Kyllä itse ainakin kun olen nyt ajanut ilman ja parametriohjauksen kanssa, niin en luopuisi siitä kovin helpolla. Tosin jos et ole vielä kokeillut parametriohjausta etkä koskaan kokeile, niin voi mennä ilmankinHannuk kirjoitti:Onko porukalla minkälaista kokemusta S211 faceliftin ohjauksesta ilman parametrista ohjausta? Olis kiikarissa S211 220cdi facelift mutta kohtuu harvassa näyttää olevan tuo varuste. Väykyssä ainakin oikeen mukava lisä.
W211 harkinnassa
Re: W211 harkinnassa
Re: W211 harkinnassa
Nyt on löytynyt itselle pari hyvää vaihtoehtoa W211 farkkueemelistä, mutta ei oikein osaa päättää kumpi parempi. Toinen olisi 220 cdi 5v automaatti hieman kattavammalla varustelulla ja toinen 320 cdi 7v automaatti lievästi heikommalla varustetasolla. Esimerkiksi xenoneita ei tuossa 320:sessä ole. Molemmissa metrejä oikeastaan saman verran ja hintapyynti tismalleen sama. Myös yksi 280cdi olisi samaan hintaan kohtalaisella varustetasolla, mutta enemmän nämä ääripäät kiinnostavat.
Alkaako 220:sessä loppua puhti kesken esim ohituksissa ja mitä eroa on käytännössä 5v vs. 7v automaateilla? Onko kestävyydessä ja huoltojen hinnoissa eroja?
Kiitän jälleen vastauksista etukäteen.
Alkaako 220:sessä loppua puhti kesken esim ohituksissa ja mitä eroa on käytännössä 5v vs. 7v automaateilla? Onko kestävyydessä ja huoltojen hinnoissa eroja?
Kiitän jälleen vastauksista etukäteen.
Re: W211 harkinnassa
Minulla oli halogenivaloilla oleva 211. Pelkästään sillä perusteella käskisin unohtamaan auton, vaikka olisi millä moottorilla tai vaihteistolla.
Re: W211 harkinnassa
Ääni tälle, edellinen 211 oli minullakin halogeeneilla ja jos tulee vähänkin ajoa muualle kun kaupunkiin niin pimeää on. Ja melkein sama oliko kiillotetut umpionlasit ja paremmat polttimot.tn62634 kirjoitti:Minulla oli halogenivaloilla oleva 211. Pelkästään sillä perusteella käskisin unohtamaan auton, vaikka olisi millä moottorilla tai vaihteistolla.
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 harkinnassa
-07 mallinen E- sarjalainen ILS:llä ja parametriohjauksella ei kovin paljoa enempää maksa verrattuna saman vuotiseen ilman kyseisiä varusteita. Suosittelen molempia, hyödyllisiä kun ovat. 245- leveä rengastus ei ilman parametrisyyttä ole kovin kiva käänneltävä.
Itse asensin jotain vuosia sitten vielä ILS- kaasupurkauksien viereen toiset mokomat ballastit (olikohan 55W) apupitkien virkaa toimittamaan. On valoa, isosti.
Itse asensin jotain vuosia sitten vielä ILS- kaasupurkauksien viereen toiset mokomat ballastit (olikohan 55W) apupitkien virkaa toimittamaan. On valoa, isosti.
E320CDI
211.089
211.089
Re: W211 harkinnassa
Terve!hsal kirjoitti:Nyt on löytynyt itselle pari hyvää vaihtoehtoa W211 farkkueemelistä, mutta ei oikein osaa päättää kumpi parempi. Toinen olisi 220 cdi 5v automaatti hieman kattavammalla varustelulla ja toinen 320 cdi 7v automaatti lievästi heikommalla varustetasolla. Esimerkiksi xenoneita ei tuossa 320:sessä ole. Molemmissa metrejä oikeastaan saman verran ja hintapyynti tismalleen sama. Myös yksi 280cdi olisi samaan hintaan kohtalaisella varustetasolla, mutta enemmän nämä ääripäät kiinnostavat.
Alkaako 220:sessä loppua puhti kesken esim ohituksissa ja mitä eroa on käytännössä 5v vs. 7v automaateilla? Onko kestävyydessä ja huoltojen hinnoissa eroja?
Kiitän jälleen vastauksista etukäteen.
Laitapa tästä kaksikosta suorat nettilinkit tänne meille näkyviin, niin saat tarkempia vastauksia. W211 halogeenivalot on tosi huonot. Toisaalta jos näistä kahdesta saman hintaisesta pitäisi itse valita, niin saattaisin kääntyä tuon 320cdi:n puoleen. Itse arvostaisin hyvin toimivaa 7-vaihteista automaattia ja kuutoskoneen komeaa käyntiääntä enemmän kuin 220cdi:n matalampia käyttökustannuksia ja parempia varusteita. Onnea mersun etsintään!
Re: W211 harkinnassa
Tässä tämä 220CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7945981" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 320CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7721130" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertailun vuoksi sitten vielä yksi 280CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7936684" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 320CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7721130" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertailun vuoksi sitten vielä yksi 280CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7936684" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 harkinnassa
Epäilyttävän alhaalla tuon 220:n perä kuvissa...
Eipä tuossa kai muuta kuin käy ajamassa kaikki ja tee päätös. Riittääkö 220 vai ei, se lienee henkilökohtainen asia. Oma 220 tuntuu jopa rivakalle entisen W204 200 CDI:n jälkeen, joka puolestaan tuntui mopolta sitä edeltäneen V8-Cadillacin jälkeen. Kaikkeen tottuu.
Eipä tuossa kai muuta kuin käy ajamassa kaikki ja tee päätös. Riittääkö 220 vai ei, se lienee henkilökohtainen asia. Oma 220 tuntuu jopa rivakalle entisen W204 200 CDI:n jälkeen, joka puolestaan tuntui mopolta sitä edeltäneen V8-Cadillacin jälkeen. Kaikkeen tottuu.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W211 harkinnassa
Terve!hsal kirjoitti:Tässä tämä 220CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7945981" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tässä 320CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7721130" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertailun vuoksi sitten vielä yksi 280CDI: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7936684" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinähän näyttäisi olevan kolme mielenkiintoisen ja tasaväkisen oloista vaihtoehtoa. Ei muuta kuin vaihtotarjouksia kyselemään! Välirahatarjoukset ja auton yleinen kunto ratkaisee, ajaisin kyllä ihan mielelläni millä tahansa noista. Ehkä tuo Seinäjoen auto saattaisi herättää minussa eniten omistamisen halua, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Järkisyillähän näitä aina perustellaan ja fiiliksellä ostetaan
Re: W211 harkinnassa
Mites osaisiko joku sanoa tästä 280:sestä mielipidettä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7906977" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuollainen kilometrimäärä "liikaa", vai uskaltaako noinkin paljon ajettua mersua katsella?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7906977" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuollainen kilometrimäärä "liikaa", vai uskaltaako noinkin paljon ajettua mersua katsella?
Re: W211 harkinnassa
No kymmenen vuotta vanha Mersu ja ajettu 30000 vuoteen lienee normaalia. Vantaan taksissahan kokonaiskilometrimäärä saavutettaisiin parissa vuodessa. Huomioina kuskin penkki rikki ja omatoiminen huoltokirja.
Re: W211 harkinnassa
Juu, aika peruskilometrit. Kuskinpenkin rikkoutuminen taitaa olla normaalia tuossa versiossa ja kilsoilla (oliko tämä MB-tex materiaalia?) ja omatoiminen huoltokirja voi olla parempikin kuin "merkkiliikkeen" riippuen tietenkin mitä on tehty. Laatikkoöljyn vaihto paras esimerkki siitä, esim kerran vaihdettu 60tkm kohdalla ja sitten ei enää koskaan vaikka merkkiliikkeen huoltokirja. Kun on tehty huolto-ohjelman mukaan......tn62634 kirjoitti:No kymmenen vuotta vanha Mersu ja ajettu 30000 vuoteen lienee normaalia. Vantaan taksissahan kokonaiskilometrimäärä saavutettaisiin parissa vuodessa. Huomioina kuskin penkki rikki ja omatoiminen huoltokirja.
