W211 tuning

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kuul4 kirjoitti:
Joku kysyy kuitenkin etukattovalon lamppujen vaihto-ohjetta, ei tarvitse irroittaa taustapeiliä. Eka kammetaan irti sadetunnistimen suojamuovi, sitten lähtee irti peilin kiinnityksen suojamuovi ja sen alla on piilossa kummassakin reunassa mustat painonapit joilla paneeli irtoaa.
Pakko kysyä hieman lisäinfoa.. :oops: Mistä reunasta tuota sadetunnistimen suojamuovia kannattaa alkaa vipuamaan irti? Tänään yritin alustavasti tuota irroitella, mutta tuloksetta.. Pelkäsin että hajotan sen. Entäs sitten takakattovalo? Sen sain jo melkein irti (takaosasta oli jo irti, mutta etupäässä loppui taas usko materiaalien kestävyyteen) Kaikki neuvot tervetulleita ja kyseessä siis S211.
Kyllä se sadetunnistimen koppa lähtee ihan nykäisemällä irti. Painetaan sitten vaan takasin. Älä säre kuitenkaan sitä :lol:

Jos lontoo taipuu:
http://www.mbclub.co.uk/forums/electron ... nge-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Englanti taipuu kyllä. Pitääpä rekisteröityä, että näkee noi kuvatkin. Tänks! Tähän asti oon pyörinyt vain benzworldissa ja mbworldissa..
V6 CDI
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Helppoa, ku heinänteko, oli polttimoiden vaihto.. Kuhan vaan ensin tajus irrotella oikeita osia.. :D
V6 CDI
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

235/40/19 8"
Reijän halkasija 66,6 mm

Meneekö w211 -03? Näyttääkö urpolta?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Gate kirjoitti:235/40/19 8"
Reijän halkasija 66,6 mm

Meneekö w211 -03? Näyttääkö urpolta?
ET-luku aika oleellinen :wtf:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

simppa80 kirjoitti:
Gate kirjoitti:235/40/19 8"
Reijän halkasija 66,6 mm

Meneekö w211 -03? Näyttääkö urpolta?
ET-luku aika oleellinen :wtf:
Tämä on hakusessa myyjältä. Ilmoituksessa luki vain että ollut alla w210
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Nyt löyty silmää miellyttävät. Meneehän nämä pelkällä mittarivirheellä w211:n?

http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1282843" onclick="window.open(this.href);return false;

18" ET42
Leveys 8,5"
Keskireiän halkaisija 66,6 mm
Rengaskoko on ainoa hazard 215-40 Aihetuuko muuta kuin tuota mittarivirhettä?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Laskuri löytyy tuosta http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php

215/40/18 sopii varmasti hyvin, eikä pitäis tulla isompaa mittarivirhettä. 225/45/18 olis kyllä varmasti mukavampi, mutta menee se noinkin.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Kiitos.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tomp »

OskuV kirjoitti:Laskuri löytyy tuosta http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php

215/40/18 sopii varmasti hyvin, eikä pitäis tulla isompaa mittarivirhettä. 225/45/18 olis kyllä varmasti mukavampi, mutta menee se noinkin.
Mitenkäs kantavuus? Riittääkö? Suosituskin tolle 18 vanteelle olis 245/40/18
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Tomp kirjoitti:
OskuV kirjoitti:Laskuri löytyy tuosta http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php

215/40/18 sopii varmasti hyvin, eikä pitäis tulla isompaa mittarivirhettä. 225/45/18 olis kyllä varmasti mukavampi, mutta menee se noinkin.
Mitenkäs kantavuus? Riittääkö? Suosituskin tolle 18 vanteelle olis 245/40/18
Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää. Ongelmat kantavuudessa tulee useimmiten Kiinalaisten (yms) halpisrenkaiden kanssa. Halpa hinta näkyy renkaan rungon heikkoudessa = kantavuudessa ja ajettavuudessa. Hankook on varmasti ihan hyvä rengas. Ja äkkiä noi tosta kuluttelee, sen jälkeen voi vaihtaa mihin tykkää :wink:
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

Ja taasen iso kiitos!
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja RikuK »

OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

XV70D kirjoitti:Onko kukaan koskaan missään nähnyt w211 farkusta tehtyä allroad-mallia. Tuohan olisi mahdollista tehdä 4maticista, jonka airmatic-alustaa olisi nostettu vaikka 50mm, riittävän isot renkaat ja lokasuojanlevikkeet tyyliin Audi... 8) . Siinäpä projekti jollekkin...
Kleemann E50KCC:

http://www.auto-power-girl.com/pics/pho ... 50kcc-4214" onclick="window.open(this.href);return false;
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1900
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja tony »

Tosi hieno !!! :thumbup: Harvoin ns "tekeleet" käy mun silmään, mut tämähän on kuin tehtaalta. :clap:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

