Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - simpukkasouvi
Upea auto, tällaisia tarinoita on kiva seurata Taisin bongata tämän kadun varressa Lahdessa messujen aikaan.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - simpukkasouvi
Kiitos. Juu messulauantaina kävimmä pizzalla siinä torin takana olevassa autenttisessa paikassa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - simpukkasouvi
Hei! Onko se tosiaan niin, että S123:een ei tarjota kuin yhtä takajousta A1153243804? Eli tässä ei ole samanlaista jousisoppaa varusteiden mukaan taka-akselilla kuin esim. S124:ssä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Tere,
123:n farkkuihin on eri jousia riippuen moottorista. 300TD:hen näyttää tarjoavan oletuksena mainitsemaasi jousta, mutta erikoisvarusteltuihin (poliisi, korkeampi kantavuus, kovempi jousitus) autoihin on eri jousia . Näyttävä olevan EPC:ssä SA-koodeilla eikä w124-tyyliin pisteytystaulukkona.
123:n farkkuihin on eri jousia riippuen moottorista. 300TD:hen näyttää tarjoavan oletuksena mainitsemaasi jousta, mutta erikoisvarusteltuihin (poliisi, korkeampi kantavuus, kovempi jousitus) autoihin on eri jousia . Näyttävä olevan EPC:ssä SA-koodeilla eikä w124-tyyliin pisteytystaulukkona.
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Kiitti, sieltä miekin katsoin. Minusta nuo lisävarusteet ym. vaikuttivat EPC:n mukaan vain etujousiin, taakse vain tuota yhtä ja samaa.Efraim kirjoitti:Tere,
123:n farkkuihin on eri jousia riippuen moottorista. 300TD:hen näyttää tarjoavan oletuksena mainitsemaasi jousta, mutta erikoisvarusteltuihin (poliisi, korkeampi kantavuus, kovempi jousitus) autoihin on eri jousia . Näyttävä olevan EPC:ssä SA-koodeilla eikä w124-tyyliin pisteytystaulukkona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Pari kuvaa Puruveden ympäriajoista 2017 (kuva tuntematon) ja 2018 (Petri Saarelainen):
Auto on ollut tänä kesänä vähemmän käytössä; daily driver kesäautona on vuorostaan ollut coupe. Lähipäivinä käytän farkun leimalla.
Auto on ollut tänä kesänä vähemmän käytössä; daily driver kesäautona on vuorostaan ollut coupe. Lähipäivinä käytän farkun leimalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Farkku kävi ekaa kertaa ihan korjaamon nosturilla, kun oli aika vaihtaa laatikkoöljyt. Lisäksi talviteloilta ottaessani totesin, että laatikko vaihtaa pienemmälle TODELLA pamauttamalla.
Öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin K1 jousisarja (A126 270 44 77) venttiilipöytään, joka paransi ennen pitkän, tärisevän 2-3 vaihdon todella napakaksi, mutta pehmeäksi. Tilasin samalla K2 jousisarjat, joita on kaksi erilaista (ei mitään hajua, mikä ero, ehkä toinen tiukempi). Hinta piirimyyjällä 18 e ja 5 e.
Mutta tuo voimakas alaspäin vaihto on todella ikävän tuntuinen. Epäilys kohdistuu modulaattoriin laatikon kyljessä, voisiko se mennä rikki ja paineet ovat sitten täysillä laatikossa, ettei luistoa esiinny? Säätimiä on erivärisiä ja eripaineisia. Tässä on vihreä, 42 PSI eli 2,89 bar. Mokkulaa ei enää saa Veholta. Testiropusta ei voitu painetta tarkistaa, koska korjaamolla ei ollut sopivaa M8x1,0 kulmayhdettä. Toisaalta, nosturilla ollessa koko voimalinja nytkähtää, kun vaihdan kulkusuuntaa. Välys löytyy takakelkan etukumeista ja perän kiinnityskumista. Pitänee nämä laittaa ensin kuntoon, ennen kuin modulaattoria käy testaamaan/vaihtamaan.
Kellään kokemusta em. kumien vaihtotyöstä, mahtaa olla työlästä ja tiukassa?
Katselin tuossa muitakin osia alustaan, mitä pitäisi hankkia, niin ostoskorin loppusumma Carparts-Prosilla teki n. 1155 e...
Öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin K1 jousisarja (A126 270 44 77) venttiilipöytään, joka paransi ennen pitkän, tärisevän 2-3 vaihdon todella napakaksi, mutta pehmeäksi. Tilasin samalla K2 jousisarjat, joita on kaksi erilaista (ei mitään hajua, mikä ero, ehkä toinen tiukempi). Hinta piirimyyjällä 18 e ja 5 e.
Mutta tuo voimakas alaspäin vaihto on todella ikävän tuntuinen. Epäilys kohdistuu modulaattoriin laatikon kyljessä, voisiko se mennä rikki ja paineet ovat sitten täysillä laatikossa, ettei luistoa esiinny? Säätimiä on erivärisiä ja eripaineisia. Tässä on vihreä, 42 PSI eli 2,89 bar. Mokkulaa ei enää saa Veholta. Testiropusta ei voitu painetta tarkistaa, koska korjaamolla ei ollut sopivaa M8x1,0 kulmayhdettä. Toisaalta, nosturilla ollessa koko voimalinja nytkähtää, kun vaihdan kulkusuuntaa. Välys löytyy takakelkan etukumeista ja perän kiinnityskumista. Pitänee nämä laittaa ensin kuntoon, ennen kuin modulaattoria käy testaamaan/vaihtamaan.
Kellään kokemusta em. kumien vaihtotyöstä, mahtaa olla työlästä ja tiukassa?
Katselin tuossa muitakin osia alustaan, mitä pitäisi hankkia, niin ostoskorin loppusumma Carparts-Prosilla teki n. 1155 e...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Ei taida ihan mahdoton homma olla niitten kumien vaihto. Se perän kiinnityskumihan on ihan pultit auki ja uusi tilalle. Tämä auto kuitenkin on aikalailla paremmassa kunnossa mitä 123 yleensä on.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Kiitti. Noita takakelkan etukumeja näkyy olevan eri sorttisia, esim. 230 E:hen menee 123 350 01 75 kun taas TDT:hen 123 350 03 75. Uusi satsi n. 250 e...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Tarvikkeena saa halvemmalla. Selvitäppäs samalla missä mallissa pitää olla ne kumilätkät sielä välissä ja missä ne rajoitinraudat, on itselle jäänyt vähän epäselväksi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Nuo nuo halvat jos on orkkis osista kyse! Ei noita tarvikekumeja kannata laittaa..Timo L. kirjoitti:Kiitti. Noita takakelkan etukumeja näkyy olevan eri sorttisia, esim. 230 E:hen menee 123 350 01 75 kun taas TDT:hen 123 350 03 75. Uusi satsi n. 250 e...
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
...kannattaisiko timo sun pudotaa koko takakelkka alas vaihtaa kaikki mahdollinen kerralla
...nollata tilanne tulevaisuutta silmällä pitäen
...nollata tilanne tulevaisuutta silmällä pitäen
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Saksasta tuli ja on tulossa osia.
-takakelkan etukumien korjaussarja
-etujouset
-takajouset
-pohjaanlyöntikumi
-takajarrupalat
-apukuskin peilinlasi
Nämä orkkisosia. Laadukkaana tarvikkeena
-moottorin kumit
-moottorin iskarit (ei saa Mersulta)
-moottorin iskarien korjaussarja
-laatikon kumi
-perän kumi
-hehkutulpat ja rasva.
Aloitin jumpan moottorin kumien ja iskarien vaihdolla. Lie olleet alkuperäiset vlta 1982. Iskarit olivat löysät ja kumit noin sentin matalemmat kuin uudet, vulkanointi pettänyt ja joskus vuotanut moottoriöljy/diesel pehmittänyt kumin. Mbclassicsilta tilatussa korjaussarjassa toiset kumipufferit olivat pienemmät kuin vanhoissa sekä kaksi aluslevyä puuttui. Hmm.
Kakkosen hehku meni pimeäksi viikolla, uudet ovat Boschin paketissa. Tässä sai selvitettyä rikkoutuneen hehkun releen liittimeltä yleismittarilla.
-takakelkan etukumien korjaussarja
-etujouset
-takajouset
-pohjaanlyöntikumi
-takajarrupalat
-apukuskin peilinlasi
Nämä orkkisosia. Laadukkaana tarvikkeena
-moottorin kumit
-moottorin iskarit (ei saa Mersulta)
-moottorin iskarien korjaussarja
-laatikon kumi
-perän kumi
-hehkutulpat ja rasva.
