drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JaniP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja

Viesti Kirjoittaja JaniP »

Oli hauska nähdä tuota "kulissien takana toimintaa"... Hieno video
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

hieno pätkä! mut miks sinne jätettiin se spinnaus, vai oliko se muistutus siitä että kaikille sattuu mokia :lol:
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

aikas komian näköstä meininkiä! :lol: menee toi 123 niin hyvin luisusa ettei sitä meinaa oikeen uskookka! :lol: komian drifterin oot kyllä kaikinpuolin rakentanu :twisted:
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Pitäähän sitä aina olla "muistutus" joka asiassa. helv. hyvän videon on poijjaat saanu aikaan :)
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Oliko täällä jossain se "tykkään" nappi!:)
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja moku »

Taisitte tulla vastaan 13 tiellä parantalan kohilla lähellä saarijärveä tuossa seiskan aikaan? iha ku ois ollu mersu lavetilla. voi olla tietysti, että näin väärin :)
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

moku kirjoitti:Taisitte tulla vastaan 13 tiellä parantalan kohilla lähellä saarijärveä tuossa seiskan aikaan? iha ku ois ollu mersu lavetilla. voi olla tietysti, että näin väärin :)
kyllä taisit nähdä ihan oikeen... tien päällä ollaan..
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

moku kirjoitti:Taisitte tulla vastaan 13 tiellä parantalan kohilla lähellä saarijärveä tuossa seiskan aikaan? iha ku ois ollu mersu lavetilla. voi olla tietysti, että näin väärin :)
kyllä taisit nähdä ihan oikeen... tien päällä ollaan..
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nojoo... tännekki vois jotain laittaa... (innokkaimmat tietty on seurannu kotisivuja :wink: )

Eli nyt on ostettu Eaton m90, joka tulee garretin avuks...

käykää toki kahtomassa uus videoki kotisivuilta, vähä enemmän huumoripainotteinen :lol: :D http://www.blacksmokeracing.com
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Loistava pätkä.. Sai päivän naurut, kiitos siitä..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Oli kyllä hyvä video! Ja varmaan lähempänä todellisuutta, kun sellanen missä valkoset hansikkaat kädessä rakennetaan valosassa hallissa insinöörien ja uusien avaimien ympäröimänä. :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
RRRRMEl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 05.07.2010 17:22
Paikkakunta: EePee

Viesti Kirjoittaja RRRRMEl »

Kummeli kirjoitti:Oli kyllä hyvä video! Ja varmaan lähempänä todellisuutta, kun sellanen missä valkoset hansikkaat kädessä rakennetaan valosassa hallissa insinöörien ja uusien avaimien ympäröimänä. :D
^Tätä menoa kukaan ei varmaan ihmettelisi vaikka tähän se todellisuus olisikin menossa :D

Hyvin näyttää mese liitävän osaavissa hanskoissa! 8)
Veiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 12.08.2009 07:20
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Veiska »

:D Iha huippu video! sai kyl melkein penkiltä putoomaan :lol:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja TDi »

tyhmä kysymys mutta tuli mieleen että saako automaatilla vetää käkkää ? ja hyvin pysyy kyllä hallussa itsekkin aina halunnu päästä harrastaa driftingii oikein kunnolla ei autaku treenaa lisää.. :)
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

milläs mallilla mersu on tällä hetkellä mitä uudistuksia?? :D. onko laatikko asia selvillä?. minkä ahtimen meinaat laittaa remmiahtimen kylkiäisiksi? :D
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nonii.. Mese on suht hyvällä mallilla. Imusarja saumoja vaille valmis, jossa eaton on kiinni. Ohjaustehostin on löytäny uuden paikan, tänään tuli sähkönen vesipumppu. Syyläri on kontissa, pitäs vielä koteloida. Laatikko on valmis, pitäs koeajaa se toisessa mersussa, että minkälainen se on... Kysymysmerkki on että pysyykö tuo motti kasassa, ku on vakio kiertokanget.. Tehotavote ei kuitenkaan oo ku 500-550hv.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja PTracing »

linttaracing kirjoitti:nonii.. Mese on suht hyvällä mallilla. Imusarja saumoja vaille valmis, jossa eaton on kiinni. Kysymysmerkki on että pysyykö tuo motti kasassa, ku on vakio kiertokanget.. Tehotavote ei kuitenkaan oo ku 500-550hv.
Ei muuta kun kuvaa päivityksestä! 8) Minkälaisella ahtopaineella meinasit ajella ja pysyykö syöttöpumppu samana?
IG: @pyrytakkunen
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

laitoitko siirtopumpun syylärille ko paiskasit takakonttiin?

