Mulla oli kans mykkä tuollainen kauko ja nappi irti jonka korjasin mut mikä on oikea patteri tyyppi?postimies kirjoitti:Itselläni toinen avaimista ei yllättäin toiminutkaan tänä aamuna. Päätin tehdä avaimelle keisarinleikkauksen. Syynä toimimattomuuteen oli painokytkimen irtoaminen piirilevyn juotoksista. Uudelleen juottamisen ja kokoamisen jälkeen avain toimii kuin uutena. Tässä lyhyesti aukaisuohjeet ja pari valokuvaa.huhtalar kirjoitti:
Saitana en tilannut avainta, vaan ajattelin tehdä "keisarinleikkauksen" ja katsoa mitä se olisi syönyt. Avainta tukittuani tulin siihen tulokseen että avattua sen saa, muttei enää kiinni. Hankin pullon elektroniikan tarkkuuspuhdistajaa
r.h
1. Patterikansi pois
2. Patterit pois
3. Vääsin moralla "taskun pohjalla" olevasta raosta
4. Vääsin sarannan kohdalta
5. Avasin ensin etupään, sitten vasta takapään (se pää missä on avain lenkki)
6. Kiinnilaitto vastakkaisessa järjestyksessä. Eli ensin kansi paikoilleen avaimenperälenkin päästä.
Mersun infrapuna-avain
Re: Mersun infrapuna avain
tein itse ja säästin
Re: Mersun infrapuna avain
Tarkistin omasta R170:sen avaimesta, joka on samanlainen kuin W202:ssa. Minulla on CR2025 paristot, jotka sopivat täydellisesti. Kokeilin CR2032 paristoilla ja alustavasti oli liian korkea.GMB kirjoitti:postimies kirjoitti:huhtalar kirjoitti:
Mulla oli kans mykkä tuollainen kauko ja nappi irti jonka korjasin mut mikä on oikea patteri tyyppi?
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Re: Mersun infrapuna-avain
Tämähän on mahtava ketju!!! Itte en tieny että itte pystyy mitään tekkeen
Niin eli ittelä on oli vara-avvaimesta loppunu patteri jo autoa ostaessa. Vaihoin patterin mutta mittään ei tapahtunu.
Auto on siis W210 -97 ja leekomallin avain(metallinen avain työnnetään esiin tarvittaessa).
Luin ketjun mutta ihan varmaa vastausta en löytäny.
Menneekö se nyt näin että ehjälä avvaimena ovet auki kaukosääölä ja ohjelmoitava avain virtalukkoon vai peiliä kohen ja painaa vaikka ovien avausnappia?
Niin eli ittelä on oli vara-avvaimesta loppunu patteri jo autoa ostaessa. Vaihoin patterin mutta mittään ei tapahtunu.
Auto on siis W210 -97 ja leekomallin avain(metallinen avain työnnetään esiin tarvittaessa).
Luin ketjun mutta ihan varmaa vastausta en löytäny.
Menneekö se nyt näin että ehjälä avvaimena ovet auki kaukosääölä ja ohjelmoitava avain virtalukkoon vai peiliä kohen ja painaa vaikka ovien avausnappia?
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Mersun infrapuna-avain
Niin nyt on testattu uusiksi: vara-avainmela saa ovet auki kaukosääölä, mutta virtalukko ei hyväksy. Onko toivoa?Oloffi kirjoitti:Tämähän on mahtava ketju!!! Itte en tieny että itte pystyy mitään tekkeen
Niin eli ittelä on oli vara-avvaimesta loppunu patteri jo autoa ostaessa. Vaihoin patterin mutta mittään ei tapahtunu.
Auto on siis W210 -97 ja leekomallin avain(metallinen avain työnnetään esiin tarvittaessa).
Luin ketjun mutta ihan varmaa vastausta en löytäny.
Menneekö se nyt näin että ehjälä avvaimena ovet auki kaukosääölä ja ohjelmoitava avain virtalukkoon vai peiliä kohen ja painaa vaikka ovien avausnappia?
Pienempi vika, isompi leka.
Re: Mersun infrapuna-avain
parhaimmat kiitokset mesen avaimen päivityksestä olevista tiedoista.
avain oli mykkä pesu ja kohdistus peiliin sai virkoamaan avaimen.
mese320 e 2000 malli taas pelittää. KIITOS NEUVOJILLE.
avain oli mykkä pesu ja kohdistus peiliin sai virkoamaan avaimen.
mese320 e 2000 malli taas pelittää. KIITOS NEUVOJILLE.
