W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Aki P kirjoitti:Eihän se toteutus ihmeitä vaadi. Viton kenno vois olla just passeli ja siitähän sais sen termarinkin väliin.
Myös Facelift w210:n lämmönvaihdin/ putkisto olisi aika tuskaton vaihtaa tilalle. Niitä en ole nähnyt kuin yhden joka laski puurot ja vellit sekasin, eli tosi harvinaista. Omaani laittaisin sellaisen> pysyy lämpötilat tasaisena eikä oo pakkasella hydr. yksiköllä pallit kuurassa :lol:
Mitähän tuo Viton systeemi maksaisi,avaimet käteen periaatteella varmaan teettäjiä löytyisi,kyllä se ilma on parempi kaveri öljylle kuin glykoli,varsinkin kun Aki P on yhden sekoituksen W210 nähnyt,rupeaa epäilyttään moniko muu on nähnyt.
Näyttää tosi hyvältä tuo Viton 639 automaatin erillinen lauhdutin vaihteistoöljylle jossa myös termostaatti,paras ehdotus mitä olen nähnyt kyseiseen ongelmaan on Aki P ehdotus Viton systeemin laitto,tuohan on pomminvarma ratkaisu glykooliongelmaan kun Öljyt ja Glykoli pidetään tyysti erillään.
Katsokaa MB 639.815 Luxsuskombi Transmission coolin räjäytyskuva.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Moro.

Onkos tätä glykooli ongelmaa bensa vehkeissäkin? w211 vm.2003 320A? Onkos tässäkin sama ongelma? -..-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

En yhdistäisi lauhduttimen putkia toisiinsa ohitus mielessä mutta kokeilkaapas joskus lämpötila eroa tulevalla ja menevällä putkella ajon jälkeen tai vaihde silmässä paikallaan....sormet palaa eli öljy on todella kuumaa..tiivisteet kovettuu ja se tekee öljylle raskaassa ajossa lumipallo ilmiön.

Toisekseen en itse laittaisi tai laitattaisi enää valeota sinne uudelleen ja eiköhän yksi remppa riitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
opq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 04.09.2011 20:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja opq »

Tässä on näköjään aika vanha viesti, mutta silti kysyisin, että miten tunnistaa, että vaihteistoöljyt ja glygoli olisivat sekoittuneet? Minkäläisia oireita siitä tulee? Onko tällainen vaara S211 vm 2008 autoissakin?
Jos on niin missä kannattaisi teettää se ohitusleikkaus.
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

opq kirjoitti:Tässä on näköjään aika vanha viesti, mutta silti kysyisin, että miten tunnistaa, että vaihteistoöljyt ja glygoli olisivat sekoittuneet? Minkäläisia oireita siitä tulee? Onko tällainen vaara S211 vm 2008 autoissakin?
Jos on niin missä kannattaisi teettää se ohitusleikkaus.

Auto täristää sievässä kiihdytyksessä, niin että pelkääjän selkänojakin tärisee silminnähden. Eiköhän se ole ensimmäisten ongelmia 2002-2003 jotka jo järkiään korjattu. Jos auto ei täristä ei sillä kyllä kannata itseään vaivata, tietenkin öljyt ja suodatin kannattaa laatikkoon vaihtaa 60000km välein.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
opq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 04.09.2011 20:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja opq »

Joskus pakkasella lähtiessä kun on ajanut yhden kilometrin ja päässyt pääväylälle niin 50 nopeusrajoitusalueella hienoisessa kiihdytyksessä tuntuu vähän jotain tärinää. Ei se nyt kai selkänojissa niin tunnu, mutta sen kuitenkin havaitsee. Jos painaa enemmän kaasua niin se häviää. Kaks vuotta ajellut. Nyt 170 tkm.
E220 CDI (S211) Avantgarde -08
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Onhan se mahdolista tapahtua KAIKISSA malleissa missä öljyä jäähdytetään glykolilla eikä suoraan ilmalla... oireista sen verran että kuuleman mukaan sitä ei voi olla huomaamatta, sen verran täristää :eh:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 vaihteistoöljy-glykoli-ongelman uusiminen

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

opq kirjoitti:Joskus pakkasella lähtiessä kun on ajanut yhden kilometrin ja päässyt pääväylälle niin 50 nopeusrajoitusalueella hienoisessa kiihdytyksessä tuntuu vähän jotain tärinää. Ei se nyt kai selkänojissa niin tunnu, mutta sen kuitenkin havaitsee. Jos painaa enemmän kaasua niin se häviää. Kaks vuotta ajellut. Nyt 170 tkm.
Kyllä se täristää siihen malliin ettei tarvi olla mikään asiantuntija, että ymmärtää ettei tällä kannata ajaa. Voihan siihen teettää glykoli testin vehossa, se ei ihmeitä maksa. 9/2003 Valeon syyläriin vaihdettu paksummat tiivisteet öljynlauhduttajalle meneviin kiinnitys pultteihin,joita pitkin sekoittuminen pääsi tapahtumaan,ja sen jälkeen ei pitäisi olla enään ongelmaa. Onhan nuita jo yli miljoona km ajettuja,ja pysyny glykolit erillään.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin