Forumin siistein W124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
martti-95
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 22.10.2013 15:02
Paikkakunta: Ranua

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja martti-95 »

Tuossa olis kuvia omasta w124 :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

mullakin oli veho 50v tarra sataysikympin lasissa :)
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
martti-95
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 22.10.2013 15:02
Paikkakunta: Ranua

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja martti-95 »

juu tuo tarra on ollut tuossa aina :D :D
Terq-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 06.09.2010 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Terq- »

Tämmösellä lankulla tulee ajeltua.
Kuva
martti-95
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 22.10.2013 15:02
Paikkakunta: Ranua

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja martti-95 »

On kyllä siisti ja nätti mersu sinulla. Itelläki ois tarkotus vähän laitella tuota mut ei mitenkään hirveesti :D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Jube »

martti-95 kirjoitti:On kyllä siisti ja nätti mersu sinulla. Itelläki ois tarkotus vähän laitella tuota mut ei mitenkään hirveesti :D
Barzetta x-tra lipit alle, punaset roiskeläpät ja joku Biltemat tuuning ratti + lasit jätesäkillä mustaksi? :mrgreen:
Minusta nämä "Foorumin siistein" topicit ovat menettäneet täysin merkityksensä kun jokatoinen kuva on paskaisesta, ruosteisesta peltivanne lintasta :|

Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa :roll:
Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
martti-95
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 22.10.2013 15:02
Paikkakunta: Ranua

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja martti-95 »

juu eipä tuossa pahemmin ruostetta ole paitsi tuosta lamppujen kummaltakin puolelta alaosasta pitäs maalata nuo valkeaksi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jube kirjoitti:Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa :roll:
Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi :thumbup:
Poikkean aiheesta mutta mitä tämä L-kilpihomma meinaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Oiskohan Lapinläänin auto. :thumbup:
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Jube »

Venymä kirjoitti:Oiskohan Lapinläänin auto. :thumbup:
Kyllä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3102
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Hage »

Siekkinen kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa :roll:
Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi :thumbup:
Poikkean aiheesta mutta mitä tämä L-kilpihomma meinaa?
Vastaus tulikin jo tuossa ylempänä mutta laitan tämän silti jos jotakuta toista mietityttää oman Mersun (tai minkä tahansa muun auton) kilpi:
Timo L. kirjoitti:
Läänitunnukset olivat käytössä n. vuoteen 1989 saakka:

* A: Helsinki
* B: Helsinki (~1950-)
* C: Diplomaattikilvet, myös sarjat CA, CB, CE Helsinki (viimeisissä kaksikirjaimisissa tunnuksissa noin 1960)
* D: Ei käytössä
* E: Turun ja Porin lääni (~1950-)
* F: Turun ja Porin lääni (viimeisissä kaksikirjaimisissa tunnuksissa noin 1960)
* G: Kymen lääni (~1950-)
* H: Hämeen lääni
* I: Hämeen lääni (~1950-)
* J: Ei käytössä
* K: Kuopion lääni
* L: Lapin lääni (1938-)
* M: Mikkelin lääni
* N: alkujaan Hämeen lääni (viimeisissä kaksikirjaimisisssa tunnuksissa noin 1960); myöhemmin käytetty sellaisissa autoissa, joissa rekisterikilvelle varattuun tilaan ei mahdu kolmea kirjainta ja kolmea numeroa
* O: Oulun lääni
* P: Perävaunu
* Q: Ei käytössä
* R: Kymen lääni (~1950-)
* S: Kuopion lääni (1950-luvun lopulla), myöhemmin Pohjois-Karjalan lääni (vuodesta 1960)
* T: Turun ja Porin lääni
* U: Uudenmaan lääni
* V: Viipurin lääni (-1945), Vaasan lääni (1945-)
* VA: Vaasan lääni (-1945)
* W: Perävaunu, (~2000-)
* X: Keski-Suomen lääni (~1960-)
* Y: Vaasan lääni (~1950-)
* Z: Uudenmaan lääni (~1950-)
* ÅL: Ahvenanmaa

Joskus 60-lukua ennen kilven joutui vaihtamaan lähes Saksan malliin, jos auto vaihtoi omistajanmuutoksessa lääniä.
:)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Meinaako tuo 89 vuosi auton vuosimallia vai vuotta mihin asti tuo käytäntö on yleisesti ollu voimassa? Tuo mun auton rekkari nimittäin alkaa F-kirjaimella ja se on tuotu turkuun saksasta. Mutta 2000 luvulla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3102
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Hage »

Siekkinen kirjoitti:Meinaako tuo 89 vuosi auton vuosimallia vai vuotta mihin asti tuo käytäntö on yleisesti ollu voimassa? Tuo mun auton rekkari nimittäin alkaa F-kirjaimella ja se on tuotu turkuun saksasta. Mutta 2000 luvulla.
Mulla on sellanen käsitys että vuoteen 1989 asti homma meni läänitunnuksien mukaan, nyt jos toisi pystylampun Saksasta niin rekisterinumero alkaisi varmaan jollain XZY tai vastaavalla.. :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
`jantsa`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 01.08.2011 22:04

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja `jantsa` »

http://aijaa.com/doCPqY
Tämän voi foorumilaiset tunnistaakin mutta talven aikana muuttuu paljon :D
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Terq- kirjoitti:Tämmösellä lankulla tulee ajeltua.
`jantsa` kirjoitti:http://aijaa.com/doCPqY
Tämän voi foorumilaiset tunnistaakin mutta talven aikana muuttuu paljon :D
Komeita coupeja molemmilla :thumbup:
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
rumapallisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja rumapallisti »

Kuva

Tulipa kuvailtua kaverin mersua tuossa alku syksystä
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Kupari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 25.08.2012 19:52
Paikkakunta: Lapua

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuli itelle hommattua tollaane 250d manuaali :) vanteet laitoin alle ja madaltaa pitäis mutta talven jälkeen... :?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
jimppan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 22.11.2008 23:53

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja jimppan »

300DT -93 wald :-)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Komia peli :thumbup: Lissää kuvia :)
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
jimppan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 22.11.2008 23:53

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja jimppan »

Tässä muutama lisää:)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 686
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

martti-95 kirjoitti:Tuossa olis kuvia omasta w124 :)
Hele*etin komia. Itellä juuri samanlainen ja 210 km päivässä taittuu matkaa.
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Kärsiikö kysyä mitä "Siistiä" on autossa josta on jouset poikki joka nurkasta ja osa osista korvattu kiinalaisella tarvikekamalla?
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja johani »

Juhanit kirjoitti:Kärsiikö kysyä mitä "Siistiä" on autossa josta on jouset poikki joka nurkasta ja osa osista korvattu kiinalaisella tarvikekamalla?
Toiset haluavat erottua siitä massasta, toiset tekevät sen toisellatapaa kuin toiset, Erillaisuus on hyve, ja jos kaikki olisimme samanlaisia, kukaan ei erottuisi massasta.
Siistimpi se on mielestäni lievällä madalluskella, varmasti monen mielestä myös jotka eivät sitä myönnä, itsekkin madaltaisin jos se ei ajo-ominaisuuksia veisi pois, ja sinne kaariin raapisi.... noh, ilma-alusta sitten kun siihen varaa on.

Jos et tietäs että on kiinalaista, osaisikko kuvista varmuudella kertoa ?? jos se tarvike on siistimpi mielestänsä, niin miksi ei vaihtais, laatu näissä ei vastaa orkkista (joka ei sekään aina ole sitä odotettua, ostin valmiiksi puolikuivat orkkis alapallot), mutta jos toimivat siinä missä orkkiksetkin niin miksi ei? kun et laadukkaampaa samanlaista saa niin pakko tyytyä kiinalaiseen.

Itseä harva automalli miellyttää "täysin virheettömänä" tehtaalta tullessaan, esim minua häiritsee w124 korimallissa peräkontin avausnappi joka on omasta mielestäni kuin "Finni otsassa", sekä pissapojansuuttimet, antenni, tms naurettavan pienet asiat (jotka suunnittelijat myös ovat huomanneet ja uudemmissa autoissa ne ovat piilossa), mutta jotka poistamalla näkyvistä lopputuloksesta tulee oikeinkin nätti. (jota ihmettelinkin kun ensimmäisessä kuvassa ei näy suuttimet, mutta muissa näkyy)
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

johani kirjoitti: Toiset haluavat erottua siitä massasta, toiset tekevät sen toisellatapaa kuin toiset, Erillaisuus on hyve, ja jos kaikki olisimme samanlaisia, kukaan ei erottuisi massasta.
Pikemminkin näissä "personoinneissa" taitaa olla kyse hyväksynnän ja yhteenkuuluvuuden hakemisesta kylillä. Nimittäin tämä vallalla tuuninkityyli on lähes täydellisen samanlaista riippumatta kylästä tai automerkistä. Lähteinä tietysti netti ja lehdet mutta selvää naapuriparkkiruudun plagiointia on nähtävillä. Onko tässä nyt sitten kyse tarviketilpehöörin niukasta saatavuudesta vai mistä?