Re: Mersun infrapuna-avain
Noniin, pätkii minullakin. Siis W210 E320 1996 linkkumallin avain.
Pitkään käytössä ollut avain oikkuili pari kertaa. Eli ajonesto ei lähtenyt pois päältä. Kun painoi napista ovet kiinni ja auki, auttoi ja taas mentiin.
Nyt ei anna käynnistää enään ollenkaan. (startti pyörittää kyllä ilosesti)
Vara-avaimella johon en ollut koskenut ainakaan kahteen vuoteen, toimii ja pääsee ajamaankin.
Uudet patterit vaihdoin ja yritin noita aiemmin olevia vinkkejä, mutta ei tunnu onnistuvan.
avaimella saa kyllä kauko-ohjauksella ovet auki ja kiinni, mutta jos yrittää käynnistää, niin liikennevalot vilkkuu peilissä.
Jos laittaa kaukosäädöllä ovet lukkoon istuessaan autossa ja yrittää käynnistää, niin varashälytin alkaa huutamaan.
Mitä sillä oven avaimenreijällä tekee? Minulla kyllä metalli-avain sopii sinne ja lukon saa auki ja lukkoon, mutta jos oven avaa, niin varashälytin laulaa ilosanomaa koko naapurustolle. (kauko-ohjauksella samalla avaimella saa hälyn hiljennettyä, mutta silloin ovet menee takas lukkoon)
Eli onko tuo nyt sitten entinen avain ja uusi on käytävä ostamassa?
Vai vieläkö olisi niksejä mitä yrittää?
Avainta en ole vielä avannut, mutta ei siitä ainakaan mitään hilinää kuulu heiluttaessa. (enkä itse kolvaa, kolvaamisen jaloa taitoa minulle ei ole annettu. Kaikki muu sulaa paitsi tina)
Pitkään käytössä ollut avain oikkuili pari kertaa. Eli ajonesto ei lähtenyt pois päältä. Kun painoi napista ovet kiinni ja auki, auttoi ja taas mentiin.
Nyt ei anna käynnistää enään ollenkaan. (startti pyörittää kyllä ilosesti)
Vara-avaimella johon en ollut koskenut ainakaan kahteen vuoteen, toimii ja pääsee ajamaankin.
Uudet patterit vaihdoin ja yritin noita aiemmin olevia vinkkejä, mutta ei tunnu onnistuvan.
avaimella saa kyllä kauko-ohjauksella ovet auki ja kiinni, mutta jos yrittää käynnistää, niin liikennevalot vilkkuu peilissä.
Jos laittaa kaukosäädöllä ovet lukkoon istuessaan autossa ja yrittää käynnistää, niin varashälytin alkaa huutamaan.
Mitä sillä oven avaimenreijällä tekee? Minulla kyllä metalli-avain sopii sinne ja lukon saa auki ja lukkoon, mutta jos oven avaa, niin varashälytin laulaa ilosanomaa koko naapurustolle. (kauko-ohjauksella samalla avaimella saa hälyn hiljennettyä, mutta silloin ovet menee takas lukkoon)
Eli onko tuo nyt sitten entinen avain ja uusi on käytävä ostamassa?
Vai vieläkö olisi niksejä mitä yrittää?
Avainta en ole vielä avannut, mutta ei siitä ainakaan mitään hilinää kuulu heiluttaessa. (enkä itse kolvaa, kolvaamisen jaloa taitoa minulle ei ole annettu. Kaikki muu sulaa paitsi tina)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Mersun infrapuna-avain
Noin sen kuuluukin toimia, se hälyytin menee pois päältä kun kääntää avainta virtalukossa, paitsi sinulla kun ei toimi se ajonesto.JeremyH kirjoitti: Mitä sillä oven avaimenreijällä tekee? Minulla kyllä metalli-avain sopii sinne ja lukon saa auki ja lukkoon, mutta jos oven avaa, niin varashälytin laulaa ilosanomaa koko naapurustolle. (kauko-ohjauksella samalla avaimella saa hälyn hiljennettyä, mutta silloin ovet menee takas lukkoon)
Se avaimen reikä on kohtuu näppärä siinä vaiheessa kun lakkaa kauko toimimasta.