RikuK kirjoitti:
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
280 V6 CDI S211:ssä etuakselimassa 1050kg, takapäässä 1380kg... :shock:
V6 CDI
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Kuul4 kirjoitti:
RikuK kirjoitti:
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
280 V6 CDI S211:ssä etuakselimassa 1050kg, takapäässä 1380kg... :shock:
Aaa... Niinpä tietenkin, ajattelin tuossa tuon etuakselimassan olevan suurempi painonjakauman perusteella, mutta kuorman kanssahan tilanne saattaa olla toinen. No enivei tässä tapauksessa 89 kantavuus riittäisi etuakselille, muttei taka-akselille.
Onkohan sedaneissa max. kuorma paljonkin pienempi kuin farkussa?
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Gate »

RikuK kirjoitti:
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
Etu 1070
Taka 1175
Perinteitä pitää kunnioittaa.
JoakimV
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 30.03.2012 20:23

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja JoakimV »

Oisko kellään kuvaa Mersusta jossa ois renkaat paksuutta 40 tai 45, olisi kiva nähdä hieman ulkonäköä tän paksuset kumit alla ennen ostopäätöstä!
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja kari v »

JoakimV kirjoitti:Oisko kellään kuvaa Mersusta jossa ois renkaat paksuutta 40 tai 45, olisi kiva nähdä hieman ulkonäköä tän paksuset kumit alla ennen ostopäätöstä!
Kato tuning-osiosta:Foorumin siistein W 211,jossa mun siniharmaa farkku, alla 235/40/18 rullat... 8)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

kari v kirjoitti:
JoakimV kirjoitti:Oisko kellään kuvaa Mersusta jossa ois renkaat paksuutta 40 tai 45, olisi kiva nähdä hieman ulkonäköä tän paksuset kumit alla ennen ostopäätöstä!
Kato tuning-osiosta:Foorumin siistein W 211,jossa mun siniharmaa farkku, alla 235/40/18 rullat... 8)

Tua mun farkkukin löytyy sieltä, 225/40/18 rinkuloilla..
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Huomenna vihdoin tulossa madallusta UPS:n kuljettamana. 8)

Kunhan vielä olisi oikeat palikat.. On jo saanut sen verran vääntää ko. puljun kanssa.. :(
V6 CDI
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Ja jouset näyttäs merkintöjen ja TüV-lappujen perusteella olevan oikeat. Keskiviikkona alle. :)
V6 CDI
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Nyt sytty mittaristoon, että olis vasen kilpivalo palanut, mutta kyllä se kuitenkin kirkkaana loistaa.
Otin ledit pois niin siinä oli pieni piiri tummunut ja sitten selopulta irtosi kokonaan. Laitoin paikoilleen sitten uuden C5W hehkupolttimot, mutta mittaristo ilmoittaa siltikkin, että olis molemmat polttimot palanut.
Useampi päivä on aikaa kun olen vaihtanut orkkis polttimot. Viimeks kans meni jonku aikaa, että kuittaantu, muttei kuitenkaan näin kauaa.
Mikähän tässä mahtaa olla ongelmana? Voiko noita kuitata starilla? Tuntuis, että poistuu samantien.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Onkos valokatkaisin missä asennossa? Jos on auto-asennossa niin kokeileppas että käyttää nollassa :crazy:
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

On katkasijaa kokeiltu joka asennossa. Löysin keskustelun aiheesta ja joillakin tosiaan menny useampi päivä tai sitten johdosta säikeitä poikki. Pitää kokeilla vielä ottaa lamppuja pois ja takasin, jos vaikka kontakti ei ole kunnollinen. Ja tehdä tuo vaikka auto käynnissä.
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Peität valoisuuden tunnistimen tuulilasista ja kun lamppu on pois avaat ovet kaukolla niin parkit syttyy ja laitat lampun paikalleen. Käännät virrat päälle ja pois pari kertaa niin pitäisi lampunpalamisvoivottelun loppua.
Markusrei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 09.10.2011 23:07

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Markusrei »

Maucca kirjoitti:Peität valoisuuden tunnistimen tuulilasista ja kun lamppu on pois avaat ovet kaukolla niin parkit syttyy ja laitat lampun paikalleen. Käännät virrat päälle ja pois pari kertaa niin pitäisi lampunpalamisvoivottelun loppua.
Kiitti vinkistä, mutta näköjään poistu ku olin menossa tuota tekemään.
Menin suoraan autoon varmistaakseni, että vika olis vielä päällä.
Tein näin-> laitoin virrat päälle->ilmoitus palaneesta lampusta tuli(vain toinen)->virat pois ja päälle pari kertaa, niin silloin ainaki poistu toistaiseksi nuo hälyt.
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Noniin. Eilen saatiin keulaa lähemmäs tonttia ja tossa hätänen räpsy. Melko hyvä tuli omaan silmään, voi olla, ettei perälle tarvitse sittenkään tehdä mitään. Spaceria ehkä eteen vaatinee..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
V6 CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W211 tuning

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kuul4 kirjoitti:Noniin. Eilen saatiin keulaa lähemmäs tonttia ja tossa hätänen räpsy. Melko hyvä tuli omaan silmään, voi olla, ettei perälle tarvitse sittenkään tehdä mitään. Spaceria ehkä eteen vaatinee..
Näyttää hyvältämunkin silmään. Mimmoset jouset tuli eteen. Mikä rengastus/paljonko on tuo takavanne leveä :o ? Peränhän saa kait Starilla laskettua mutta ei taida vaatia. .
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin