W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Mikä tuossa on kun hellepäivänä puhaltaa haaleaa? Tuntuu että viileällä ilmalla puhaltaa taas sitten liiankin kylmää. Ainetta on ilmastointihuolto juuri tehty, eikä vuotoja ole. Auton kun sammuttaa niin puhaltaa taas kylmää, mutta saattaa mennä hetki niin ei tule enää ilmastoinnin kylmää vaan haaleaa. Joku tunnistin rikki vai mikä? Jonkin verran tuntui tulevan sitä mädän sateen hajua myös sisälle. Ei kyllä tule aina.
Viimeksi muokannut y30harrastaja, Ma 05.08.2013 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Koska oot vaihtanut suodattimet viimeksi. voit katsella noita ilmastoinnin arvoja kun pidät rest nappia n 5.s pohjassa. Tuossa linkki niin näet mitä nuo numerot tarkoittaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104947" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104947" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
No niin, höyrystimen lämpötila-anturi näyttää 64 astetta ajossa ja tyhjäkäynnillä. Kylmä-aineen lämpötila-anturi näytti tyhjäkäynnillä 45 mutta ajaessa laski 26een. Taas kun auto kävi ajon jälkeen nousi sinne 32-35een. Kylmä-aineen paine on tyhjäkäynnillä n 11bar ja ajettaessa n7bar. Muut luvut ovat normeja. Eli tuo höyrystimen luku ainakin pielessä? Entä nuo kylmä-aineen luvut ja sateet, ovatko normaaleja? Eli olisiko höyrystimen lämpötila-anturi rikki kojelaudan takana? Pitäisi taas itse saada tämä kuntoon ja ei viitsisi hakuammuntana vaihtaa kaikkea osaa.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Nousee näköjään höyrystimen lämpötila jopa 68 asteeseen. Eli anturiko rikki? Mistä kohtaa löytyy kojetaulun takaa? Ja ilmeisesti pystyy itse pihalla vaihtamaan? Kannattaako kuivain vaihtaa samalla ja miten sekä tehdään ja mistä löytyy?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Muistikuva että höyrystimen anturi hanskalokeron takana vasemmassa laidassa.
Kuivain on kuskin puolen etuvalon "alla"....näkyy siitä ylhäältä kun katsoo valon takapuolelle.
.
Kuivain on kuskin puolen etuvalon "alla"....näkyy siitä ylhäältä kun katsoo valon takapuolelle.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Kyllä, kuivain löytyi. Saako sen vaihdettua ilman minkään muun osan irroitusta? Ainakin näyttää mahdolliselta. Onko porukoilla muuta tietoa mikä tuossa voisi olla hajalla. Ei näköjään enää jaksa puhaltaa kylmää kuin hetken auton käynnistymisen jälkeen.LopenUupunut kirjoitti:Muistikuva että höyrystimen anturi hanskalokeron takana vasemmassa laidassa.
Kuivain on kuskin puolen etuvalon "alla"....näkyy siitä ylhäältä kun katsoo valon takapuolelle.
.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Onko vikakoodit otettu ?
Pässinkivekset jumittaa ?...kalauta enshätään niitä munille eli kevyesti ruuvarilla koputat kylkeen.
Kuivaimen vaihto taitaa vaatia järjestelmän tyhjentämisen....alakautta helpoin vaihtaa, etummainen puskurin ala lirpake pois.
.
Pässinkivekset jumittaa ?...kalauta enshätään niitä munille eli kevyesti ruuvarilla koputat kylkeen.
Kuivaimen vaihto taitaa vaatia järjestelmän tyhjentämisen....alakautta helpoin vaihtaa, etummainen puskurin ala lirpake pois.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Ääääh. Nyt vasta huomasin että sinulla on cdi...ei niissä lämmöt nouse, se flekti on lähinnä ilmastoinnin lauhdutinta varten.y30harrastaja kirjoitti:Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
No jo ajattelin että johan on kumma Mutta eikö sen tuulettimen kuulu kuitenkin aika usein pyöriä? Eli eikö aika selkeästi vika ole siinä?LopenUupunut kirjoitti:Ääääh. Nyt vasta huomasin että sinulla on cdi...ei niissä lämmöt nouse, se flekti on lähinnä ilmastoinnin lauhdutinta varten.y30harrastaja kirjoitti:Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Jos puhumme nyt ilmastoinnista, kyllä. Tämän pvän lämpötiloilla flekti hörähtelee auton paikalla ollessa joutokäynnillä.y30harrastaja kirjoitti:No jo ajattelin että johan on kumma Mutta eikö sen tuulettimen kuulu kuitenkin aika usein pyöriä? Eli eikö aika selkeästi vika ole siinä?LopenUupunut kirjoitti:Ääääh. Nyt vasta huomasin että sinulla on cdi...ei niissä lämmöt nouse, se flekti on lähinnä ilmastoinnin lauhdutinta varten.y30harrastaja kirjoitti:Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
.
Noita paineita hieman ihmettelin....pitäisi olla meinaan 11-15 välillä pyörien ja +25 ulkolämmöllä jo 15-18 luokkaa....paikalla ollessa 10min seisomisen jälkeen. Sinulla taisi olla 7 luokkaa ajaessa ja 11 joutokäynnillä....vaikuttaa nestevajaukselta ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Nesteet täytetty kaksi päivää sitten. Samoin öljyä? laitettu ilmeisesti kompuraan(ko) ?? Siellä oli nesteissä luonnollinen 0.2 kilon vajaus, eikä tosiaan tietoa milloin viimeksi täytetty. Eikös 1 kilo ole se täysi määrä. Se kuitenkin täytettiin ja todettiin että vuotoa ei kuulemma ole. 11-13 näytti ajon jälkeen tyhjäkäynnillä olevan paineet. Ajossa oli sen 7. En tiedä sitten onko jossain vuotovikaa vai ei. Se ilmastoinnin iso flekti ei joka tapauksessa pyöri. Äänestä kuulee että kompura sammuu noin yhden minuutin päästä auton käynnistämiseen jälkeen ja kylmän tulo loppuu. Tätä ennen on kuitenkin aika lailla toiminut. Ainut että on mielestäni ollut aina liian kylmä viileämmällä ilmalla. On pitänyt säätää asteet 25 tai 26een että tarkenee. Kerran on aikaisemmin tehnyt sen että ei suostunut matkalla puhaltamaan kylmää. Pysähdyttiin tankkaamaan ja sen jälkeen toimi taas. Nyt sitten tänään tuli vika kunnolla päälle.LopenUupunut kirjoitti:Jos puhumme nyt ilmastoinnista, kyllä. Tämän pvän lämpötiloilla flekti hörähtelee auton paikalla ollessa joutokäynnillä.y30harrastaja kirjoitti:No jo ajattelin että johan on kumma Mutta eikö sen tuulettimen kuulu kuitenkin aika usein pyöriä? Eli eikö aika selkeästi vika ole siinä?LopenUupunut kirjoitti:Ääääh. Nyt vasta huomasin että sinulla on cdi...ei niissä lämmöt nouse, se flekti on lähinnä ilmastoinnin lauhdutinta varten.y30harrastaja kirjoitti:Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
.
Noita paineita hieman ihmettelin....pitäisi olla meinaan 11-15 välillä pyörien ja +25 ulkolämmöllä jo 15-18 luokkaa....paikalla ollessa 10min seisomisen jälkeen. Sinulla taisi olla 7 luokkaa ajaessa ja 11 joutokäynnillä....vaikuttaa nestevajaukselta ?
.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Ja tuo höyrystimen yli 60 asteen lämpötila johtuu varmaan juuri siitä että kopura ei pyöri? Missähän nyt selvittelisi vikaa? Pitää nimittäin löytyä nyt täsmäkohdat mitkä korjataan. Rahaa en tällä kertaa laita turhiin uusittaviin osiin. Onko etelä-pohjanmaalla paikkaa joka tietää neuvoa? Loma reissu menossa ja kohta menee pilalle.y30harrastaja kirjoitti:Nesteet täytetty kaksi päivää sitten. Samoin öljyä? laitettu ilmeisesti kompuraan(ko) ?? Siellä oli nesteissä luonnollinen 0.2 kilon vajaus, eikä tosiaan tietoa milloin viimeksi täytetty. Eikös 1 kilo ole se täysi määrä. Se kuitenkin täytettiin ja todettiin että vuotoa ei kuulemma ole. 11-13 näytti ajon jälkeen tyhjäkäynnillä olevan paineet. Ajossa oli sen 7. En tiedä sitten onko jossain vuotovikaa vai ei. Se ilmastoinnin iso flekti ei joka tapauksessa pyöri. Äänestä kuulee että kompura sammuu noin yhden minuutin päästä auton käynnistämiseen jälkeen ja kylmän tulo loppuu. Tätä ennen on kuitenkin aika lailla toiminut. Ainut että on mielestäni ollut aina liian kylmä viileämmällä ilmalla. On pitänyt säätää asteet 25 tai 26een että tarkenee. Kerran on aikaisemmin tehnyt sen että ei suostunut matkalla puhaltamaan kylmää. Pysähdyttiin tankkaamaan ja sen jälkeen toimi taas. Nyt sitten tänään tuli vika kunnolla päälle.LopenUupunut kirjoitti:Jos puhumme nyt ilmastoinnista, kyllä. Tämän pvän lämpötiloilla flekti hörähtelee auton paikalla ollessa joutokäynnillä.y30harrastaja kirjoitti:No jo ajattelin että johan on kumma Mutta eikö sen tuulettimen kuulu kuitenkin aika usein pyöriä? Eli eikö aika selkeästi vika ole siinä?LopenUupunut kirjoitti:Ääääh. Nyt vasta huomasin että sinulla on cdi...ei niissä lämmöt nouse, se flekti on lähinnä ilmastoinnin lauhdutinta varten.y30harrastaja kirjoitti:Ei ole kuin yksi iso flekti. Ei näytä olevan mitään ainakaan välissä. Onko sulake akun luona penkin alla? Vikakoodilukua ei taida täältä Alajärveltä Mersuun löytyä. Miten tämä nyt mersuissa menee? Miksei siinä moottorin lämmöt nouse vaikka flekti ei pyöri?LopenUupunut kirjoitti:Kyllä sen flektin pitäisi lyhyitä jaksottaisia käyntejä tehdä, noin 5-10sek käy ja 5-10sek stop. Sitten kun ulkolämpöä tarpeeksi käy pidempiä ja lopulta jatkuvasti.y30harrastaja kirjoitti:Ei muuten pyöri flektituuletin edessä. Ainakaan kun minä sitä katsoin. katselin kovan ajon jälkeen eikä lähtenyt pyörimään? Eikö sen nyt aika tiheästi kuulu lähteä pyörimään? Kompura menee ilmeisesti pois päältä n minuutin päästä auton käynnistyksestä. Eli onko syy että fleki ei pyöri ja kompura menee pois päältä kuumenemisen takia?
Tsekkauta ne vikakoodit....sillä selviää.
Toki aloita nyt ensiksi kokeilemalla ettei flektin hihna (jos kaksi flektiä vierekkäin) ole siellä välissä ja polttanut sulaketta....
.
.
Noita paineita hieman ihmettelin....pitäisi olla meinaan 11-15 välillä pyörien ja +25 ulkolämmöllä jo 15-18 luokkaa....paikalla ollessa 10min seisomisen jälkeen. Sinulla taisi olla 7 luokkaa ajaessa ja 11 joutokäynnillä....vaikuttaa nestevajaukselta ?
.
Voisiko vikaa olla flektin ohjainboksilla? Missähän sellainen sijaitsee?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Nyt tietoa kehiin. Numero: A0015003093
Sopiiko flekti automaatti ilmastoituun 220CDI -00 malliin?
Ja sopiiko 270CDImmanuaali ilmastoinnin ohjausboksi 220CDI automaatti ilmastoituun?
Luulen että passaavat. Missä tarkalleen ohjainyksikkö sijaitsee faceliftissä? Ja onko kova työ irroittaa?
Sopiiko flekti automaatti ilmastoituun 220CDI -00 malliin?
Ja sopiiko 270CDImmanuaali ilmastoinnin ohjausboksi 220CDI automaatti ilmastoituun?
Luulen että passaavat. Missä tarkalleen ohjainyksikkö sijaitsee faceliftissä? Ja onko kova työ irroittaa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Jos annat flektille suoraan virtaa (esim. 9v paristosta) niin pyörähtääkö?
Paljonko tuon arska10 linkittämän ohjeen mukaan katsottuna antaa flektin ohjausvirraksi?
Jos kuivain on tukossa, niin höyrystimen lämmöt karkaa vaikka paineet jne. ok (kuuluu vaihtaa aina, jos on ollut vuoto tai on vaihdettu muuten joitain ilmastoinnin osia ja vaihtotyö on kestänyt kauemmin kuin minuutin)
Jos raitisilmasuodatin on vanha, niin se haisee. (aktiivihiiltä ei tarvi vaihtaa kuin joskus, mutta se paperinen vaihdetaan joka vuosi )
Samalla kyselen itsekkin:
Mistä tuo ilmastointi ottaa ulkolämpötila tiedon?
Mulla näyttää ulkolämpötila aluksi samaa kuin mittaristossa oleva (23 c), mutta nousee pikkuhiljaa jopa 37c
Ilmastointi toimii muuten ihan hyvin, mutta joskus paleltaa.
Olen kuvitellut että ulkolämpötila tieto ilmastoinnille ja mittaristoon tulisi samasta paikasta
Paljonko tuon arska10 linkittämän ohjeen mukaan katsottuna antaa flektin ohjausvirraksi?
Jos kuivain on tukossa, niin höyrystimen lämmöt karkaa vaikka paineet jne. ok (kuuluu vaihtaa aina, jos on ollut vuoto tai on vaihdettu muuten joitain ilmastoinnin osia ja vaihtotyö on kestänyt kauemmin kuin minuutin)
Jos raitisilmasuodatin on vanha, niin se haisee. (aktiivihiiltä ei tarvi vaihtaa kuin joskus, mutta se paperinen vaihdetaan joka vuosi )
Samalla kyselen itsekkin:
Mistä tuo ilmastointi ottaa ulkolämpötila tiedon?
Mulla näyttää ulkolämpötila aluksi samaa kuin mittaristossa oleva (23 c), mutta nousee pikkuhiljaa jopa 37c
Ilmastointi toimii muuten ihan hyvin, mutta joskus paleltaa.
Olen kuvitellut että ulkolämpötila tieto ilmastoinnille ja mittaristoon tulisi samasta paikasta
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi ?!
Olisiko niin että flektin toimivuutta ei voi paristolla tai suoralla viralla yleensäkään testata. Näin ainakin sanoi autosähkömies joka näiden kanssa pelannut. Tänään illalla saadaan autosta vikadiagnoosia joten luulisi selviävän mistä kiikastaa. Mitään ilmastoinnin osia ei ole minun aikana vaihdettu.
Nyt haluaisin tietää missä flektin ohjausboksi tarkalleen on ja mistä,kautta sen saa irrotettua. Cdi koneissa näemmä aina sama flekti ja ohjausyksikkö, kun kyse siis väyrysistä.