Itsellä on päinvastoin tilanne, auto käynnistyy kyllä avaimella mutta kauko ei toimi (kamerassa näkyy valo ja kakkos avaimen kauko toimii).
Nyt vasta huomasin tässä ketjussa hieman erillaisen ohjeen tähän asti kokeilemiini, joten täytyy käydä taas testailemassa..
S210 290 -97
Re: Mersun infrapuna avain
bobby kirjoitti:Terve.zacce kirjoitti:Hei !
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Jos oikein muistan niin menet autoon sisään ja suuntaat sen säätimeen taustapeiliä kohit ja painat nappia...heti sen jälkeen laitat samaisen avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle...annat virrat olla vaikka 5 sekunttia päällä ja sitten sammutat virrat ja otat avaimen pois virtalukosta...nyt se pitäisi olla uudelleen aktivoitu...jotenkin näin se muistaakseni meni...kokeile ensin näin ja kerro onnistuko..jos ei onnistunu niin voin sen vielä varmistaa miten se tehtiin.
Voin todeta että tämä vinkki toimii. Itellä Mersu E220 -96 Elegance. Otin ohjekirjan esiin ja siinä luki:
Suuntaa kaukosäädinavaimen sisätaustapeiliin ja paina lyhyesti kaksi kertaa. Kierrä nyt avain 30 sekunnin kuluessa virtalukossa asentoon 2 (virta päälle).
Taustapeilin vihreä valo rupesi vilkkumaan ja avain toimii nyt.
Kiitti vinkistä!
Re: Mersun infrapuna-avain
W124 E250D -95..
Mykän avaimen ohjelmointi virtalukolle tapahtui seuraavasti:
1. Uusi patteri 2032 patteripesään ja avain kiinni
2. Ulkopuolelta toimivalla avaimella ovet pois lukosta
3. Ohjelmoitavalla avaimella osoitetaan, nappi pohjassa, 5s oven infrapunatunnistimeen..
4. Sen jälkeen autoon sisälle ja ohjelmoitava avain virtalukkoon 5s ajaksi, asentoon 2 tai käyntiin..
5. Virrat pois, avain pois virtalukosta ja testaamaan oven lukkoon, jotta toimiiko..
6. Voilá, avain toimii!
Mykän avaimen ohjelmointi virtalukolle tapahtui seuraavasti:
1. Uusi patteri 2032 patteripesään ja avain kiinni
2. Ulkopuolelta toimivalla avaimella ovet pois lukosta
3. Ohjelmoitavalla avaimella osoitetaan, nappi pohjassa, 5s oven infrapunatunnistimeen..
4. Sen jälkeen autoon sisälle ja ohjelmoitava avain virtalukkoon 5s ajaksi, asentoon 2 tai käyntiin..
5. Virrat pois, avain pois virtalukosta ja testaamaan oven lukkoon, jotta toimiiko..
6. Voilá, avain toimii!
Re: Mersun infrapuna-avain
Pystyttekö neuvomaan?
Mulla on vuoden 2001 203 200c diisseli ja avaimeen (ei linkkuveitsi) on vaihdettu paristot mutta on koodaamatta. Noista edellämainituista kikoista ei mikään auttanut ja ohjekirjakaan ei puhu koodaamisesta mitään.
Onko kokemuksia?
Mulla on vuoden 2001 203 200c diisseli ja avaimeen (ei linkkuveitsi) on vaihdettu paristot mutta on koodaamatta. Noista edellämainituista kikoista ei mikään auttanut ja ohjekirjakaan ei puhu koodaamisesta mitään.
Onko kokemuksia?
Re: Mersun infrapuna-avain
Olisiko apua
System operation
With keyless entry system
Alarm/central locking can be deactivated in hands-free mode:
Approach vehicle with remote control, grip or pull driver's door handle: Unlocks vehicle and deactivates alarm.
Approach vehicle with remote control, press release button on boot/tailgate: Alarm is deactivated and boot/tailgate
opens.
Alarm/central locking can be activated in hands-free mode:
Switch ignition OFF.
Ensure doors and boot/tailgate are closed.
Press lock button on driver's or passenger's door handle to lock the vehicle.
Hold lock button depressed on driver's or passenger's door handle to close windows and sunroof.
NOTE: Alarm/central locking functions can be altered using diagnostic equipment.
All models
C-Class/CLK: System LED located in interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch, in centre console.
Other models: System LED located in central locking switch, in fascia.