Koeajo antaa kyllä yleensä hyvän vaikutelman millainen auto on ja millaisella pidolla.
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 harkinnassa
WDB2112651A344072
Mitäs tommonen kertoo guruille?
Onkos siinä jotain spesiaalia varustetta normaalien lisäksi?
Aiemmin touhunnut vanhempien MB:n kanssa, niin ei ole ollut niin nuukaa varusteistakaan..
Mitäs tommonen kertoo guruille?
Onkos siinä jotain spesiaalia varustetta normaalien lisäksi?
Aiemmin touhunnut vanhempien MB:n kanssa, niin ei ole ollut niin nuukaa varusteistakaan..
Re: W211 harkinnassa
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=29-j99_j" onclick="window.open(this.href);return false;
53 AEJ 02/2; 03/0
05N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214L DORTMUND BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
803 AEJ 02/1/X
803 *1 112.9__ 20020522 AEJ 02/1/X
803 *2 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *3 722.6__ 20010316 YOM 12/1
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
835A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BEIGE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
M32 CAPACITY 3,2 LITER
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
W60 DESIGNO WOOD FINISH BURRED WALNUT VENEER
53 AEJ 02/2; 03/0
05N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214L DORTMUND BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
803 AEJ 02/1/X
803 *1 112.9__ 20020522 AEJ 02/1/X
803 *2 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *3 722.6__ 20010316 YOM 12/1
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
835A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BEIGE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M112 V6-GASOLINE ENGINE M112
M32 CAPACITY 3,2 LITER
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
W60 DESIGNO WOOD FINISH BURRED WALNUT VENEER
Re: W211 harkinnassa
Jotainhan tuossa on, mistä ei ole mitään hajua....
Esim Dortmund Branch..
Eli onko tässä ns. hyvät varusteet tahi normaalista poikkeavia suuntaan tai toiseen?
Ja pahoittelut noviisiudestani tällä(kin) saralla.
YV:kin käy, jos helpottaa ketjun pysymistä asiallisena.
Esim Dortmund Branch..
Eli onko tässä ns. hyvät varusteet tahi normaalista poikkeavia suuntaan tai toiseen?
Ja pahoittelut noviisiudestani tällä(kin) saralla.
YV:kin käy, jos helpottaa ketjun pysymistä asiallisena.
Re: W211 harkinnassa
Ei tuo nyt ihan karvalakki ole, muttei paljon puutukaan. Varsinaisia varusteita ovat:horis kirjoitti:Jotainhan tuossa on, mistä ei ole mitään hajua....
Esim Dortmund Branch..
Eli onko tässä ns. hyvät varusteet tahi normaalista poikkeavia suuntaan tai toiseen?
Ja pahoittelut noviisiudestani tällä(kin) saralla.
YV:kin käy, jos helpottaa ketjun pysymistä asiallisena.
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
835A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BEIGE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
En nyt millään muista mikä kaikki on ollut esim. Suomeen tuotavissa vakiona, mutta sanoisin, että peruseemeliin verratuna tuossa on
- parametriohjaus
- aurinkoverhot takasivuovissa
- sivuturvatyynyt takana
- Comand
- Bi-Xenonit
- CD-vaihtaja
- nahkajakkarat
- Avantgarde-paketti
Re: W211 harkinnassa
Se Dortmund Branch on että myyty uutena Dormundiin/ko. alueelle. Ja onhan tuossa Designo-listatkin.
Re: W211 harkinnassa
Niinpäs onkin. Ei ole tosin mun kirjoissa "varsinainen" varuste, mutta ilman muuta maininnan arvoinen.tn62634 kirjoitti:Se Dortmund Branch on että myyty uutena Dormundiin/ko. alueelle. Ja onhan tuossa Designo-listatkin.
Re: W211 harkinnassa
ainuman kirjoitti:Juu, aika peruskilometrit. Kuskinpenkin rikkoutuminen taitaa olla normaalia tuossa versiossa ja kilsoilla (oliko tämä MB-tex materiaalia?) ja omatoiminen huoltokirja voi olla parempikin kuin "merkkiliikkeen" riippuen tietenkin mitä on tehty. Laatikkoöljyn vaihto paras esimerkki siitä, esim kerran vaihdettu 60tkm kohdalla ja sitten ei enää koskaan vaikka merkkiliikkeen huoltokirja. Kun on tehty huolto-ohjelman mukaan......tn62634 kirjoitti:No kymmenen vuotta vanha Mersu ja ajettu 30000 vuoteen lienee normaalia. Vantaan taksissahan kokonaiskilometrimäärä saavutettaisiin parissa vuodessa. Huomioina kuskin penkki rikki ja omatoiminen huoltokirja.
Koeajo antaa kyllä yleensä hyvän vaikutelman millainen auto on ja millaisella pidolla.
Kiitoksia vastauksista. Kävin koeajamassa autoa ja ajollansa se tuntui pientä tärinää lukuunottamatta hyvältä. Tärinäkin johtui todennäköisesti renkaiden tasapainotuksesta tai siitä, että oli seissyt pitkään. Kuitteja korjaamolla tehdyistä korjauksista (jakoketju+kiristin, jarrut, ahtopaineletku, toinen takailmajousi tms.) löytyi iso pino ja öljyjä koneeseen ja laatikkoon oli vaihdeltu hyvin. Ainoat miinukset tärinän lisäksi olivat tosiaan jo mainittu kuskin penkin rikkinäinen verhoilu ja parkkitutkien toimimattomuus. Nämä kaksi viimeistä jäisivät itselle teetettäväksi, mikäli auton meinaa saada edullisesti.
Vähän jäi siis mietityttämään tämä auto, toisaalta paljon kilometrejä (279tkm), mutta paljon jo korjattu ja tehty. Varustelistaus on toki kattava, mm. parametriohjaus, xenonint, harman-kardon-äänentoisto, kattoluukku, tms. löytyy. Silti metrimäärä on paljon isompi kuin nykyisessä autossa, joten arvelluttaa viitsiikö noin paljon ajettuun seota Toisaalta jos budjetin (16k€) yläpäässä olevilla autoilla on ajettu ~200tkm, tuleeko eteen "kalliita" kilometrejä, jotka tällä autolla on jo ohitettu.
Vaikea tehtävä tämä mersun osto.
Täytyy varmaan laajentaa hakua Saksaan, ei vaan ole yhtään selvinnyt onko kyseisen budjetin rajoissa järkeä tuoda autoa sieltä. Ja tässä tapauksessa tarvitsisi tietää joku hyvä joppari joka autoa sieltä toisi, kun itsellä ei oikein ritä aika lähteä niin pitkälle.
Re: W211 harkinnassa
No nyt se sopiva yksilö sitten löytyi ja meikäläiselle ensimmäinen mersu -07 vuosimallin S211 280cdi avantgarde. Kiitoksia vain kaikille kysymyksiin vastanneille! Sellaisen kysymyksen voisi vielä heittää, että miltä juuri tämän S211 7-lovisen automaatin pitäisi ajossa tuntua jos on täysin kunnossa, eli toisin sanoen pitäisikö olla sellainen että laatikon vaihtaessa isommalle tai pienemmälle ei pitäisi tuntua mitään pientäkään nykäystä? Varmaan itse olen vielä niin skeptinen kaiken suhteen, että kuulostelee turhankin tarkkaan kaikkea ja että varsinkin vaihteilla 1-3 tuntuu mielestäni lieviä nykäyksiä silloin tällöin sekä kylmänä että lämpimänä. Alkoi heti arvelluttaa vaan KYB-venttili tms...
Re: W211 harkinnassa
Onnittelut hankinnasta. Ei sen kyllä pitäisi nykiä.
Re: W211 harkinnassa
Tämä selvä. Lienee parasta viedä pirssi sitten heti tässä pirkanmaalla jollekin pajalle joka sitä asiaa voisi tutkia. Ilmeisesti se paljon puhuttu kyb-venttiili todennäköisin vaihtoehto?
Re: W211 harkinnassa
Vaihtonykäsyt ei välttämäti oo kybistä, kannattaa ensin vaihdella öljyt jossei tiedetä koska tehty. Tietty se vena vaihtuu 'halvalla' siinä samalla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 harkinnassa
Vaihteistoöljyt on vaihdettu kolme päivää sitten, että sen takia itselle tuli se kyb ekana mieleen..
Re: W211 harkinnassa
Nollattiinko adaptiot? Ei se kai pakollista ole jossei osia vaihdettu...
Edit: ajele nyt muutama päivä jos se siitä tasoittuis...
Edit: ajele nyt muutama päivä jos se siitä tasoittuis...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 harkinnassa
Topicin nostoa...
Autokuume iski ja kovasti tekisi mieli tämmönen W211 laittaa. Kiikarissa olisi eräs -04 E240.
Tästä kyseisestä moottorista (käsittääkseni M112.913) herää muutama kysymys. Esiintyykö näissä vielä heikkolaatuisia tasapainoakseleita, vai koskeeko ne vain vanhempia M112? Kuinkas muut jakopään osat (kiristimet/laahaimet/itse ketju) näissä kestää ja mikä on vaihtoväli? Onko kyseisessä moottorissa muuta heikkoa kohtaa jonka korjaukseen tulisi henkisesti varautua?
Autokuume iski ja kovasti tekisi mieli tämmönen W211 laittaa. Kiikarissa olisi eräs -04 E240.
Tästä kyseisestä moottorista (käsittääkseni M112.913) herää muutama kysymys. Esiintyykö näissä vielä heikkolaatuisia tasapainoakseleita, vai koskeeko ne vain vanhempia M112? Kuinkas muut jakopään osat (kiristimet/laahaimet/itse ketju) näissä kestää ja mikä on vaihtoväli? Onko kyseisessä moottorissa muuta heikkoa kohtaa jonka korjaukseen tulisi henkisesti varautua?
Re: W211 harkinnassa
M112 V6 on kestävä moottori, ei tyyppivikoja. Tasapainoakseli ongelmat ovat uudemmissa M272 V6 moottoreissa 2005-2007.lareee kirjoitti:Topicin nostoa...
Autokuume iski ja kovasti tekisi mieli tämmönen W211 laittaa. Kiikarissa olisi eräs -04 E240.
Tästä kyseisestä moottorista (käsittääkseni M112.913) herää muutama kysymys. Esiintyykö näissä vielä heikkolaatuisia tasapainoakseleita, vai koskeeko ne vain vanhempia M112? Kuinkas muut jakopään osat (kiristimet/laahaimet/itse ketju) näissä kestää ja mikä on vaihtoväli? Onko kyseisessä moottorissa muuta heikkoa kohtaa jonka korjaukseen tulisi henkisesti varautua?
W124 300 E -87 Aut.
Re: W211 harkinnassa
Itsellä olisi tässä lähitunteina vaihtumassa oma w203 farkkudiisseli tuommoseen E220CDI malliseen. Auto olis 240tkm ajettu farkku -07 vuosimallia.
Ensinnäkin onko mitään erikoista huomioitavaa ennenkuin lyön kaupat lukkoon (jos nyt ehditte edes vastata ), ja pystyttekös vähän tulkkaamaan tätä VIN-koodia että mitä nuo tarkoittaa?
VIN: WDB2112081B122927
Ja epäselviä merkintöjä ois seuraavat:
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION tekstien poisto perästä?
386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
807 - [211] - 20030218 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [646.8] - 20050318 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [722.6] - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
985 - COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K-11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M010 - EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER mitä tuo displacement tässä meinaa?
P78 - FLEET MODEL
P80- SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
V06 - SPEED- + LOADINDEX 95W
Ei tuo englanti ihan taivu näitä ymmärtämään niin jos joku pystyisi selittämään tyhmälle .
Lisäksi vielä kun on 125kw moottori niin onko lastutettu vai vakio?
Kiitän!
Ensinnäkin onko mitään erikoista huomioitavaa ennenkuin lyön kaupat lukkoon (jos nyt ehditte edes vastata ), ja pystyttekös vähän tulkkaamaan tätä VIN-koodia että mitä nuo tarkoittaa?
VIN: WDB2112081B122927
Ja epäselviä merkintöjä ois seuraavat:
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION tekstien poisto perästä?
386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
807 - [211] - 20030218 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [646.8] - 20050318 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [722.6] - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
985 - COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K-11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M010 - EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER mitä tuo displacement tässä meinaa?
P78 - FLEET MODEL
P80- SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
V06 - SPEED- + LOADINDEX 95W
Ei tuo englanti ihan taivu näitä ymmärtämään niin jos joku pystyisi selittämään tyhmälle .
Lisäksi vielä kun on 125kw moottori niin onko lastutettu vai vakio?
Kiitän!
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W211 harkinnassa
260 on tosiaan ilman tyyppimerkintääVanhanen kirjoitti:Itsellä olisi tässä lähitunteina vaihtumassa oma w203 farkkudiisseli tuommoseen E220CDI malliseen. Auto olis 240tkm ajettu farkku -07 vuosimallia.
Ensinnäkin onko mitään erikoista huomioitavaa ennenkuin lyön kaupat lukkoon (jos nyt ehditte edes vastata ), ja pystyttekös vähän tulkkaamaan tätä VIN-koodia että mitä nuo tarkoittaa?
VIN: WDB2112081B122927
Ja epäselviä merkintöjä ois seuraavat:
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION tekstien poisto perästä?
386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
807 - [211] - 20030218 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [646.8] - 20050318 - YEAR OF MODIFICATION
807 - [722.6] - 19960119 - AEJ 06/1/M/X
985 - COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K-11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M010 - EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER mitä tuo displacement tässä meinaa?
P78 - FLEET MODEL
P80- SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
V06 - SPEED- + LOADINDEX 95W
Ei tuo englanti ihan taivu näitä ymmärtämään niin jos joku pystyisi selittämään tyhmälle .
Lisäksi vielä kun on 125kw moottori niin onko lastutettu vai vakio?
Kiitän!
displacement on tilavuus
vakiokone
Re: W211 harkinnassa
Mulla oli S210 sille ajettiin 378tkm moottoriin vaihettiin vesipummpu, yksi anturi, ja jakoketju, sekä kiristin olsi pitänyt kans vaihtaa, mutta auto meni lunastukseen. Suosittelisi kylää vaihtaan noi jaköpään kilkkeet 300tkm välein. Sanalla sanoen upea moottori!lareee kirjoitti:Topicin nostoa...
Autokuume iski ja kovasti tekisi mieli tämmönen W211 laittaa. Kiikarissa olisi eräs -04 E240.
Tästä kyseisestä moottorista (käsittääkseni M112.913) herää muutama kysymys. Esiintyykö näissä vielä heikkolaatuisia tasapainoakseleita, vai koskeeko ne vain vanhempia M112? Kuinkas muut jakopään osat (kiristimet/laahaimet/itse ketju) näissä kestää ja mikä on vaihtoväli? Onko kyseisessä moottorissa muuta heikkoa kohtaa jonka korjaukseen tulisi henkisesti varautua?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)