Talvivinkkejä uudelle w202 kuskille?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jasi78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.12.2007 15:55
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jasi78 »

Apua! onko toi lämppäri oikeasti noin tehoton vai mikä piru on ku esim eilen oli auto 7tuntia roikassa ku olin töissä ja pakkasta oli n.-12astetta, niin lämppäristä tulee kuin lehmä hönkäis, ei kuumaa! meinas jo jäätyä 30km matkalla kotia. olisko jotain neuvoa mikä auttais?
Ja autohan on 180C -94 1.8bensa automaatti.

"mietin tuossa että voiko olla ku lämpömittari elää omaa elämää ja seikkailee missä sattuukin ja enimmäkseen on ylhäällä tapissa ja ku lyö koelautaan niin se pomppaa (normaaliin) NIIN voiko olla että auto luulee että on lämpöä liikaa ja laittaa pakkasellakin sen rupelin pyörimään ja jäähdyttään autoa vai onko tuolla konetilassa jotain sellaista mikä oli joskus jossain entisessä ku väänetään talvella vain joku osa talvikäyttöön ja kesäksi sitten kesäkäyttöön?"

OLIS TOSI SUURI APU KU JOKU KERTOIS
W209 CLK 240 aut. -03
W204 200cdi aut. -08 = ex
W209 CLK 240 aut. -03 = ex
W211 E200 cdi aut. sedan -05 = ex
W210 E200 man. bensa -96 = ex
W202 180 man. farkku -98 = ex
W210 220cdi aut. -99 = ex
W202 180 aut. sedan 95 = ex
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Puhaltaako se ikinä kunnolla? Raitisilmasuodatin jos on tukossa, niin ei varmasti riitä lämpö kabiinissa. Termari piti omaan vaihtaa, kun ei tahtonut pakkasilla jaksaa nostaa koneen lämpöjä yli 80 asteen. Sen jälkeen on kyllä lämpö riittänyt joka kelillä. Eikä tarvitse mitään osia käännellä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
jasi78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.12.2007 15:55
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jasi78 »

luokyio kirjoitti:Puhaltaako se ikinä kunnolla? Raitisilmasuodatin jos on tukossa, niin ei varmasti riitä lämpö kabiinissa. Termari piti omaan vaihtaa, kun ei tahtonut pakkasilla jaksaa nostaa koneen lämpöjä yli 80 asteen. Sen jälkeen on kyllä lämpö riittänyt joka kelillä. Eikä tarvitse mitään osia käännellä.
kyllä se näyttäis joskus että se on yli 80asteen oikeasti mutta ku se on enimmäkseen ylhäällä niin vaikea sanoa, eli termari menee vaihto listalle. mutta missä toi raitisilmasuodatin on jos sen putsais. silloinku ostin niin sen päivän oli jopa kuuma auto mutta sen jälkeen sieltä tulee viileää ilmaa ja sekunnin osan yrittää kuumaa mutta menee aalto tyylillä ilma..
W209 CLK 240 aut. -03
W204 200cdi aut. -08 = ex
W209 CLK 240 aut. -03 = ex
W211 E200 cdi aut. sedan -05 = ex
W210 E200 man. bensa -96 = ex
W202 180 man. farkku -98 = ex
W210 220cdi aut. -99 = ex
W202 180 aut. sedan 95 = ex
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

jasi78 kirjoitti:mutta missä toi raitisilmasuodatin on jos sen putsais.
Vänkärin jalkatilassa on, eikä sitä putsata kannata, kun uusi maksaa 15 euroa.

