Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Tässähän nyt on ilmeisesti tuo EGR? Onko miten paha rasti poistaa kokonaan tai vaan tulpata pois käytöstä? Katsastukseenhan tuon ei pitäisi vaikuttaa yhtikäs mitään.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Katsastuksesta HYLKY Raidetangonpää väleä. No ei siinä mitään, niitähän menee. Mutta: Päästöt meinasi olla hankalat saada rajoihin. Eka polkaisulla 6.5 Sitten aikansa potkimalla hyviksi. Ja tätä on kyllä ajettu ihan normaalisti ja kengitty välillä.
Eli onkohan egr jo päässyt tukkimaan imusarjaa niin pahasti että alkaa olla arvojen kanssa hankaluuksia?
Eli onkohan egr jo päässyt tukkimaan imusarjaa niin pahasti että alkaa olla arvojen kanssa hankaluuksia?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
No ei kun EGR pois pelistä ja joutuin. Ota ahtoputki irti ja tsiigaile paikat, onko törkyä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
... ja jos vielä kaipaat vinkkiä EGR:n poistamisesta, niin tuossa Timo L:n E300 Turbodiesel-farkkua käsittelevässä topicissa käytiin siitä läpi periaatteet. Ei ole hankala homma ensinkään.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&start=90
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&start=90
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Aina ennen katsastusta pitää ajaa putki kuumaksi, oli bensa taikka diesel, eli ainakin ykkönen ja kakkonen vetää aivan loppuun jostain risteyksestä (kuumalla koneella) useamman kerran, sinne putkeen kertyy jo 2 viikossa rauhallisella ajolla hirveä määrä nokea. joka kerta ku käyn ukon työautolla lenkin ja kun kone on lämmenny polkasen ykköselllä ja kakkosella kunnolla kierroksia risteyslähössä niin takana oleva usva peittää niin ettei takana olevasta mahdollisesta autosta tiiä mitään, sitte ku ku kolmosta pykältää nii savu jo hälvenee ja pikkuhiljaa ei tule enää ollenkaa (savuarvo viime katsastus mittauksessa 0.61, pumppu käytetty ppd herrasmiessäädöissä)jumetsap kirjoitti:Katsastuksesta HYLKY Raidetangonpää väleä. No ei siinä mitään, niitähän menee. Mutta: Päästöt meinasi olla hankalat saada rajoihin. Eka polkaisulla 6.5 Sitten aikansa potkimalla hyviksi. Ja tätä on kyllä ajettu ihan normaalisti ja kengitty välillä.
Eli onkohan egr jo päässyt tukkimaan imusarjaa niin pahasti että alkaa olla arvojen kanssa hankaluuksia?
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Eikös tässä riitä että tukkii vain tuon kellolle menevän letkun joka aiheuttaa sen että pakokaasua imupuolelle päästävä venttili pysyy aina kiinni? Mitä tuolla toisessa pömpelissä sitten oikein tapahtuu? Joku voisi allaolevaan kuvaan muokata mitä pitää tehdä jos on jotain poikkeavaa 300 verrattuna. Tässä 250:ssä on ainakin ilmanputsarikotelo ihan erilainen kuin 300:ssa:
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Äkkiä katottuna se ilmanputsarin ja turbon välissä oleva laatikko on aika samannäköinen molemmissa. En tosin tiedä, onko se samanlainen tarkalleen.jumetsap kirjoitti: Eikös tässä riitä että tukkii vain tuon kellolle menevän letkun joka aiheuttaa sen että pakokaasua imupuolelle päästävä venttili pysyy aina kiinni? Mitä tuolla toisessa pömpelissä sitten oikein tapahtuu? Joku voisi allaolevaan kuvaan muokata mitä pitää tehdä jos on jotain poikkeavaa 300 verrattuna. Tässä 250:ssä on ainakin ilmanputsarikotelo ihan erilainen kuin 300:ssa
