Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en kyllä minäkään luovuttas :wink: mikäs siellä sitten anto periksi kun tuli öljyt pihalle :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:en kyllä minäkään luovuttas :wink: mikäs siellä sitten anto periksi kun tuli öljyt pihalle :roll:
Tällä kertaa antautui oikean jousipallon banjoliittimen toinen kupariprikka, oli mennyt ovaaliksi. Laitoin remontissa uudet kupariprikat sinne, saman kokoset kuin entiset.

Kaveri toi yhden jousipallon minulle kotiin äsken, siinä oli toinen kupariprikka paikoillaan ja saakeli sentään minulla oli alunperinkin liian isot. Olisi pitänyt itse tajuta se, laitoin vaan saman kokoset tarkemmin tutkimatta.

Huomenna hommaan oikean kokoiset eli napakat siihen banjopulttiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Piti ajella tänään kylille asti että sai ostettua sopivan kokoiset kupariprikat.

Ei kun kokeilemaan. Räjähti sitten koko tasonsäätöventtiili kappaleiksi, se oli sitten kolmas. Jokohan alkais uskoa että joku on pielessä :twisted: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Sitten kun meinaat soittaa sille noutajan paalaukseen - niin soita ensin mulle...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:Sitten kun meinaat soittaa sille noutajan paalaukseen - niin soita ensin mulle...
Sen verran sisuunnuin että leima tuolle haetaan, tavalla tai toisella :D . Oli taas hauskaa luututa koko tallin lattia auton alta kun sitä öljyä levisi melkoisen mukavasti. On muuten öljykin sopivasti aika loppu, 5 litraa ostin...

Pitää illalla testata toimiiko se ASD piiri kun kytkee pumpun painelinjan suoraan sinne. Voisi sen jättää paikoilleen jos kerran pelaa. Sainhan sen vikavalonkin palamaan eli sekin taitaa mennä ihan väärille jengoille, ei vaineskaan pistokkeen irroitus sen valon sytytti.

Tarvitko vielä toista ja kolmatta jousipalloa, yksi kuula työnnettu siwapostilla tänään aamulla Vantaan suuntaan :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Toivottavasti en. Minä sitten kuittaan siellä paatissa tämän pallopelin, jos sopii.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Taisi selvitä ongelman syy; ASD venttilille tuleva painelinja ja siitä perämurikalle lähtevä linja oli kytketty ristiin eli väärinpäin. Itse en niihin puuttunut vaan vaihdoin ensin tasonsäätöventtiilin ja siihen merkkasin putket ja ne meni varmasti oikein. Eli joku edellisistä omistajista oli ajanut tuolla lailla että öljy ei ollut kiertänyt ollenkaan, ja autohan oli katsastettukin kevättalvella 2012...

Homma selvisi sillä lailla että nyhdin tasonsäädölle menevän putken sieltä alta esiin ja vedin suoraan ASD venttiilille, eli ohitin tasonsäätövenan joka oli nyt jo siis taas halki. Ei kiertänyt öljy ei, alkoi vuotamaan pumpun paineletkusta (mistä aiemminkin oli tihrunnut). Vaihdoin sitten niiden kahden putken paikkaa, ja kas alkoi kiertolinjasta tulemaan nestetä säiliöön. Kuittasin sitten ASD valon eli sekin pelaa.

Mutta liian myöhään selvis, ai kun olisi tajunut kokeilla eilen ennen kun räjäytin sen venttiilin. Mutta silloin tasonsäätöventtiilin ollessa linjassa ennen en olisi uskaltanut laittaa putkia ristiin koska oletusarvo oli että ne oli oikeinpäin...

Kerkisin ottaa jo iskarit irti, yksi pultti on jumittunut alasilmukkaan ja sen joutui rälläköimään myös kannan puolelta poikki. Sitten piti porata pulttia lyhyemmäksi molemmista päistä ennen kun sain vedettyä iskarin pois sieltä. Joutuu viemään prässiin että saa sen sisälle jääneen pultinnysän irti, jos edes lähtee ehjänä. Kaiken lisäksi se paremmin irti lähtenyt iskari on alapallostaan väljä eli lotisee pahoin.

Eli pitäisi ostaa taas yksi tasonsäätöventtiili ja toinen iskari. Enkä tiedä onko pallot ehjät, vaikuttaa tosin olevan kun varastoivat öljyä mutta kauanko ne kestäisi käytössä.

Lisäksi lounaissuomesta on jo tulossa jouset sekä jousipuristimet luvattiin tuoda huomenna ihan kotiin asti eli logistiikkajuna on jo liikkeellä eikä sitä enää pysäytetä :lol: . Motonetista varasin itselleni parin Saabin iskareita kun siellä sellaiset hyllyssä on.

Itse asiassa tuntuu mielenkiintoiselta muuttaa tuo jousitus tavalliseksi, niinkus vähän harjoitustyönä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Siis täh, nyt on vika selvillä ja silti vaihdat tasonsäädön pois? :shock: 200 eurolla se on kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Siis täh, nyt on vika selvillä ja silti vaihdat tasonsäädön pois? :shock: 200 eurolla se on kunnossa.
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma :D en ota enää mitään riskejä. Nyt paikoillaan sedanin jouset Jari Ke:ltä. Oli toooodella helppo vaihtaa ne mersun jousipuristimia käyttämällä 8) . Ei tullut edes hiki, eka kertaa kun käytin.

Iskarien alapultit hommattu, alasilmukan helaa joutuu kaventamaan 3 mm. Yläpäätäkin mallasin; pitäs onnistua homma ja huomen illalla saisin auton jo pyörilleen takaa. Sit pääsis tutkimaan etupäätä, tosin joutuu alustassa kiinnittelemään ne putket mitä muuttelin; tai ei siellä ole kuin ASD venttiilille menevä putki ja paluulinja mitä joutuu vielä kannakoimaan.

Onko tämä nyt sitten mersun raiskaus :lol: . Ei tunnut edes pahalta, hyi :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto seisoo nyt pyörillään, tasonsäätö poistettu ja tilalla jäykät sedanin jouset, kolmosen kumit sekä saabin iskarit. Aika hyvä stance, takaa on 10-15 mm korkeammalla mitä edessä, rippuu vähän mistä mittaa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Ihmeen kauan vie aikaa napoa hommat kuntoon ja poistaa auton alta ylimääräistä roinaa :P . Todettu tänään: molemmat kaasupallot paskana, ei ole vastusta siellä vaan ruuvarilla voi painella kalvoa sisään sormivoimalla. Onneksi tuli tehtyä tämä "tallinnalainen rasvaimu" eikä yrittää epätoivoisesti korjailla :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä nyt koko komistus uusilla takajousituksen osilla, aika mukava stance eikä vaikuta mitenkään löysältä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Onnistuin saamaan parista kuvasta epätarkkoja (ilman salamaa kun patteri alkoi vilkuttamaan).

Koeajoin hieman, vaikuttaa OK periaatteessa. Tyhjäkäynti pomppas sinne pariin tonniin, annoin käydä vielä hetken eikä siitä laskenut vaikka veti vaihteen päälle, tai no se putos sinne 1300 sitten. Annoin auton olla tallissa "tekeytymässä" 20 min ja kokeilin jonka jälkeen vaikuttaa olevan taas ok. Varsinainen koeajo kertonee lisää.

Seuraavaksi etupään nivelten ym tarkastus ja etupyörien vaihto.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilen vaan pientä hipistelyä tallissa. Onneksi sain lyödä roskikseen kasan öljyisiä työkäsineita ja otin ihan puhtaat sitten käyttöön; alkoi käsien ihokin olla aikamoista ryppypahvia kun öljyssä liotellut niitä...