Pressing remote control lock button locks vehicle and activates alarm.
Indicators will flash three times.
Pressing remote control unlock button unlocks vehicle and deactivates alarm.
Some models (if option is programmed in control module):
Pressing remote control unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing remote control unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot/tailgate.
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in roof console or centre console.
Some models:
Remote control fitted with boot/tailgate/sliding door release button.
When locking vehicle: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
When unlocking vehicle: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm/central locking.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
NOTE: Alarm/central locking functions can be altered using diagnostic equipment.
System operation
With keyless entry system
Alarm/central locking can be deactivated in hands-free mode:
Approach vehicle with remote control, grip or pull driver's door handle: Unlocks vehicle and deactivates alarm.
Approach vehicle with remote control, press release button on boot/tailgate: Alarm is deactivated and boot/tailgate
opens.
Alarm/central locking can be activated in hands-free mode:
Switch ignition OFF.
Ensure doors and boot/tailgate are closed.
Press lock button on driver's or passenger's door handle to lock the vehicle.
Hold lock button depressed on driver's or passenger's door handle to close windows and sunroof.
NOTE: Alarm/central locking functions can be altered using diagnostic equipment.
All models
C-Class/CLK: System LED located in interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch, in centre console.
Other models: System LED located in central locking switch, in fascia.
Pressing remote control lock button locks vehicle and activates alarm.
Indicators will flash three times.
Pressing remote control unlock button unlocks vehicle and deactivates alarm.
Some models (if option is programmed in control module):
Pressing remote control unlock button once deactivates system and unlocks driver's door and fuel flap.
Pressing remote control unlock button twice deactivates system and unlocks all doors and boot/tailgate.
System will automatically lock all doors when vehicle is driven above 10 mph (15 km/h).
If vehicle unlocked and doors or boot/tailgate not opened within 40 seconds, locks are reactivated.
Interior movement sensors/gradient sensor deactivation switch located in roof console or centre console.
Some models:
Remote control fitted with boot/tailgate/sliding door release button.
When locking vehicle: Holding remote control lock button in depressed position closes windows and sunroof.
When unlocking vehicle: Holding remote control unlock button in depressed position opens windows and sunroof.
NOTE: The remote control MUST be pointed at the infrared receiver in the driver's door handle when opening or closing
windows and sunroof. Infrared is only used for this function, NOT for the alarm/central locking.
Alarm/central locking functions can be altered using remote control.
NOTE: Alarm/central locking functions can be altered using diagnostic equipment.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mersun infrapuna-avain
Kiitos.
Nyt pitäis viel kääntää tuo suomeks ku ei iha hirvee hyvä toi lontoontaito ole!
Kai sen jotenki...
Nyt pitäis viel kääntää tuo suomeks ku ei iha hirvee hyvä toi lontoontaito ole!
Kai sen jotenki...
Re: Mersun infrapuna-avain
W140 proplem. Ei kummallakaan avaimella toimi lukon aukaisu kauko-ohjauksella. Tässä viestiketjussa selviää että pitää ohjelmoida uudestaan, mutta kummalla tavalla ässässä se menee; sisällä taustapeiliä kohti painaa ja samalla virrat päälle VAI oven tai peräkontin silmään kohdistaa, painaa nopeasti ja avata väkärin puolelta avaimella ovi? Ja pitikös paristojen olla + puolet molemmissa ylös päin kun ei muista?
Re: Mersun infrapuna-avain
Avun pyyntö takaisin Peräkontin silmään osoittamalla ja apparin ovesta avaimella aukaisemalla alkoi keskuslukko kauko-ohjaimella toimimaan, mutta kuskin ovi ei aukea/ mene kiinni, avaimesta kyllä toimii. No mikähän siinä...Oola kirjoitti:W140 proplem. Ei kummallakaan avaimella toimi lukon aukaisu kauko-ohjauksella. Tässä viestiketjussa selviää että pitää ohjelmoida uudestaan, mutta kummalla tavalla ässässä se menee; sisällä taustapeiliä kohti painaa ja samalla virrat päälle VAI oven tai peräkontin silmään kohdistaa, painaa nopeasti ja avata väkärin puolelta avaimella ovi? Ja pitikös paristojen olla + puolet molemmissa ylös päin kun ei muista?
Re: Patterin vaihto 124-koriseen?
Juuri noin on kirjoitettu W140 ohjekirjassakin.karra kirjoitti:Ostin uuden linkkumallisen IR-vara-avaimen; 243,60 EUR miinus 10 % Klubin alennusta. Varaosamyyjän mukaan auton auki ollessa suuntaus ja painallus ovessa olevaan silmään ja sen jälkeen auto käyntiin uudella avaimella. Ei toiminut. Tänään kun kysyttiin hallin puolelta niin kaksikaan vanhaa asentajaa Auto-Sunilla eivät muistaneet tarkkaa hommaa ja Muukan Risto (työn vastaanottaja) on paikalla vasta keskiviikkona.C 124 320 kirjoitti:Mulla W 124 320 CE ja linkkuavain. Uuden avaimen aktivointi ko. vehkeessä:1996cm2E kirjoitti:No osaako kukaan opastaa minua, kuinka ohjelmoida alkuperäinen infrapuna-avain? Vaihdoin kakkosavaimeen patterit ja nyt pitäis saada keskuslukitus silläkin toimimaan. W124 E 300 D on auton tyyppi. Katsoisin käsikirjasta, mutta saksankielen taito ei riitä, sillä auto on tuotu Saksasta. Kiitos!
- toimivalla avaimella ovet lukkoon (kaukosäätöä käyttäen)
- opetettavan avaimen avainosa apparin oven lukkoon, käännetään avaimella lukko auki ja takaisin kiinni.
Meitsin uusi avain rupes ainakin näillä ohjeilla pelittämään.
No, tässä vaiheessa otin foorumin avuksi...ei toiminut .
Ja vasta lopuksi insinööri avaa käyttöohjekirjan , saksankielisen tosin. Kertoo seuraavaa: jos kaukosäädin on ollut ilman patteria hetken saattaa olla että avain on tällöin synkronoitava. Tapahtuu seuraavasti: kohdistetaan IR säde joko ovessa tai takaluukussa olevaan silmään ja painetaan nopeasti nappia. 30 sekunnin sisällä joko avataan tai suljetaan joko takaluukun tai apparin oven sylinteristä.
Tein työtä käskettyä, auto oli lähtötilanteessa auki koska se on mielestäni loogista (ei voi toiseen, esim. lukittuun autoon tehdä samaa hmm... ). Ja homma pelaa, nyt voi käyttää molempia avaimia ihan ristiin.
Tosiaan toiseen autoonhan ei voi tätä juttua soveltaa koska avain ei taasen käy lukkopesään - on se saksalainen insinöörikolleega vaan viisas...
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
Re: Mersun infrapuna-avain
Missä vuoden 2001 c200 203:ssa on vastaanotin/"silmä"? Ei ainakaan taustapeilissä..
Re: Mersun infrapuna-avain
Ovessa.Jarkkop kirjoitti:Missä vuoden 2001 c200 203:ssa on vastaanotin/"silmä"? Ei ainakaan taustapeilissä..
Re: Mersun infrapuna-avain
Kiitos Risto.
Onko viel kokemuksia miten avain koodataan?
Onko viel kokemuksia miten avain koodataan?
Re: Mersun radioavain
Ja sitten ML:n (W163) linkkariavain (tämä on radioavain):
1. laita synkronoitava avain virtalukkoon ja käännä virrat päälle (asento 2)
2. käännä virrat pois (asento 0) ja ota avain pois
3. synkronoi avain 60 sekunnin sisällä pitämällä lukitusnappia pohjassa ja painamalla avausnappia samalla viisi kertaa
Tällä ohjeella onnistui eka kerralla.
1. laita synkronoitava avain virtalukkoon ja käännä virrat päälle (asento 2)
2. käännä virrat pois (asento 0) ja ota avain pois
3. synkronoi avain 60 sekunnin sisällä pitämällä lukitusnappia pohjassa ja painamalla avausnappia samalla viisi kertaa
Tällä ohjeella onnistui eka kerralla.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: Mersun infrapuna-avain
Olen ymmärtänyt, ettei tarvitsisi ollenkaan?Jarkkop kirjoitti:Kiitos Risto.
Onko viel kokemuksia miten avain koodataan?
Omaan kun vaihdoin paristot, toimi saman tien...
Re: Mersun infrapuna-avain
Avaimen kunnon voi tarkistaa vanhalla konstilla, jota on käytetty telkkarin kaukosäätimen testauksessa. Elikkä digikameralla tai kännykkäkameralla tähtäys infrapunalinssiin ja samalla painaen jostain nappulasta...Pitäisi näkyä kamerassa vaaleansinertävä vilkkuva valo...jos keksintö on kunnossa.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Mersun infrapuna-avain
Itsellä vuoden -94 w202:en.