Käsittääkseni sen boksin tarkoitus on tukkia tuloilman kulkua silloin, kun halutaan, että moottori ottaa puhtaan ilman sijaan enemmän pakokaasua imupuolelle. Eli siellä on läppä, joka kääntyy tarpeellisen määrän estämään ilman kulkua sopivasti tarvittaessa ja toisaalta sitten silloin, kun pakokaasua ei haluta imupuolelle, se on kokonaan auki. Näin ollen ainakin tuossa omassa se läppä piti lukita auki-asentoon, jotta puhtaan ilman tulo moottoriin on mahdollisimman vapaata aina, nyt kun samalla se pakokaasua päästävän venttiilin avaava alipaineletku on tukittu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
^ juurikin näin, näyttää myös että tuossa ahtoputkessa ois joku alipainekello ja vivusto, ettei sielläkin ole jotain läppiä, niinki voi tehdä että poistaa läpät ja jättää akselit heilumaan niinku niiden kuuluu, ei luulis katastusmiehellä olevan sanomista sillon.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Itku tulee jos tämmöisestä mennään irroittelemaan osia
Jos ei läppä ole oikeassa asennossa testin aikana niin hätätapauksessa voi pakottaa sen läpän oikeaan asentoon, en muista onko se tukkimalla letku vai liittämällä se sen sähköisen venttiilin toiseen letkuun (eli jatkuvaan alipaineeseen), mutta se selvinnee kokeilemalla nopeaan.
Liikkuuhan ne molemmat venttiilit jouhevasti, ettei siis EGR venttiili jää kiinni ja samaan aikaan ilmaläppä mene kiinni, jolloin kone ei saa ilmaa mistään.
Olisi hyvä olla joku erillinen alipainepumppu ja vähän treenata niitä venttiileitä ääriasennosta toiseen.
Jos ei läppä ole oikeassa asennossa testin aikana niin hätätapauksessa voi pakottaa sen läpän oikeaan asentoon, en muista onko se tukkimalla letku vai liittämällä se sen sähköisen venttiilin toiseen letkuun (eli jatkuvaan alipaineeseen), mutta se selvinnee kokeilemalla nopeaan.
Liikkuuhan ne molemmat venttiilit jouhevasti, ettei siis EGR venttiili jää kiinni ja samaan aikaan ilmaläppä mene kiinni, jolloin kone ei saa ilmaa mistään.
Olisi hyvä olla joku erillinen alipainepumppu ja vähän treenata niitä venttiileitä ääriasennosta toiseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe 01.06.2012 23:39
Re:
Pistä nyt vielä hevosenkenkä keulille ja "kansallispuku" takapenkille.jumetsap kirjoitti:Oriksen koukkuosa löytyi eBay:stä 40 eurolla. Ei ole tainnut tämä koukku paljon käyttöä nähdä. Molemmat avaimet ja käyttöohjekin tallessa...
[ http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb/koukku.jpg ]
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Tämä löytyy nyt mun pihastajumetsap kirjoitti:Kun nettiautosta, blocketista tai mobilesta ei tunnu löytyvän mielenkiintoista mersua, hakua pitää laajentaa eBay:n puolelle. Koko alkukesä tuli isän kanssa seurattua eBay:n mersuja ja pariin tehtiin tarjous, tuloksetta. Ihan vierasta hommaa tuo eBay:stä ostaminen ei ole, 2007 ostin sieltä moottoripyörän joka tuli kyllä ihme kyllä perille.
Elokuun alussa sitten löytyi mielenkiintoinen tarjokas Holzmindenistä, -93 mallinen 250 turbodiesel 1.omistajalta (synt.-32), mittarilukemana 110tkm. Myyjä oli pienehkö liike jolla on 1-3 mersua kerrallaan kaupan eBay:ssä. Autot yleensä w124, w202 tai w140 mersuja. Samalla myyjällä oli alkukesästä kaupan 22tkm ajettu -90 200E joka ei kuitenkaan jäänyt käteen.
