Rallattaako se kylmäkäynnistyksessä sekunnin?rozzo kirjoitti:Vaikka tämä nyt ei tekniikka topicci ole mutta kysytään täällä kun ihmiset tuntuvat lukevan ja varmasti kokemusta asiasta:
Mutta mitä arvon raati on mieltä, ajatuksena vaihtaa ketju + kiristin, alle 200tkm ajettuun 180cdi:hen. Olettaisin että rattaat olisi siinä kunnossa että uusi ketju istuu nätisti. Voiko olla enemmän haittaa kuin hyötyä laittaa vanhoille rattaille. Ketju mitattiin ja se oli 80mm, eli hieman venähtänyt? Mielestäni ei rahallisesti iso homma. Mites laahaimet? Jos ääntelee niin ehkä käynnistäessä täysin kylmällä. Voi olla taas ettei ääntele..
Jos ei rallata, niin tuskin kannattaa koskea. Omastani vaihdettin 300 tonnissa ketju ja kiristimet kun kuului kylmästartissa metallinen ääni. Hort-Auton mekaanikot sanoivat, että ketjun pitää olla todella, todella löysä ennenkuin moottorivaurio tulee. Ja se kyllä onneksi ilmoittaa rallatuksilla itsestään. Näin videolta kuinka h-vetin löysä se ketjuni oli tuossa vaiheessa ja silti ei ollut kuulemma vielä "akuutin kriittinen tilanne".
Oikaiskaa jos olen väärässä, mutta 220 CDI:ssä ei kai tätä ongelmaa ole, kun siinä on vanha kunnon tuplaketju.