Minä edelleen ajelen vastoin "käskyjä" tuolla pikku pillerillä, joka kompurapuoleltaan jo hieman ahdinta muistuttaa
Kai sitä joskus vois tehdä pakosarjaan paikka painemittarille, että näkis sen todelisen ahdistavuuden. Pitäiskö laittaa veikkauksia pystyyn paljonko siellä on pakopainetta kun ahdot on nyt 1.6bar? Lähimmäks arvannut saa mainetta ja kunniaa
superturbotus osa 2
Re: superturbotus osa 2
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Riippuu aika monesta asiasta mutta sanotaan vaikka 2.5 baariaSultzi kirjoitti:Minä edelleen ajelen vastoin "käskyjä" tuolla pikku pillerillä, joka kompurapuoleltaan jo hieman ahdinta muistuttaa
Kai sitä joskus vois tehdä pakosarjaan paikka painemittarille, että näkis sen todelisen ahdistavuuden. Pitäiskö laittaa veikkauksia pystyyn paljonko siellä on pakopainetta kun ahdot on nyt 1.6bar? Lähimmäks arvannut saa mainetta ja kunniaa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: superturbotus osa 2
Mitä mittareita ootte käyttäny ite haluisin jonkun soman ahtomittarin mut ei taho asteikot riittää
Nykyään on kaks nestevaimenteista mittarii on vähän kolhot
Nykyään on kaks nestevaimenteista mittarii on vähän kolhot
Re: superturbotus osa 2
Itellä speedhutin 4bar 52mm ahtopainemittari.
http://www.speedhut.com/gauges/Boost-Ga ... 8:2|1:12:2
http://www.speedhut.com/gauges/Boost-Ga ... 8:2|1:12:2
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: superturbotus osa 2
Hydrauliikka/pneumatiikkakaupat kannattaa kans tsekata, ite hain ihan 2,5bar asteikolla 2" mittarin, nipat ja letkun eikä maksa montaa euroa..
Sitten asiasta toiseen, itellä on tommonen orkkisturbokiiseli millä rullailtu meneen n 550tkm. Tällä hetkellä täysin vakio, ensitalvella suunitelmissa vähän pumppu/ahdin/laatikkohommia. Sen verran nuo kilometrit mietityttää että siinä kohtaa varmaan on fiksuinta ottaa moottori auki ja vaihdella kaikennäkösiä nappuloita. Mitäs porukka on mieltä, mitä sinne kannattaa uusia? KK ja runkolaakerit ainakin varmaan. Mites männänrenkaat? Kannentiiviste?
Nokkaketju siihen on vaihdettu n. 450tkm kohdilla, sitä tuskin kannattaa murehtia.
Ja onko noi kk-laakerit oikeesti noin perkeleen kalliita?? Yhden kk-laakeriPARIN hinnalla saa sarjan runkolaakereita, katsoo mistä kaupasta hyvänsä? Jotain tyyliin 40e/kk-laakeripari muistelin nähneeni.. Samaan rahaan on muutamaan edelliseen autoon saanut jo koko sarjan
Sitten asiasta toiseen, itellä on tommonen orkkisturbokiiseli millä rullailtu meneen n 550tkm. Tällä hetkellä täysin vakio, ensitalvella suunitelmissa vähän pumppu/ahdin/laatikkohommia. Sen verran nuo kilometrit mietityttää että siinä kohtaa varmaan on fiksuinta ottaa moottori auki ja vaihdella kaikennäkösiä nappuloita. Mitäs porukka on mieltä, mitä sinne kannattaa uusia? KK ja runkolaakerit ainakin varmaan. Mites männänrenkaat? Kannentiiviste?
Nokkaketju siihen on vaihdettu n. 450tkm kohdilla, sitä tuskin kannattaa murehtia.
Ja onko noi kk-laakerit oikeesti noin perkeleen kalliita?? Yhden kk-laakeriPARIN hinnalla saa sarjan runkolaakereita, katsoo mistä kaupasta hyvänsä? Jotain tyyliin 40e/kk-laakeripari muistelin nähneeni.. Samaan rahaan on muutamaan edelliseen autoon saanut jo koko sarjan
Re: superturbotus osa 2
Kk-laakerit sputtere-laakereita, sen takia kalliita. Kestää iskua paremmin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: superturbotus osa 2
Osaakohan joku tietää, mikä schwitzer on kyseessä, imusiipi ~53mm ja pako ~58mm, hukkaportillinen? Mietin, että voisi olla s2bg, mutta semmosilla mitoilla en moista ahdinta mistään löytänyt. Tekeekö tuommosella ahtimella mitään om603:ssä, vai käykö heti pieneksi?