190 D Turbotusprojekti yms.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

190 D Turbotusprojekti yms.

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Turbovillitys iski keväällä, kun luin foorumilta muiden projekteista ja pihassa kökötti tuommoinen vanha 190 dieselmersu.

Autolla on ajettu mittarin mukaan n420tkm, mutta kuka tietää paljonko oikea lukema on...? Koneeseen on tehty täydellinen kansiremontti, jonka yhteydessä hiottiin venttiilit ja oikaistiin kansi. Myös nostajat on vaihdettu uusiin. Sylinterit vaikuttivat kulumattomilta, joten alakerran annoin olla sinältään. Turbotuksen jälkeen vaihdoin kiertokangenlaakerit, koska öljynpaineet olivat kuumana luokkaa 0.8-1 baria. Laakerit olivatkin murentuneet melko pahasti, joten homma oli tarpeen. Laakereiksi laitoin nämä poratut turbonlaakerit ja ainakin itse uskon ratkaisun olevan oikea.

Turboksi tuli autoon 300d alkuperäinen KKK-ahdin, joka istutettiin 300d:n alkuperäiseen turbopakosarjaan erillisellä välikappaleella. Pakosarja kävi suoraan nelipyttyiseen koneeseen, kun jätti jatkokappaleen pois. Virtausominaisuuksiltaan ratkaisu ei ehken ole kaikkein paras, mutta helppo ja halpa. Ahtopaineet ovat tällä hetkellä n 0.7 baria. Öljynkierto on perinteisesti otettu kannen päästä ja paluu tapahtuu öljymäärämittarinlaipalle. Paluuputki on 15mm joustavaa kupariputkea suurimmaksi osaksi, ajattelin sen toimivan öljynjäähdyttäjänä samalla.

Pakoputki on 2.5tuuman putkesta, kahdella vapaavirtausvaimentimella. Hytösen Teron valmistama.

Imusarjan painekotelo tehtiin 10*15´cm putkipalkista päät tukkoon hitsaamalla. Paineputkiston värkkäsin 60mm vesijohtomutkista ja jäähdytinnestekumiputkista.

Välijäähdytin tuli "vahingossa" ostettua eräältä superturbomieheltä, joten se on vähintään riittävä. Välijäähdyttimen sovittamiseksi jäähdytintä piti siirtää 10cm taaksepäin. Tuulitunnelin joutui jättämään pois, mutta tuulettajansiivet ovat edelleen paikallaan. Lämpöongelmia ei ole ollut, vaikka termostaatti on alkuperäinen.

Syöttöpumppu on tällä hetkellä PP-dieselin säätämä alkuperäisillä elementeillä.

Näillä eväillä saatiin Pummila Racingissä tehoa 115 hevosvoimaa ja lasketuksi väännöksi 255Nm. Suorituskyky on hiukan parempi, kuin c180:en bensamersun, joka käytännön testeissä tuli ilmi.


Ei tarpeeksi.



Ensi viikolla toivottavasti asennan paikalleen PP-dieselin rakentaman syöttöpumpun, jossa on 7 mm elementit ja rikastinpiiri. Samalla olisi tarkoitus parannella paineputkistoa, lähinnä tehdä muutama mutka hieman jouhevammin. Ahtopainetta täytyy nostaa, mutta arvoitus on, mihin asti KKK riittää...?
Viimeksi muokannut JP74, To 11.11.2004 08:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: w201 190D 2.0 Turbotusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Ahtopainetta täytyy nostaa, mutta arvoitus on, mihin asti KKK riittää...?
Ei ole mikään arvoitus, riittää kiloon.

Olitko meinannut rakentaa kunnollisen öljynjäähdytyksen? Täältä voisi löytyä 300 turbon suodattimen jalka.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

piti semmosta vaan kysellä että mahtaakohan tuollaisen 300 tiisselin suodattimen jalka mahtollisesti käydä tohon 2.3 bensakoneeseen? vai onkos muuten tuossa 16v bensamallis suodatinjalassa lähdöt öljyn jäähdyttimelle?
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

laineracing kirjoitti:piti semmosta vaan kysellä että mahtaakohan tuollaisen 300 tiisselin suodattimen jalka mahtollisesti käydä tohon 2.3 bensakoneeseen? vai onkos muuten tuossa 16v bensamallis suodatinjalassa lähdöt öljyn jäähdyttimelle?
Taitaapa kuule olla... 8)
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w201 190D 2.0 Turbotusprojekti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mauri H. kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Ahtopainetta täytyy nostaa, mutta arvoitus on, mihin asti KKK riittää...?
Ei ole mikään arvoitus, riittää kiloon.

Olitko meinannut rakentaa kunnollisen öljynjäähdytyksen? Täältä voisi löytyä 300 turbon suodattimen jalka.