Aloitin jumpan moottorin kumien ja iskarien vaihdolla. Lie olleet alkuperäiset vlta 1982. Iskarit olivat löysät ja kumit noin sentin matalemmat kuin uudet, vulkanointi pettänyt ja joskus vuotanut moottoriöljy/diesel pehmittänyt kumin. Mbclassicsilta tilatussa korjaussarjassa toiset kumipufferit olivat pienemmät kuin vanhoissa sekä kaksi aluslevyä puuttui. Hmm.
Kakkosen hehku meni pimeäksi viikolla, uudet ovat Boschin paketissa. Tässä sai selvitettyä rikkoutuneen hehkun releen liittimeltä yleismittarilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Oisko sulla varaosanumeroa noille K2 jousisarjoille. Vai oisko tuossa hinnat jousisarjan eri vakio jousille? No varaoanumerot kiinnostaa, öljynvaihto tolossa niin voisi teststa.Timo L. kirjoitti: Öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin K1 jousisarja (A126 270 44 77) venttiilipöytään, joka paransi ennen pitkän, tärisevän 2-3 vaihdon todella napakaksi, mutta pehmeäksi. Tilasin samalla K2 jousisarjat, joita on kaksi erilaista (ei mitään hajua, mikä ero, ehkä toinen tiukempi). Hinta piirimyyjällä 18 e ja 5 e.
s:
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Paljonko nuo orkkisosat kustansi ja mistä tilasit nuo osat?Timo L. kirjoitti:Saksasta tuli ja on tulossa osia.
-takakelkan etukumien korjaussarja
-etujouset
-takajouset
-pohjaanlyöntikumi
-takajarrupalat
-apukuskin peilinlasi
Nämä orkkisosia. Laadukkaana tarvikkeena
-moottorin kumit
-moottorin iskarit (ei saa Mersulta)
-moottorin iskarien korjaussarja
-laatikon kumi
-perän kumi
-hehkutulpat ja rasva.
Aloitin jumpan moottorin kumien ja iskarien vaihdolla. Lie olleet alkuperäiset vlta 1982. Iskarit olivat löysät ja kumit noin sentin matalemmat kuin uudet, vulkanointi pettänyt ja joskus vuotanut moottoriöljy/diesel pehmittänyt kumin. Mbclassicsilta tilatussa korjaussarjassa toiset kumipufferit olivat pienemmät kuin vanhoissa sekä kaksi aluslevyä puuttui. Hmm.
Kakkosen hehku meni pimeäksi viikolla, uudet ovat Boschin paketissa. Tässä sai selvitettyä rikkoutuneen hehkun releen liittimeltä yleismittarilla.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Hei, numerot löytyy kun muistan hakea osat piirimyyjältä.juhaoh kirjoitti:Oisko sulla varaosanumeroa noille K2 jousisarjoille. Vai oisko tuossa hinnat jousisarjan eri vakio jousille? No varaoanumerot kiinnostaa, öljynvaihto tolossa niin voisi teststa.Timo L. kirjoitti: Öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin K1 jousisarja (A126 270 44 77) venttiilipöytään, joka paransi ennen pitkän, tärisevän 2-3 vaihdon todella napakaksi, mutta pehmeäksi. Tilasin samalla K2 jousisarjat, joita on kaksi erilaista (ei mitään hajua, mikä ero, ehkä toinen tiukempi). Hinta piirimyyjällä 18 e ja 5 e.
s:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Autohaus Drögeltä tilasin. Jouset 160-180 e/kpl, takakelkan kumit vajaa 300 (farkun sarjaa ei tahdo saada muualta), pohjaanlyöntikumi vajaan kympin, takajarrupalat 40 ja peilinlasi reilut 70 e.Pontus kirjoitti: Paljonko nuo orkkisosat kustansi ja mistä tilasit nuo osat?
Jumppa jatkui sitten laatikon kumin ja perän kumien vaihdolla. Helppoa kuin heinän teko vanha pois-uusi tilalle meiningillä. Molempia komponentteja kannattaa tukea/nostaa tunkilla kun ropaa vanhoja pois.
Laatikon kumi oli halkeillut ja samanlaista osittain löllöksi muuttunutta kuten kuskin puolen moottorin kumi.
Moottorin kumit Laatikon kumi Perän kannatin.