[ http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb/11.jpg ]
[ http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb/12.jpg ]
Myyjältä kysyttiin etukäteen onnistuuko myynti suomeen, sekä nouto 7 päivän kuluessa sivuilla tarjotun 3 päivän sijaan. Molemmat onnistuivat myyjälle, joten eikun jännittämään ja tarjoamaan. 13.8 illalla laitettiin tarjous sisään 30 sekuntia ennen huutokaupan päättymistä ja kas kummaa, auto jäi käteen.
Välittömästi huutokaupan jälkeen otin yhteyttä Antti Havinaan (http://www.jormahavina.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) että milläs konstilla saataisiin auto Suomeen. Lievää onnea oli matkassa, sillä Antti oli tulossa viikonlopuksi Suomeen joten maksu onnistuisi käteisellä suoraan hänelle. Rahoja ei siis onneksi tarvinnut laittaa saksaan suoraan tilille näkemättä autoa. Antti lupasi hakea auton heti seuraavan viikon alussa, ja loppuviikosta auto olisi Suomessa.
Täytin saksankielisen kauppakirjan täällä valmiiksi, ja myyjä täytti oman puolensa Saksassa. Kauppakirja tuli auton mukana takaisin.
22.8 sitten jännittyneenä hakemaan autoa että minkähänlainen sika on tullut säkissä. Auto oli erittäin positiivinen yllätys Pieni naarmu etupuskurin kulmassa ja muutama pieni paikkamaalaus apukuskin puolen takaovessa. Sisusta ei häpeä uutta, ei ole ikinä tupakoitu. Kuskin penkki tuntuu löysemmältä/pehmeämmältä kuin 220tkm ajetussa -90 mallisessa, onko penkin rakennetta muutettu vai onko valmistaja vaihtunut? Istuinosa on mielestäni aavistuksen eri mallinen.
[ http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb/1.jpg ]
Tämän verran oli mittarissa hakuhetkellä
Erikoista on, että vin-dekooderi antaa malliksi vanhaan tapaan 250 turbodiesel, eikä E250 turbodiesel. Autossa on kuitenkin kaikki e-päivitykset ja kooderissa lukee "model update". Ainoa puute on ilmastointiVIN WDB1241281B992409
Model 250 D TURBODIESEL
Chassis 1241281B992409
Engine 602962 10 029247
Transmission 717437 06 349737
Order 0 4 247 70289
Heating 0-24757807
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 00000
Delivery date 15.06.93
Dealer Reutlingen branch (247)
Interior fabric gray+slate gray+orion gray (008)
Paint
904 midnight (dark) blue (T) (с 01.01.1968)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
598 heat-insulating glass for side window panes and heated rear window pane (esg), untited windshield
green heat-insulating glass for side and rear windows, heated rear window (single pane safety glass) windscreen clear glass
green heat-insul. glass, side and rear window panes, windshield clear (с 01.07.1989)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
750 Becker radio Europa 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
859 model update ii (с 01.01.1978)
Vanha ja uusi vierekkäin. Vanha on todennäköisesti ajossa talven, ei uutta raaski suolassa kylvettää.
Sitten jonkunlaisia kuvia autosta:
Entinen omistaja oli korkeakouluopettaja, ja tavaratila on siinä kunnossa ettei siellä ole lujuusopin kirjoja kummempaa kuljetettu ikinä
Sitten moottoripuolelle:
Ei savuta, ei pöläyttele ja kulkee vakiokunnossa selvästi pirteämmin kuin 200 kaasarimalli. Ajoin koko matkan kotiin tämän perässä eikä kyllä tiennyt että diesel menee edellä. Ainoa "vika" on jostain kiristinpyörästä kuuluva lievä ulina, hyviä veikkauksia mikä voisi olla? Lohko ja öljypohja ovat kuivia eikä vuoda tippaakaan nesteitä lattialle.
