Joku kysyy kuitenkin etukattovalon lamppujen vaihto-ohjetta, ei tarvitse irroittaa taustapeiliä. Eka kammetaan irti sadetunnistimen suojamuovi, sitten lähtee irti peilin kiinnityksen suojamuovi ja sen alla on piilossa kummassakin reunassa mustat painonapit joilla paneeli irtoaa.
Pakko kysyä hieman lisäinfoa.. Mistä reunasta tuota sadetunnistimen suojamuovia kannattaa alkaa vipuamaan irti? Tänään yritin alustavasti tuota irroitella, mutta tuloksetta.. Pelkäsin että hajotan sen. Entäs sitten takakattovalo? Sen sain jo melkein irti (takaosasta oli jo irti, mutta etupäässä loppui taas usko materiaalien kestävyyteen) Kaikki neuvot tervetulleita ja kyseessä siis S211.
Kyllä se sadetunnistimen koppa lähtee ihan nykäisemällä irti. Painetaan sitten vaan takasin. Älä säre kuitenkaan sitä
215/40/18 sopii varmasti hyvin, eikä pitäis tulla isompaa mittarivirhettä. 225/45/18 olis kyllä varmasti mukavampi, mutta menee se noinkin.
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
215/40/18 sopii varmasti hyvin, eikä pitäis tulla isompaa mittarivirhettä. 225/45/18 olis kyllä varmasti mukavampi, mutta menee se noinkin.
Mitenkäs kantavuus? Riittääkö? Suosituskin tolle 18 vanteelle olis 245/40/18
Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää. Ongelmat kantavuudessa tulee useimmiten Kiinalaisten (yms) halpisrenkaiden kanssa. Halpa hinta näkyy renkaan rungon heikkoudessa = kantavuudessa ja ajettavuudessa. Hankook on varmasti ihan hyvä rengas. Ja äkkiä noi tosta kuluttelee, sen jälkeen voi vaihtaa mihin tykkää
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
XV70D kirjoitti:Onko kukaan koskaan missään nähnyt w211 farkusta tehtyä allroad-mallia. Tuohan olisi mahdollista tehdä 4maticista, jonka airmatic-alustaa olisi nostettu vaikka 50mm, riittävän isot renkaat ja lokasuojanlevikkeet tyyliin Audi... . Siinäpä projekti jollekkin...
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
Aaa... Niinpä tietenkin, ajattelin tuossa tuon etuakselimassan olevan suurempi painonjakauman perusteella, mutta kuorman kanssahan tilanne saattaa olla toinen. No enivei tässä tapauksessa 89 kantavuus riittäisi etuakselille, muttei taka-akselille.
Onkohan sedaneissa max. kuorma paljonkin pienempi kuin farkussa?
OskuV kirjoitti:Tuon 215/40/18 Hankook Ventus V12 Evo K110:n kantavuus on 580kg/ pyörä. Eli riittää.
Eipä taida riittää w211:n tapauksessa. Tuossa renkaan kantavuusindeksi on 89. Tuossa olisi maksimi akselimassa 1160kg ja veikkaukseni on, että keveinkin 211 vaatii 93-95 (650kg-690kg) kantavuuden. Eli akselimassat ratkaisee. . Katso rekisteriotteesta mikä on auton max. etuakselimassa (etuakselilla isompi yleensä) ja renkaan kantavuusindeksi.
JoakimV kirjoitti:Oisko kellään kuvaa Mersusta jossa ois renkaat paksuutta 40 tai 45, olisi kiva nähdä hieman ulkonäköä tän paksuset kumit alla ennen ostopäätöstä!
Kato tuning-osiosta:Foorumin siistein W 211,jossa mun siniharmaa farkku, alla 235/40/18 rullat...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
JoakimV kirjoitti:Oisko kellään kuvaa Mersusta jossa ois renkaat paksuutta 40 tai 45, olisi kiva nähdä hieman ulkonäköä tän paksuset kumit alla ennen ostopäätöstä!
Kato tuning-osiosta:Foorumin siistein W 211,jossa mun siniharmaa farkku, alla 235/40/18 rullat...
Tua mun farkkukin löytyy sieltä, 225/40/18 rinkuloilla..
Nyt sytty mittaristoon, että olis vasen kilpivalo palanut, mutta kyllä se kuitenkin kirkkaana loistaa.
Otin ledit pois niin siinä oli pieni piiri tummunut ja sitten selopulta irtosi kokonaan. Laitoin paikoilleen sitten uuden C5W hehkupolttimot, mutta mittaristo ilmoittaa siltikkin, että olis molemmat polttimot palanut.
Useampi päivä on aikaa kun olen vaihtanut orkkis polttimot. Viimeks kans meni jonku aikaa, että kuittaantu, muttei kuitenkaan näin kauaa.
Mikähän tässä mahtaa olla ongelmana? Voiko noita kuitata starilla? Tuntuis, että poistuu samantien.
On katkasijaa kokeiltu joka asennossa. Löysin keskustelun aiheesta ja joillakin tosiaan menny useampi päivä tai sitten johdosta säikeitä poikki. Pitää kokeilla vielä ottaa lamppuja pois ja takasin, jos vaikka kontakti ei ole kunnollinen. Ja tehdä tuo vaikka auto käynnissä.
Peität valoisuuden tunnistimen tuulilasista ja kun lamppu on pois avaat ovet kaukolla niin parkit syttyy ja laitat lampun paikalleen. Käännät virrat päälle ja pois pari kertaa niin pitäisi lampunpalamisvoivottelun loppua.
Maucca kirjoitti:Peität valoisuuden tunnistimen tuulilasista ja kun lamppu on pois avaat ovet kaukolla niin parkit syttyy ja laitat lampun paikalleen. Käännät virrat päälle ja pois pari kertaa niin pitäisi lampunpalamisvoivottelun loppua.
Kiitti vinkistä, mutta näköjään poistu ku olin menossa tuota tekemään.
Menin suoraan autoon varmistaakseni, että vika olis vielä päällä.
Tein näin-> laitoin virrat päälle->ilmoitus palaneesta lampusta tuli(vain toinen)->virat pois ja päälle pari kertaa, niin silloin ainaki poistu toistaiseksi nuo hälyt.
Noniin. Eilen saatiin keulaa lähemmäs tonttia ja tossa hätänen räpsy. Melko hyvä tuli omaan silmään, voi olla, ettei perälle tarvitse sittenkään tehdä mitään. Spaceria ehkä eteen vaatinee..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kuul4 kirjoitti:Noniin. Eilen saatiin keulaa lähemmäs tonttia ja tossa hätänen räpsy. Melko hyvä tuli omaan silmään, voi olla, ettei perälle tarvitse sittenkään tehdä mitään. Spaceria ehkä eteen vaatinee..
Näyttää hyvältämunkin silmään. Mimmoset jouset tuli eteen. Mikä rengastus/paljonko on tuo takavanne leveä ? Peränhän saa kait Starilla laskettua mutta ei taida vaatia. .