Eikö niitten kuulu pitää "parinkymmenen sekunnin discovälkkettä"?joltcola kirjoitti:Tinasin kanssa tuon kytkimen yli vuosi sitten ja hyvin on toiminut.jee kirjoitti:Kytkinhän siellä oli irti ja eikä muuta kuin tinaten uudestaan kiinni.
Mulla oli sillon patterikin niin lopussa että taustapeilin ja oven valot piti parinkymmenen sekunnin discovälkkeen.
Mersun infrapuna-avain
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Tuli kanssa jokin häikkä patterin vaihdon jälkeen tälläiseen w202 vm -00 isoon möhkäleeseen (ei taida olla infrapuna vaan radio).
Muuten toimii ovet ja käynnistys, mutta aiemmin comfort toimintona sai sähköikkunat laitettua kiinni pitämällä lukitusnappia pohjassa vähän aikaa. Nyt ei enää toimi. Onko tässäkin jokin aktivointi tai muu sellainen että saa taas toimiin? Toinen avain, jolle ei ole tehty mitään, toimii hienosti.
Muuten toimii ovet ja käynnistys, mutta aiemmin comfort toimintona sai sähköikkunat laitettua kiinni pitämällä lukitusnappia pohjassa vähän aikaa. Nyt ei enää toimi. Onko tässäkin jokin aktivointi tai muu sellainen että saa taas toimiin? Toinen avain, jolle ei ole tehty mitään, toimii hienosti.
Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Metalliosa pois ja avaimen yläosa nostamalla pois. Patterit ovat siinä kä-teen jäävässä osassa ...Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Käyttöohjekirja on aika hyvä näissä hommissa
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Kas, uusi ikiliikkuja hankittu . Onnittelut, et sitten kallistunut W126 ässään vaan teit päätöksen järjellä et tunteella . Noin uusihan on jo facelift-mallia, ja edelliseen diisseliin verrattuna varmaan jonkin verran ponnekkaampi kone. Nyt pitäisi saada sitten häme/kymi miitti aikaiseksi niin tutkailtaisiin vaunuja .Esa H. kirjoitti: Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
KiitosAvantgarde kirjoitti:Metalliosa pois ja avaimen yläosa nostamalla pois. Patterit ovat siinä kä-teen jäävässä osassa ...Ööö.. Kuinka tälläiseen infrapuna-avaimeen saa vaihdettua patterin?..
Aikani pyörittelin ja ihmettelin avainta, muttei sen salat mulle auenneet
Avain on tuosta vuosimallin 2000 väyrysestä.
Käyttöohjekirja on aika hyvä näissä hommissa
Auto tuli alkuviikosta ja kirja tulee perjantaina
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Moro ja kiitos vinkeistä korjata avain
Oma lopetti toimintansa kokonaan.
Patterien vaihto ei auttanut, joten veikkasin että se nappihan sieltä
irti tietysti on. Homma toimi juuri niinkuin kuvissa mainittiin.
Tosin sillä erolla että oli pirun lujaa kiinni. Parin tunnin puukkohipalla sain sitten lopuksi väännettyä auki (myös pari sormea on auki...). Avain toimii hyvin, mutta on tosi ruman näköinen . Onneksi se saa jäädä vara-avaimeksi.
Mutta siis lujassa on. Auto on v202 vm.96. En tiedä onko muissa ollut liimalla, tässä oli ainakin.
Oma lopetti toimintansa kokonaan.
Patterien vaihto ei auttanut, joten veikkasin että se nappihan sieltä
irti tietysti on. Homma toimi juuri niinkuin kuvissa mainittiin.
Tosin sillä erolla että oli pirun lujaa kiinni. Parin tunnin puukkohipalla sain sitten lopuksi väännettyä auki (myös pari sormea on auki...). Avain toimii hyvin, mutta on tosi ruman näköinen . Onneksi se saa jäädä vara-avaimeksi.
Mutta siis lujassa on. Auto on v202 vm.96. En tiedä onko muissa ollut liimalla, tässä oli ainakin.
Mese on vaan aina Mese;-)
Avaimen aktivointi !!