Suurin parannus mielestäni tuli moottorin kumien vaihdolla, tärinä sammuttaessa pieneni jonkun verran. Lisäksi voimalinja on nyt "linjassaan", toivottavasti. Kävin Tampereen reissun uusilla moottorin kumeilla, ja havaitsin, että keppi ei mennyt P:lle yhtä retvakasti kuin aiemmin. Nyt kun laatikon kumin vaihdoin, liikerata on juohevampi.
Juhla-ajoreissulla kävin la-aamuna Amurin K-marketissa. Kaupasta autolle mennessä nuorehko pyöräilijä nosti peukkua ja huudahti "Hieno auto!". Lämmitti mieltä . Paluumatkalla kävin vielä "hemun" luona tekemässä vakuutusarvonmäärityksen ja museotarkastuksen 280 E:lle. Jännä juttu, tuolloin uutena farkku oli n. 40 tmk kalliimpi ja nyt 35 vuoden päästä Keski-Euroopassa sama tilanne, kartanomallin hintakehitys on positiivisempi. Johtuneeko nykyisestä korimallin suosiosta vai siitä, että farkkuja tehtiin suhteessa sedaniin vähän? Pakollinen kuva tuon ajan keskiluokan huippumalleista:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel - laatikkovaiva
Tulivat nuo klubin kinkerit kohille aika äkkiä, ku vastaha kesä on alussa, mut ilmeisesti alatukivarsi kesti tuonkin reissun, vai saitko jossain "vaihettua"?
Paljos tuo perän kannatinkumi kustans ihmisten ilmoilla? Mie ku pari vuotta sitten viimeeks jumppasin 230E:n vetareita, kattelin et se keskikannake oli aika huonona, mut jostain ku kysyin hintaa, ni tuumasinki et se oli sittenki iha hyvä vielä
Paljos tuo perän kannatinkumi kustans ihmisten ilmoilla? Mie ku pari vuotta sitten viimeeks jumppasin 230E:n vetareita, kattelin et se keskikannake oli aika huonona, mut jostain ku kysyin hintaa, ni tuumasinki et se oli sittenki iha hyvä vielä
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Mitäs tälle Museo farkulle kuuluu?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Jaaha, niin se aika juoksee, että pari vuotta on mennyt viime päivityksestä. Kunnostusta on tehty molempina vuosina.
Vuonna 2020 autoon tehtiin alustaremonttia. Etuiskarit ja -jouset, takapallot ja -jouset, takakelkan etutyynyt, tasonsäädön putki korjattiin ja hydenesteet vaihdettiin. Auto on nyt orkkiskorkeudessa, tosin vanhoilla jousenkumeilla kasattuna. Muita autotapahtumia ei tuolloin juuri järjestetty kuin Savonlinnan Moottorikerhon aktiivien masinoima vapaamuotoinen ajelu Kerimäelle, sinne osallistuin karran kanssa. Kuva kuuluisan puukirkon nurmikolla. Tänä vuonna pureuduin jarruihin, koristeosiin ja korin tiiveyteen. Auton tiivisteet olivat jo iän hapertamia, vekkejä oli siellä täällä. Farkun ollessa kyseessä kaikki takaovien spesiaaliosat ovat erittäin vaikeita löytää tarvikkeena. Tilasin orkkistiivisteet eteen ja taakse, takakonttiin oli jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi tiiviste uuden takaluukun vaihdon yhteydessä. Takaluukkuun vaihdoin lukkopesän/rekkarivalojen listan, vanhassa oli hapettumia. Hiomalla, tasoittamalla ja maalaamalla olisi ehkä saanut vanhan kunnostettua? Tämän koria vasten olevaa tiivistettä ei saa enää uutta. Vanha olla jollain viisiin notkea, mutta kuitenkin lähes katkennut parista kohti. Liimasin sen siis kuntoon paremman puutteessa. Takakontin koristelistan hankin myös uuden, joten peräpeilissä ei huomauttamisen arvoista ole juuri kuin se kallein eli puskuri. Sen kumilistan alla on ruostetta, koska kumilista on jo parista paikkaa pullollaan. Jos kellä lie hvää, saa tarjota, kuten myös farkun takakontin toimivaa lukkopesää. Ovien tiivisteissä oli siis sanomista, kuten myös etenkin takaovi-ikkunoiden