Akun ja sen taustamuovin plus yhden releen kiinnitys.
Jyrsijän syömän johtosukan ja kaapelin kuoren teippaus.
Tuulilasinpyyhkijän pumppuvarren voitelu, pelaa hienosti nyt.
Pissapojan letkun korjaus, katkesi kun nostin konepellin huoltoasentoon. Oli ollut poikki jo aiemmin; korjattu, ja sähköjohdot vedetty poikki pumpun päästä. Nyt pissaa.
Keulan tunkkaus ylös, ohjauksen nivelet vaikuttaa ok.
Jarrut pelaa, liu'ut toimii, palat ok, levyt ruosteessa tietenkin.
Etujousi poikki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Sitten vielä autoon asennettu käytettynä hankittu hyvä takaäänenvaimennin. Lisäksi asevelihintaan hankiitu 8 x aluvanteita joissa osa käypäsiä renkaita. Pari kumiakin (toinen alle toinen varalle) jouduttu hankkimaan, toisalta auton mukana tulleita renkaita "sosialisoitu" toiseen autoon 4 kpl ja myyty 2 kpl. Loput 2 menee kesärenkaiksi tähän ja vielä siis pitää kiikuttaa 4 kpl pyöriä kumi-ukolle :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto leimattu tänään. Ei mitään erityistä, valot suuntasin siinä kun katsuri mittasi päästöjä.

Vähän pompottava tuo perä, ihan kuin ajaisi ison jumppapallon päällä vaikka en tiedäkään miltä jumppapallo tuntuu, oletan vaan :P . Ajoin vaan alle 15 km kun auto sattui olemaan vielä liikennekäytöstä poistettuna.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Ai niin:
karra kirjoitti:Etujousi poikki.
Mitä mies tarvitsee; no kaksi kättä ja kulmahiomakone sekä Bilteman jousipuristin :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Vasen etukulma 5 mm korkeammalla kuin oikea. Ei haittaa menoa :D .

Tarttee ottaa huomenna aamulla liikenteeseen tämä kun poistin chevyn liikennekäytöstä jo torstaina.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto ajossa 3 pv. Ja kun loskapaskakelit tuli niin saatiinhan se kolmiovalokin syttymään :D . Tämä farkku menee paljon paremmin sohjossa kuin W202.

Kävin tänään tallissa, vaikka ei pitänyt; aloin juoda viime viikonlopun vironkaljaa kun tuli maanantaina avattua yksi laatikko stressin takia :P . Päätin korjata apparin puolen takaoven pahvin; lukkonappi oli sisässä. Ilmeisimmin taas Kotkan Vehon korjaus kun yhdessä kuitissa luki että takaovien lukitus hidasta koska kalvot ovat venyneet :shock: . Tämä siis kun keskuslukon pumppu oli vaihdettu veholla :D . Piti vaan irroittaa pahvi ja laittaa yläreuna paikoilleen, se irvisti koko ylärenastaan eli ei siis ollut pohjassa. Jees :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävi tässä illalla yks kaveri tallissa, katottiin mersun takajousitusta; vasen puoli ihan kova - oikea joustaa. Mikähän perkele siihen on tullut, iskari sökö? Ilmankos on varsinainen pomppulinna, ei katsatuksessa ollut mitään ongelmia ja se pompotuskin on tullut niinku vaivihkaa...

Kuvia mahtavilla aluvanteilla:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Purkasin irti kuskinpuolen takaiskarin. Se on outo; kun sitä painelee se kurluttaa ja pulputtaa, lisäksi siinä on melkein yläasennossa sellainen "karhea" kohta. Motonetissä on noita hyllyssä, tsekkasin puhelimella. Tarttee lähteä vaihtamaan :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Sain takuuseen uuden iskarin, nyt tuli Monroe eli ovat eri paria sitten :| . On nyt jo asennettu ja vaikuttaa pelaavan hyvin mitä tallissa heiluttelee. Nyt taas kovaa ajoa.

Asensin flektin ympärille tuulitunnelin takaisin, se oli siis irti kun laturin vaihdoin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Mukavat kyydit tarjosi mersu kun tänään ajoin sillä. Pomppulinna on tiessään, tilalla pehmo(porno)a...

Kaveri, jenkkiautomies, oli perjantaina kyydissä ja kun eka kertaa näki tämän kehonsiirtimen niin tokaisi että on kyllä melkoisen ruma väri. Täh, minustahan se on hieno, sopii mersuun just :P

Kävin samalla ostamassa vaahtoa, en ehkäisyyn vaan verhoilun puhdistamiseen :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Mitäs helkuttia, tämähän on ollut jo 4 viikkoa minulla ajossa, taikka leimassa - ajossa vasta neljäs viikko. Niin se vaan aika menee, vaik mitään erikoista ei oo saanu aikaiseks.

No joo tää pääsi tänään talliin kun chevyremontin aloitus sai luvan viivästyä. Mukavampi tallissakin käyskennellä kun tämän ympäri mahtuu kiertämään toisin kuin letukan.

Kohta tarttee hakea SEC ajoon nii tää joutas myyntiin :wink: . Ihan hyvin pelannut farkku, ja on sitten tilava - tällanenhan pitäs niinku oikeesti hankkia perheeseen :?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Postataan vielä yksi viesti, tämä autohan on myynnissä parhaillaan :P

Kävin tänään kysymässä katsastuskonttorilta saanko tilattua tähän edellisen rekisteritunnuksen eli ML-1. Se on heidän mukaan vapaana, taikka se on jossain mopossa parhaillaan mutta en saa sitä tilattua autooni siksi koska se on ollut maksullinen erikoiskilpi.

Kilvet.com kertoo tällaista tunnuksesta ML-1:

MB S320 4-Matic, W221-korityyppi # ei rekisterissä 2014
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja karra »

Tällä autolla on nyt uusi omistaja, oman maakunnan harrastalle meni syynä äkillinen W124 mersun tarve yllättävästä syystä :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Trac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Trac »

karra kirjoitti:Tällä autolla on nyt uusi omistaja, oman maakunnan harrastalle meni syynä äkillinen W124 mersun tarve yllättävästä syystä :lol:
Jo vain :mrgreen: suku on pahin.Lankomies tuhosi yhden W124 250D:n usuttamalla suoraan keskelle keulaa puun viimeisillä talviliukkailla ja systeri kyseli pääsiäispyhänä,mils tää w124 200D:n kone kolisee ihmeellisesti??? Tartteeks tänne joskus lisätä moottoriöljyä.Olihan tuo kuulemma kolissut jo jonkun päivän.Kehtas ottaa kone nokkiinsa moisesta.
Kun tarttevat autoa päivittäin, piti ottaa suunnitelma B käyttöön ja lunastaa Karralta tuo uljas kulkine :mrgreen: omaan käyttöön ja antaa oma E250D lankku systerin tuhottavaksi.
Kuva
Ja en ajanut 50 kovempaa,väitti lankomies. Tuolla jossain on teräksinen pohjapanssari kaksinkerroin :(
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kylläs on uponnut syvälle tuo puu :thumbdown:
pysyko runko suorassa? Saako viellä ajettavan tuosta?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Tällä autolla on nyt uusi omistaja, oman maakunnan harrastalle meni syynä äkillinen W124 mersun tarve yllättävästä syystä :lol:
Nyt vasta loksahti palaset päässä kohillee ku pääsin kotia, ku aattelin et tutun näköne auto, eli olikoha tää tänää Joutsenon Viljan nurkilla Maaseutumarkkinoilla... ?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Trac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 25.02.2009 20:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Talviprojekti 1990 230 TE automatic

Viesti Kirjoittaja Trac »

jackie kirjoitti: Nyt vasta loksahti palaset päässä kohillee ku pääsin kotia, ku aattelin et tutun näköne auto, eli olikoha tää tänää Joutsenon Viljan nurkilla Maaseutumarkkinoilla... ?
Kyllähän tuolla Maaseutumarkkinoilla tuli piipahdettua makkarat syömässä. Ja aamusella Mercedes uskaltautui ulkomaillekin, Svetossa tankkausreissu tehty.Vähän tuo peräpään uusi jousitus huono kantamaan kuormaa :mrgreen:
Tuosta valkeasta puuhun kiivenneestä ei taida saada kulkijaa,ovat runkoaisat vääntyneet sisäänpäin aika paljon.
Vastaa Viestiin