Ranskiksesta E -sarjaan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Päivää vaan kaikille. Eilen sitten sattui sellainen tempaus, jossa päättyi koko autoilu-urani kestänyt Ranskalaisten ajoneuvojen putki. Kolme sitikkaa, ja välissä erehdyin pösölläkin ajamaan. Nyt sitten pihassa istuu vuoden 2007 E 280 cdi. Kyyti tuntuu olevan samaa tasoa kuin C5:ssä, mutta muutamia "alkajaiskysymyksiä" ajattelin heittää, ja tietysti foorumin kautta etsiä mahdollisia vikakohteita joihin varautua etukäteen. Ostamani ajoneuvo on ~160 000 ajettu ja lipunut pohjolaan Saksasta n. 40 000 kilometriä sitten. Automaattilaatikon öljyt on vaihdettu Suomen päässä, samaten alustan osia vaihdettu kahteen otteeseen edellisen omistajan toimesta. Ajellessa ei nitinöitä tai natinoita kuulu, ja muutenkin vaikuttaisi ihan asiapeliltä hintaansa nähden.

Kysymyksiin:

1. Miten autoon saisi USB -tikkupaikan? Löytyykö jotain sarjoja, vai pitääkö koko soitin vaihtaa? Kyseessä siis navi-featurella oleva, ilmeisesti Comand?
2. Mistä saisi tietää, millä lisäkilkkeillä auto on alunperin myyty?
3. Löytyykö jostain netin syövereistä alkuperäistä käyttöohjekirjaa englanniksi, tuontiautossahan läpyskät ovat perinteisesti Saksaksi, joten niistä ei paljon iloa ole.

+ Toki muitakin vinkkejä saa antaa. Tässä vaiheessa vielä hieman hukassa noiden valikoiden kanssa. Sitikan kanssa tottunut siihen, että ajotietokoneen ja radion säädöt tapahtuvat samalla näytöllä, mutta mesessä ilmeisesti on kaksi erillistä härveliä, koska onnistuin jossain vaiheessa sössimään mittaristossa olevat näytöt saksaksi. :) Tämä korjautui kuitenkin pienellä Googlettelulla. :roll:
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuohon 2 kohtaan, niin paa auton runkonumero tänne niin joku katsoo sinulle tuon kanta kortin mitä auto on syönyt
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja dealer »

2. Mistä saisi tietää, millä lisäkilkkeillä auto on alunperin myyty?
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

dealer kirjoitti:
2. Mistä saisi tietää, millä lisäkilkkeillä auto on alunperin myyty?
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida ryssän sivuilta löytyä noin uuteen autoon data-cardia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja dealer »

OK, enpä ole itse koskaan kokeillut.
wiimax.fi
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

WDB2110201B087943
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Poro- kirjoitti:WDB2110201B087943
Tossa olisi
Identification number: WDB2110201B087943 1
Datacard
Identification number: WDB2110201B087943 1
Chassis
Sales designation: E 280 CDI
Order number: 0 6 206 01258
Delivery date: 05 12 2006
Paint code 1: 368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
Equipment: 341A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.: 642920 40 305982
Transmission: 722902 00 987066
Engine
Engine no.: 642920 40 305982
Major assembly variant: A 642 010 65 00
Part var. design.: 64292040
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNATIV DER RUMPFMOTOR A642010134480 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A642010134480 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVE
LY
SA code
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
14N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
Identification number: WDB2110201B087943 1
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
31N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
340A FABRIC
341A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
388 PHONE MOBILE, MTUS-SYSTEM
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
734 TRIM WOOD - EUCALYPTUS
807 YOM 06/1/M/X; 16/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R75 LM 7-SPOKE DESIGN 16" WITH WIDE TIRES
U12 FLOOR MATS, VELOURS
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Suurkiitokset. Aika peruskokoonpanolta vaikuttaisi, eli ei mitään kovin eksoottista krumeluuria ole jäänyt huomaamatta. Mitäs muuta näistä laitteista enemmän tietävät osaisivat kertoa? :)
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Poro- kirjoitti:Kyseessä siis navi-featurella oleva, ilmeisesti Comand?
Poro- kirjoitti:Mitäs muuta näistä laitteista enemmän tietävät osaisivat kertoa? :)
Mainitaan nyt vaikka että tuo Audio 50 ei ole Comand.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Poro- kirjoitti: 3. Löytyykö jostain netin syövereistä alkuperäistä käyttöohjekirjaa englanniksi
Ole hyvä! Onnea "uudelle" autolle ja mukavia kilometrejä mersun puikossa :wink:
http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... _sedan.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Kiitokset! Asiathan löytyvät varsin sutjakasti kun kyselee. Alta kahteen tuntiin kaksi kolmesta kysymyksestä selvinnyt! Alkutuntumat mersusta ovat kyllä positiiviset, vaikka olihan (ja on edelleen) perheelle ja tuttaville pieni järkytys, että "sitikkamies" vaihtaa mersuun.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hieno peli.
Turbon ahtopaineensäätömoottoreissa on ollut ennenaikaisia vikoja.
Ilmanpuhdistimet kannattaa vaihtaa 40 tkm välein.