Nyt haluaisin tietää missä flektin ohjausboksi tarkalleen on ja mistä,kautta sen saa irrotettua. Cdi koneissa näemmä aina sama flekti ja ohjausyksikkö, kun kyse siis väyrysistä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Vikakoodit katseltiin ja vikakoodeja ei missään ollut. Ei flektissä tai ohjainboksissa, eikä muussakaan ilmastointiin liittyvässä. Flekti lähtee pyörimään kun auton käynnistää mutta kompura ja flekti sammuvat minuutin tai parin päästä molemmat. Kylmää tulee siihen asti hyttiin. Ja näyttää siltä että kompura sammuu ennen flektiä ? Ainakin vaikuttaa ja näyttää siltä. Mikähän siinä nyt on. Kannattaako vain kokeillauudella flektin ohjainboksilla?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Otin flektin ohjainboksilta johtonipun irti ja laitoin takaisin kiinni auton käydessä (ei viisasta ehkä) Mutta flekti alkoi pyöriä huimaa vauhtia hetken ja sitten taas sammui. Voisiko viitata juuri boksivikaan?
Paljonko muuten kuuluu kopurassa olla välystä kun käsin kokeilee. Eli voiko olla liian löysä, niin että sammuttaa kompuran?
Paljonko muuten kuuluu kopurassa olla välystä kun käsin kokeilee. Eli voiko olla liian löysä, niin että sammuttaa kompuran?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Ilmastointihan on aika "tyhmä" laitos, kompura sammuu ainoastaan :y30harrastaja kirjoitti: Paljonko muuten kuuluu kopurassa olla välystä kun käsin kokeilee. Eli voiko olla liian löysä, niin että sammuttaa kompuran?
- Nesteissä vajaa täyttö (ei edes käynnisty)
- Paine nousee järjestelmässä liikaa (lauhdutin ei jäähdytä)
- Kylmää ei käytetä/tarvita sisälle
Kuumuuko lauhduttimen yläosa kättäpolttavaksi, silloin kun pyörii?
Oletko kattonut testerillä, mitä kertoo vaivaksi?
Pääseekö ilmavirta kennonipun läpi ?
Flektikään ei paljoa auta, jos ilmastoinnin- tai moottorinjäähdytin on ihan muurautunut umpeen.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Lauhdutin on aika kuuman tuntuinen kädellä koittaessa. Heti alusta lähtien. Tosin se on aika hyvännäköinen muuten. Ei mitenkään kärsinyt tms. Voisiko se olla jotenkin tukossa, tai muuta vikaa? Paineethan on tässä omassa tyhjäkäynnillä siellä 11-15 välissä ja ajettaessa 7. Ei siis minun mielestä ainakaan liian suuret. Entä tuo painekytkin? Voihan siinäkin olla vikaa. Mitään vikakoodeja ei testerillä ilmaantunut. Ilmastoinnin omassa näytössä oli ainoastaan aurinkotunnistimen vikakoodi jonka kuittasin pois.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Järkevä vika olisi kyllä jos kuivain tai painekytkin olisi tukossa. Ei ehkä koskaan vaihdettu. Pääsen kokeilemaan uusien vaihtoa ylihuomenna. Edelleen vihjeitä saa antaa jos joku keksii ilman autoa näkemättä ratkaisun Kuivaimelta lähtevä ohut putki on lämmin käyttäessä. Kuuluukohan niin olla?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
No ei ollut vikaa ainakaan kuivaimessa, painekytkimessä tai ohjainboksissa. Sama vika edelleen päällä vaikka nuo osat vaihdoin ja ilmastointi täytettiin uudelleen. Maanantaina auto menee autosähkömiehelle tutkittavaksi ja mittailtavaksi. Varmasti on ainakin pätevä kaveri. Katsotaan selviääkö vika. Sähkö/anturipuolen viaksi epäilen. Kompura kuitenkin aina lähtee päälle normaalisti. Kaksi minuuttia tai alle niin katkaisee. Joku syöttää väärää tietoa jonnekin tms.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 automaatti ilmastointi vikaa?!
Vikaa oli höyrystimen lämpötila anturissa. Asiansa osaava henkilö osasi myös katsoa ja tarkastaa sähköpuolen vikakoodit oikein.
Ei edes tilattu uutta osaa vaan korjattiin vanhaa vastusta Ja tuli itse asiassa parempi kuin alkuperäinen.
Ei edes tilattu uutta osaa vaan korjattiin vanhaa vastusta Ja tuli itse asiassa parempi kuin alkuperäinen.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02