edit: ja jos se siis puhaltaa hyvin mutta kylmää, niin taitaa olla perinteinen närhenmunavika. Pistä hakuun niin löytyy paljon juttua.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eicca_ kirjoitti:nokian nastat on hyvät jos se pyöränlaakerilta kuulostava ujellus ei vaivaa :D tosin radiota kun laittaa vähän kovemmalle niin sitten niillä onkin ilo ajaa 8)
No ei noi Misukan X-icetkaan ole hiljaiset, vaikka nastarenkaiksi äänettömät. Kitkojen jälkeen on silti opettelemista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

jasi78 kirjoitti:"mietin tuossa että voiko olla ku lämpömittari elää omaa elämää ja seikkailee missä sattuukin ja enimmäkseen on ylhäällä tapissa ja ku lyö koelautaan niin se pomppaa (normaaliin) NIIN voiko olla että auto luulee että on lämpöä liikaa ja laittaa pakkasellakin sen rupelin pyörimään ja jäähdyttään autoa vai onko tuolla konetilassa jotain sellaista mikä oli joskus jossain entisessä ku väänetään talvella vain joku osa talvikäyttöön ja kesäksi sitten kesäkäyttöön?"
Mersun kojelaudan hakkaajia on foorumi puolillaan.. Vika on mittarissa, eikä vaikuta konetilassa mihinkään.
Muistaakseni joku sanoi, että mittarin maadoitus on kehno..

Ps. Minäkin lukeudun joukkoon kummaan, joka liikennevaloissa antaa avokämmentä mittariston katolle.. :oops:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Nyt on Hakkapeliitta 5:set alla. Muuten hyvät, mutta tuntuu kuin ajaisi hyytelön päällä. Rengas on 195/15/65. Pitää vähän lisätä ehkä paineita. Keli on Tampereella kyllä nyt ihan hurja. Tihkuttava vesi jäätyy tienpintaan ja sataa päälle vettä... Voi tietysti johtua myös siitä.
Ei ole mielestäni kovin äänekkäät renkaat vaikka moni niitä juuri äänen vuoksi haukkuvat :roll:
Onko tietoa että paljonko olisi hyvät paineet tuolle renkaalle?
Mese on vaan aina Mese;-)
JarnoN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: To 20.10.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja JarnoN »

Mulla on 2,5 barin tienoilla.
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Varustelin oman W202:n talveen jo aikaisin syksyllä. Tällöin asennettiin mm. letkulämmitin. Kyseinen lämmitin on nyt sitten alkanut vuotamaan liitoksista. Lämmittimen asentanut yritys lupasi ottaa auton käsittelyyn heti maanantaina. Toivottavasti tihkuminen saadaan loppumaan.
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Olivat tosiaan laittaneet liikkeessä vain 2 baaria painetta.
Lisäsin eteen 2.3 ja taakse 2.5. Heti parani. One ne hyvät, mutta vähän äänekkäät. (kun vertaa niihin mitkä ole ennen lähes ilman nastoja).
Mese on vaan aina Mese;-)
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Osaisko joku kertoa että mistäpäin kannattaa autoa purkaa kun W202 ei puhalla jaloille ilmaa ollenkaan vaikka vääntää "kierto-nupista" puhallusta jaloille. eikä puhalla myöskään millään muulla-asennolla jaloille.

Kaikki muut "suunnat" toimii normaalisti mutta jalat palelee... ?

Onko W202 joillain vaijeriella toimivat läpät vaiko ihan joillain sähköisillä "servoilla" ?

Auto siis w202 D220 vm.93 Ilmastoinnilla. Puhallus nopeuden säätimestä kun vääntää "NOLLILLE" niin kuuluu semmonen läppien "läps" ääni kun menevät ilmeisesti täysin kiinni, eli sekin pelaa.. :roll:
Avatar
Richard Leijonamieli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Richard Leijonamieli »

luokyio kirjoitti:Kunnon renkaat alle, ja siinäpä se. Erinomaisesti pärjää, vaikkei ole lukkoa tai luistonestoa. Hauskoja luisutteluja. :wink:
Nimenomaan! Itse tuli hankittua Michelinin X-ice -merkkiset talvikumit ja niillä on pärjännyt loistavasti!
Vastaa Viestiin