superturbotus osa 2

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Minä edelleen ajelen vastoin "käskyjä" tuolla pikku pillerillä, joka kompurapuoleltaan jo hieman ahdinta muistuttaa :lol:

Kai sitä joskus vois tehdä pakosarjaan paikka painemittarille, että näkis sen todelisen ahdistavuuden. Pitäiskö laittaa veikkauksia pystyyn paljonko siellä on pakopainetta kun ahdot on nyt 1.6bar? Lähimmäks arvannut saa mainetta ja kunniaa :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Minä edelleen ajelen vastoin "käskyjä" tuolla pikku pillerillä, joka kompurapuoleltaan jo hieman ahdinta muistuttaa :lol:

Kai sitä joskus vois tehdä pakosarjaan paikka painemittarille, että näkis sen todelisen ahdistavuuden. Pitäiskö laittaa veikkauksia pystyyn paljonko siellä on pakopainetta kun ahdot on nyt 1.6bar? Lähimmäks arvannut saa mainetta ja kunniaa :lol:
Riippuu aika monesta asiasta mutta sanotaan vaikka 2.5 baaria :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
oldsmobile_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja oldsmobile_83 »

Mitä mittareita ootte käyttäny ite haluisin jonkun soman ahtomittarin mut ei taho asteikot riittää
Nykyään on kaks nestevaimenteista mittarii on vähän kolhot
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä speedhutin 4bar 52mm ahtopainemittari.

http://www.speedhut.com/gauges/Boost-Ga ... 8:2|1:12:2
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Hydrauliikka/pneumatiikkakaupat kannattaa kans tsekata, ite hain ihan 2,5bar asteikolla 2" mittarin, nipat ja letkun eikä maksa montaa euroa..

Sitten asiasta toiseen, itellä on tommonen orkkisturbokiiseli millä rullailtu meneen n 550tkm. Tällä hetkellä täysin vakio, ensitalvella suunitelmissa vähän pumppu/ahdin/laatikkohommia. Sen verran nuo kilometrit mietityttää että siinä kohtaa varmaan on fiksuinta ottaa moottori auki ja vaihdella kaikennäkösiä nappuloita. Mitäs porukka on mieltä, mitä sinne kannattaa uusia? KK ja runkolaakerit ainakin varmaan. Mites männänrenkaat? Kannentiiviste?

Nokkaketju siihen on vaihdettu n. 450tkm kohdilla, sitä tuskin kannattaa murehtia.

Ja onko noi kk-laakerit oikeesti noin perkeleen kalliita?? Yhden kk-laakeriPARIN hinnalla saa sarjan runkolaakereita, katsoo mistä kaupasta hyvänsä? Jotain tyyliin 40e/kk-laakeripari muistelin nähneeni.. Samaan rahaan on muutamaan edelliseen autoon saanut jo koko sarjan :shock:
Avatar
jonitzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 05.02.2013 21:48

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja jonitzi »

Kk-laakerit sputtere-laakereita, sen takia kalliita. Kestää iskua paremmin.
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Osaakohan joku tietää, mikä schwitzer on kyseessä, imusiipi ~53mm ja pako ~58mm, hukkaportillinen? Mietin, että voisi olla s2bg, mutta semmosilla mitoilla en moista ahdinta mistään löytänyt. Tekeekö tuommosella ahtimella mitään om603:ssä, vai käykö heti pieneksi?
Vastaa Viestiin