Ralli puolela käyttäneet kormas merkkisiä siirtopumppuja, hyvä teho, kohtuu hinta :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

juu, on sähkönen vesipumppu, sorvissa ajoin vakio pumpusta siivet pois. Polttoaine puolelle tilasin holleyn sähköpumpun. Tarkotus ois laittaa 8mm elementit, jos vaan semmoset kerkee saamaan, ei kellään ois tarjolla?
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

"Kysymysmerkki on että pysyykö tuo motti kasassa, ku on vakio kiertokanget.. Tehotavote ei kuitenkaan oo ku 500-550hv."
Kyllä tuon pitäisi nuo tehot vielä kestää mutta en menis ainakaan enempää ottamaan ettei vaan tuu kanki kurkaamaan ulkoilmaa:D ja tuo 8 tappinen pumppu olis kyllä hyvä pelaa paljon hienommin kun 7 tappinen. eli 8 tappinen pakko laittaa ;) eiköhän niitä jollaki oo? :O. paljon ajattelit laittaa kierroksia? :D laitas nyt vähä kuvia että miltä se mersu näyttää :)
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuota tuota, milläs perusteella se 8mm paremmin toimii? Ja niinku missä kierrosalueessa? En tosissaan tiiä ku ei oo minkäänlaista kokemusta 8mm ku häävin 7mm:stäkään... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:Tuota tuota, milläs perusteella se 8mm paremmin toimii? Ja niinku missä kierrosalueessa? En tosissaan tiiä ku ei oo minkäänlaista kokemusta 8mm ku häävin 7mm:stäkään... :roll:
570hv tehot 50 holsella suhteellisen savuttomasti. Pääasiassa johtuu ahdonalaisesta syötöstä joka lykkää täyden syötön tuolla 3000 kierroksen kohdalla eli ei periaattees oo 7mm mahdotonta. 50 juoksee kiinni jo tuolla 2300-2500 korvilla. Nuolla 570hv tehoilla ei ole pumpusta otettu vielä läheskään kaikkea irti koska pelätään kankien puolesta :D. ja kyllähän se on sanomattakin selvää että se 8 tappinen lykkää enemmän ainetta kun 7 tappinen ja siihen tuo riisselin viritys perustuu että mahdollisimman nopeaa ja paljon polttoainetta niin tuloo sitä höögää niin ja tietysti ilmaa pitää saada myös mutta senhän nyt tajuaa kaikki :D :D.
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Blacklandracing kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Tuota tuota, milläs perusteella se 8mm paremmin toimii? Ja niinku missä kierrosalueessa? En tosissaan tiiä ku ei oo minkäänlaista kokemusta 8mm ku häävin 7mm:stäkään... :roll:
570hv tehot 50 holsella suhteellisen savuttomasti. Pääasiassa johtuu ahdonalaisesta syötöstä joka lykkää täyden syötön tuolla 3000 kierroksen kohdalla eli ei periaattees oo 7mm mahdotonta. 50 juoksee kiinni jo tuolla 2300-2500 korvilla. Nuolla 570hv tehoilla ei ole pumpusta otettu vielä läheskään kaikkea irti koska pelätään kankien puolesta :D. ja kyllähän se on sanomattakin selvää että se 8 tappinen lykkää enemmän ainetta kun 7 tappinen ja siihen tuo riisselin viritys perustuu että mahdollisimman nopeaa ja paljon polttoainetta niin tuloo sitä höögää niin ja tietysti ilmaa pitää saada myös mutta senhän nyt tajuaa kaikki :D :D.
En mää sitä tarkottanu, vaan sitä ite auton toimintaa... Ryntäilyä, "bonanzaa" jne.

Tottakai siitä 8mm enemmän lähtee syöttöä, mutta se ei tarkota välttämättä alle 600hv kohdilla paremmuutta. Jos 170kuutiomilliä palaa ainetta savuttomasti ni pitäs olla vähän eri lukemia kun 550hv...?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:
Blacklandracing kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Tuota tuota, milläs perusteella se 8mm paremmin toimii? Ja niinku missä kierrosalueessa? En tosissaan tiiä ku ei oo minkäänlaista kokemusta 8mm ku häävin 7mm:stäkään... :roll:
570hv tehot 50 holsella suhteellisen savuttomasti. Pääasiassa johtuu ahdonalaisesta syötöstä joka lykkää täyden syötön tuolla 3000 kierroksen kohdalla eli ei periaattees oo 7mm mahdotonta. 50 juoksee kiinni jo tuolla 2300-2500 korvilla. Nuolla 570hv tehoilla ei ole pumpusta otettu vielä läheskään kaikkea irti koska pelätään kankien puolesta :D. ja kyllähän se on sanomattakin selvää että se 8 tappinen lykkää enemmän ainetta kun 7 tappinen ja siihen tuo riisselin viritys perustuu että mahdollisimman nopeaa ja paljon polttoainetta niin tuloo sitä höögää niin ja tietysti ilmaa pitää saada myös mutta senhän nyt tajuaa kaikki :D :D.
En mää sitä tarkottanu, vaan sitä ite auton toimintaa... Ryntäilyä, "bonanzaa" jne.

