millään tavalla, toki eri moottoreissa voi olla huomattaviakin eroja. Sattui silmään http://ecomodder.com/wiki/index.php/Bra ... FC%29_Maps" onclick="window.open(this.href);return false; tuollanen Googlesta, siellä on useammasta koneesta noita kulutuskäyriä jos joku haluaa katsella. Myös OM617A näytti olevan.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Itselläni suurin osa ajosuoritteesta on matka-ajoa, ensiksi W211 220 CDI farmari on tarkka rengaspaineesta toiseksi tuollainen -10 C alapuolella alkaa myös soppa maistumaan kolmanneksi keliolosuhteet vaikuttavat myöskin kulutukseen kuten vetiset urat irtonainen lumi jonkin verran kuorma mutta kulutus voi vaihdella tuollaiset 1,5 - 2,0 litraa samoin se ajatko noin 80 - 95 km/h vai + 100 km/h. Summa summarum todellinen kulutus pyörii parhaimmillaan tuollaista 5,5 - 7,0 l/100km. Sellaiset asiat vaikuttavat kuten esim. pidätkö ilmastointia päällä. Pätkäajossa kylmänä menee kaikki mitä tankkiin pistää.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
W124 200 bensa manuaali 4 vaihteinen. Kehää päästä päähän tulee melkein päivittäin suhattua 20 euroa / jotain 11,X litraa tankaten ajaa sen 175-190km. Ei mielestäni paha kaasarikoneeksi
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Viimetankilliset:
E300TD 24V, 7,5-litraa satasella ja 300E 8,8-litraa satasella. Molemmat 5-vaihteisia manuaaleja. Dieseli on farmari ja bensa sedani.
E300TD 24V, 7,5-litraa satasella ja 300E 8,8-litraa satasella. Molemmat 5-vaihteisia manuaaleja. Dieseli on farmari ja bensa sedani.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
kuten huomaat vaparissa heti laajempi skaala 1500 - 4000rpm ja 1200 - 5500rpm ei myös ole huonolla alueella vieläKakemake kirjoitti:Tuossa on Subarun EJ22 moottorista:johani kirjoitti:Käyrät jostain turbodieselistä missä paras vääntö 2000rpm ? se on sitte eri asia autossa jossa ei oo turboa ja vääntökäyrä lähes suora 1000 - 5000rpm.
Ei se periaatteeltaan eroa millään tavalla, toki eri moottoreissa voi olla huomattaviakin eroja. Sattui silmään http://ecomodder.com/wiki/index.php/Bra ... FC%29_Maps" onclick="window.open(this.href);return false; tuollanen Googlesta, siellä on useammasta koneesta noita kulutuskäyriä jos joku haluaa katsella. Myös OM617A näytti olevan.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
-92 300tdt seka-ajossa ~9l/100km.
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Vähän kaupunkiajoa, vähän toistakymmentä ohitusta rauhallisesta täyskaasuisiin, loput pääosin vakkarissa 108km/h. Matkamittari täsmää kilometrilleen Google Mapsin kanssa, kulutusmittarikin tuntuu aika hyvin pitävän kutinsa. Ei lie paljoa vähemmällä mene enää S211 320CDI farkku näin kesärajoituksilla? Renkaina 245/45R17 Misukat ja EGR poistettu.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Rehellinen kulutus L/100km
300D farkku automaatti, 8,43l satkulle viimesen 2200km matkalta.
