superturbotus osa 2

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei se hx35 mitään ahdista jos nykyiseen vertaa, meinaan hy35 8pakopesällä :thumbup:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Ei se hx35 mitään ahdista jos nykyiseen vertaa, meinaan hy35 8pakopesällä :thumbup:
Ei niin paljoa kuin tuo mutta kyllä sekin ahistaa pahasti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Onkohan saatanan väsyneet moottorikumit vai mikä, kun 606 öljypohja äärimmäisen lähellä vakaajaa? Toisinsanoen, välillä jopa kiinni :lol: Eli 606 heitetty sen omalla öljypohjalla ja 603 moottorikorvilla kiinni, muilla ollu ongelmaa?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Ei ainakaa itellä ollu ongelmia ku uudet tyynyt laitto, ainut vaa et ei niilläkää tee mitää ku moottori heiluuko hullun m....u :lol: Jotain jäsympää tilalle jos meinaat alkaa vaihtelee tyynyjä, itellä kesti uudet febit syksyn :roll:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tossa olis tommoset uudet scanian tyynyt ylimääräsenä, ne olis ainakin jämäkät, tarvii mittailla osuuko korkeus kuinka lähelle samaa :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Jos vaan enemmälti on auto ajossa nii kannattaa miettiä mimmoset laittaa. Itsellä on polyuretaania ja ei niin mukava vekotin oo enää ajella arkiajoja mitä oli ennen. Mut pysyypähän kone siel mis pitääkin
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Sultzi kirjoitti:Ei se hx35 mitään ahdista jos nykyiseen vertaa, meinaan hy35 8pakopesällä :thumbup:
Varsinkin kun se HY-sarjan kasin pesä vastaa H1 sarjan kutosen pesää, eli on pieni.
Holset siellä lukee..
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

tuntus muuten ahistavan jo tuo Hx 40 superikin.. eli ei ainakaan pienempää kannata laittaa..
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

peltsi_racing kirjoitti:tuntus muuten ahistavan jo tuo Hx 40 superikin.. eli ei ainakaan pienempää kannata laittaa..
Ei muuta kun viiskakkosta vaan :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

totta :) nyt kartaani teetätetty ko-met oy. hyvä tuli ja kohtuu hintaan. vaan sitte hajos perä, tuli pikkusormenpään kokoinen rattaan pala ulos ja oudosti pukuttaa kokoajan :D saiskohan sen vielä korjattu liimalla?? :DD että minkäs perä sinne kannattais laittaa? välitys jne? ja semmosta hyvää oisin sitte vailla.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

peltsi_racing kirjoitti:totta :) nyt kartaani teetätetty ko-met oy. hyvä tuli ja kohtuu hintaan. vaan sitte hajos perä, tuli pikkusormenpään kokoinen rattaan pala ulos ja oudosti pukuttaa kokoajan :D saiskohan sen vielä korjattu liimalla?? :DD että minkäs perä sinne kannattais laittaa? välitys jne? ja semmosta hyvää oisin sitte vailla.
Joku asd sinne kannattaa työntää. En muista mikä loota sulla oli enkä nyt mitenkään jaksa selailla mutta automaattiin 2,65 ja manuaaliin joku 3,46 tai muu 3 ja 4 väliltä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kai sulla on sielä pitkän koneen vakaaja valmiiksi :eh:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja antti_k »

2.65 o ihan soppeli jos o suoralla viitosella...
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Ihan siisti peli oli kyllä. :thumbup:
Harmi kun ei vielä kyydissä ole tullu oltua. Varmaan alkaisi oma st kuume puskemaan entistä enemmän päälle. :mrgreen:

ps. Meinas käydä itelle aika kehnosti kyllä tänään. :lol:
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

cossun getraggi siellä lymyilee vaihteistona.. niin kävi mullekkin vähä hassusti :D lähti kumeista pinta, ratti paskaks ja perä tuli tiensä päähän :) perää oisin vailla. vissiin alkuperäsen 300 turbodieselin ois ihan hyvä?? jos jollain nurkissa halvalla niin voin ostaa ;)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

peltsi_racing kirjoitti:cossun getraggi siellä lymyilee vaihteistona.. niin kävi mullekkin vähä hassusti :D lähti kumeista pinta, ratti paskaks ja perä tuli tiensä päähän :) perää oisin vailla. vissiin alkuperäsen 300 turbodieselin ois ihan hyvä?? jos jollain nurkissa halvalla niin voin ostaa ;)
Tuo perä on paras mutta kaikista normiperistä kallein :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

tottakai :D niin tuntuu käyvän aina kun yrittää saada jotain halvalla :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
sourkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 14.08.2011 16:11
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja sourkka_ »

Onkos kellään kokemusta/tietoa että kärsiikö ryhmää porauttaa ylikokoon näissä ST-värkkäilyissä? :think:

OM603 mosa on nyt koneistamolla ja kuulemma tiiveimmän sais ku porais ja pistäs ylikoko männät.

Vai oisko putkitus parempi vaihtoehto?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Putketkin sitten aina porataan männille sopivaksi eli paras se on ensin koneistaa ylikokoon ja putkittaa vasta sitten kun ylikoot loppuvat kesken. Normihomma.

Kerroppas sitten vähän hintoja tuosta hommasta, mitä tulee maksamaan koneistus + männät, kiinnostaa kanssa tuo...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sourkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 14.08.2011 16:11
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja sourkka_ »

Miettiin vaan että tätähän kestää porailla, ettei kovemmilla tehoilla ala kilke.

Mäntäsarja on satasen kipale. (mäntä, renkaat, tappi ja sokat) :o

Yllättävän edullisia sinänsä ku pelkkä männänrengassatsi kustantaa 55e. :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo, ohos, tuon kun olisi joskus tiennyt niin olisi mennyt kaikki samalla kuin pelkät renkaat. Kiitos.
Lisää tietoa: www.skg.fi
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

Mistä nuita m-renkaita, alakerran laakereita, stefoja, ymsyms kannattaa hommata?
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

moottorina om602 turbof
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Esim. KL-Varaosat.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

ee satu minun silmään sieltä nuita männärenkaita?
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

ja misteehän metallisen kannentiivisteen?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sieltä KL:stä saa vaikka mitä osaa, mitä ei näy siinä verkkokaupassa, eli ei muuta kun puhelimella yhteyttä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
mf7485
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 08.07.2012 20:14

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja mf7485 »

jeeess
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Sultzi kirjoitti:Ei se hx35 mitään ahdista jos nykyiseen vertaa, meinaan hy35 8pakopesällä :thumbup:
Kasin pesällä on rallikrossivehkeissä kuitenkin jarrutettu yli 580hv 45mm kuristimella.
Kai se pensa on niin paskaa polttoainetta että sillä saa hyvät lukemat?
Tämä on siis penkitystietoa ei mutua.
Holset siellä lukee..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Solmurauta kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Ei se hx35 mitään ahdista jos nykyiseen vertaa, meinaan hy35 8pakopesällä :thumbup:
Kasin pesällä on rallikrossivehkeissä kuitenkin jarrutettu yli 580hv 45mm kuristimella.
Kai se pensa on niin paskaa polttoainetta että sillä saa hyvät lukemat?
Tämä on siis penkitystietoa ei mutua.
Mutta kolmen litran diisseli on asia erikseen :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin