Noitten ostajia ei varmaan kiinnosta vitunkaan vertaa mihin energiatehonkuusluokkaan ne kuuluu Ne, joita kiinnosta, ajaa Priuksella.
Minua ehkä kiinnostaisikin sellainen järkevämoottorinen C-sarjan ///AMG-malli, jota voisi käytettynä vaikkapa harkita harrasteautoksi - tuo C63 ei koskaan ole ainakaan ollut sellainen.
Hieman tuntuu oudolta, että 9-portainen vaihteisto tuotiin markkinoille niin suurella kohulla, koska tällä hetkellä lootan saa vain yhteen malliin (E350 Bluetec). Tulevaan C:hen ja nykyiseen Ässään kai vasta faceliftien myötä.
Toisaalta juurikin harrasteautona tuolla polttoainetaloudella ei ainakaan minusta ole mitään merkitystä. Eikä se mikään mahdoton ole, jos vertaa esim. joihinkin 70-luvun alkupuolen fullsize jenkkeihin, joilla ihan normaalilukema oli tankata sadan kilometrin ajorupeaman jälkeen 27litraa.
Iso kasi pienessä autossa vaan nostaa haluttavuutta harrasteautoksi. Eipä tuollaista ole ennen tehty, eikä enää koskaan tehdä.
6,2-litrainen V8 on kyllä omiaan SLS-malliin, jossa siitä otetaan tehoakin erilailla, mutta en ole ikinä ymmärtänyt mitä mieltä tuollaista möhkömoottoria on käyttää C:n kokoisessa mallissa varsinkin noin matalaviritteisenä. No päästörajoituksetkin tulevat päättämän tuon moottorin tarinan.
Katoin että eikö C:ssä ole muka kun 48 litran tankki Paljonko W204:ssa on...? Meneehän noi toki pienellä mutta silti....emännän 13 vuotta vanhassa vectrassakin 60 litraa
Aikoinaan jo pissanpojan säiliötä pienennettiin mukamas painon säästämiseksi. E-malleihin on ainakin joskus saanut lisävarusteena isomman tankin mm. taksikäyttöön.
Laaksonen kirjoitti:Ensimmäiset tekniset tiedot julkaistu:
Katoin että eikö C:ssä ole muka kun 48 litran tankki Paljonko W204:ssa on...? Meneehän noi toki pienellä mutta silti....emännän 13 vuotta vanhassa vectrassakin 60 litraa
Ja kummalla pääsee pidemmälle?
On noita bensapurkkeja nyt kautta linjan pienennetty, siinä 222-topikissa olisi voinut surkutella 20 litran pienennystä. 204:ssa taisi olla 59 tai 66 litraa, moottoriversiosta riippuen.
Laaksonen kirjoitti:Ensimmäiset tekniset tiedot julkaistu:
Katoin että eikö C:ssä ole muka kun 48 litran tankki Paljonko W204:ssa on...? Meneehän noi toki pienellä mutta silti....emännän 13 vuotta vanhassa vectrassakin 60 litraa
Ja kummalla pääsee pidemmälle?
On noita bensapurkkeja nyt kautta linjan pienennetty, siinä 222-topikissa olisi voinut surkutella 20 litran pienennystä. 204:ssa taisi olla 59 tai 66 litraa, moottoriversiosta riippuen.
Varmasti C:llä pääsee pidemmälle kuin vectralla, ei epäilystäkään Faarin autossa (W211 E350) ja tossa omassa cls:ssä onneksi 80litran tankki...se on mahtava huitaasta täyteen 98:ia ja ajella sen 450-500km kunnes taas tankille
Sikäli erikoista(nykyaikana) noista kahdesta mallista joista on tekniset tiedot esillä,että automaattina kulutuslukemat ovat jopa "reilusti"isommat kuin manuaalina.
gestapo kirjoitti:Sikäli erikoista(nykyaikana) noista kahdesta mallista joista on tekniset tiedot esillä,että automaattina kulutuslukemat ovat jopa "reilusti"isommat kuin manuaalina.
Minusta nuo puolen litran luokkaa olevat kulutuserot ovat ihan perinteisiä ja normaaleja momentinmuunnintyyppiselle automaattivaihteistolle (ja normaalissa ajossa todellisuudessa vielä isompi ero). Mutta kun vertasin lukuja parille nykyiselle 204:lle niin noillahan oli eksoottisen tuntuiset kulutuslukemat automaatille, manuaaliin verrattuna.
Mitä itse pidit referenssinä nykyaikaisista autoista joissa automaatti pihimpi tai lähes yhtä säästeliäs?
Uuden C-sarjan ennakkotilauksia aletaan ottaa (ainakin Saksassa) vastaan 16. päivä kuluvaa kuuta. Yhtään virallista ulkokuvaa ei ole vieläkään julkaistu. Onhan tässä vielä aikaa mutta jännä että näinkin viime tippaan pantataan virallisia kuvagallerioita/videoita.
Tokihan vuotaneet (tai tahallaan vuodatetut) salakuvat ovat kyllä jo paljastaneet miltä auto näyttää.
Ainakin tuota moottoritilasta näyttäisi pilkistävän ilahduttavasti öljytikku, joka onkin W203 LCI:n suurimpia puutteita (toki W204:ssakin tuo tikku on).
Milloin Ässä-Mersun perät alkoi näyttämään korealaisilta, halvoilta kopioilta?
Vastaan kysymykseeni, että W140 jälkeen perät on Ässissä ollut perseestä.