huulitiivisteessä. Jälkimmäinen tuli 126-varaosanumerolla, josta piti sahata pätkä pois. Kromilista kammetaan ulko irti ja ikkuna alas, sitten pääsee vaihtamaan. Onneksi kiinnikkeidenkään kohdalta eri löytynyt ruostetta. Sitä sen sijaan löytyi ovitiivisteiden alta, kuvassa pahin kuskinpuolella. Hioin ja käsittelin ne ruosteenmuuntajalla ja pintaan aavistuksen väärän sävyinen 355-maali, kun 930 ei löytynyt kotoa. Sieltä se tiivisteen alta sitten löytyy... Uudet tiivisteet ovat jämyt, ovien kiinnilaittamisessa täytyy olla jämäkkä työntö. Ei kai ovia kuitenkaan täydy säätää tämän proseduurin jälkeen? Eiköhän ne muutamassa vuodessa käytössä asetu. Suhinat ehkä vähenivät vähän, pääasia että tuli nuo ikkunatiivisteet korjattua. Takajarrusatulat olivat jumineet jo jonkun aikaa, heinäkuussa intouduin käymään niihin käsiksi. Pitkäaikainen tuttavuus, nimimerkki dieselflosse tuli vuokramökillemme lomalle tuoden mukanaan jarrusylinterin hoonaustyökalun. Hoonaten ja uusi tiivistesarja laittaen jarrut jopa palauttavat nyt paremmin eikä levy kuumene ja käy vispaamaan. Uudet levyt ja palat ovat orkkikset.
Foorumin kautta sain hankittua joitakin uusia koristelistoja ym. varaosia, mm. uudet siniset kynnyslistat, farkun takapöntön (kylläkin Walker, mulla reikä), niiden asennus jää ensi kevääksi. Tavoitteena olisi löytää ainakin kaikki ylemmän kylkilistat, koska niiden ominaisuutena on "hapertua" uv-säteilyssä, jolloin vanhemmiten vesipisarat jättävät ne ikävän laikukkaiksi. Ex-Jakobsoniinhan tilasin 2003 uudet listat, silloinhan ne olivat vielä puoli-ilmaiset. Mihin tämä aika oikein kuluu?!
Vedin tällä autolla kesällä 2021 klubin Kahden sillan ajelun, noin 200 km ajotapahtuman, siitä loppukuva. Mukavasti oli toistakymmentä autoa paikalla.
Vuonna 2020 autoon tehtiin alustaremonttia. Etuiskarit ja -jouset, takapallot ja -jouset, takakelkan etutyynyt, tasonsäädön putki korjattiin ja hydenesteet vaihdettiin. Auto on nyt orkkiskorkeudessa, tosin vanhoilla jousenkumeilla kasattuna. Muita autotapahtumia ei tuolloin juuri järjestetty kuin Savonlinnan Moottorikerhon aktiivien masinoima vapaamuotoinen ajelu Kerimäelle, sinne osallistuin karran kanssa. Kuva kuuluisan puukirkon nurmikolla. Tänä vuonna pureuduin jarruihin, koristeosiin ja korin tiiveyteen. Auton tiivisteet olivat jo iän hapertamia, vekkejä oli siellä täällä. Farkun ollessa kyseessä kaikki takaovien spesiaaliosat ovat erittäin vaikeita löytää tarvikkeena. Tilasin orkkistiivisteet eteen ja taakse, takakonttiin oli jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi tiiviste uuden takaluukun vaihdon yhteydessä. Takaluukkuun vaihdoin lukkopesän/rekkarivalojen listan, vanhassa oli hapettumia. Hiomalla, tasoittamalla ja maalaamalla olisi ehkä saanut vanhan kunnostettua? Tämän koria vasten olevaa tiivistettä ei saa enää uutta. Vanha olla jollain viisiin notkea, mutta kuitenkin lähes katkennut parista kohti. Liimasin sen siis kuntoon paremman puutteessa. Takakontin koristelistan hankin myös uuden, joten peräpeilissä ei huomauttamisen arvoista ole juuri kuin se kallein eli puskuri. Sen kumilistan alla on ruostetta, koska kumilista on jo parista paikkaa pullollaan. Jos kellä lie hvää, saa tarjota, kuten myös farkun takakontin toimivaa lukkopesää. Ovien tiivisteissä oli siis sanomista, kuten myös etenkin takaovi-ikkunoiden huulitiivisteessä. Jälkimmäinen tuli 126-varaosanumerolla, josta piti sahata pätkä pois. Kromilista kammetaan ulko irti ja ikkuna alas, sitten pääsee vaihtamaan. Onneksi kiinnikkeidenkään kohdalta eri löytynyt ruostetta. Sitä sen sijaan löytyi ovitiivisteiden alta, kuvassa pahin kuskinpuolella. Hioin ja käsittelin ne ruosteenmuuntajalla ja pintaan aavistuksen väärän sävyinen 355-maali, kun 930 ei löytynyt kotoa. Sieltä se tiivisteen alta sitten löytyy... Uudet tiivisteet ovat jämyt, ovien kiinnilaittamisessa täytyy olla jämäkkä työntö. Ei kai ovia kuitenkaan täydy säätää tämän proseduurin jälkeen? Eiköhän ne muutamassa vuodessa käytössä asetu. Suhinat ehkä vähenivät vähän, pääasia että tuli nuo ikkunatiivisteet korjattua. Takajarrusatulat olivat jumineet jo jonkun aikaa, heinäkuussa intouduin käymään niihin käsiksi. Pitkäaikainen tuttavuus, nimimerkki dieselflosse tuli vuokramökillemme lomalle tuoden mukanaan jarrusylinterin hoonaustyökalun. Hoonaten ja uusi tiivistesarja laittaen jarrut jopa palauttavat nyt paremmin eikä levy kuumene ja käy vispaamaan. Uudet levyt ja palat ovat orkkikset.
Foorumin kautta sain hankittua joitakin uusia koristelistoja ym. varaosia, mm. uudet siniset kynnyslistat, farkun takapöntön (kylläkin Walker, mulla reikä), niiden asennus jää ensi kevääksi. Tavoitteena olisi löytää ainakin kaikki ylemmän kylkilistat, koska niiden ominaisuutena on "hapertua" uv-säteilyssä, jolloin vanhemmiten vesipisarat jättävät ne ikävän laikukkaiksi. Ex-Jakobsoniinhan tilasin 2003 uudet listat, silloinhan ne olivat vielä puoli-ilmaiset. Mihin tämä aika oikein kuluu?!
Vedin tällä autolla kesällä 2021 klubin Kahden sillan ajelun, noin 200 km ajotapahtuman, siitä loppukuva. Mukavasti oli toistakymmentä autoa paikalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
No onhan ollut hieman puhdetöitä tuossakin, mutta missäpä vanhassa ei. Meidänkin jaos oli mukana kahden sillan ajossa, muutamalla autolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Mukava on ollut seurata tämänkin auton matkaa, kun on edelleen liikenteessä ja hyvissä kasissä vain paranee.
Isäukolla oli monta vuotta harmaa Suomi-original 300TD Turbo diesel. Itsekin tuli sillä ajettua lukuisia kertoja. Nyt auto lienee jo kierrätetty sulaton kautta.
Isäukolla oli monta vuotta harmaa Suomi-original 300TD Turbo diesel. Itsekin tuli sillä ajettua lukuisia kertoja. Nyt auto lienee jo kierrätetty sulaton kautta.
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Jaha, pitää tehdä tuonnempana taas isompi päivitys ketjuun. Aikaa on vierähtänyt. Mutta joustoissa ja tunkilla nostoissa on käynyt kuulumaan voimakasta narinaa takaoikealta. Minusta se narina tuntuu kädellä alatukivarressa. Etutyynyt on vaihdettu aiemmin, mikähän siellä nyt voisi olla vialla? Ne etummaiset puslatko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa ja kuvia 1983 300 TD Turbodiesel
Kävin tänään montulla kuuntelemassa kun poika heilutti autoa vetokoukusta. Stetoskoopilla kuunnelleen ääni kuuluu todella selvästi iskarin alapäästä ja kiinnityspulteista kuunnellen, molemmin puolin. Alatukivarren kiinnityspuslista vain kaiku edellisestä. Mikähän tuolla? Tällä kertaa ei ollut aikaa käydä irroittamaan iskaria.Timo L. kirjoitti: ↑Ma 12.06.2023 08:50 Jaha, pitää tehdä tuonnempana taas isompi päivitys ketjuun. Aikaa on vierähtänyt. Mutta joustoissa ja tunkilla nostoissa on käynyt kuulumaan voimakasta narinaa takaoikealta. Minusta se narina tuntuu kädellä alatukivarressa. Etutyynyt on vaihdettu aiemmin, mikähän siellä nyt voisi olla vialla? Ne etummaiset puslatko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi