Jolle kirjoitti:pera8x kirjoitti:noo, nyt se menee tuoreesta muistista jo nopeesti. zemiä sinne vaan raatamiseen.
mää oon kerran kasannu kans rikkinäisellä kannella, enkä päässyt edes tallista ulos, kun piti alkaa purkaan uudestaan. halki oli kanssa. kyllä siinä vähän meinaa hermoja koetella.. pitäis aina viedä sinne koeponnistukseen, niin ei tulis tälläsiä ylläreitä.
Eikös tuo "uusi" kansi ollut koeponnistettu?
Kiitosta kanustuksesta sitä tarvitaan
Varsinkin eilen meinasi olla pilvet melko alhaalla hetken. No soitto kaverille joka kannen möi niin lupasi hyvittää maksetun hinnan takaisin
Jo vain kummasti aurinkokin alko pilkistellä pilvien lomasta.
Joo oli ponnistettu ja tässä oikein hyvä esimerkki siitä ettei koeponnistus kerro paljoakaan
No tämä ei sinänsä mulle ollu mikään uutinen meinaan samansuuntaisia kokemuksia on entuudestaankin tosin ei ihan omakohtaisia. Siksi ajattelinkin että jos itte rakentais koeponnistuslaitteen.
Paristakin eri paikasta kun olen kuullu miten ponnistus tehdään niin jos sillä menetelmällä löytyy vuoto niin silloin vuotopaikka näkyy jo selkeästi muutenkin ja oireitakin on ennen kannen poisottamista siihen tahtiin et ei ole epäselvyyttä.
Just nuo hiushalkeamat on v-ittumaisia kun niitä ei välttämättä näe helposti ja saattaa toimiakkin hetken jopa melko OK niinkuin tämäkin teki. Siksi ponnistus mielestäni kannattaisi tehdä siten että kannen lämmittää ennen ponnistusta sinne +100°C nurkille ja ehdottomasti
kunnollisen paineistuksen palotilasta vesitilaanpäin.
Kun ja jos painetta menee vesitilaan alkaa vesi tulvia kannen vesikanavista yli ja lopulta sieltä tulee jostain kupliakin. Jos kannen upottaa kokonaan vesialtaaseen ni silloin näkyy venttiilivuodot, kammiovuodot jne. Työläämpi tehdä mutta ehdottomasti helpompi kuin se että kansi paikalleen 1000km ajoa ja todeta että vuotaa