Tottakai siitä 8mm enemmän lähtee syöttöä, mutta se ei tarkota välttämättä alle 600hv kohdilla paremmuutta. Jos 170kuutiomilliä palaa ainetta savuttomasti ni pitäs olla vähän eri lukemia kun 550hv...?
kyllähän se ryntäilee toki kun turbo heräilee mutta ei niin mahdottomasti omasta mielestäni monia mielipiteitä toki on. No tuo 570 tolla 8 tappisella niin kun lyö lutkun laattiahan niin pieni savu pölly tulee johtuu tosta pitkästä ahdonalisesta perus syöttö suht pienellä niin ei savua. Syöttö ja ahdot tulee aikalailla käsi kädessä :D. jos näin voi sanoa. Onhan se niin että kun 7 tappisella saadaan kierroksilla tuo 550 ja 8 tappisella suht helposti niin esim peltolan siinä mieles ei kannata alkaa ostaa 1600€ pumppua, mutta saadaan sinne toki alhaalta asti sitä potkua. ja tuosta pumpusta ei soppa ihan helpolla lopu :D.
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei pala 170 kuutioo ku se ei toteudu 7mm elementillä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No tämä juttuhan ei varmaan tähän topiciin ylipäätään kuulu, mutta vastaan silti. Mynältä tulee noita 7mm pumppuja 165-170 kuution syötöillä, niin mikäs siinä on että se ei "toteudu"? Jos suuttimista menee läpi ja savu loppuu niin eikös sen pitäs olla jo yli 600hv? Suomen maassa taida kuiteskaan ku sellanen ~190 kuutiota palaa kovimmissakaan vehkeissä ja ollaan jo ainakin 7 alkavissa luvuissa...?

Ongelmana se, että peltolalla taitaa olla ite tehty 7mm pumppu, josta ei lähe tuota mynän määrää syöttöä. Eli ite asennettuna se 550hv vaatii ne 8mm elementit? Eikös näin?

Ja saahan sen 7mm pumpunkin ilman savua toimimaan justiin samallalailla käsikädessä ahdon kans, jos vaan painekelloa rukkaa. Mutta eikait tästä tämän enempää...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:No tämä juttuhan ei varmaan tähän topiciin ylipäätään kuulu, mutta vastaan silti. Mynältä tulee noita 7mm pumppuja 165-170 kuution syötöillä, niin mikäs siinä on että se ei "toteudu"? Jos suuttimista menee läpi ja savu loppuu niin eikös sen pitäs olla jo yli 600hv? Suomen maassa taida kuiteskaan ku sellanen ~190 kuutiota palaa kovimmissakaan vehkeissä ja ollaan jo ainakin 7 alkavissa luvuissa...?

Ongelmana se, että peltolalla taitaa olla ite tehty 7mm pumppu, josta ei lähe tuota mynän määrää syöttöä. Eli ite asennettuna se 550hv vaatii ne 8mm elementit? Eikös näin?

Ja saahan sen 7mm pumpunkin ilman savua toimimaan justiin samallalailla käsikädessä ahdon kans, jos vaan painekelloa rukkaa. Mutta eikait tästä tämän enempää...
Juurikin näin :D. tätä tarkoitin ite asennettuna mynä on kehitykses ja osaamises paljon edellä näitä niin sanottuja koti seppiä:D. niin tota on sanonu pari kertaa että saa sen 7 mm savuttomasti kun ahtokelloa kopeloi ja toki pitää olla se pitempi kello? :O. Se 570 ei oo kaikkia johtuen alakerta pelosta :D. mutta tulossa on kanget ja tukilevy runkolaakereille :D. että sit katotaan kuinka paljon antaa kun lähetään säätelee punuppua:D ? Hei muuten asiasta moottorisahaan mistä oot ostanu sen syylärin mikä sulla on 190? :O
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Määvai? :shock:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Blacklandracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Blacklandracing »

Kummeli kirjoitti:Määvai? :shock:
Juurikin sinä :D. onko jähärytys teho hyvä? :O
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
Vastaa Viestiin