Aiemmin toiminut kaukosäädin ei enään toimi enkä saa sitä toimimaan ja nyt minulla ei ole kaukosäädintä autoon.
Lähdin töistä viime viikolla ja klikkasin ovia auki, nothing happens. Klikkasin uudestaan ja ei mitään, no aloin rämpyttämään avainta ihmeissäni ja ovet aukesivat vihreää valoa näyttäen. No sen jälkeen kotipihalla en saanut ovia enään kiinni ja sen jälkeen avain ei ole toiminutkaan enään.
Autossa on kaukosäätöinen keskuslukitus. Kuskin ovessa ja peräkontissa on ns. vastaanottimet joissa vilkkuu vihreetä ja punaista(ei ole taustapeilissä).
Autoon on kaksi linkkari kaukosäätöavainta ja kaksi erillistä pelkkää normaalia avainta. Toinen linkkari avain ei ole auton omistusaikanani koskaan toiminut enkä sitä tutkinut sen enempää, koska toinen on toiminut fine. Nyt tämä toimiva avain lopetti myös toimintansa ja vaihdoin luonnollisesti patterit avaimeen. Olen kokeillut kaikki mahdolliset avaimen ohjelmointi keinot mitä olen netistä löytänyt mm. tästä threadista ja millään ei lähde workkimään.
Patterit ovat uudet, mutta kameralla katsoen kummassakaan kaukosäätimessä ei näy mitään elonmerkkiä nappia painellessa.
Auto käynnistyy normaalisti ja keskuslukitus toimii sisältä kojelaudassa olevasta napista.
Voisiko joku antaa sen aidon ja oikean kaukosäätimen ohjelmointi ohjeen w202 mallin infrapuna kaukosäätimelle, kun noita ohjeita näyttää olevan jengi laittanut 20 erinlaista. Jos se ei sitten auta niin täytyy todeta avaimen/mien hajonneen. En vaan ymmärrä kun toinen avaimista ollut päivittäisessä käytössä ja yhtäkkiä hajoaa normaalissa käytössä.
Aiemmin toiminut kaukosäädin ei enään toimi enkä saa sitä toimimaan ja nyt minulla ei ole kaukosäädintä autoon.
Lähdin töistä viime viikolla ja klikkasin ovia auki, nothing happens. Klikkasin uudestaan ja ei mitään, no aloin rämpyttämään avainta ihmeissäni ja ovet aukesivat vihreää valoa näyttäen. No sen jälkeen kotipihalla en saanut ovia enään kiinni ja sen jälkeen avain ei ole toiminutkaan enään.
Autossa on kaukosäätöinen keskuslukitus. Kuskin ovessa ja peräkontissa on ns. vastaanottimet joissa vilkkuu vihreetä ja punaista(ei ole taustapeilissä).
Autoon on kaksi linkkari kaukosäätöavainta ja kaksi erillistä pelkkää normaalia avainta. Toinen linkkari avain ei ole auton omistusaikanani koskaan toiminut enkä sitä tutkinut sen enempää, koska toinen on toiminut fine. Nyt tämä toimiva avain lopetti myös toimintansa ja vaihdoin luonnollisesti patterit avaimeen. Olen kokeillut kaikki mahdolliset avaimen ohjelmointi keinot mitä olen netistä löytänyt mm. tästä threadista ja millään ei lähde workkimään.
Patterit ovat uudet, mutta kameralla katsoen kummassakaan kaukosäätimessä ei näy mitään elonmerkkiä nappia painellessa.
Auto käynnistyy normaalisti ja keskuslukitus toimii sisältä kojelaudassa olevasta napista.
Voisiko joku antaa sen aidon ja oikean kaukosäätimen ohjelmointi ohjeen w202 mallin infrapuna kaukosäätimelle, kun noita ohjeita näyttää olevan jengi laittanut 20 erinlaista. Jos se ei sitten auta niin täytyy todeta avaimen/mien hajonneen. En vaan ymmärrä kun toinen avaimista ollut päivittäisessä käytössä ja yhtäkkiä hajoaa normaalissa käytössä.
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mersun infrapuna-avain
Pystyykö W210 avaimen aukaisemaan? Ilmeisesti painonappi rikki, kun ei tule kameran kuvaankaan sinistä valoa. Toisesta avaimesta tulee. Patterit on juuri vaihdettu?
Voiko toisen Mersun (esim kolarimersun) avainta koodata ehjään autoon?
Voiko toisen Mersun (esim kolarimersun) avainta koodata ehjään autoon?
Re: Mersun infrapuna-avain
Ei tuota nappia kannata ruveta ihmettelemään vaan ota pois se sisä osa avaimest ja katso sieltä se mikrokytkin se on varmaan irronut juotoksista. Ei noita avaimen koodareita ole kovin montaa tällä foorumilla. Muutama on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mersun infrapuna-avain
Avain alkoi pelaamaan kun aukasi sisuskalut, ihmetteli, antoi valohoitoa ja paineli niitä nappeja ilman suojakuorta
Re: Mersun infrapuna-avain
Hei googletin ja löysin tämän superipalstan, nyt bootmarkkiin nopsaan.
Iskän väyrysen avain (infra puoli) lakkasi toimimasta, ajonesto pelaa koska avaimessa on zippi.
Pitääkin juottaa uudestaan tuo painonappi, olen kanssa lukenut että Mese on kuuluisa sähkövioistaan, ainoa huono puoli on että avain on kuin rekan alle jäänyt, oli meinaan _AIKA_ tiukasti kiinni, sai vapaasti käyttää moraa ja vasaraa, tietysti varoen elektroniikkaa.
Kokeilen juottaa ja annan sitten kommentteja.
Kiitos valtavasti tästä ensialkuun.
Ja siitä miten iisi on ohjelmoida toinen avain, vaikka liikkeessä sanoo "on naitettu autoonsa"
Ei tule lasta eikä paskaa, juotin uudestaan pintaliitokset sekä tuon monesti mainitun kytkimen, kytkimessä on muutes näkyvillä kulmissa neljät "tuki"- juotokset ja yksi keskinasta, sen toisella puolella läpiviennit, en jaksanut luupin kanssa enää 3h:n jälkeen alkaa sönkkäämään, joko saan toisen "romu" lähettimen toimivan 20e:lla taikka sitten vien auto-alarmiin korjattavaksi 46e 1h. mutta 80%:sti olen varma ettei kytkimen nastoissa vika ole, josko itse kytkin on paska - se onkin taas tarina erikseen
Iskän väyrysen avain (infra puoli) lakkasi toimimasta, ajonesto pelaa koska avaimessa on zippi.
Pitääkin juottaa uudestaan tuo painonappi, olen kanssa lukenut että Mese on kuuluisa sähkövioistaan, ainoa huono puoli on että avain on kuin rekan alle jäänyt, oli meinaan _AIKA_ tiukasti kiinni, sai vapaasti käyttää moraa ja vasaraa, tietysti varoen elektroniikkaa.
Kokeilen juottaa ja annan sitten kommentteja.
Kiitos valtavasti tästä ensialkuun.
Ja siitä miten iisi on ohjelmoida toinen avain, vaikka liikkeessä sanoo "on naitettu autoonsa"
Ei tule lasta eikä paskaa, juotin uudestaan pintaliitokset sekä tuon monesti mainitun kytkimen, kytkimessä on muutes näkyvillä kulmissa neljät "tuki"- juotokset ja yksi keskinasta, sen toisella puolella läpiviennit, en jaksanut luupin kanssa enää 3h:n jälkeen alkaa sönkkäämään, joko saan toisen "romu" lähettimen toimivan 20e:lla taikka sitten vien auto-alarmiin korjattavaksi 46e 1h. mutta 80%:sti olen varma ettei kytkimen nastoissa vika ole, josko itse kytkin on paska - se onkin taas tarina erikseen
Re: Mersun infrapuna-avain
Jees eli hommasta luovuttu, toisesta avaimesta toimiva kytkin juotettu (mikä olikin varsinainen extreme-kokemus!) - kytkin alkoi pelaamaan ja punanen led alkoi palaa himmeästi, tuosta sen verran faktaa että napin alla on toisen sivun molemmat nastat läpivienteinä, eli siitä pääset testaamaan napin kunnon. sitä en tajua miksi napin toisella sivulla on 1.nasta tyhjä mutta 2.nastasta lähtee folio?
Kokeilin ihan tavis 3v:n sopivalla lättyparistoilla ja sain jopa ledin palamaan himmeästi, sitten omistajan kanssa käytiin oikein Megassa ja ostettiin hienot (melkein kullatut) oikeat paristot, vain 16e total summa, hesa-netistä oikea hinta 1.30e/kpl Megassa 8e/kpl
Sitten oli oikein fiksu asentaja myyjä:"vaikka se punainen valo ei pala niin kuitenkin infra voi toimia" just näin, hih....
Jokainen kuka on tuon linkkarin avannut tietää sen verran että infran näkymätön valo on muutettu huijaamalla näkyväksi pintaliitos punaisen ledin avulla josta on muovi-lirpake ledin kaulukseen. paras keino mitä itse kokeilin on digikameran kautta katsoa infraa ja se näkee sen "valon" välkkeenä.
Kokelin toistakin lähetintä, mersu tietty oli vääntänyt coodauksen uusix, vuotta vanhempi automalli=ledi välähtää, meikän automalli=valo palaa niin kauan kuin painaa napista. Game over minun suhteeni ja 99.99%:n varmasti en ota edes ilmaiseksi tuollaista uus-moderni mersua itselleni
Kokeilin ihan tavis 3v:n sopivalla lättyparistoilla ja sain jopa ledin palamaan himmeästi, sitten omistajan kanssa käytiin oikein Megassa ja ostettiin hienot (melkein kullatut) oikeat paristot, vain 16e total summa, hesa-netistä oikea hinta 1.30e/kpl Megassa 8e/kpl
Sitten oli oikein fiksu asentaja myyjä:"vaikka se punainen valo ei pala niin kuitenkin infra voi toimia" just näin, hih....
Jokainen kuka on tuon linkkarin avannut tietää sen verran että infran näkymätön valo on muutettu huijaamalla näkyväksi pintaliitos punaisen ledin avulla josta on muovi-lirpake ledin kaulukseen. paras keino mitä itse kokeilin on digikameran kautta katsoa infraa ja se näkee sen "valon" välkkeenä.
Kokelin toistakin lähetintä, mersu tietty oli vääntänyt coodauksen uusix, vuotta vanhempi automalli=ledi välähtää, meikän automalli=valo palaa niin kauan kuin painaa napista. Game over minun suhteeni ja 99.99%:n varmasti en ota edes ilmaiseksi tuollaista uus-moderni mersua itselleni
Re: Mersun infrapuna-avain
Myös niihin saa uusia avaimia, mutta niitä(kään) ei jaeta ilmaiseksiGame over minun suhteeni ja 99.99%:n varmasti en ota edes ilmaiseksi tuollaista uus-moderni mersua itselleni
wiimax.fi
Re: Mersun infrapuna-avain
Laitan tähän fiksuun asialliseen ketjuun sekä osto-linkkiin.
Avasin oman väyrysen -97:n avaimen, juotin uudestaan mitä juotettavissa oli, kytkin alkoi pelaamaan muttei kuitenkin infra futaa. Nooh 15.07 13:00 on Auto-Alarmille 46e/1h:n korjaus-aika, tämä orgis avain on aika rujon näköinen kun en yksinkertaisesti osannut avata sitä oikein, enkä saanut mahtumaan avaimen kääntöä varten jousta paikalleen.
Siis olisi ostossa jos jollain on romuissa ylimääräinen väyrysen infra avain, ei tarvitse infran toimia, ei olla paristoja kunhan kotelo on siisti, jotta sinne voi liike vaihtaa uudet kamat sisään wanhasta avaimesta.
Toivossa on hyvä elää.
T.Reima Lahdesta
Avasin oman väyrysen -97:n avaimen, juotin uudestaan mitä juotettavissa oli, kytkin alkoi pelaamaan muttei kuitenkin infra futaa. Nooh 15.07 13:00 on Auto-Alarmille 46e/1h:n korjaus-aika, tämä orgis avain on aika rujon näköinen kun en yksinkertaisesti osannut avata sitä oikein, enkä saanut mahtumaan avaimen kääntöä varten jousta paikalleen.
Siis olisi ostossa jos jollain on romuissa ylimääräinen väyrysen infra avain, ei tarvitse infran toimia, ei olla paristoja kunhan kotelo on siisti, jotta sinne voi liike vaihtaa uudet kamat sisään wanhasta avaimesta.
Toivossa on hyvä elää.
T.Reima Lahdesta