Iso ongelma. Hukkasin mesen 290TD/97 avaimen ja ei kun vara-avainta hakemaan. Ei toiminut. Eli avain on se iso möykky, jossa on se oven manuaaliavain. Ovi auksesi mutta virtalukossa ei tapahtunut mitään - avain ei kääntynyt. Käyttöautosta ilmoitettiin, että mese pitää siirtää sinne ja sitten testeristä tiedot ja tilataan saksasta avain (n 2 vko). Foorumin sivujen vinkkien mukaan vaihdoin avaimeen paristot - ei toiminut. Tööttäsin avaimen täyteen CRC:n contact cleaneria - ei toiminut. Mutta nyt parin päivän päästä avain oli herännyt henkiin...Eli ei tästä nyt paljon apua varmaan ole mutta crc:n avulla se punainen valo avaimessa alkoi vilkkua ja ilmeisesti sattumalta sain avaimen aktivoitua (ohjeita foorumissa löytyy). Mutta kai se vara-avain pitää tilata.
Re: Patterin vaihto 124-koriseen?
Ostin uuden linkkumallisen IR-vara-avaimen; 243,60 EUR miinus 10 % Klubin alennusta. Varaosamyyjän mukaan auton auki ollessa suuntaus ja painallus ovessa olevaan silmään ja sen jälkeen auto käyntiin uudella avaimella. Ei toiminut. Tänään kun kysyttiin hallin puolelta niin kaksikaan vanhaa asentajaa Auto-Sunilla eivät muistaneet tarkkaa hommaa ja Muukan Risto (työn vastaanottaja) on paikalla vasta keskiviikkona.C 124 320 kirjoitti:Mulla W 124 320 CE ja linkkuavain. Uuden avaimen aktivointi ko. vehkeessä:1996cm2E kirjoitti:No osaako kukaan opastaa minua, kuinka ohjelmoida alkuperäinen infrapuna-avain? Vaihdoin kakkosavaimeen patterit ja nyt pitäis saada keskuslukitus silläkin toimimaan. W124 E 300 D on auton tyyppi. Katsoisin käsikirjasta, mutta saksankielen taito ei riitä, sillä auto on tuotu Saksasta. Kiitos!
- toimivalla avaimella ovet lukkoon (kaukosäätöä käyttäen)
- opetettavan avaimen avainosa apparin oven lukkoon, käännetään avaimella lukko auki ja takaisin kiinni.
Meitsin uusi avain rupes ainakin näillä ohjeilla pelittämään.
No, tässä vaiheessa otin foorumin avuksi...ei toiminut .
Ja vasta lopuksi insinööri avaa käyttöohjekirjan , saksankielisen tosin. Kertoo seuraavaa: jos kaukosäädin on ollut ilman patteria hetken saattaa olla että avain on tällöin synkronoitava. Tapahtuu seuraavasti: kohdistetaan IR säde joko ovessa tai takaluukussa olevaan silmään ja painetaan nopeasti nappia. 30 sekunnin sisällä joko avataan tai suljetaan joko takaluukun tai apparin oven sylinteristä.
Tein työtä käskettyä, auto oli lähtötilanteessa auki koska se on mielestäni loogista (ei voi toiseen, esim. lukittuun autoon tehdä samaa hmm... ). Ja homma pelaa, nyt voi käyttää molempia avaimia ihan ristiin.
Tosiaan toiseen autoonhan ei voi tätä juttua soveltaa koska avain ei taasen käy lukkopesään - on se saksalainen insinöörikolleega vaan viisas...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Linkkuavain
Tuon ir-avaimen saa jotenkin testattua (jos näyttää täysin mykältä)
siten että laittaa digikameran kuvausasentoon ja objektiivin edessä
painaa nappia.Jos jotain elonmerkkiä on niin valo näkyy.Kamera näkee valon mutta ihmisen silmä ei..
siten että laittaa digikameran kuvausasentoon ja objektiivin edessä
painaa nappia.Jos jotain elonmerkkiä on niin valo näkyy.Kamera näkee valon mutta ihmisen silmä ei..
Sen verran vielä tosta linkkari avaimen avaamisesta. Kannattaa käyttää pihtejä (http://www.fishers.fi/images/Nordic/pihdit15cm_net.jpg) "väärin päin" eli avain ylös pihdin kärjet koloon sisään ja avaa pihdit niin kansi aukeaa. Ei jää minkään laisia jälkiä avaimeen.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Sunnuntaina mykistyi autoni alkuperäinen avain. Onneksi oli vara-avain hankittu. Irroitin paristot ja maanantaina asensin uudet. Noin vuorokauden ilman paristoja oltuaan silti toimi kerrasta; ei tarvinnut erillistä "synkronointia".
Meneekö IR avaimesta siis paristot yht'äkkiä? Radio-ohjatusta havaitsin että ensin kantama pienenee...mutta meni toinen niistäkin pimeeksi kokonaan kertaalleen ja hommasin molempiin uudet paristot saman tien.
Meneekö IR avaimesta siis paristot yht'äkkiä? Radio-ohjatusta havaitsin että ensin kantama pienenee...mutta meni toinen niistäkin pimeeksi kokonaan kertaalleen ja hommasin molempiin uudet paristot saman tien.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Itsellä w202 c36 vm.94. Elikkäs kuskin ovessa ja takaluukussa infrapuna vastaanottimet. Kuskin ovesta vastaanotin rikki ja menin sitten irroittamaan johdot siitä kuskin oven vastaanottimesta (laitoin heti perään johdot takaisin kiinni).
Tämän operaation jälkeen ei auto enää tunnistanut avainta..
Yritin kaikkea mahdollista mitä tässä aiemmin on neuvottu, mutta eipä toimi. Ja takaluukun lukko on vaihdettu joskus ties milloin eikä sarjoitettu, eli avain ei sinne sovi.. sekä apukuskin ovesta ei keskuslukko toimi.
Voiko olla mahdollista ettei avainta pysty "koodaamaan" auton kanssa muusta kuin kuskin oven vastaanottimesta?
Mitä tehdä että saisin vielä joskus ovet lukkoon ja hälyt päälle?
Tämän operaation jälkeen ei auto enää tunnistanut avainta..
Yritin kaikkea mahdollista mitä tässä aiemmin on neuvottu, mutta eipä toimi. Ja takaluukun lukko on vaihdettu joskus ties milloin eikä sarjoitettu, eli avain ei sinne sovi.. sekä apukuskin ovesta ei keskuslukko toimi.
Voiko olla mahdollista ettei avainta pysty "koodaamaan" auton kanssa muusta kuin kuskin oven vastaanottimesta?
Mitä tehdä että saisin vielä joskus ovet lukkoon ja hälyt päälle?
C36
Missä SLK -97 mersussa ovat infrapunavastaanottimet?
Itseltäni on/oli kuolleentunut kaksi avainta, normaali taittoperäinen avain sekä "korttikotelo/lompakko"-avain.
Taittoperäisen avaimen sain aktivoitua niin että pistin kaukoohjauksella ovet lukkoon toimivalla avaimella.
Sen jälkeen avasin kuskin puolen oven mekaanisesti avaimella joka oli kuolleentunut.
Heti kun pääsin sisälle laitoin avaimen virtalukkoon ja virrat päälle ja noin 7sekuntia myöhemmin moottorin päälle.
Avain pois virtalukosta ja kokeilemaan toimiiko ja kas sehän TOIMII!!
Korttikotelo/lompakkoavainta en saanut toimimaan.
Tietääkö kukaan miten senkin saisi aktivoitua ja miten?
Itseltäni on/oli kuolleentunut kaksi avainta, normaali taittoperäinen avain sekä "korttikotelo/lompakko"-avain.
Taittoperäisen avaimen sain aktivoitua niin että pistin kaukoohjauksella ovet lukkoon toimivalla avaimella.
Sen jälkeen avasin kuskin puolen oven mekaanisesti avaimella joka oli kuolleentunut.
Heti kun pääsin sisälle laitoin avaimen virtalukkoon ja virrat päälle ja noin 7sekuntia myöhemmin moottorin päälle.
Avain pois virtalukosta ja kokeilemaan toimiiko ja kas sehän TOIMII!!
Korttikotelo/lompakkoavainta en saanut toimimaan.
Tietääkö kukaan miten senkin saisi aktivoitua ja miten?
Siis tarkoitatko sellaista lituskaa muoviavainta jossa ei ole ovien lukitus/avausnappeja mutta joka menee virtalukkoon? Jos se on ehjä niin eihän sitä tarvitse herätellä henkiin, laittaa vaan virtalukkoon.banditx kirjoitti:^^^
Yllä kyselin tuosta lituska-avaimesta.
Tietääkö kukaan kuinka sen saisi heräteltyä henkiin??
Tässäpä kuva avaimesta:DBFI kirjoitti:Siis tarkoitatko sellaista lituskaa muoviavainta jossa ei ole ovien lukitus/avausnappeja mutta joka menee virtalukkoon? Jos se on ehjä niin eihän sitä tarvitse herätellä henkiin, laittaa vaan virtalukkoon.banditx kirjoitti:^^^
Yllä kyselin tuosta lituska-avaimesta.
Tietääkö kukaan kuinka sen saisi heräteltyä henkiin??
lituskaläpyskässä on keskuslukon aukaisu ja lukitusnäppäimet, avaimen vetämällä ja pistämällä sen lukkoon toimii se normaalina avaimena.
Todella käteväa olisi jos tällaisen lituska-avaimen saisi toimintaan.
Tuossa lituskassa osassa tosiaankin ovat kaukoavauksen ja sulkemisen napit, nappeja painamalla syttyy punainen valo pieneen mustaan pisteeseen joka näkyy avausnappien vieressä.DBFI kirjoitti:Ajattelin ihan eri avainta, sellaista joka toimii IR:llä EIS:n kanssa.banditx kirjoitti: lituskaläpyskässä on keskuslukon aukaisu ja lukitusnäppäimet, avaimen vetämällä ja pistämällä sen lukkoon toimii se normaalina avaimena.
Todella käteväa olisi jos tällaisen lituska-avaimen saisi toimintaan.
Ymmärtääkseni tämäkin on siis infrapuna-avain.
Se mikä minua hämää on se että kun kaukosäädön nappeja painelee välkähtää se punainen valo vaikka itse avainosa ei olisi paikoillaan.
Ovatkohan avain ja kaukosäätö millään lailla yhteydessä keskenään?
Taittoperäisen avaimen sain henkiin kuten aiemmin kerroin mutta heti kun liikkuvia osia on kaksi niin homma ei toimikaan
Eikös tässä voisi tulla apuun joku jolla kokemusta kyseistä vuosimallista, itsellä ei tuollaista linkkuavaintakaan ole tainnut koskaan olla, vanhempia ja uudempia kylläkin.
Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?
Ajonesto (käynnistyksenesto niille jotka pitävät siitä nimestä enemmän) tuossa perustuu kyllä transponderiin. Voisko tuo lituska toimia sekä IR:llä että RF:llä kuten nykyiset avaimet? Silloin synkronoinnin pitäisi toimia kuten sille linkulle. Jos se toimii IR:llä niin avaimella pitäisi osoittaa sitä IR-vastaanotinta autossa ja muuten toimia kuten linkulla.
Lätyskän avaimen transponderi ja IR/RF lähetyskoodi on pari, jos avain on vaihtunut niin ei sitä saa synkattua, ehkä tässä on vaan joku muu vika.
Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?
Ajonesto (käynnistyksenesto niille jotka pitävät siitä nimestä enemmän) tuossa perustuu kyllä transponderiin. Voisko tuo lituska toimia sekä IR:llä että RF:llä kuten nykyiset avaimet? Silloin synkronoinnin pitäisi toimia kuten sille linkulle. Jos se toimii IR:llä niin avaimella pitäisi osoittaa sitä IR-vastaanotinta autossa ja muuten toimia kuten linkulla.
Lätyskän avaimen transponderi ja IR/RF lähetyskoodi on pari, jos avain on vaihtunut niin ei sitä saa synkattua, ehkä tässä on vaan joku muu vika.
Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Hei,DBFI kirjoitti: Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?
Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.
Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
En osaa sanoa mistä saisi parhaiten apua mutta auttaisi täälläkin jos vaikka postaisit kuvan auton ovenkahvasta sekä VIN-koodin niin tiedetään mitä se tarkalleen on syönyt. Itse en tosiaan ole tuohon lituskaan tutustunut mutta ei kai ole mahdotonta että auto toimii vain radiolla ja avain tukee sekä radiota että IR:ää (ilman että sitä käytettäisiin tässä hyödyksi)?banditx kirjoitti: Hei,
Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.
Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
Kerro kuitenkin tännekin jos löydät muualta ratkaisun. Auttaa seuraavaa samanlaisen auton omistajaa. Joku sen ratkaisun aina joutuu ensimmäisenä keksimään.
Mullankin avain ongelmaa. 210 -96 linkkumallin avaimista toinen, ihan käyttämättömän näköinen ei toimi ollenkaan. Kääntyy kyllä virtalukossa mutta peilin liikennevalot vilkkuu. Napista ei tapahdu mitään.
Ilmeisesti auto ei tunnista avainta omakseen. Patteri on kunnossa kun valo välähtää avaimessa kun pitempään painaa.
Auto on viikko sitten saksasta tuotu joten en tiedä onko vara-avain toiminu siellä.
Ilmeisesti auto ei tunnista avainta omakseen. Patteri on kunnossa kun valo välähtää avaimessa kun pitempään painaa.
Auto on viikko sitten saksasta tuotu joten en tiedä onko vara-avain toiminu siellä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
'mese320 kirjoitti:Miten vaihdetaan patteri avaimmeen kun en tajua miten se avain aukeaa
tämä avain on sellainen muovinen missä on metallinen avain sisällä ja tässä on kolme nappia CLK 320 vm.2000
Metalliavain irti ja sillä kammetaan lukitusnappi auki jolloin pariston kansi lähtee irti. Ohjekirjasta yllättäen löytyy apua kuvien kera.
Kävi virrat pois autosta avain virtalukossa.
Sen jälkeen alkoi vilkkumaan punainen ja vihreä valo yhtä aikaa
lukossa että taustapeilissä keskuslukkoa käytettäessä.
Kaukosäätöavain siis toimii normaalisti eli sulkee ja
aukaisee ovet sekä käynnistä moottorin.
Avain on alle kaksi vuotta vanha, pariston vaihdosta ei ole tietoa.
Sen jälkeen alkoi vilkkumaan punainen ja vihreä valo yhtä aikaa
lukossa että taustapeilissä keskuslukkoa käytettäessä.
Kaukosäätöavain siis toimii normaalisti eli sulkee ja
aukaisee ovet sekä käynnistä moottorin.
Avain on alle kaksi vuotta vanha, pariston vaihdosta ei ole tietoa.
Minkä vuoden SLK ? Mulla oli 2001 vuosimallissa radio-ohjattu kake vaikka avain olikin linkkumallia. Eli toimi vaikka taskusta.banditx kirjoitti:Hei,DBFI kirjoitti: Onko tuossa linkkuavaimessa ollenkaan infrapunalinssiä? Onko autossa ollenkaan infrapunavastaanotinta (oven kahvoissa tai peilin seutuvilla)?
Tuo on sen verran eksoottinen systeemi että en oikein dokumentaatiota löytänyt johon nojata, meni ihan arvailuksi.
Kuvissa näkyy avaimen päällä linssi jossa välähtää punainen valo kun avausnappeja painelee.
Infrapunavastaanotinta kyselinkin jo aiemmin missä sellainen autossani sijaitsee (SLK R170), keskipeilissä ei ole ylimääräisiä pallukoita joten arvaukseni kohdistuisi oven kahvoihin.
Apua näyttää täältä hiukkasen kehnosti saavan joten olisi kellään ideaa mistä kyselisin seuraavaksi.
Voihan olla että aihe slk-topiciin ratkaisee ongelmani...
230 C 1978
Re: Paristo
Todennäköisesti sisään on laitettu väärää patteria.Marensio kirjoitti:Millainen paristo tuossa linkkumallin avaimessa on sisällä.Onko yksi vai kaksi
paristoa.Mulla on kaksi kolmen voltin paristoa mutta edellinen omistaja on jyrsinyt kotelon sisäosaa syvemmäksi.(miksi).
CR2025 = Diameter: 20 mm. Thickness: 2.5 mm. Capacity: 160 mAh,
CR2032 = Diameter: 20 mm. Thickness: 3.2 mm. Capacity: 220 mAh
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16