W124 Syö öljyä!
W124 Syö öljyä!
Jeps, lähti tua nokivasara sit syömään öljyä.
Ennen tipahti tikusta ehkä neljäsosan öljynvaihto välillä, mut nyt rupes yht'äkkiä viemään heti kunnolla.
Vaihdoin tos muutama viikko sit öljyt (mobil1) ja eilen kun oli n.1000km ajettu uusilla öljyillä kun syttyi öljyvalo palamaan
Tien sivuun ku ajoi niin sammui valo ja kun katsoi öljyt niin oli vähä yli minimin.
Mistähän tua vois tuan öljyn falskata? Vena tiivisteet? Paikoillaan ku käy niin joskus tupruttaa putkesa ja taas joskus ei mitään, eikä koneen lämmöillä tunnu olevan kovin paljoa merkitystä. Mutta sit kun polkaisee vähän kaasua niin kyllä sielt sellanen sinertävä savu pöllähdys tulee , mutta ei kuitenkaan aina. Eli joskus saa polkea mielin määrin ja putkesta tulee säkällä dieselin voimasavuja. Ja joskus ei tarvitse kun hipaista polkimeen niin kyllä näyttää öljy kelpaavan..
Toivottavasti tuosta nyt sai jotain selvää..
Autohan on w124 250D -89
Tapani
Ennen tipahti tikusta ehkä neljäsosan öljynvaihto välillä, mut nyt rupes yht'äkkiä viemään heti kunnolla.
Vaihdoin tos muutama viikko sit öljyt (mobil1) ja eilen kun oli n.1000km ajettu uusilla öljyillä kun syttyi öljyvalo palamaan
Tien sivuun ku ajoi niin sammui valo ja kun katsoi öljyt niin oli vähä yli minimin.
Mistähän tua vois tuan öljyn falskata? Vena tiivisteet? Paikoillaan ku käy niin joskus tupruttaa putkesa ja taas joskus ei mitään, eikä koneen lämmöillä tunnu olevan kovin paljoa merkitystä. Mutta sit kun polkaisee vähän kaasua niin kyllä sielt sellanen sinertävä savu pöllähdys tulee , mutta ei kuitenkaan aina. Eli joskus saa polkea mielin määrin ja putkesta tulee säkällä dieselin voimasavuja. Ja joskus ei tarvitse kun hipaista polkimeen niin kyllä näyttää öljy kelpaavan..
Toivottavasti tuosta nyt sai jotain selvää..
Autohan on w124 250D -89
Tapani
Jeps, pitää koittaa ottaa kansi irti tossa kun löytyy aikaa.dealer kirjoitti:Kannentiiviste voi pettää ykköspytyn kohdalta, se on usein äkillisen öljynkulutuksen ja savuamisen aiheuttaja.
Onkos nua venavarren tiivisteet minkälaiset vaihtaa. Mitä muuta sille kannelle kannattais tehdä samalla ku ottaa irti?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vaihdoitko öljynvaihdon yhteydessä öljylaatua tai öljymerkkiä aikaisempaan verrattuna?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kannen irrotus on sen verran työläs, että mittaa ainakin puristukset ensin.Tabuli kirjoitti:Jeps, pitää koittaa ottaa kansi irti tossa kun löytyy aikaa.
Onkos nua venavarren tiivisteet minkälaiset vaihtaa. Mitä muuta sille kannelle kannattais tehdä samalla ku ottaa irti?
Jos pahvi falskaa, niin varmasti näkyy puristuksissa.
Venojen kumit pystyy vaihtamaan kantta irrottamatta pytty kerrallaan.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]