S124 & W124
Re: Rehellinen kulutus L/100km
c209 270cdi automaatti -03 kesä, 2 henkeä ja romua, muutama tuhat km kokemus
- pienin todellinen tankillinen 4.9 (ajotietokone sanoi 4.1 ) maantieajoa ( valokuvat on )
- suurin todellinen tankillinen 6.2 (ajotietokone sanoi 5.3 ) sekalaista
ottakaa siis huomioon, että ajotietokone AINA liioittelee, auto kuin auto, 0.1-1 l/100km
että pienellä menee. jos oikein pihistäisi ja yksin ajaisi 4:n pinnassa olisi. kokemuksesta: 1 henkilö lisää n. 0.5 l/100km
- pienin todellinen tankillinen 4.9 (ajotietokone sanoi 4.1 ) maantieajoa ( valokuvat on )
- suurin todellinen tankillinen 6.2 (ajotietokone sanoi 5.3 ) sekalaista
ottakaa siis huomioon, että ajotietokone AINA liioittelee, auto kuin auto, 0.1-1 l/100km
että pienellä menee. jos oikein pihistäisi ja yksin ajaisi 4:n pinnassa olisi. kokemuksesta: 1 henkilö lisää n. 0.5 l/100km
C209 CLK270CDI A -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Eilen omallani heitin tuollaiset 700km. Omalla vastaavalla autolla kuin sinulla 6.4l/100km. meni omassa ja reipasta matka ajoa kokomatka 30km kaupunki ajoa mukana. keskinopeus 90km/h.mazza kirjoitti:Vähän kaupunkiajoa, vähän toistakymmentä ohitusta rauhallisesta täyskaasuisiin, loput pääosin vakkarissa 108km/h. Matkamittari täsmää kilometrilleen Google Mapsin kanssa, kulutusmittarikin tuntuu aika hyvin pitävän kutinsa. Ei lie paljoa vähemmällä mene enää S211 320CDI farkku näin kesärajoituksilla? Renkaina 245/45R17 Misukat ja EGR poistettu.
[ http://i160.photobucket.com/albums/t182/Mersumies/Mersut/W211%20E%20320CDI/2013-05-15144327Small_zps2f29281c.jpg ]
Re: Rehellinen kulutus L/100km
joku kyseli joskus autobahnilla ajosta. vuokrasimme uuden -13 s60 drivE:n , oli kiiru ja päästelimme keskinopeudella 180km/h (auton maximi oli 200) ja ajotietokone näytti keskikulutukseksi 8.8l/100km. että pienellä meni sekin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C209 CLK270CDI A -03
Re: Rehellinen kulutus L/100km
Ja tohon se perus litra päälle, minkä noi tietsikat aina vähentää.bonkkis kirjoitti:joku kyseli joskus autobahnilla ajosta. vuokrasimme uuden -13 s60 drivE:n , oli kiiru ja päästelimme keskinopeudella 180km/h (auton maximi oli 200) ja ajotietokone näytti keskikulutukseksi 8.8l/100km. että pienellä meni sekin.
E350CDI&A180CDI
Re: Rehellinen kulutus L/100km
126 500 SEL ja iso vaunu perässä 25L/100
Viimeksi muokannut 280se86, Pe 17.05.2013 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Rehellinen kulutus L/100km
miehekkäitä lukemia w126?280se86 kirjoitti:500 SEL ja iso vaunu perässä 25L/100
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
W124 220E -93 automaatti
Kahden viimeisen tankillisen keskikulutus seka-ajoa ~8,78L/100km. Sisältää muutamia Eberin käyttöjä, ja ilmastoinnin käyttöä. Mittarissa n.404tkm. Tomaatti S-asennossa.
Asiasta viidenteen, pers-tuntumalta auto tuntui aika virkeältä koneen kokoon nähden, ja ollakseen automaatti, tuli sitten race-chronolla (N8) kokeiltua 0-100km/h. Tulos oli ihan mukava, 9,8 sek.
Edit. W124 220E -93 automaatti. Jännä homma kun laitoin otsikkoon auton tiedot, muttei näy koko otsikkoa..
Asiasta viidenteen, pers-tuntumalta auto tuntui aika virkeältä koneen kokoon nähden, ja ollakseen automaatti, tuli sitten race-chronolla (N8) kokeiltua 0-100km/h. Tulos oli ihan mukava, 9,8 sek.
Edit. W124 220E -93 automaatti. Jännä homma kun laitoin otsikkoon auton tiedot, muttei näy koko otsikkoa..
Viimeksi muokannut W210CDi, La 18.05.2013 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
ex W124 220E -93