Voihan se olla. että turbokin menee vaihtoon jossain vaiheessa, kun taitaa tämä nälkä kasvaa syödessä. Täytyy kokeilla nyt aluksi tuolla KKK:lla. Mitähän sais ostettua yksinkertaisen turboruuvin hukkaportin letkuun, niin vois helpommin säädellä ahtopainetta?

Toistaiseksi annan sen öljynjäähdytyksen olla, mutta katsotaan nyt miten tässä käy, kunhan saan sen pumpun vaihdettua.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: w201 190D 2.0 Turbotusprojekti

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JP74 kirjoitti:Mitähän sais ostettua yksinkertaisen turboruuvin hukkaportin letkuun, niin vois helpommin säädellä ahtopainetta?

Siihen käy vaikka hydrauliikkaliikkeestä ohivuotoventtiili, eli sellainen jolla vuodetaan osa portille menevästä paineesta ulkoilmaan.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Maanantaina olisi vuorossa syöttöpumpun vaihto. PP dieselillä on tänään saatu pumppu kuntoon 7mm elementeillä ja ulkoisella syötönsäädöllä. Joutuu vaan lähtemään kolmeksi päiväksi työmatkalle Tallinnaan, vaikka olisi paljon parempaakin tekemistä...

Täytyy hommata autoon myös kierroslukumittari ja öljynlämpömittari, niin voi seurata moottorin vointia tarkemmin. Tuntuvat olevan hiukan hakusassa nämä jälkiasennettavat dieselin kierroslukumittarit. Osaisko joku suositella jotain tiettyä merkkiä?
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

JP74 kirjoitti:Täytyy hommata autoon myös kierroslukumittari ja öljynlämpömittari, niin voi seurata moottorin vointia tarkemmin. Tuntuvat olevan hiukan hakusassa nämä jälkiasennettavat dieselin kierroslukumittarit. Osaisko joku suositella jotain tiettyä merkkiä?
Biltemahan moista kaupittelee mutta sitä en tedä voiko sitä niinkään suositella mutta jos ei parempaa satu tulemaan vastaan niin on ainakin vaihtoehtona.
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tulipa tuossa itekki asennettua velipojan koneesta ylimääräiseksi jäänyt KKK tuohon 200D:hen. Tahtoo vain nuo pumpun sääöt olevan vähän hakusessa. Syöttöruuvia käänsin n. 3,5 kierrosta ja sitä hahloruuvia vajaan 1/4 kierrosta auki sekä tyhjäkäyntiruuvia kääntelin vähän mihin sattuu. Vetää kohtuuhyvin keskialueella, mutta ei enää korkeammilla kierroksilla kunnolla. Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ja lämpinäkin vähän herkkä sammumaan. Onko neuvoja? Voishan tuon pumpun lähettää tietenkin johonkin säädettäväksi.

Ja mites tämmösen virityksen saa virallisesti katsastettua? Pitääkö olla minkälaista dokumenttia näyttää konttorilla? Tehomittaus ilmeisesti ainaki.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei muutaku pumppua hoitoon.

Tänään laitoin oman ison pumpun paikalleen ja täytyy olla tyytyväinen.

Vaikka viritys ei ole aivan superturbo luokkaa, niin kyllä se 7mm elementti kivasti auttaa vaikka ajaa vähän pienemmilläkin syötöillä.

PP-diesel rakenteli pumppuu ulkoisen syötön säädön ja lisärikastuksen + ne 7mm elementit.
Joku mersupurkaamo??
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Mulla ja parilla kaverilla lähti kans tänään pumput PP-dieseliin hoitoon. Jännityksellä odotellaan niinkuin penskana joulua :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Eilen illalla pidettiin vaihteeksi Day Downhillin luona pumpunvaihtoiltamia ja lopputulos on hyvä. Ei mitään pitoa moottoritiellä kuivalla asfaltilla kolmos- ja nelosvaihteella, nimittäin kytkimessä...Kierrosherkkyys ja veto kasvoi huomattavasti, ahtopaineetkin ovat hetkessä yhdessä kilossa, vaikka en säätänyt hukkaporttia. Silmämääräisesti savutus väheni, eli rikastinpiiri toimii kuten on tarkoitettukin. Pumpussa olisi vielä reilusti lisää säätövaraa, mutta turbo taitaa käydä pieneksi, joten antaa toistaiseksi olla näin.

Kytkin menee lähiaikoina vaihtoon, täytys nyt vaan keksiä mitkä rojut sinne laittaa. -84:ssa 190:ssä kun on ilmeisesti vielä tämä harvaboorinen vaihteiston pääakseli. Täytyy marssia KL-varaosiin vanhan levyn ja asetelman kanssa, ja tutkia löytyskö sieltä sopivampaa isompaa kytkinpakettia. Viisivaihteinen laatikko tai harvempi perä olisi myös tarpeen, mutta talven yli pärjätään näillä välityksillä.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

....

