Mersun infrapuna-avain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

joltcola kirjoitti:
jee kirjoitti:Kytkinhän siellä oli irti ja eikä muuta kuin tinaten uudestaan kiinni.
Tinasin kanssa tuon kytkimen yli vuosi sitten ja hyvin on toiminut.
Mulla oli sillon patterikin niin lopussa että taustapeilin ja oven valot piti parinkymmenen sekunnin discovälkkeen.
Eikö niitten kuulu pitää "parinkymmenen sekunnin discovälkkettä"? :shock:
Perinteitä pitää kunnioittaa.
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Su 10.10.2004 11:03
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

Tuli kanssa jokin häikkä patterin vaihdon jälkeen tälläiseen w202 vm -00 isoon möhkäleeseen (ei taida olla infrapuna vaan radio).

Muuten toimii ovet ja käynnistys, mutta aiemmin comfort toimintona sai sähköikkunat laitettua kiinni pitämällä lukitusnappia pohjassa vähän aikaa. Nyt ei enää toimi. Onko tässäkin jokin aktivointi tai muu sellainen että saa taas toimiin? Toinen avain, jolle ei ole tehty mitään, toimii hienosti.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet :oops:
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 803
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Metalliosa pois ja avaimen yläosa nostamalla pois. Patterit ovat siinä kä-teen jäävässä osassa ...

Käyttöohjekirja on aika hyvä näissä hommissa :wink:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Esa H. kirjoitti: Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Kas, uusi ikiliikkuja hankittu :D . Onnittelut, et sitten kallistunut W126 ässään vaan teit päätöksen järjellä et tunteella :wink: :lol: . Noin uusihan on jo facelift-mallia, ja edelliseen diisseliin verrattuna varmaan jonkin verran ponnekkaampi kone. Nyt pitäisi saada sitten häme/kymi miitti aikaiseksi niin tutkailtaisiin vaunuja :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Avantgarde kirjoitti:
Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Metalliosa pois ja avaimen yläosa nostamalla pois. Patterit ovat siinä kä-teen jäävässä osassa ...

Käyttöohjekirja on aika hyvä näissä hommissa :wink:
Kiitos :wink:
Auto tuli alkuviikosta ja kirja tulee perjantaina :oops:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro ja kiitos vinkeistä korjata avain :lol:
Oma lopetti toimintansa kokonaan.
Patterien vaihto ei auttanut, joten veikkasin että se nappihan sieltä
irti tietysti on. Homma toimi juuri niinkuin kuvissa mainittiin.
Tosin sillä erolla että oli pirun lujaa kiinni. Parin tunnin puukkohipalla sain sitten lopuksi väännettyä auki (myös pari sormea on auki...). Avain toimii hyvin, mutta on tosi ruman näköinen :cry: . Onneksi se saa jäädä vara-avaimeksi.
Mutta siis lujassa on. Auto on v202 vm.96. En tiedä onko muissa ollut liimalla, tässä oli ainakin.
Mese on vaan aina Mese;-)
Oiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 04.10.2006 12:19
Paikkakunta: Nurmo

Avaimen aktivointi !!

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Iso ongelma. Hukkasin mesen 290TD/97 avaimen ja ei kun vara-avainta hakemaan. Ei toiminut. Eli avain on se iso möykky, jossa on se oven manuaaliavain. Ovi auksesi mutta virtalukossa ei tapahtunut mitään - avain ei kääntynyt. Käyttöautosta ilmoitettiin, että mese pitää siirtää sinne ja sitten testeristä tiedot ja tilataan saksasta avain (n 2 vko). Foorumin sivujen vinkkien mukaan vaihdoin avaimeen paristot - ei toiminut. Tööttäsin avaimen täyteen CRC:n contact cleaneria - ei toiminut. Mutta nyt parin päivän päästä avain oli herännyt henkiin...Eli ei tästä nyt paljon apua varmaan ole mutta crc:n avulla se punainen valo avaimessa alkoi vilkkua ja ilmeisesti sattumalta sain avaimen aktivoitua (ohjeita foorumissa löytyy). Mutta kai se vara-avain pitää tilata.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Patterin vaihto 124-koriseen?

Viesti Kirjoittaja karra »

C 124 320 kirjoitti:
1996cm2E kirjoitti:No osaako kukaan opastaa minua, kuinka ohjelmoida alkuperäinen infrapuna-avain? Vaihdoin kakkosavaimeen patterit ja nyt pitäis saada keskuslukitus silläkin toimimaan. W124 E 300 D on auton tyyppi. Katsoisin käsikirjasta, mutta saksankielen taito ei riitä, sillä auto on tuotu Saksasta. Kiitos!
Mulla W 124 320 CE ja linkkuavain. Uuden avaimen aktivointi ko. vehkeessä:

- toimivalla avaimella ovet lukkoon (kaukosäätöä käyttäen)
- opetettavan avaimen avainosa apparin oven lukkoon, käännetään avaimella lukko auki ja takaisin kiinni.

Meitsin uusi avain rupes ainakin näillä ohjeilla pelittämään.
Ostin uuden linkkumallisen IR-vara-avaimen; 243,60 EUR miinus 10 % Klubin alennusta. Varaosamyyjän mukaan auton auki ollessa suuntaus ja painallus ovessa olevaan silmään ja sen jälkeen auto käyntiin uudella avaimella. Ei toiminut. Tänään kun kysyttiin hallin puolelta niin kaksikaan vanhaa asentajaa Auto-Sunilla eivät muistaneet tarkkaa hommaa ja Muukan Risto (työn vastaanottaja) on paikalla vasta keskiviikkona.

No, tässä vaiheessa otin foorumin avuksi...ei toiminut :lol: .

Ja vasta lopuksi insinööri avaa käyttöohjekirjan :shock: , saksankielisen tosin. Kertoo seuraavaa: jos kaukosäädin on ollut ilman patteria hetken saattaa olla että avain on tällöin synkronoitava. Tapahtuu seuraavasti: kohdistetaan IR säde joko ovessa tai takaluukussa olevaan silmään ja painetaan nopeasti nappia. 30 sekunnin sisällä joko avataan tai suljetaan joko takaluukun tai apparin oven sylinteristä.

Tein työtä käskettyä, auto oli lähtötilanteessa auki koska se on mielestäni loogista (ei voi toiseen, esim. lukittuun autoon tehdä samaa :? hmm... ). Ja homma pelaa, nyt voi käyttää molempia avaimia ihan ristiin.

Tosiaan toiseen autoonhan ei voi tätä juttua soveltaa koska avain ei taasen käy lukkopesään - on se saksalainen insinöörikolleega vaan viisas...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Marensio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 12.09.2007 18:55
Paikkakunta: savo

Linkkuavain

Viesti Kirjoittaja Marensio »

Tuon ir-avaimen saa jotenkin testattua (jos näyttää täysin mykältä)
siten että laittaa digikameran kuvausasentoon ja objektiivin edessä
painaa nappia.Jos jotain elonmerkkiä on niin valo näkyy.Kamera näkee valon mutta ihmisen silmä ei..
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Sen verran vielä tosta linkkari avaimen avaamisesta. Kannattaa käyttää pihtejä (http://www.fishers.fi/images/Nordic/pihdit15cm_net.jpg) "väärin päin" eli avain ylös pihdin kärjet koloon sisään ja avaa pihdit niin kansi aukeaa. Ei jää minkään laisia jälkiä avaimeen.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sunnuntaina mykistyi autoni alkuperäinen avain. Onneksi oli vara-avain hankittu. Irroitin paristot ja maanantaina asensin uudet. Noin vuorokauden ilman paristoja oltuaan silti toimi kerrasta; ei tarvinnut erillistä "synkronointia".

Meneekö IR avaimesta siis paristot yht'äkkiä? Radio-ohjatusta havaitsin että ensin kantama pienenee...mutta meni toinen niistäkin pimeeksi kokonaan kertaalleen ja hommasin molempiin uudet paristot saman tien.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Itsellä w202 c36 vm.94. Elikkäs kuskin ovessa ja takaluukussa infrapuna vastaanottimet. Kuskin ovesta vastaanotin rikki ja menin sitten irroittamaan johdot siitä kuskin oven vastaanottimesta (laitoin heti perään johdot takaisin kiinni).
Tämän operaation jälkeen ei auto enää tunnistanut avainta..
Yritin kaikkea mahdollista mitä tässä aiemmin on neuvottu, mutta eipä toimi. Ja takaluukun lukko on vaihdettu joskus ties milloin eikä sarjoitettu, eli avain ei sinne sovi.. sekä apukuskin ovesta ei keskuslukko toimi. :lol:
Voiko olla mahdollista ettei avainta pysty "koodaamaan" auton kanssa muusta kuin kuskin oven vastaanottimesta?

Mitä tehdä että saisin vielä joskus ovet lukkoon ja hälyt päälle?
C36
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

Missä SLK -97 mersussa ovat infrapunavastaanottimet?

Itseltäni on/oli kuolleentunut kaksi avainta, normaali taittoperäinen avain sekä "korttikotelo/lompakko"-avain.
Taittoperäisen avaimen sain aktivoitua niin että pistin kaukoohjauksella ovet lukkoon toimivalla avaimella.
Sen jälkeen avasin kuskin puolen oven mekaanisesti avaimella joka oli kuolleentunut.
Heti kun pääsin sisälle laitoin avaimen virtalukkoon ja virrat päälle ja noin 7sekuntia myöhemmin moottorin päälle.
Avain pois virtalukosta ja kokeilemaan toimiiko ja kas sehän TOIMII!! :D

Korttikotelo/lompakkoavainta en saanut toimimaan.
Tietääkö kukaan miten senkin saisi aktivoitua ja miten?
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

^^^
Yllä kyselin tuosta lituska-avaimesta.
Tietääkö kukaan kuinka sen saisi heräteltyä henkiin??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

banditx kirjoitti:^^^
Yllä kyselin tuosta lituska-avaimesta.
Tietääkö kukaan kuinka sen saisi heräteltyä henkiin??
Siis tarkoitatko sellaista lituskaa muoviavainta jossa ei ole ovien lukitus/avausnappeja mutta joka menee virtalukkoon? Jos se on ehjä niin eihän sitä tarvitse herätellä henkiin, laittaa vaan virtalukkoon.
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

DBFI kirjoitti:
banditx kirjoitti:^^^
Yllä kyselin tuosta lituska-avaimesta.
Tietääkö kukaan kuinka sen saisi heräteltyä henkiin??
Siis tarkoitatko sellaista lituskaa muoviavainta jossa ei ole ovien lukitus/avausnappeja mutta joka menee virtalukkoon? Jos se on ehjä niin eihän sitä tarvitse herätellä henkiin, laittaa vaan virtalukkoon.
Tässäpä kuva avaimesta:

Kuva Kuva

lituskaläpyskässä on keskuslukon aukaisu ja lukitusnäppäimet, avaimen vetämällä ja pistämällä sen lukkoon toimii se normaalina avaimena.

Todella käteväa olisi jos tällaisen lituska-avaimen saisi toimintaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

banditx kirjoitti: lituskaläpyskässä on keskuslukon aukaisu ja lukitusnäppäimet, avaimen vetämällä ja pistämällä sen lukkoon toimii se normaalina avaimena.

Todella käteväa olisi jos tällaisen lituska-avaimen saisi toimintaan.
Ajattelin ihan eri avainta, sellaista joka toimii IR:llä EIS:n kanssa.
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

DBFI kirjoitti:
banditx kirjoitti: lituskaläpyskässä on keskuslukon aukaisu ja lukitusnäppäimet, avaimen vetämällä ja pistämällä sen lukkoon toimii se normaalina avaimena.

Todella käteväa olisi jos tällaisen lituska-avaimen saisi toimintaan.
Ajattelin ihan eri avainta, sellaista joka toimii IR:llä EIS:n kanssa.
Tuossa lituskassa osassa tosiaankin ovat kaukoavauksen ja sulkemisen napit, nappeja painamalla syttyy punainen valo pieneen mustaan pisteeseen joka näkyy avausnappien vieressä.
Ymmärtääkseni tämäkin on siis infrapuna-avain.

Se mikä minua hämää on se että kun kaukosäädön nappeja painelee välkähtää se punainen valo vaikka itse avainosa ei olisi paikoillaan.

Ovatkohan avain ja kaukosäätö millään lailla yhteydessä keskenään?
Taittoperäisen avaimen sain henkiin kuten aiemmin kerroin mutta heti kun liikkuvia osia on kaksi niin homma ei toimikaan :D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikös tässä voisi tulla apuun joku jolla kokemusta kyseistä vuosimallista, itsellä ei tuollaista linkkuavaintakaan ole tainnut koskaan olla, vanhempia ja uudempia kylläkin.

Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?

Ajonesto (käynnistyksenesto niille jotka pitävät siitä nimestä enemmän) tuossa perustuu kyllä transponderiin. Voisko tuo lituska toimia sekä IR:llä että RF:llä kuten nykyiset avaimet? Silloin synkronoinnin pitäisi toimia kuten sille linkulle. Jos se toimii IR:llä niin avaimella pitäisi osoittaa sitä IR-vastaanotinta autossa ja muuten toimia kuten linkulla.

Lätyskän avaimen transponderi ja IR/RF lähetyskoodi on pari, jos avain on vaihtunut niin ei sitä saa synkattua, ehkä tässä on vaan joku muu vika.

Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

DBFI kirjoitti: Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?

Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Hei,

Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.

Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

banditx kirjoitti: Hei,

Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.

Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
En osaa sanoa mistä saisi parhaiten apua mutta auttaisi täälläkin jos vaikka postaisit kuvan auton ovenkahvasta sekä VIN-koodin niin tiedetään mitä se tarkalleen on syönyt. Itse en tosiaan ole tuohon lituskaan tutustunut mutta ei kai ole mahdotonta että auto toimii vain radiolla ja avain tukee sekä radiota että IR:ää (ilman että sitä käytettäisiin tässä hyödyksi)?

Kerro kuitenkin tännekin jos löydät muualta ratkaisun. Auttaa seuraavaa samanlaisen auton omistajaa. Joku sen ratkaisun aina joutuu ensimmäisenä keksimään.
banditx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Su 26.07.2009 14:57

Viesti Kirjoittaja banditx »

Laitan tänne infoa jahka sitä ensiksi minulle kertyy.
Ovissa lukkonappien päissä on infran vastaanottimet, sellaisen huomasin kun autoa vahailin...
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Mullankin avain ongelmaa. 210 -96 linkkumallin avaimista toinen, ihan käyttämättömän näköinen ei toimi ollenkaan. Kääntyy kyllä virtalukossa mutta peilin liikennevalot vilkkuu. Napista ei tapahdu mitään.

Ilmeisesti auto ei tunnista avainta omakseen. Patteri on kunnossa kun valo välähtää avaimessa kun pitempään painaa.

Auto on viikko sitten saksasta tuotu joten en tiedä onko vara-avain toiminu siellä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
mese320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 14.06.2010 19:23

Viesti Kirjoittaja mese320 »

Miten vaihdetaan patteri avaimmeen kun en tajua miten se avain aukeaa
tämä avain on sellainen muovinen missä on metallinen avain sisällä ja tässä on kolme nappia CLK 320 vm.2000
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mese320 kirjoitti:Miten vaihdetaan patteri avaimmeen kun en tajua miten se avain aukeaa
tämä avain on sellainen muovinen missä on metallinen avain sisällä ja tässä on kolme nappia CLK 320 vm.2000
'

Metalliavain irti ja sillä kammetaan lukitusnappi auki jolloin pariston kansi lähtee irti. Ohjekirjasta yllättäen löytyy apua kuvien kera.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Kävi virrat pois autosta avain virtalukossa.
Sen jälkeen alkoi vilkkumaan punainen ja vihreä valo yhtä aikaa
lukossa että taustapeilissä keskuslukkoa käytettäessä.
Kaukosäätöavain siis toimii normaalisti eli sulkee ja
aukaisee ovet sekä käynnistä moottorin.
Avain on alle kaksi vuotta vanha, pariston vaihdosta ei ole tietoa.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1686
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

banditx kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?

Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Hei,

Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.

Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
Minkä vuoden SLK ? Mulla oli 2001 vuosimallissa radio-ohjattu kake vaikka avain olikin linkkumallia. Eli toimi vaikka taskusta.
230 C 1978
Marensio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 12.09.2007 18:55
Paikkakunta: savo

Paristo

Viesti Kirjoittaja Marensio »

Millainen paristo tuossa linkkumallin avaimessa on sisällä.Onko yksi vai kaksi
paristoa.Mulla on kaksi kolmen voltin paristoa mutta edellinen omistaja on jyrsinyt kotelon sisäosaa syvemmäksi.(miksi).
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Re: Paristo

Viesti Kirjoittaja postimies »

Marensio kirjoitti:Millainen paristo tuossa linkkumallin avaimessa on sisällä.Onko yksi vai kaksi
paristoa.Mulla on kaksi kolmen voltin paristoa mutta edellinen omistaja on jyrsinyt kotelon sisäosaa syvemmäksi.(miksi).
Todennäköisesti sisään on laitettu väärää patteria.

CR2025 = Diameter: 20 mm. Thickness: 2.5 mm. Capacity: 160 mAh,

CR2032 = Diameter: 20 mm. Thickness: 3.2 mm. Capacity: 220 mAh
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Vastaa Viestiin