En ole tässä kenenkään kulkinetta nyt osoittelemassa. Totean vain että muoti vetää joitakin perässään vähän samaan tapaan kuin housunpersusta polvitaipeita kohti.
johani kirjoitti: Jos et tietäs että on kiinalaista, osaisikko kuvista varmuudella kertoa ?? jos se tarvike on siistimpi mielestänsä, niin miksi ei vaihtais, laatu näissä ei vastaa orkkista (joka ei sekään aina ole sitä odotettua, ostin valmiiksi puolikuivat orkkis alapallot), mutta jos toimivat siinä missä orkkiksetkin niin miksi ei? kun et laadukkaampaa samanlaista saa niin pakko tyytyä kiinalaiseen.
Ei kai halpaa tarvikekamaa tehdä muualla? Tai tehdään. Sitä vieläkin halvempaa ja huonompaa taitaa tulla Intiasta josta osa jopa pakataan hologrammilaatikoihin.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noh, toiset tykkää ajaa hirvitornilla ja läskiprofiilikumeilla, millä ei ole minkään näköistä ajotuntumaa, itse en pidä ja tästä muistutti taas hyvin ajelut hetken aikaa tuolla S211:llä vakio alustalla ja vanteilla. HIRVEÄ ajotuntuma, mutta en syyttele jos joku tykkää mukavuudenhaluissaan tuollaisella hetekalla ajosta.
Mitä noihin jälkiasennettuihin osiin tulee, on tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja aziz »

jimppan kirjoitti:Tässä muutama lisää:)
On kyllä siisti, ei mikään räpellys. Noi pirkka-mallin vanteetkin sopii yllättävän hyvin, harvoin näyttää hyvältä missään autossa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

sonikki kirjoitti:Noh, toiset tykkää ajaa hirvitornilla ja läskiprofiilikumeilla, millä ei ole minkään näköistä ajotuntumaa, itse en pidä ja tästä muistutti taas hyvin ajelut hetken aikaa tuolla S211:llä vakio alustalla ja vanteilla. HIRVEÄ ajotuntuma, mutta en syyttele jos joku tykkää mukavuudenhaluissaan tuollaisella hetekalla ajosta.
Mitä noihin jälkiasennettuihin osiin tulee, on tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.
Ihanko oikeasti pidät vakiokorkuista autoa hirvitornina? Ja 50-profiilia läskinä? Puhumattakaan siitä, että vakiokorkuinen vakiorenkailla on hirveä ajettava? :lol: :lol: :lol: :lol: :wave: :wave: :wave:
E350CDI&A180CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja epk »

sonikki kirjoitti:tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.
aidot waldit on muuten kuitua eikä muovia :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja sonikki »

ssuvik kirjoitti:Ihanko oikeasti pidät vakiokorkuista autoa hirvitornina?
Kyllä mä pidän tuollaista w124 vakioalustalla melkoisena hirvitornina.
ssuvik kirjoitti:Ja 50-profiilia läskinä?

Riippuu leveydestä, pelkkä 50-profiili kun ei sano vielä mitään :shock: (btw. S211 ensisijainen rengaistus 225/55/16)
ssuvik kirjoitti:Puhumattakaan siitä, että vakiokorkuinen vakiorenkailla on hirveä ajettava? :lol: :lol: :lol: :lol: :wave: :wave: :wave:
Minun mieltymyksillä: kyllä. Ei minkäänlaista tuntumaa tiehen, reippaasti ulosjoustoa iskareissa, ei hjuva, ei hjuva... MUN mielestä. Mutta ei siinä, onhan ne jenkki romutkin toisten mielestä "hyviä" ajettavia :)
epk kirjoitti:aidot waldit on muuten kuitua eikä muovia
Kyllä noissa pääsääntöisesti lukee fiber reinforced plastic, minkä olen itse käsittänyt vahvistettuna muovina? :shock:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja epk »

no olis sitte aikakin olla kunnon kamaa, ainakin nuot 124 sarjat on kuitua.
Vastaa Viestiin