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Onse nostettava kädet pystyyn ja huudettava "Luovutan"! Ferrari ei ole enään maalaiskunna nopein 200D :)
Japen 190D meni ohi, ainakin perstuntumalta. Kytkin tosiaan ei oikein pitänyt ja sen takia ei päästy Jyväskylä 6 - kyltille testaamaan ;)
Epäilen, että 140km/h menee rikki kirkkaasti. Ferrarilla siihen pääsee 135km/h ja tuolla meidän ässällä enkat on 145km/h :) Ihan vertailun vuoksi.

Onneksi olkoon!!!!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onnea vaan, tahtoo kyytiin :)
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Day Downhill kirjoitti:Onse nostettava kädet pystyyn ja huudettava "Luovutan"! Ferrari ei ole enään maalaiskunna nopein 200D :)
Japen 190D meni ohi, ainakin perstuntumalta. Kytkin tosiaan ei oikein pitänyt ja sen takia ei päästy Jyväskylä 6 - kyltille testaamaan ;)
Epäilen, että 140km/h menee rikki kirkkaasti. Ferrarilla siihen pääsee 135km/h ja tuolla meidän ässällä enkat on 145km/h :) Ihan vertailun vuoksi.

Onneksi olkoon!!!!
Vertailun vuoksi :lol: . Paljon meni 200 imudiisselit ennen piristystä tuolla pätkällä
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lynx racing kirjoitti:Mulla ja parilla kaverilla lähti kans tänään pumput PP-dieseliin hoitoon. Jännityksellä odotellaan niinkuin penskana joulua :D
Minkälaisia projekteja teillä on sielläpäin menossa?

En muista oikein tarkkaan paljonko vaparina sai kyseiseiselle Jyväskylä 6, merkille. Oisko ollu joku 110-115 km/h. Day Downhill varmaan muistaa paremmin, kun on kyseistä paikkaa kauemmin kellotellut.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

JP74 kirjoitti:
Lynx racing kirjoitti:Mulla ja parilla kaverilla lähti kans tänään pumput PP-dieseliin hoitoon. Jännityksellä odotellaan niinkuin penskana joulua :D
Minkälaisia projekteja teillä on sielläpäin menossa?

En muista oikein tarkkaan paljonko vaparina sai kyseiseiselle Jyväskylä 6, merkille. Oisko ollu joku 110-115 km/h. Day Downhill varmaan muistaa paremmin, kun on kyseistä paikkaa kauemmin kellotellut.
110 meni minulla tuo painava W124. Japella saatto mennä 115, kun on 200kg kevyempi. 110 otti myös vanha 300D W123.

Jos loppunopeus on yli 130km/h, niin sillon saattaa joutua jo hölläämään ekamutkaan. Eli tehokkaammilla peleillä, ei pysty täysiä vetään. Minä olen kuitenkin vetänyt ihan täysillä nuo omat ajat (135/145). Eli äärirajoilla on menty ja on pitänyt käyttää koko moottoritie hyväksi ja kumi on ulvonut.
Japen kevyemmällä varmaan uskaltaa eka mutkaan vetää urku auki, sillä on niin hyvä alusta ja hyvät renkaatkin. Epäilen, että menee tommonen 150km/h.

Vielä vertailua. Sain Koeajoauto 300TE:n meneen tuohon kyltille 120km/h.... Aika laiska oli :)
Ja 250TD meni 110km/h, eli saman kun vapari 200D sedani.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

autona 200 d 124 -86. sprintterin ahdin, ducaton välijäähdytin ja itse tehty pakosarja. pumppua ootellaan pp:ltä (isot elementit yms....) toivottavasti huomenna saadaan takas.
www.thaiklupi.fi
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

[/quote]Minkälaisia projekteja teillä on sielläpäin menossa? [/quote]

Kirjoitellaan tarinaa kunhan päästään kokeileen :D . Pumput pitäis saapua PP dieselistä huomenna tai ylihuomenna, muuten oiskin kaikki valmiina.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jussi k kirjoitti:autona 200 d 124 -86. sprintterin ahdin, ducaton välijäähdytin ja itse tehty pakosarja. pumppua ootellaan pp:ltä (isot elementit yms....) toivottavasti huomenna saadaan takas.
Hyvä, että muutkin piinaa näitä kakssatasia. Kertoilkaahan lisää, kunhan pumput on paikallaan.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Jussi k kirjoitti:autona 200 d 124 -86. sprintterin ahdin, ducaton välijäähdytin ja itse tehty pakosarja. pumppua ootellaan pp:ltä (isot elementit yms....) toivottavasti huomenna saadaan takas.
Olipa meillä tarkka ajoitus :shock:
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

paljonka pyytäävät ekejä PP:llä isompien elementien laitosta+säädöstä
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Itse ainakin kyselisin elementtien vaihtoa Mynädieselistä, melkoisen pitkät perinteet ja vahva kokemus siitä asiasta löytyy, ja nuo kopioidut ulkopuoliset syötönsäädöt ym. on siellä kehitetty.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

siitä on jo ainakin neljä vuotta kun rakensin ekan mersun Mynädieselin 7 millisillä varustetulla pumpulla, ja on tullut tilattua yks jos toinenkin pumppu tuona aikana,työn laatu on todellakin kehumisen arvoista.

ja nämä kopiopajat...hohhoijaa
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Enpä minä voi moittia PP-dieselin pumppua, tai yrityksen toimintaa mitenkään. Pumpun saa parhaillaan samana päivänä takaisin, kun se on otettu työn alle, ilman että on sen kummempia suhteita yrittäjään. Hintakin on kohdallaan. Ei ole tarvinnut aikaisemmin toki syöttöpumppujen kanssa tässä mittakaavassa toimia, joten muista alan yrittäjistä ei ole kokemusta.

Ei Suomessa taida kovinkaan monta dieselpajaa olla, jotka olisivat aidosti kiinnostuneita tämmösistä värkkäyksistä. Alkaa olla pitkässä juoksussa koko perinteinen syöttöpumppu häviävä kapistus ajoneuvotekniikassa, erilaisten pumppusuutin ja cdi-tekniikoiden vallatessa dieselit. Näitähän taas lastuttaa yks sun toinen ja taitaa niistä lastuista olla montaa mielipidettä, kenen on paras.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

....

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ihan kun joku omistaisi täällä mynädiiselin osakkeita :lol:
Kannattaisi varmaan myydä pois, ajat näyttää semmosilta.... Eikä haukotuta yhtään ;)

Ei vaineskaan..... Eikös se ole vaan hyvä, että joku muukin tekee näitä hommia. Vaikka ei ihan yhtä super, ihanan ja mahtavan hyvin tekiskään. Monille ja meillekkin riittää nämä tosi hyvin toimivat PP:n viritykset vallan hyvin. Yli 200HP 200D:stä riittänee varmaan 99% väestöstä ;) Sitä en tiedä, kuinka paljon PP:n pumpulla voi 200:sta saada, mutta reippaasti yli 200 kuitenkin.
Eikä tarvii kauaa odotella ja sähköposti ja normaali puhelinkin löytyy teknistä neuvontaa varten, jos tarvii.

Jaetaan vähän työtaakkaa muillekkin, eikä jonotusajatkaan kasva ihan hirveiksi. Hinnatkin asettuvat mukavammalle tasolle. Kaikki siis hyötyvät.

Sitäpaitsi kohta tämä viritysmuoti loppuu kuitenkin.... Jää vain legendaariset superturbot ja niitten virittäjät.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

satakaskolmonen kirjoitti:paljonka pyytäävät ekejä PP:llä isompien elementien laitosta+säädöstä
Kannattaa soittaa ja kysyä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:Sitäpaitsi kohta tämä viritysmuoti loppuu kuitenkin.... Jää vain legendaariset superturbot ja niitten virittäjät.
No ei kai se että sä myyt Ferrarin pois meinaa sitä että koko viritysmuoti loppuu?

Ja kyllä sinullekin tulee taas kipinä kun hetken ajelet vaparilla... :wink:
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Eilen tuli ajettua JPn autolla.Täytyy sanoa että hyvin toimii ja moni erehtyy jos tuon kanssa lähtee kokeileen.

Ja varaakin säädöissä vielä löytyy vaikka kuinka.. 8)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Sitäpaitsi kohta tämä viritysmuoti loppuu kuitenkin.... Jää vain legendaariset superturbot ja niitten virittäjät.
No ei kai se että sä myyt Ferrarin pois meinaa sitä että koko viritysmuoti loppuu?

Ja kyllä sinullekin tulee taas kipinä kun hetken ajelet vaparilla... :wink:
..En puhunut itsestäni...en tosiaankaan :wink: Ei kaikkia suunnitelmia täällä viitsi huudella, siitä tulee vaan porukalle pahaa mieltä. Siperia on opettanut.....

Ferrari on sitäpaitsi niin kallis, että ei sitä tartte myydä.

Yleensä nämä muoti-ilmiöt menee ja tulee vähän joka-asiassa. Samantyyppistä touhua oli joskus 80-luvulla, kun STT-turbotettiin ja mikä se toinen firma nyt oli, JP muistanee? Viritysasteet oli toki vaisumpia, mutta muoti jylläs kuitenkin.
Vastaa Viestiin