Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Vaimon auto on kahdesti tehnyt tempun kuumana käynnistettäessä että ei tunnu lähtevän usean sekunnin sahaamisella käyntiin. Kun päästää avaimen pois starttiasennosta starttaus jatkuu (?) ja auto käynnistyy. Kylmänä startatessa ei ole temppuillut.
Haulla löysin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi kampi- tai nokka-akselin asentotunnistimen. Noiden vika näkyy kai vikakoodeissa vai näkyykö?
Mutta miksi starttaus jatkuu vaikka päästää avaimen pois starttiasennosta?
Esa
Haulla löysin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi kampi- tai nokka-akselin asentotunnistimen. Noiden vika näkyy kai vikakoodeissa vai näkyykö?
Mutta miksi starttaus jatkuu vaikka päästää avaimen pois starttiasennosta?
Esa
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
umm... nytkö vasta huomasit että autossasi on kyseinen toiminto? Kyseesä siis muistaakseni nimellä "Tip-Start" oleva toiminto jonka tarkoitus on käyttömukavuus, vauhtipyörän ja startin säästäminen. Riittää kun avaimen käyttää starttiasennossa ja auto startta kunnes se käynnistyy tai lopettaa starttauksen kun säädetty max. aika tulee täyteen.
Ja joo, luultavasti jompikumpi anturi vialla.
Ja joo, luultavasti jompikumpi anturi vialla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Nyt.mm... nytkö vasta huomasit että autossasi on kyseinen toiminto?
Enpä ole moisesta toiminnosta ennen kuullutkaan.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Onkos tätä toimintoo muuten manuaalilaatikkoisissa ollenkaan, kun ei ole koskaan manuaalia sattunut testiin. Turvallisuussyistä luulisi, että olisi jätetty tämä starttitoiminto pois.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Carsoftilla ei löytynyt vikakoodia, saakohan *:lla?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, ei tullut kuntoon
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu, edelleen vika päällä
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Jäikö tunnistimet ylimääräiseksi?
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Nyt myös moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, ei auttanut.
Starilla ei löytynyt lisäinfoa, ei moottoriohjauksen vikakoodeja ja tapahtumamuisti oli tyhjä.
Olisko ideoita mitä seuraavaksi tai mitä muuta *:lla saisi tutkittua?
Starilla ei löytynyt lisäinfoa, ei moottoriohjauksen vikakoodeja ja tapahtumamuisti oli tyhjä.
Olisko ideoita mitä seuraavaksi tai mitä muuta *:lla saisi tutkittua?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Muutamissa ollut vikaa bensanpaineissa noilla oireilla ja vika tullut kuntoon vaihtamalla bensansuodatin.
Joku mersupurkaamo??
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Itsellä oli joo saman tyylinen vika ja vain lämpöisenä käynnistäessä.
Välillä lähti normaalisti ja välillä sai starttailla moneen kertaan.
Vika oli juurikin tuossa bensasuodattimessa joka oli mallia motonet.
Eli ei kannata säästää siinä sitä 30-40€
Bensapumppukin sanoi myös sopimuksen irti muutama tuhat myöhemmin.
Tässä vielä juttua hieman noista omista ohi menneistä ongelmista,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=131746" onclick="window.open(this.href);return false;
Välillä lähti normaalisti ja välillä sai starttailla moneen kertaan.
Vika oli juurikin tuossa bensasuodattimessa joka oli mallia motonet.
Eli ei kannata säästää siinä sitä 30-40€
Bensapumppukin sanoi myös sopimuksen irti muutama tuhat myöhemmin.
Tässä vielä juttua hieman noista omista ohi menneistä ongelmista,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=131746" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Bensasuodatin ja -pumppu vaihdettu Veholla 2v / 25000km sitten. Silloin oireili eri lailla, lähti käyntiin mutta kävi nätisti vain tyhjäkäynnillä.
Pitää varmaan kokeeksi vaihtaa taas tuo suodatin.
Pitää varmaan kokeeksi vaihtaa taas tuo suodatin.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
.
Viimeksi muokannut miksalo, Ti 29.04.2014 08:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Nyt on vika taas pahentunut, vaatii todella pitkän sahauksen kylmänäkin ja käy ensin huonosti pari-kolme sekuntia.
Jos starttaa heti sammuttamisen jälkeen niin lähtee heti mutta jos seisoo vaikka 5 minuuttia niin pitää sahata kauan.
Tähän mennessä vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin, moottorin läpöanturi ja tulpat. PA-suodatin tilauksessa. Jos se ei auta niin alkaa olla ideat loppu.
Jos starttaa heti sammuttamisen jälkeen niin lähtee heti mutta jos seisoo vaikka 5 minuuttia niin pitää sahata kauan.
Tähän mennessä vaihdettu kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin, moottorin läpöanturi ja tulpat. PA-suodatin tilauksessa. Jos se ei auta niin alkaa olla ideat loppu.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Just vastaavaa vikaa tuossa tutkin Vaneon osalta ja startissa vika oli lopulta. Kuumana ei käynnistynyt ollenkaan, mutta rupesi temppuilemaan hieman viileämpään. Kaikki anturit ja releet tutkittiin. Nyt on toiminut.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Kuumakäynnistysongelma w203 bensa
Vika todennäköisesti löytyy, kun vika oli "päällä" bensanpaineet tippui heti sammuttamisen jälkeen sekunnissa 0:aan. PA-suodattimen vaihdon jälkeen paineet pysyy, sammuttamisen jälkeen putoo puolessa tunnissa 3.6 -> 2.6bar, tehtaan ohjearvo on >2.5bar.
Ja kyseessä oli alkuperäinen MB suodatin, noin 30000km ajettu, eli ei niihinkään voi luottaa...
Ja kyseessä oli alkuperäinen MB suodatin, noin 30000km ajettu, eli ei niihinkään voi luottaa...
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)