Huomaa lsävaruste M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE, saat
tästä softan vaihdolla 320:n tehot ja väännöt tai enemmänkin.

Musiikkia voisi saada ulkoisesta ohjelmalähteestä seuraavasti:

1. FM-radiolähettimen kautta, helppo kytkeä mutta huono ääni
2. Ipod-liitinsarjan kautta saa Applen Ipodin kytkettyä
3. Autossa saattaa olla valmiina aux-liitin tai kaapeli repsikan jalkatilassa.

Malliksi ohje aux-liittimen tuomiseksi W203:n käsinekoteloon Audio 20:n tapauksessa:
http://rz-home.de/~pmuelle3/foren/aux-in_w203.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hakemalla verkosta löytynee lisää tietoa (aux audio 50).

Minulla on käyttöohje, navi ja mittaristo tietenkin saksaksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

JarkkoN kirjoitti:
Minulla on käyttöohje, navi ja mittaristo tietenkin saksaksi.
Mittariston saa lontooksi kääntämällä virta-avain kakkosasentoon ja roplaamalla rattinamiskoja, jossain vaiheessa ilmestyy kielivalinta josta saa saksan ja englannin lisäksi myös eksoottisempia vaihtoehtoja.

Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Poro- kirjoitti:Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
Järkeä siinä ei ole, mutta iloa sitäkin enemmän. Tulee 320:sen tehot ja kulutus hitusen pienemmäksi. Eli heppoja useampi kymmenen lisää. Ohjelmoinnin hinta riippuu paikasta, nykyään kait 500e ja ylöspäin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Poro- kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Minulla on käyttöohje, navi ja mittaristo tietenkin saksaksi.
Mittariston saa lontooksi kääntämällä virta-avain kakkosasentoon ja roplaamalla rattinamiskoja, jossain vaiheessa ilmestyy kielivalinta josta saa saksan ja englannin lisäksi myös eksoottisempia vaihtoehtoja.

Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
Minulla oli kätevästi kaikki valmiiksi saksaksi, niin ei tarvinnut roplata.

Kyllä "kukaan" on tehnyt softanmuutoksia ja tässä Tuikun selostusta asiasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Esa H. kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
Järkeä siinä ei ole, mutta iloa sitäkin enemmän. Tulee 320:sen tehot ja kulutus hitusen pienemmäksi. Eli heppoja useampi kymmenen lisää.
Heppoja saa noin 100 lisää jos niikseen haluaa. Siitä voi mietiä että onko "iloa"? :thumbup:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja koyama »

Esa H. kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
Järkeä siinä ei ole, mutta iloa sitäkin enemmän. Tulee 320:sen tehot ja kulutus hitusen pienemmäksi. Eli heppoja useampi kymmenen lisää. Ohjelmoinnin hinta riippuu paikasta, nykyään kait 500e ja ylöspäin.
Ja kesässä tuhannella eurolla lisää takarenkaita :D
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja jackie »

Poro- kirjoitti:3. Löytyykö jostain netin syövereistä alkuperäistä käyttöohjekirjaa englanniksi, tuontiautossahan läpyskät ovat perinteisesti Saksaksi, joten niistä ei paljon iloa ole.
Onko sen pakko olla netistä englanniksi, vai kelpaisiko painettuna suomeksi? En tiiä mikä lie noitten uuempien monesta vihkosta koostuvien ohjekirjojen hintataso, mutta vastikään hain E-mallin w124:n alkuperäisen suomenkielisen ohjekirjan merkkiliikkeestä ja tuo maksoi noin 30€. Ei miusta ollenkaan kohtuuton hinta :thumbup:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

koyama kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Poro- kirjoitti:Onkos kukaan "poistattanut" tuota reduced performancea? Minkä verran operaatio kustantaa ja onko "iloa"?
Järkeä siinä ei ole, mutta iloa sitäkin enemmän. Tulee 320:sen tehot ja kulutus hitusen pienemmäksi. Eli heppoja useampi kymmenen lisää. Ohjelmoinnin hinta riippuu paikasta, nykyään kait 500e ja ylöspäin.
Ja kesässä tuhannella eurolla lisää takarenkaita :D
Nelivetoisessa menee myös eturenkaita, mutta renkaat kestävät pitkään.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

jackie kirjoitti: Onko sen pakko olla netistä englanniksi, vai kelpaisiko painettuna suomeksi? En tiiä mikä lie noitten uuempien monesta vihkosta koostuvien ohjekirjojen hintataso, mutta vastikään hain E-mallin w124:n alkuperäisen suomenkielisen ohjekirjan merkkiliikkeestä ja tuo maksoi noin 30€. Ei miusta ollenkaan kohtuuton hinta :thumbup:
Kyllähän se suomikin käy. Täytyypä käydä kysäisemässä paljonko kustantaisi. Tosin tuo "Jenkki-PDF" vaikutti sisältävän aika pitkälti kaikki mitä tarvitsee ohjeiden puolesta. Huoltomanuska olisi ehkä hyvä olla ymmärrettävämmällä kielellä kuin Saksa, niin ei tarvitsisi Google Translaten kanssa pohtia mitä missäkin huollossa tarvitsisi teetättää. Ensimmäisen työmatkan (150km) kulutus 5.9l, mielestäni varsin kohtuullinen kun ottaa huomioon että pakkasta oli lähtiessä lähes -20 astetta. Kaupungissa hörppää kyllä aika messevästi, toisaalta on kulkukin hieman erilaista kuin Sitikan 1.6 HDI:ssä :)
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Poro- kirjoitti:
jackie kirjoitti: Ensimmäisen työmatkan (150km) kulutus 5.9l, mielestäni varsin kohtuullinen kun ottaa huomioon että pakkasta oli lähtiessä lähes -20 astetta..
Varauksella:
Se jos mittari näyttää 5,9l ei tarkoita että se ottaisi todellisuudessa 5,9l vaan nämä juovat pääsääntöisesti mittarin näyttämää ennemmän.
(Itselläni virhe n. +0,5l/100km 17" renkailla.)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Tosiaan ei noihin kannata uskoa, tankkauksen jälkeen näkee "koko tankin" kulutuksen ja sen saa laskettua melko tarkasti.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Poro-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 24.03.2013 07:46

Re: Ranskiksesta E -sarjaan

Viesti Kirjoittaja Poro- »

Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että millainen on "normaali" toiminta mesen automaatissa, esimerkiksi moottorijarrun osalta? Tuntuu välillä, että esimerkiksi 40-50 vauhdissa moottorijarrua ei ole, vaan loota pudottaa vapaalle. Toinen asia, jota joutuu vielä hieman selvittelemään on kierrokset. Hiljaisissa nopeuksissa tuntuu että kun lähtee kiihdyttämään, niin kierrosmittari nousee hieman ylös ennen kuin vauhtia alkaa tulla. Tai sitten silmät harittaa. Joko pirssi reagoi oikeasti tietyillä vaihteilla varsin nopeasti, tai sitten luistaa vähän. Tuntuu vaan hieman oudolta, että jos tasaisella kaasua "nypyttää" niin kierrokset nousisivat noin äkkiä. Voi toki olla, että pienillä vaihteilla näin tapahtuu.

Sitsussa oli normaalia toimintaa laatikon luistelu varsinkin pakkaskeleillä ennen kuin vaihde meni "lukkoon", mutta näistä laitteista ei ole aikaisempaa kokemusta.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Vastaa Viestiin