Ernst B on ollut tarkka auton pitäjä. Kaikki dokumentit ovat tallessa, kuten esimerkiksi alkuperäinen ostokuitti (53 357,70DM) sekä kaikki auton paperit. Huoltokirja ei ole täydellinen, mutta remonttikuitteja on mukana. Jopa becker-soittimen alkuperäinen demokasetti on mukana täysin käyttämättömänä! Mersuun on asennettu -94 mersun oma ajonesto, olisi kyllä saanut jäädä laittamatta. Eli pienellä nypykällä painetaan toiseen ja vasta sitten voi startata.
Auton 1-omistajana on papereissa ollut 14.12.94 asti mercedes benz ag, eli tuolloin ilmeisesti Ernst on saanut auton maksettua. Vaihdossa on mennyt Volvo 760GLE turbodiesel -87, mittarissa 102tkm Vaihtohyvitys 10900DM.
Vaikka auto oli kaupan Holzmindenissä Hannoverin liepeillä, auto on kotoisin Unterschleissheimistä läheltä Muncheniä.
Ajossa auto on kuin uusi, ei natise, ei vetele. Tältäköhän uusi mersu on silloin aikoinaan tuntunut? Renkaat voisivat olla paremmat vaikka niissä pintaa onkin; jotkut ihme continentalit made in mexico.
Ajoon tämä ei tosiaan taida vielä mennä vaan tasalämpöisessä hallissa ihmetellään ensi talvi. Saa nähdä tuleeko pelkkä kesäauto tästä. Vaikka autossa on mersun oma vetokoukku, itse irroitettava koukku on hukassa. Jos joltain löytyy, voi tarjota suoraan vaikka pikaviestillä. Lisäksi pitäisi keksiä jotkin mp:n tarravilkut tuohon katsastukseen, reikiä ei aleta vilkkujen takia porailemaan.
Kaiken kaikkiaan koko homma kävi lähes kotisohvalla istuen ilman mitään ongelmia. Tuntui kyllä vähän oudolta että mitään ongelmia ei tullut, kaikki onnistui lähes liian helposti.
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 09.02.2013 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Näin kävi, ja meni varmasti hyvään kotiin
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Kiitos kiitos luottamuksesta Onhan nuo mersut tähänasti ollu pihassa eikä kierrossajumetsap kirjoitti:Näin kävi, ja meni varmasti hyvään kotiin
Takakelkka saa hoidon samoin apparin ovi ja jokin kivenisku keulassa. Sisäpesu ja onhan tuossa paljon pikkukorjaamista pinnassa ja tekniikassakin yms. KL:lle lähtee puhelu maanantaina.
Ditec harkinnassa malipintaan
Mitään en meinannu tuunata autosta. Ei tekniikkaa eikä mitään muutkaan. Mahdollisimmn orkkiksena pidän paitsi että keskuslukon kauko-ohjauksen laitan ja orkkisvakkarin asennus vakaassa harkinnassa.
Becker ei halua kuulua etukajareista muuta kuin ajoittain mutta eiköhän s siitä herää Sitä ei heivata.
Juttu jatkuu tästä...
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Etpä pitänyt pitkään kun piti jo myydä HELMI.
Kaiken kokeman jälkeen.....
Kaiken kokeman jälkeen.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Heti piti koittaa tulpata EGR. Teinkin ja kävi niin että ahtopaineet katosi En olis uskonu että om602:ssä näin voisi käydä ton operaation jälkeen mutta totta se on.jumetsap kirjoitti:[ http://nozki.kuvat.fi/kuvat/W124+E300+Turbodiesel+-94/OM603+turbo%2C+AGR+wegnehmen.jpg/full ]
Eikös tässä riitä että tukkii vain tuon kellolle menevän letkun joka aiheuttaa sen että pakokaasua imupuolelle päästävä venttili pysyy aina kiinni? Mitä tuolla toisessa pömpelissä sitten oikein tapahtuu? Joku voisi allaolevaan kuvaan muokata mitä pitää tehdä jos on jotain poikkeavaa 300 verrattuna. Tässä 250:ssä on ainakin ilmanputsarikotelo ihan erilainen kuin 300:ssa:
[ http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb/13.jpg ]
Eli perinteinen kumisten imuputkien tukkiminen sekä läppien "pakkoaukisäätö" saa aikaan sen että auto lopettaa kulkupuolen tyystin joka on ymmärrettävää kun ahdot on max 0.3.
Alkuun poistin tulpan siitä putkesta joka säätää juurikin pakokaasun kierrätystä--> ei apua. No palautin kaiken eli ilmanputsarissa olevan ilmamääräläpän ja ahtoputkessa ollevan läpän toiminnan ennalleen. Max ahdot nousi sinne 0.95 ja muukin timinta normaaliksi.
Tutkimukset jatkuu....
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=130584" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissähän menee imusarjasta letku pumpulle ja siinä välissä on systeemi joka katkoo lisäpolttoaineen saanniin jos ahdot nousee järjestelmän mielestä liikaa, tilalle voi laittaa suoran letkun ilman venttiiliä ja joutuukin laittamaan jos (kun) ruuvaa syöttöä lisää.
Sulla on ahdot noussu karvan verran egr poiston yhteydessä ja se on katkassu ahdonalasen syötön.
Näissähän menee imusarjasta letku pumpulle ja siinä välissä on systeemi joka katkoo lisäpolttoaineen saanniin jos ahdot nousee järjestelmän mielestä liikaa, tilalle voi laittaa suoran letkun ilman venttiiliä ja joutuukin laittamaan jos (kun) ruuvaa syöttöä lisää.
Sulla on ahdot noussu karvan verran egr poiston yhteydessä ja se on katkassu ahdonalasen syötön.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Tässä kävi päinvastoin eli:johani kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=130584
Näissähän menee imusarjasta letku pumpulle ja siinä välissä on systeemi joka katkoo lisäpolttoaineen saanniin jos ahdot nousee järjestelmän mielestä liikaa, tilalle voi laittaa suoran letkun ilman venttiiliä ja joutuukin laittamaan jos (kun) ruuvaa syöttöä lisää.
Sulla on ahdot noussu karvan verran egr poiston yhteydessä ja se on katkassu ahdonalasen syötön.
Kun tukin EGR:n (kalvolle menevä putki tukkoon) ja pakotin läpät auki-asentoon ilmamäärämittarista sekä ahtoputkesta ahtopaineet ei noussu 0.3bar ylemmäs Eli hukkaportti oli auki ja / tai ahdonalainen syöttö ei ollu pelissä. Tuossa tosiaan on käytössä se suojapiiri.
Kun palautin kaiken ennalleen ahdot nousi niinkuin pitääkin.
Ton kaiken vois hoitaa silleenkin että pistää "lommin" siihen itte pakokaasukierrätysputken.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Mikäs sitä hukkaporttia sitten ohjaa ?
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Täytyy kattoo toi hukkiksen toimintaperiaate ennenkun alkaa tekemään sille mitään.Eetyzk kirjoitti:Ei auttanu sokee laippa ainakaa mun w201:es 2,5Turbos. Silti meni vikatilaan.. :/
Ahtoja ohjataan sähkösäätösellä alipaineella.
Suuttimen ylivuotoputket uusittu kaikki kumiputkella joka kestää. Sellainenkin huomio tuli tehtyä että ainakin kolmesta esikammion juuresta kuplii auton käydessä. Pidän tuota tuota maltillista kuplimista normaalina. Seurannassa se kuitenkin on ja jos alkaa valskaamaan nin kalut löyyy ja konstit sen tukkimiseen
Narinat piikitin. Taitaa ainakin toisesta olla kumi rikki. Uusitaan kumpikin kun saan uudet tilatuksi. Jostain takapää narisee oikein kunnolla molemmin puolin siksi rasvasin narinat. Narina ei kuitenkaan loppunu ainakaan heti
Ääni on mielestäni sellainen kuin kuiva kumi hankaisi johonkin. Narinan pitämän äänen olen kuullu ennekin ja se oli siinä lankussa kyllä erilainen. Koeajolla en kuullu ääniä. Alko kuulumaan lähempänä pihaa ja alkuun luulin että kesätassut ronkassa hankaa johonkin kun ajaa heittoon.
Pakosarjan ja ahtoputkentiiviste tulee kans uudet.
Emännän kulkineeseen tilataan moottorin kumityynyt.
Pikkuhommaa siis on tiedossa jahka kelit lämpiää
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Löytyikö sitä vuotopaikkaa?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Nestevuoto on vielä mysteeri. Jahka pääsen autonalle kunnolla päästelen pohjamuovin pois. Eiköhän se sitten löydy. Vielä ei ole tarvinnu lisätä.jumetsap kirjoitti:Löytyikö sitä vuotopaikkaa?
Narina loppui takapäästä. Noinkohan sittenkin ne "narinanivelet" kuiuuttaan valitti? Mähän piikitin ne eilen. Jokatapauksessa uudet on tilattu ja vaihdan ne het kun tilaisuus siihen koittaa. Toivotaan että niissä löytyy sanomista meinaan toi on pikkasen levoton ajossa. Ei paha ollenkaan mutta kuitenkin sellainen että selityksen se kaipaisi.
Täytyy piikittää myös alapallot varuiksi vaikka niitten vaihto on melki helpompi homma kuin narinoitten.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Itellä löyty vika levottomuuteen korkeaprofiilisesta renkaasta talvirenkaat 195/65R15 hirveän levoton, lötkö ja tunnoton ja kesäset 205/55R16 menee taas niinku juna.
vaikka kuin on väljä alapallo niin se ei periaatteessa ajettavuudessa tunnu kun alatukivarsi painaa koko painollaan alas, keskittää ja poistaa välyksen.
vaikka kuin on väljä alapallo niin se ei periaatteessa ajettavuudessa tunnu kun alatukivarsi painaa koko painollaan alas, keskittää ja poistaa välyksen.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Mulla on kaikki lankut vakiorengastuksella ja vertailukohta on niihin. Itseasiassa ei taida yhtään rengasta olla muuta kuin 195/65/15. Toki leveämpi rengas hyvällä tiellä on aivan omaa luokkaansa.
Alapallosta mulla on toienkinlainen kokemus tuosta 300DT:ssä eli kun vaihdoin kuskinpuolen alapallon uuteen nin muuttu. En sitä ajossa huomannu et olis väljä mutta katsuri huomasi. Muuten meni kyllä hyvin mutta urapaikkauksissa se pienikin vetely loppu siihen. Toi on yx parhaita lankkuja ajaa millä itte oon ajanu.
Alapallosta mulla on toienkinlainen kokemus tuosta 300DT:ssä eli kun vaihdoin kuskinpuolen alapallon uuteen nin muuttu. En sitä ajossa huomannu et olis väljä mutta katsuri huomasi. Muuten meni kyllä hyvin mutta urapaikkauksissa se pienikin vetely loppu siihen. Toi on yx parhaita lankkuja ajaa millä itte oon ajanu.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Ohjausiskunvaimentimen kunnolla on todella suuri vaikutus ajettavuuteen. Maksaa sen 35 euroa ja on erittäin helppo vaihtaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä
Itsekkin ajan 215/55R16 rengaskoolla,tosin se on E420 vakio. Mutta veikkaan että tavan 124 on paras ajaa sille suunnitellulla rengaskoolla, jos on vaan hyvä rengas.johani kirjoitti:Itellä löyty vika levottomuuteen korkeaprofiilisesta renkaasta talvirenkaat 195/65R15 hirveän levoton, lötkö ja tunnoton ja kesäset 205/55R16 menee taas niinku juna.
vaikka kuin on väljä alapallo niin se ei periaatteessa ajettavuudessa tunnu kun alatukivarsi painaa koko painollaan alas, keskittää ja poistaa välyksen.
Talvirengas, etenkin nastallinen ei varmaan ollut DB:n insinöörien mielessä 1980-luvun alussa kun alustageometriaa viilattiin . Ja siis renkaan laatu ja paineetkin varmaan vaikutttaa asiaan .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224